Bestellen via internet

04-02-2016 11:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden geleden zag ik leuke pantoffels bij een schoenenwinkel.Ik bestel ze.Na 1 week nog geen bericht dat ze klaar lagen in de winkel.Ik bel : Mevrouw,die dagen was er een storing in het systeem,dus uw bestelling is niet doorgekomen.

Vorige week bestel ik een boek via internet bij de plaatselijke boekhandel.Ik krijg een mail terug dat mijn bestelling in behandeling is.

Weer een week gewacht.Vanmorgen gebeld.Mijn bestelling is niet meer te vinden.

Ik bestel niet zo veel via internet.Is dit puur toeval dat er 2 bestellingen fout gaan of komt dit vaker voor ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog nooit gehad en bestel bijna alles online. Wat vervelend voor je!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens gehad dat het bedrijf het uiteindelijk niet kon leveren.



Maar dat er complete bestellingen verdwenen zijn heb ik nog nooit meegemaakt. En ik bestel ook heel veel.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Wij bestellen regelmatig dingen online, maar dat een bestelling helemaal zoek was, hebben wij pas een keer meegemaakt. Dus je hebt net pech gehad!
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon dikke pech. Ik bestel regelmatig via het internet, zowel in Nederland, Europa als wereldwijd. Ja, er gaat wel eens mis, maar dat is zeer sporadisch.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij mij gaat het altijd goed maar ik bestel dan ook niet bij vage webshops. Meer de bekende winkelketens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivaneesje schreef op 04 februari 2016 @ 11:25:

Bij mij gaat het altijd goed maar ik bestel dan ook niet bij vage webshops. Meer de bekende winkelketens.



Dit waren geen vage webshops.De schoenenwinkel is heel bekend,heeft een goede naam en heeft alleen maar goede en dure schoenen.En de plaatselijke boekhandel is aangesloten bij blz. boekhandel.

Ik denk dat het stom toeval was dat het 2x verkeerd was gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, toeval. Grote bedrijven houden goed contact via mail; je krijgt meteen een bevestiging van de bestelling en een berichtje met track & trace link wanneer het verzonden is. Besteld op een werkdag wordt het (vanuit Nederland) bijna altijd de volgende dag bezorgd.



Slechts twee keer in meer dan 15 jaar heb ik de bestelling niet ontvangen en 1 keer kreeg ik het vergoed, dus 1x kon ik ernaar fluiten. Dat is erg lang geleden.



Maar zelden blijkt het achteraf niet op voorraad of wordt het wat later op de post gedaan dan ik had verwacht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bestel al jaren bijna alles online, zowel privé als zakelijk. En aantal keer misgegaan? Nooit.... Jij hebt echt pech zeg.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel al jarenlang online (heel soms in het buitenland) en heel af en toe moet ik ergens achter aan bellen.

Lijk me toevallig zo achter elkaar dat er bestellingen weg zijn. Het meeste vervelende is als je al betaald hebt.
quote:Plein18 schreef op 04 februari 2016 @ 11:30:

[...]





Dit waren geen vage webshops.De schoenenwinkel is heel bekend,heeft een goede naam en heeft alleen maar goede en dure schoenen.En de plaatselijke boekhandel is aangesloten bij blz. boekhandel.

Ik denk dat het stom toeval was dat het 2x verkeerd was gegaan.



Dat is dan inderdaad stom toeval.



Hebben ze het verder wel goed afgehandeld? Je geld terug gestort etc?
Alle reacties Link kopieren
Dat is puur toeval. Ik bestel meermaals per maand via internet en in 99,9% van de gevallen gaat t gewoon goed.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivaneesje schreef op 04 februari 2016 @ 12:00:

[...]





Dat is dan inderdaad stom toeval.



Hebben ze het verder wel goed afgehandeld? Je geld terug gestort etc?



Bij de schoenenwinkel waren de pantoffels op voorraad, dus die kon ik 's middags bekijken.

De boekhandel heeft vanmorgen de bestelling doorgegeven.Die kan ik a.s. dinsdagmiddag ophalen.
quote:Plein18 schreef op 04 februari 2016 @ 12:10:

[...]





Bij de schoenenwinkel waren de pantoffels op voorraad, dus die kon ik 's middags bekijken.

De boekhandel heeft vanmorgen de bestelling doorgegeven.Die kan ik a.s. dinsdagmiddag ophalen.



Eind goed, al goed



Laat je niet afschrikken hierdoor, zolang het netjes wordt afgehandeld is er niks aan de hand
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel regelmatig wat via internet. Meestal krijg je een per mail meteen een bevestiging van je bestelling en daarnaast een bevestiging dat je betaalt hebt. Veel webwinkels sturen ook nog een mail wanneer je bestelling wordt verzonden (vaak incl. track&trace nummer). En als je een account aanmaakt op de website van de betreffende webwinkel, kun je daar ook vaak je bestelling volgen.



Bij mij gaat het online bestellen eigenlijk altijd wel goed. Eén keer is mijn bestelling geannuleerd, omdat het product niet meer op voorraad bleek, maar daar communiceerde de webwinkel snel en duidelijk over. Wel jammer natuurlijk. Eén keer duurde het ruim een week i.p.v. een dag voordat ik mijn bestelling kreeg, maar dat probleem lag bij PostNL (kon het pakket volgen met de track&trace code) en daar kon de webwinkel niet echt iets aan doen. Ow, en wel eens een hele late reactie gehad van een specifieke boekenwinkel hier in de stad, maar die hebben een beetje een onduidelijke website en in de fysieke winkel zelf kunnen ze ook wat warrig zijn, dus dat verbaasde me eigenlijk niet (hebben geen geautomatiseerd systeem, maar beantwoorden alles persoonlijk).



Dus ik denk dat je toevallig net 2x pech hebt gehad, want als je een bevestigingsmail hebt gehad, kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je je bestelling gewoon krijgt.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven