Beste huizenkoper.....

13-09-2015 21:30 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis in de verkoop staan en ik moet zeggen dat dit best een flinke impact heeft op het dagelijks leven. Al surfend stuitte ik op onderstaande blog en de herkenning in de spanning is groot. Wie herkent dit ook? Iemand nog tips voor huizenverkopers? Zaken die we volgens jou juist wel of niet zouden moeten doen?



Afijn, deel met mij tips& tricks, do's, don'ts en natuurlijk de stress.



http://blog.mouthaan.nl/p ... oren-van-de-verkoper.aspx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik dek vooral een verzorgde aanblik. Het hoeft je smaak niet te zijn, maar echt achterstallig onderhoud of dingen die kapot zijn schrikt mensen af omdat ze niet goed kunnen inschatten wat het kost om te laten maken. En erg smaakgevoelige dingen als een zwarte muur of een bruine badkamer dat is vaak wel iets om aan te pakken. Een likje verf of andere tegeltjes kunnen de aanblik al heel anders maken
Alle reacties Link kopieren
De badkamer is eind jaren 90 en wit.

Ik ga echt niet een hele badkamer veranderen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een accent kleur die ik liet terugkomen in de woonkamer en verandere weinig bij de bezichtingen.heb zelf meegemaakt dat ik een huis ging bekijken en op de foto's alles heel ruim eruit zag en toen we kwamen kijken er ineens allerlei zooi weer terug was geplaatst waardoor het een heel ander huis leek, of ee kamertje waar duidelijk een van de echtlieden sliep (vanwege een scheiding) maar op de foto's even ruim kantoortje van was gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:knorretje28 schreef op 13 september 2015 @ 22:22:

[...]





Is zo'n oprolmat voor puzzels niet wat? Dan kan hij gewoon weer verder als het opgeruimd moet worden.



.........



Onze kindjes zijn hier geboren, ons overleden dochtertje is hier nog thuis geweest en we zijn uit dit huis uit getrouwd, al die herinneringen, ik neem ze mee maar toch.....



Ach, dat zal zeker slikken zijn, ik heb niet zulke heftige herinneringen aan dit huis, maar het was wel het eerste huis dat ik helemaal in mijn eentje kocht, mijn veilige haven. Mijn vriend is hier pas anderhalf jaar geleden bij in komen wonen, voor hem is het anders, hoewel hij net zo gestrest is als ik.



Puzzelmat heeft ie, maar dat puzzelt niet echt lekker, en misschien weigert ie ook onbewust om dat gevoel van 'kamperen' te creëren, want in de camper legt ie die puzzelmat wel gewoon neer. Er gebeuren psychisch gezien vreemde dingen met ons!



Ik lees hierboven veel over alles in huis weghalen en aanpassen aan eventuele kopers, maar ik blijf het gevoel houden dat als iemand echt voor dit huis valt (zoals ik dat acht jaar geleden deed), dat soort dingen helemaal niet belangrijk zijn. Of is dat nou echt te naïef?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 september 2015 @ 22:26:

De badkamer is eind jaren 90 en wit.

Ik ga echt niet een hele badkamer veranderen.Nee niet doen, maar soms zitten er van die bloemen op tgeels geplakt die je er heel makkelijk af kan peuteren, of zoals bij mijn schoonouders een gat in het plafon omdat er ooit een lekkage moest worden gemaakt en nooit meer was dichtgemaakt. We hebben toen daar ook over de oude tegels een nieuwe tegellaag geplakt. 50 euro aan tegels en het zag er al heel anders uit. De mostergele wastafel en bad daar moesten de mensen maar door heen kijken. Maar goed schoonouders hadden sowieso weinig aan huis gedaan dus alles wat we deden was een aanwinst haahaha
Alle reacties Link kopieren
Zeer herkenbaar ja! Wij staan nu een maand of 4 te koop en al drie kijkers die niet op zijn komen dagen. Maar wel onwijs veel tijd kwijt aan alles op orde en schoon maken natuurlijk, want ze bellen super kort van te voren af.



We hebben ook een hond die het huis uit moet dus we moeten ook nog iedere keer vrij nemen om met hem te gaan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik ook begrepen en vandaar dat we ons huis 'kijker' proof hebben gemaakt. Dus de foto's zie je letterlijk terug als je binnenkomt. Iedereen weet inmiddels ook de vaste opbergplekken van de 'losse zaken' in de kasten want daar is een vaste ruimte voor leeggemaakt en die blijft leeg zodat als er een startsein komt we binnen no-time op 'verkoop' staan.



Maar er zijn wat opmerkingen over de afwerking van de slaapkamers en de badkamer gekomen. In die afwerking kan ik zeker nog wat in betekenen maar als je op de foto''s een badkamer ziet dan is deze niet plots volkomen veranderd als je in het echt komt kijken. Dat vind ik dus echt kul- feedback.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:EvenReagerenHoor schreef op 13 september 2015 @ 22:08:

Nog zoiets: Mijn vriend puzzelt graag, dus die vroeg van de week heel beteuterd toen er een bezichtiging werd aangekondigd en hij net aan een puzzel van 1000 stukjes was begonnen: "Mag ik mijn puzzel wel laten liggen?" Eh, nou nee, schat, beter van niet. En dat zijn dus die kleine dingen waardoor je je niet meer thuis voelt in je eigen huis. Niet leuk!



Dit vind ik wel raar. Ik weet nog toen ik op zoek was naar een koopwoning dat ik me helemaal niet aan dat soort dingen stoorde. Ik lette op de indeling van het huis, het onderhoud, de straat/wijk waar het stond en of de bewoners wel een beetje schoon waren.



Een legpuzzel op tafel vind ik juist wel gezellig staan. Een teken dat de bewoner zich in zijn/haar huis thuis voelt. Waarom wel de door makelaars alom aangeprezen versgebakken appeltaart maar geen legpuzzel? Ik vind beiden gezellig en huiselijk
Alle reacties Link kopieren
@evenreagernhoor. Er wordt toch wel geadviseerd het huis zo neutraal mogelijk aan te bieden, wij hebben alle echte persoonlijke dingen weggehaald behalve 1 trouwfoto die in een kast stond (tip makelaar) zodat mensen zagen dat er hier een gelukkig gezin woonde. Er moet ziel in het huis hangen zoals de makelaar het zei, huizen van scheidende echtparen zijn vaak ook treurig van gevoel. Halve inboedel, bed in klein kamertje gepropt, huis al bijna leeg etc etc. Maar ben ook in huizen geweest waar zoveel persoonlijke dingen stonde dat het inderdaad lastig was om er doorheen te kijken. Een huis was een soort van kruizing van een italiaans landhuis qua keuken, oosterijks skihutgeval in de woonkamer en een soort tropisch eiland in de slaapkamer, huis klopte gewoon noet wua gevoel, en ik zag op tegen het werk om het allemaal neutraal te krijgen. Huis was we uiteindelijk gekocht hebben was ook niet helemaal ons smaak (op de 1e etage is alles eruit gehaald) maar de basis was goed, keuken badkamer prima, houten vloer beneden ook redelijk, en laminaat op 1e etage en zolder echt niet mooi, maar kon goed inschatten hoeveel werk dat was en wat dat ging kosten. Verder hielp ook dat het bijna allemaal klussen waren die we zelf konden doen. Daardoor kon ik redelijk goed inschatten wat we nog nodig hadden om het naar onze zin te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt die appeltaart!



Serieus waar ik ook lees komt 'de appeltaart' weer om de hoek kijken! Het ruikt ook lekker hoor! Maar inmiddels zou ik als kijker denk ik een 'appeltaart-lucht-antipathie' hebben opgebouwd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon boven een bakkerij, dus als je hier 's ochtends binnenkomt, ruikt het hele huis naar vers brood, daar zal het dus niet aan liggen, haha.....



MonteCara, dat denk ik dus ook, dat zo'n puzzel geen stoorzender hoeft te zijn, maar eigenlijk weten we niet zo goed wat welk en niet "mag". We hebben al veel ruimte gecreëerd en natuurlijk zorgen we ervoor dat alles schoon en opgeruimd is, maar in het washok staan wel onze al ingepakte verhuisdozen (de was stop ik altijd in de wasmachine voordat we de deur uit gaan), en de kat van 18 blijft ook gewoon lekker in huis.



Misschien moeten we eens Funda-foto's uitwisselen?
Ons huis was gelukkig snel verkocht, maar ik zorgde dat het altijd netjes was. Er liepen zoveel mensen om ons huis te gluren, dan kan het natuurlijk geen enorme chaos zijn. Ben blij dat het niet zo lang duurde, wat een stress!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja die appeltaart! Als ik die iedere keer had moeten bakken had je me kunnen afvoeren!

6 maanden heeft m'n appartement te koop gestaan, stuk of 10 bezichtigingen. Gék werden we! Iedere keer 's avonds poetsen, 's ochtends ook weer. Kat + toebehoren uur van tevoren naar m'n ouders, dus vriend moest thuiswerken of ik vrij nemen. En dan kwamen ze veel te vroeg of gewoon niet, zo irritant.

Was ontzettend blij dat het verkocht was, al mis ik m'n huisje nog vreselijk.
Noem mij maar Nil!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een tip voor hoe ik dat moet doen met de was. Ik droog de was op het balkon (geen plek voor een droger), maar hoe moet ik het regelen straks met kijkers? Nat vd waslijn halen en in de last frotten?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ben blij dat ik die stress nooit zo gevoeld heb toen ons huis te koop stond.



En uiteindelijk is het denk ik toch vooral een kwestie van prijs.

Het huis dat we uiteindelijk gekocht hebben had geen goede eerste indruk (Vieze kozijnen, Vieze vloer, etc)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben tot nu toe nog steeds ruim een dag van tevoren te horen gekregen wanneer er kijkers kwamen, DidiRidi, dus ik pas mijn was daarop aan (en ik was extra in het weekend, want dan komt er toch niemand). Maar anders zou ik het inderdaad van het rek trekken en in een kast proppen
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 13 september 2015 @ 22:57:

Ben blij dat ik die stress nooit zo gevoeld heb toen ons huis te koop stond.



En uiteindelijk is het denk ik toch vooral een kwestie van prijs.

Het huis dat we uiteindelijk gekocht hebben had geen goede eerste indruk (Vieze kozijnen, Vieze vloer, etc)Dat denk ik ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn huis staat inmiddels ruim een jaar te koop. Eerst was de prijs te hoog blijkbaar, pas sinds een prijsverlaging vlak voor de vorige open huizen dag kwamen er kijkers. Geen enkele kijker heeft negatieve punten, het huis is op zich zijn geld wel waard maar het is een prijzig huis, en dus moet eerst het eigen huis verkocht zijn voor ze hier op kunnen bieden. Slechts 1 stel heeft geboden, maar zij boden echt te laag, dat heb ik afgewezen. Voor zover ik van mijn makelaar begreep vond hun aankoopmakelaar de biedingen ook te laag, maar ze zullen wel niet hoger hebben kunnen bieden.



Wat betreft de badkamer, ik heb de douchehoek die er niet uitzag vervangen. Andere cabine, alleen in die douchehoek nieuwe tegels, klaar. Kleine investering, maar daardoor ineens wel een badkamer die de koper de eerste jaren kan gebruiken, terwijl eerder de badkamer er echt uitzag alsof die direct aangepakt moest worden.



Ik heb eigenlijk altijd een opgeruimd huis (geen kinderen, dat scheelt wellicht). Op zich is alles klaarmaken voor kijkers vrij snel gedaan, maar soms neem ik er toch wel een halve voor vrij, geeft me een wat geruster gevoel als ik de tijd heb om alles weg te ruimen. Bos bloemen op tafel, gevulde fruitmand, frisse geur, gestreken lakens op het bed, wasmand zo leeg mogelijk, dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenReagerenHoor schreef op 13 september 2015 @ 23:00:

Wij hebben tot nu toe nog steeds ruim een dag van tevoren te horen gekregen wanneer er kijkers kwamen, DidiRidi, dus ik pas mijn was daarop aan (en ik was extra in het weekend, want dan komt er toch niemand). Maar anders zou ik het inderdaad van het rek trekken en in een kast proppen

Wij hebben twee kijkers op zaterdag gehad.

We staan ook een kleine week te koop
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 13 september 2015 @ 23:01:





Bos bloemen op tafel, gevulde fruitmand, frisse geur, gestreken lakens op het bed, wasmand zo leeg mogelijk, dat soort dingen.Behalve de bloemen zorg ik hier ook voor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:DidiRidi schreef op 13 september 2015 @ 22:55:

Heeft iemand een tip voor hoe ik dat moet doen met de was. Ik droog de was op het balkon (geen plek voor een droger), maar hoe moet ik het regelen straks met kijkers? Nat vd waslijn halen en in de last frotten?

Was jij iedere dag? Ik probeer de was zoveel mogelijk weg te werken de dag ervoor. Een bodempje in de wasmand, en een volle machine evt (niet aan!), daar red ik het aardig mee. Maar dat is voor een gezin misschien wel anders.

Kun je evt de buren vragen of je het daar mag hangen, of daar in de droger doen (tegen kleine vergoeding)?
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan Enn, daar gaat mijn veilige-weekend-gevoel Bloemen doe ik trouwens ook niet, en ik hoop altijd vurig dat de kat niet tien seconden nadat we zijn vertrokken een heerlijke verse drol in de kattenbak neerlegt....



Een jaar, marana, wat een horrorscenario! Blijkbaar is het inderdaad een kwestie van het juiste evenwicht tussen vraagprijs en verwachte kluskosten. Wij kunnen best nog wat zakken in prijs, maar ja, dan moet er wel eerst een bod komen!
Alle reacties Link kopieren
Marana, eerlijk gezehd heb ik bijna elke dag een wasje. Geen idee hoe we eraan komen, en toch is het zo.

Ik lees allemaal tips waar ik nooit op zou komen, zoals de gestreken lakens. Ik heb nog een hoop te leren.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Hier ruim 2 jaar te koop gestaan, ik denk in totaal ongeveer 7 of 8 bezichtigingen. We hadden echt last van de crisis. Ik werd gek van de stress toen er een bezichtiging kwam.

We wilden er erg graag vanaf. Maar je hebt er geen grip op. Gelukkig kwam daar ineens een koper die na 1 bezichtiging al een bod deed en daar zijn we uit gekomen.



Achteraf, en nu ik zelf op zoek ben naar een koophuis denk ik dat je moet zorgen dat het schoon en opgeruimd is. Zorg dat je foto's op funda goed zijn. Ik knap wel af op een huis wat vies en onverzorgd, niet opgeruimd is. Huisdieren lucht enzo, tja, sorry, het is toch een minpunt voor me. Ik ben niet iemand die snel zegt 'daar kijk ik wel doorheen', buiten de meubels dan. Alles waar je niet doorheen hoeft te kijken, zoals vuil, stof, rondslingerend speelgoed en wasgoed, hoort gewoon niet zichtbaar te zijn.



Heel veel succes Enn!
The best is yet to come
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 13 september 2015 @ 23:10:

Marana, eerlijk gezehd heb ik bijna elke dag een wasje. Geen idee hoe we eraan komen, en toch is het zo.

Ik lees allemaal tips waar ik nooit op zou komen, zoals de gestreken lakens. Ik heb nog een hoop te leren.Ik heb vorige week voor het eerst van mijn leven een strijkbout over de dekbedovertrek op mijn bed gehaald!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven