Beste huizenkoper.....

13-09-2015 21:30 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis in de verkoop staan en ik moet zeggen dat dit best een flinke impact heeft op het dagelijks leven. Al surfend stuitte ik op onderstaande blog en de herkenning in de spanning is groot. Wie herkent dit ook? Iemand nog tips voor huizenverkopers? Zaken die we volgens jou juist wel of niet zouden moeten doen?



Afijn, deel met mij tips& tricks, do's, don'ts en natuurlijk de stress.



http://blog.mouthaan.nl/p ... oren-van-de-verkoper.aspx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
De ultieme tip, ga op vakantie als je huis te koop wordt gezet. Wij hadden meteen na twee dagen 12 bezichtigingen gepland, waren twee weken weg, alles perfect opgeruimd en dat bleef ook zo ( twee kids). Maar goed het viel toevallig net allemaal samen. Na onze vakantie nog 6 bezichtigingen, inderdaad ook 2x op de ochtend zelf afgebeld, aaghhhh. Wij gebruikte onze auto als mobiele opslag voor de laatste dingen (denk aan wasgoed, speelgoed van de kids die ze graag nog in huis wilde hebben, spullen uit de hal) en hadden voordat we hetbhuis te koop gingen zetten alle overbodige dingen al opgeslagen. Huis was binnen 3 weken verkocht! Maar man wat een stress. Wij merkte wel dat veel mensen gewoon rondshopte en vaak een bezichting boekte onder het mom we zijn ons aan het orienteren, echte potiele kopers waren er maar 5. En dan het onderhandelen bang zijn dat je teveel wil, maar je wil ook een bepaalde prijs. Eerste bod was ok, maar achteraf bleek dat deze man bijna niet meer omhoog kon, jammer genoeg hield hij ons wel " lang aan het linntje" bijna anderhalve week aan het onderhandelen geweest en dat heeft potentiele kopers misschien afgeschrikt want huis stond toen onder bod, de echte kopers daar waren met anderhalve dag mee klaar. Meerder biedingen heen en weer op een dag, dat schoot tenminste op.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen ons nestje pas over 6 maanden of zo te koop zetten, maar ik stress nu al van alle klusjes die nog gedaan moeten.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee . Ons huis komt deze week opnieuw in de verkoop.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Knorretje, jouw scenario hoop ik verder maar niet op. Wel zo realistisch denk ik. Fijn dat het zo voor jullie is verlopen.

Opnieuw Hetty? Wat maakte dan dat het de eerste keer niet verkocht werd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Met welke klussen ben jij bezig DidiRidi?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Heb nog even wat bijgetikt
Alle reacties Link kopieren
quote:knorretje28 schreef op 13 september 2015 @ 21:50:

Heb nog even wat bijgetiktAh dat klinkt al meer herkenbaar Knorretje!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis staat nu twee maanden te koop, en we worden er allebei niet leuker en relaxter op. Tussen de bezichtigingen door ontploffen alle kasten steeds weer omdat we veel kleiner gaan wonen en dus heel veel spullen weg moeten doen die we nog moeten uitzoeken, en dan belt natuurlijk net de makelaar weer dat er iemand komt kijken. Afgelopen vrijdagochtend liepen we om 9 uur met onze ziel onder onze arm door ons eveneens nog niet geheel wakker dorp omdat de makelaar met vreemde mensen door ons huis liep. Frustrerend! En dan werk ik ook nog eens thuis, dus dat schiet ook niet echt op de laatste tijd. Ik verkoop nooit meer een huis!
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenReagerenHoor schreef op 13 september 2015 @ 21:54:

Ik verkoop nooit meer een huis!





Herkenbaar.

Lastig zeg, de zooi nog wegruimen en kijkers tegelijkertijd. Wat doe je als je thuis werkt en kijkers hebt? Ga je dan ergens anders werken of is dat niet mogelijk?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Knorretje, in vind maar twee dingen leuk aan jouw verhaal: vakantie en verkocht. :-)



Tip op laatste dingen in de auto op te slaan is een goede. al schiet ik in de lach als ik bedenk over hoe je daarop kwam. Het moet een soort van last minute ingeving zijn. Dat stel ik me zo voor.



Enn, ik jrb veel dingen uitgesteld, voornamelijk door tijdgebrek, maar de echt grote klussen zijn gedaan. We twijfelen nog wel of we een nieuw toilet gaan plaatsen omdat het waarschijnlijk sneller verkoopt. Het is alleen moeilijk klussers krijgen (lastig bereikbaar).

De kleine klusjes zijn, nog een radiator ombouw plaatsen, plafondlamp slaapkamer, verwarmingsbuizen afwerken. En zo van die kleine dingen.



En ik twijfel over of ik de woonkamer zal witten, en of ik de balkontegels zal verven( het zijn normale vloertegels, ze zijn lichtgrijs maar zien er wat verweerd uit.)
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Een bezichtiging duurt gelukkig maar een half uurtje tot drie kwartier, Enn, maar het haalt me natuurlijk wel danig uit mijn ritme. Jammer genoeg vond niet iedere medewerker van het makelaarskantoor het nodig om ons in te lichten wanneer we ons huis weer in mochten, na een belletje daarover hebben ze ons toestemming gegeven om na drie kwartier na de aangegeven tijd weer naar huis te gaan. Het is trouwens wel een uitstekende manier om je van je huis los te weken, want in het begin was ik nog wel eens een beetje verdrietig dat ik hier weg moest, maar inmiddels zal ik blij zijn als het weg is!
Alle reacties Link kopieren
Nog zoiets: Mijn vriend puzzelt graag, dus die vroeg van de week heel beteuterd toen er een bezichtiging werd aangekondigd en hij net aan een puzzel van 1000 stukjes was begonnen: "Mag ik mijn puzzel wel laten liggen?" Eh, nou nee, schat, beter van niet. En dat zijn dus die kleine dingen waardoor je je niet meer thuis voelt in je eigen huis. Niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Neem een NVM makelaar en een tophuis om hoog in de rankings van Funda te staan. En in huis alle losse eindjes afmaken. Doe mee met open huizen dag(en). Vraag de makelaar naar zijn plan, of verkoop je huis zelf via een online makelaar. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja, bijzonder hè? Wij gaan ook kleiner wonen en ik ben al maanden bezig met ruimen en verkopen van items. Inmiddels lijkt het bijna alsof we kamperen in ons 'eigen' huis. Het ruimen en verkopen helpt dus echt om afstand te nemen van de plek die ik thuis noem. Maar gek vind ik het ook want het creëert ook dat ik soms het idee heb om in 'Niemandsland' te wonen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou qua foto's en prulletjes zoveel mogelijk weghalen. En laat eens een familielid door je huis lopen en er met de ogen van een potentiele kijker naar kijken. Een ander ziet vaak dingen waar je zelf niet bij stil staat. Je huis moet er uitzien als een woonwinkelopstelling. Zorg dat de eerste aanblik van je huis, buiten dus, goed is. En gebruik idd de bekende trucjes van ergens op een onzichtbare plaats een schoteltje gemalen koffie.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voordat de foto's gemaakt werden alle schrootjes wit laten verven. Waren blank gelakt. Dat scheelde enorm.

Mensen kunnen vaak niet ergens doorheen kijken. Het gaf een ruimtelijker effect.de e



Wasmand in de auto was tip van onze makelaar.



En we zijn vaak naar de stort geweest; minder spullen in huis oogt ook ruimtelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar Sweetfirely voldoen we wel aan daarom heb ik ook het idee dat we kamperen. Maar we hebben hier en daar ontbrekende stukjes plint en een verouderde badkamer. Ik denk dat we de plinten gaan herstellen maar om nou een badkamer in zijn geheel aan te gaan pakken omdat deze verouderd is gaat mij te ver. In de vraagprijs hebben we hier rekening mee gehouden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 september 2015 @ 22:11:

Het ruimen en verkopen helpt dus echt om afstand te nemen van de plek die ik thuis noem. Maar gek vind ik het ook want het creëert ook dat ik soms het idee heb om in 'Niemandsland' te wonen. Dit dus! Precies het woord dat ik van de week tegen iemand gebruikte: we zitten in Niemandsland! Niet leuk voor jou, maar ben wel blij dat het blijkbaar niet abnormaal is dat wij dat zo voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madderijn schreef op 13 september 2015 @ 22:14:



En we zijn vaak naar de stort geweest; minder spullen in huis oogt ook ruimtelijker.Helemaal eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenReagerenHoor schreef op 13 september 2015 @ 22:16:

[...]





Dit dus! Precies het woord dat ik van de week tegen iemand gebruikte: we zitten in Niemandsland! Niet leuk voor jou, maar ben wel blij dat het blijkbaar niet abnormaal is dat wij dat zo voelen.Ik zeg net tegen mijn partner dat ik gewoon blij ben dat ik dit topic aangemaakt heb. Ik ben niet gek er zijn er meer!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenReagerenHoor schreef op 13 september 2015 @ 22:08:

Nog zoiets: Mijn vriend puzzelt graag, dus die vroeg van de week heel beteuterd toen er een bezichtiging werd aangekondigd en hij net aan een puzzel van 1000 stukjes was begonnen: "Mag ik mijn puzzel wel laten liggen?" Eh, nou nee, schat, beter van niet. En dat zijn dus die kleine dingen waardoor je je niet meer thuis voelt in je eigen huis. Niet leuk!





Is zo'n oprolmat voor puzzels niet wat? Dan kan hij gewoon weer verder als het opgeruimd moet worden.



Auto als opslag was een tip van een vriendin die ook binnen 11 dagen haar huis had verkocht.



Ik vond het achteraf erg naar als de makelaar belde en vertlede dat degene die gekeken had alleen maar even wat wilde rondkijken omdat ze jog niet zover in het koopproces waren, maar eens wat huizen wilde bekijken. Ons huis is echt mijn veilige haven, en om zomaar mensen rond te hebben lopen door jouw huis, met jouw spulletjes, jouw smaak en vooral jouw persoonlijke ruimte daar had ik wel moeite mee.



Nu wij bezig zijn met ons nieuwe huis (nog 2 weken dan gaan we echt verhuizen) merk ik dat ik met dit huis ook echt wel klaar ben. Vooral de wijk waarin het staat. Maar ik denk als ik de deur dichttrek of er nog eens langsrij ik wel moet slikken. Onze kindjes zijn hier geboren, ons overleden dochtertje is hier nog thuis geweest en we zijn uit dit huis uit getrouwd, al die herinneringen, ik neem ze mee maar toch.....
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is een goede eerste aanblik? Bedoel je een verzorgde tuin, schone ramen en gelapt houtwerk etc, .?

Ja, dat is hier aanwezig maar het blijft ook een kwestie van smaak niet waar?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:knorretje28 schreef op 13 september 2015 @ 22:22:

[...]

Onze kindjes zijn hier geboren (...) al die herinneringen, ik neem ze mee maar toch.....Och, dat is heftig
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 september 2015 @ 22:19:

[...]



Ik zeg net tegen mijn partner dat ik gewoon blij ben dat ik dit topic aangemaakt heb. Ik ben niet gek er zijn er meer! Ik ben ook blij dat jij dit topic aangemaakt hebt! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven