Beste huizenkoper.....

13-09-2015 21:30 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis in de verkoop staan en ik moet zeggen dat dit best een flinke impact heeft op het dagelijks leven. Al surfend stuitte ik op onderstaande blog en de herkenning in de spanning is groot. Wie herkent dit ook? Iemand nog tips voor huizenverkopers? Zaken die we volgens jou juist wel of niet zouden moeten doen?



Afijn, deel met mij tips& tricks, do's, don'ts en natuurlijk de stress.



http://blog.mouthaan.nl/p ... oren-van-de-verkoper.aspx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja voorlopig gelukkig wel!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Wij hebben wel heel veel geluk gehad als ik dit zo allemaal lees. Wij hebben het huis van mijn schoonvader in 3 weken tijd verkocht voor de prijs die wij in ons hoofd hadden.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Sunny-mar.

Is het voor jou onverwacht?



Hoe is het hier met iedereen? Vandaag nog openhuis-dag kijkers gehad?

Wij hadden er drie en nu weer afwachten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet helemaal Enn, maar je blijft toch hopen he... Geluk bij een ongeluk dat ons huis nog niet verkocht was en we niet al iets nieuws hadden gekocht, want dat had ik nooit alleen kunnen betalen.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Sterkte sunny_mar.
Wij hadden hier gisteren meer dan 70 mensen over de vloer. Ongelooflijk! Ik had wel gedacht dat er mensen zouden komen maar op zoveel had ik niet gerekend. Het begon om 5 voor 11 en ging non-stop door tot 15u.

Man was met de kinderen naar familie en ik zou het alleen doen. Goede vriendin bood laatst aan om ook te komen. Dat kwam heel goed uit nu. Alleen had ik het niet gered.



Er stond steeds een kleine file in de woonkamer. Vriendin ving mensen op en ik ging steeds met 2 of 3 man naar boven. Meer ook niet want dan loop je elkaar hier voor de voeten en dan weet ik niet waar iedereen rondloopt in m'n huis.



Ging meestal heel goed al waren er sommige mensen die geen boodschap hadden aan de wachtrij en gewoon naar boven liepen. Beetje asociaal vond ik dat. Heb nog gedacht er wat van te zeggen maar aangezien we willen verkopen besloten dat toch maar niet te doen. Ik vond het niet cool.



Ben benieuwd of het wat oplevert. Vrienden van ons hadden dit voorjaar bijna 100 kijkers en daar kwam 1 bieder uit. Ze hebben het huis prima verkocht, maar veel kijkers zegt niets dus.

We hebben vorige week een bod ontvangen. Zijn in onderhandeling maar aangezien de koper geen zekerheid kan geven de komende weken hebben we toch besloten het Open Huis door te laten gaan.

Koper was daar niet blij mee, hij is heel bang dat er een veel beter bod uit komt. We gaan het zien. Koopsomactie hebben we niet gedaan, de vraagprijs is nog steeds gewoon de vraagprijs.
Ik ga het topic volgen... mijn huis staat nog niet te koop, ik ben in de voorbereidende fase, maar merk nu al dat het enorm veel stress oproept. En dan moeten de makelaar en de kijkers nog komen



Ik heb wel het enorme geluk dat ik al half bij mijn vriend woon, daar kan ik dus al mijn rommel e.d. opslaan. Maar jeetje wat komt er veel bij kijken zeg... op dit moment zou ik willen dat ik gewoon een huurhuis had!
Alle reacties Link kopieren
Helpbrand: op zich hoeft het voor die koper toch niet uit te maken als er een hoger bod komt. Dat mogen jullie niets mee doen zolang de onderhandeling nog bezig is. Pas als dat spaak zou lopen kun je evt wat doen met een ander/hoger bod.

Jullie makelaar kan natuurlijk wel zinspelen op een mogelijke andere bieder, maar dat is een delicaat spelletje...
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Er wordt hier een ander systeem gehanteerd dan gebruikelijk. Vandaar, anders had dat inderdaad niet gekund.



Edit: https://www.puurmakelaars ... e-verkoop-van-een-woning/ wij verkopen via het Amsterdamse systeem.
Het is een misverstand dat je aan het onderhandelen bent iemand als diegene een bod heeft gedaan. Pas als jij een tegenbod doet ben je in onderhandeling. Anders kan iemand jouw handel blokkeren door een laag bod te doen en dan wekenlang door te pingelen. Als jij een te laag bod afwijst kan een ander bieden, en ben je niet gebonden aan onderhandelingen met de eerste.



Fijn HelpBrand, dat er zoveel belangstelling was en dat je vriendin er was. Succes de komende weken!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, Sunny_Mar.



Hier tijdens het open huis welgeteld 1 bezoeker, en dat was om 10 voor 3.... Maarrrrr.... dat was dan ook wel meteen een meneer die erg enthousiast en serieus was, en die dus hopelijk morgen met een bod komt (en dat verwachten we ook een beetje van de mensen van de tweede bezichtiging van afgelopen vrijdag). Beide geïnteresseerden hebben zelf ook een huis in de verkoop, maar de meneer van gisteren had zelf ook open dag gehad, en daar waren mensen geweest die min of meer tegen hem zeiden: Beschouw het maar als verkocht, hoor! En dus was hij op het laatste moment nog even naar ons open huis geracet, want hij had ons huis al even op het oog. En hij werkt hier op vijf minuten lopen vandaan, dat lijkt me wel een extra pluspunt! Nu geloof ik meer dan gemiddeld in het lot, dussssss..... hoop ik morgenochtend door de makelaar te worden gebeld.



Dus misschien was 1 bezoeker van het open huis wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Spannend mensen! Sterkte Sunnymar.



Soms klinken verhalen van mensen op de openhuizendag heel hoopvol hè? Ik hoop van harte met jullie mee maar ga er wat hier betreft vanuit dat er verder weinig gevolg uit gaat komen. Heb teveel openhuisdag verhalen van mensen gehoord denk ik
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook nog meeschrijven?



Onze situatie: vriend en ik hebben allebei een koopwoning in verschillende woonplaatsen, ik een appartement in het centrum, in een kleine stad in de regio ***, deze staat nu sinds eind mei te koop, 0 bezichtigingen. Afgelopen zaterdag ook meegedaan aan de open huizen dag, weer niemand komen kijken. Het wordt wel vaak bekeken op Funda maar dus niet in het echt...



Nu hebben we bedacht om op korte termijn ook zijn huis te koop te zetten, een eengezinswoning in een kindvriendelijke woonwijk in Emmen, zodat we de kansen kunnen spreiden. We moeten nl. voor februari minimaal één van beide huizen kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Jemig Draakje1188, nul bezichtigingen vanaf mei?? Echt geen idee waar dat aan ligt? Prijs misschien toch te hoog? Of is het heel smaakgebonden ingericht? Gaat de verkoop wel via een makelaar?



Wij werden vanochtend al om half 10 gebeld met een bod!!! Veel te laag natuurlijk, maar toch, er gebeurt opeens iets! En niet door de kijker van de open dag, maar door de mensen van de tweede bezichtiging van vrijdag. De makelaar vond het gunstig dat er tijdens het open huis ook een serieuze gegadigde was, dat kon hij gebruiken in de onderhandelingen (en hij ging contact opnemen om te horen wat de mogelijkheden met meneer 2 waren). Onze makelaar heeft in ieder geval een tegenbod neergelegd, we hopen zo dat we morgen een stapje verder in de richting van een aanvaardbare prijs komen! De spanning wordt nu welhaast ondraaglijk!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de prijs best scherp, koper kan er zo in (alle klus en schilderwerk pas nog gedaan) en vrij neutraal qua inrichting... Maar als er mensen mee willen kijken en evt tips hebben dan wil ik wel even een link pb'en

Via makelaarsland dus staat gewoon op Funda en zo...
Alle reacties Link kopieren
@EvenReagerenHoor: Oeh, wat spannend! Hoeveel zat het openingsbod onder de prijs die jullie er minimaal voor willen hebben?



@Draakje: Staan er in de omgeving veel soortgelijke woningen te koop?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best even meekijken. Je mag mij pb'en.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel even meekijken hoor, je kunt me een pb'tje sturen. Wij hebben ons appartement in het voorjaar verkocht, maar wel in een andere regio.
Ik will ook wel meekijken, je mag me ook een pb sturen.
Ik kom wel een beetje uit jouw regio Draakje,

moet je een van de huizen verkocht hebben omdat de lasten anders niet te dragen zijn?

In welke wijk in Emmen Staat dat huis?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meekijken
Alle reacties Link kopieren
Hoi Draakje! Gezellig dat je er ook bent en ik wil ook best meekijken hoor en als je het op prijs stelt dan mag je me Pb-en.

Spannend EvenReagerenHoor ik duim voor jullie dat het gaat lopen nu!



Nou, morgen hier weer een kijker.

Er wordt wat af gekeken in Nederland.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allen! Jullie hebben een pb!



Annavanandelle het huis in Emmen staat nog niet te koop, we zijn van plan om dat zeer binnenkort wel te doen. Staat in de wijk Bargeres. Er moet er inderdaad één weg omdat dan de lasten niet meer te dragen zijn.



Evenreagerenhoor spannend!!!
Alle reacties Link kopieren
Wil je tips hier of terug in PB?
Alle reacties Link kopieren
Dat mag hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven