Beste huizenkoper.....

13-09-2015 21:30 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis in de verkoop staan en ik moet zeggen dat dit best een flinke impact heeft op het dagelijks leven. Al surfend stuitte ik op onderstaande blog en de herkenning in de spanning is groot. Wie herkent dit ook? Iemand nog tips voor huizenverkopers? Zaken die we volgens jou juist wel of niet zouden moeten doen?



Afijn, deel met mij tips& tricks, do's, don'ts en natuurlijk de stress.



http://blog.mouthaan.nl/p ... oren-van-de-verkoper.aspx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jaa heel fijn, tegelijkertijd begint meteen de stress weer. Poetsen, alles opruimen, twijfel, onzekerheid, spanning, aaaarg wat ben ik blij als we deze periode af kunnen sluiten.



Jullie nog nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Nope.

Geduld is een schone zaak, rustiger ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Helaas geen biedingen gehad. Viel echt tegen. Zijn ook een beetje meegesleept door het enthousiasme van de makelaar...

Huis blijft gewoon te koop. Gisteren hadden we in 1 uur drie bezichtigingsaanvragen. Dat is fijn, geeft hoop ;)

3 oktober is de Landelijke Open Huizendag. Doen jullie mee?
Alle reacties Link kopieren
Jammer HelpBrand. Maar het aantal aanvragen klinkt wel positief!

Wij doen met mee de openhuizendag, ben al bezig met de inbouwkast :-)
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Zoo 3 aanvragen, dat is netjes!! Ik duim voor jullie. Vandaag zijn hier twee stelletjes geweest. Makelaar koppelde terug dat 1 stel positief was en de ander iets minder. Bij de een zei de makelaar zelfs 'ik denk dat dit de kopers worden' Afwachten dus! Volgende week nog twee kijkers.





Wij doen ook mee aan de open huizen dag. Ben benieuwd
Spannend Hetty!



Wat doen jullie met losse kasten? Ik heb er heel veel in staan ten tijde van bezichtigingen. Zodat het huis netjes oogt.

Moet ik die kasten ook helemaal strak en netjes maken? Ik heb persoonlijk nooit losse kasten open gemaakt toen we op huizenjacht waren. Dat vind ik privé. Maar wie weet denken anderen daar heel anders over?
Alle reacties Link kopieren
quote:HelpBrand schreef op 19 september 2015 @ 19:10:

Spannend Hetty!



Wat doen jullie met losse kasten? Ik heb er heel veel in staan ten tijde van bezichtigingen. Zodat het huis netjes oogt.

Moet ik die kasten ook helemaal strak en netjes maken? Ik heb persoonlijk nooit losse kasten open gemaakt toen we op huizenjacht waren. Dat vind ik privé. Maar wie weet denken anderen daar heel anders over?Losse kasten mogen ze eigenlijk niet oren maken want die zitten niet vast aan het huis en blijven dus in principe niet staan.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik hoop echt niet dat ze bij ons kasten open genaakt hebben want die zitten tot de nok toe volgeladen met spullen. Wij hebben gebruik gemaakt van een verkoopstylingbureau (echt een aanrader!) en die adviseerde echt alle losse prullaria in dozen te doen of in kasten te stoppen. Het kijkt hiermee wel echt rustig en ruimtelijk.
Nu in totaal 3 bezichtigingen as woensdag en maandag weer 1. Ik ben er wel blij mee
Alle reacties Link kopieren
Spannend ! Wij vandaag ook 3 gehad! Makelaar verwacht snel reactie van 1 van de kijkers.
Dat is helemaal spannend zeg! Ik duim voor je.
Spannend Hetty!
quote:HelpBrand schreef op 21 september 2015 @ 12:16:

Nu in totaal 3 bezichtigingen as woensdag en maandag weer 1. Ik ben er wel blij mee



Vanmiddag zijn er 2 geweest. 1 heeft afgezegd. Van de mensen die geweest zijn kan de makelaar niet goed inschatten of het wat op zal leveren. Ik verwacht er niets van.

De afspraak voor as maandag is ook afgezegd.

Ik ben teleurgesteld merk ik. Ben bang dat de vraagprijs te hoog is oid of dat er gewoon geen interesse is voor ons huis
Alle reacties Link kopieren
Stel je in op een marathon. Dan kan het alleen maar meevallen. Open huizen dag is al bijna, ik durf te wedden dat veel mensen denken, ik wacht daar wel even op.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Helpbrand, dat is vervelend. Ik snap je teleurstelling. Wij hebben gisteren een bod ontvangen maar zijn er nog niet uit. Morgen nog een bezichtiging die we gewoon door laten gaan. Ik hoop dat we het deze week af kunnen tikken. In totaal hebben we nu in 1,5 jaar ongeveer 30 bezichtigingen gehad.... Pfff kan echt geen kijker meer zien.



Reden waarom het nu wel lukt ipv vorig jaar, wellicht tip voor jou.

1 prijs. Onze prijs is inmiddels echt scherp vergeleken met andere appartementen

2 verkoopstyling. Het huis ziet er tip top uit met hulp van een verkoopbureau.



Maar het ligt natuurlijk behoorlijk aan de regio. Ik kom uit een klein dorpje waar de huizenmarkt lastig is. Wellicht is het voor jullie wel anders.
Dank dames. De makelaar heeft ons best een mooi verhaal voorgeschoteld. Dat we dit huis binnen een paar weken wel kwijt zouden zijn enz.

Nu dat niet het geval is moet vooral ik even schakelen. Het feit dat we een fijn huis op het oog hebben maakt dat we wel druk voelen om zo snel mogelijk te verkopen.

We gaan zien hoe het loopt.

Morgenochtend nog 2 kijkers en vlak voor de open huizenroute doen we een koopsomactie. Dan krijgen mensen twee weken de tijd om voor een lager bedrag dan de vraagprijs te kopen. Fingers crossed, hopen dat dat een koper oplevert.

Hetty hoe is t daar?
Alle reacties Link kopieren
Paar maanden geleden hebben wij onze woning verkocht. Heeft maar 3 weken te koop gestaan. Denk dat er een stuk of 5/6 bezichtigingen zijn geweest en toen was het verkocht. De vraagprijs was scherp en ons huis heb ik zelf een soort van gestyled.



Makelaar adviseerde ons om zoveel mogelijk vloeroppervlak te laten zien. Daarom hadden we het tapijt tijdelijk weggehaald en onze hoekbank gedraaid. Daardoor leek het een stuk groter.

Verder hebben we ook de kitrand van de douche opnieuw gedaan. Die zat er namelijk wat slordig op. Nieuwe kitrand en het keek weer fris.

Verder voordat ons huis in de verkoop kwam al kasten doorgespit en gekeken wat we weg wilde hebben. Toen hebben we al spullen naar de stort gebracht. Dit geldt ook voor de berging.



Succes allemaal, ik voelde me in de tijd van de bezichtigingen ook wel gestresst. Je wilt het toch zo snel mogelijk verkopen. En gelukkig is dat bij ons gelukt, hopelijk bij jullie ook!
Dat vloeroppervlak is echt een goede tip! Wij hebben op onze zolder de bureaus gedraaid. Hadden we veel eerder moeten doen! De zolder leek veel groter. Gewoon door de bureaus langs de muur te zetten ipv haaks op de muur. Stond ook meteen netter, omdat je daardoor de snoeren enzo niet meer ziet.

Balen HelpBrand dat het zo tegenvalt. Maar het kan ook opeens snel gaan. Misschien zit de koper er morgen bij.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is verkocht onder voorbehoud. Wat een opluchting. Hopelijk zo snel mogelijk tekenen en dan duimen dat de financiering lukt. Wat spannend zeg.



Helpbrand: succes!!
Gefeliciteerd Hetty! Dat is een goed begin van het weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar geleden een huis gehuurd wat al lang te koop stond en werd ook echt gek van de bezichtigingen. Voelde wel dubbel, als het huis verkocht zou worden moesten wij eruit maar je wilt het ook netjes achterlaten. Uiteindelijk een jaar gewoond en toen snel ons eigen huis gekocht.



Wij hadden ook 2 kittens, deze hadden we in 1 kamer van het huis opgesloten met op de deur een sticker dat er 2 katjes zaten die niet buiten mochten komen. Dit is altijd goed gekomen.
Gefeliciteerd Hetty!
Alle reacties Link kopieren
Is de koop al rond, Hetty?



Vorige week hadden wij kijkers die erg enthousiast waren, en nu komen ze morgen voor een tweede bezichtiging, met hun makelaar! Zo spannend. Ik vermoed dat ze zenuwachtig zijn voor de open dag op 3 oktober, dat zou een teken zijn dat ze écht enthousiast en serieus zijn. Extra poetsbeurtje morgen dus maar.... spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, hier lopen de dingen een beetje anders. We hebben intussen besloten dat mijn vriend ergens anders gaat wonen en ik niet Ons huis wordt voorlopig dus niet verkocht en we doen ook niet mee aan de open huizendag morgen. Ik vond het een erg leuk topic dus kwam jullie toch even allemaal succes wensen morgen en Hetty, gefeliciteerd met de verkoop!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
He dat klinkt naar Sunny_Mar, sterkte! Kun je het huis alleen wel blijven betalen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven