Betaalbare betonlook (giet)vloer?

25-08-2007 09:06 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg binnenkort mijn appartement opgeleverd. Nu ben ik op zoek naar een mooie vloer. De vloer moet natuurlijk geen geluidsoverlast veroorzaken omdat ik onderburen heb. Doe het zelven is geen probleem.



Ik dacht zelf aan een gietvloer met betonlook. Maar die zijn zo duur (ca. 70 euro m2).... ik wil het lowbudget houden.



Een alternatief zijn de multiplex platen, lakken met een mooie, warme kleur lak.



Maar mijn voorkeur gaat uit naar een betonlook. Heeft iemand een tip hoe ik deze look kan creeren? Ik heb weleens gehord van betonverf en epoxyhars erover? Of, is dit te koud?



Andere tips ook van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hi Brite,



Wij hebben indertijd voor 4500 euro ons hele huis (plusminus 150 m2) voorzien van een epoxy-gietvloer (lichtgrijs). Ik wil je echter wel waarschuwen. We hebben vooraf gevraagd of de vloer daadwerkelijk ''vloeistofdicht is'' zoals vaak word gezegd. Dit aangezien we katten hebben en bijvoorbeeld kattenpis vlekken zouden kunnen veroorzaken e.d.. Wij hebben ons laten informeren door verschillende gietvloerleveranciers. Ons werd verzekerd dat dit zeker niet het geval zou zijn. Het enige wat schadelijk kon zijn was aceton (zit in bijv. nagellakremover). Wij wilden een goede makkelijk onderhoudbare vloer.



Helaas hebben wij ervaren dat er toch allerlei vlekken in de vloer kwamen. Niet zozeer a,g.v. een kattenplasje, maar ''onverklaarbare'' vlekken. Bijvoorbeeld een plek waar een stalamp stond maar ook vlekken die ''gewoon'' verschenen zonder dat er iets op was geknoeid of een van onze katten hadden geplast. Ik ben op onderzoek gegaan, en via allerlei internetfora en ervaringen in mijn eigen omgeving zag ik dat meerdere mensen hier last van hebben.



Voor mij nooit meer een gietvloer, terwijl ik juist zo van een strakke industriele inrichting houd. We wonen nu nl. in een modern, strak huis.



Enfin we gaan nu verhuizen naar een pand uit 1900, dus nemen een houten vloer. Voor ons huidige huis had ik ook een houten vloer en katten. Nooit toestanden mee gehad. Dergelijke bovenstaande problemen verwachtte ik dus zeker niet met een gietvloer als ik de verhalen mocht geloven.



Denk er dus nog eens goed over na. Ik wil je met alle plezier het adresje van toenmalige mijn gietvloer-leverancier geven, maar ik kan het je niet echt aanraden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij willen een gietvloer in betonlook in de badkamer, hadden dit in een woonblad gezien en de wanden ook in een betonlook.... Zie mijn topic:friese badkamerbedrijf gezocht.... Maar nu ik jouw verhaal zo lees, begin ik te twijfelen...
Alle reacties Link kopieren
Hi Ak25,



Ik zou er echt goed over nadenken, zie ook De site van Tros Radar: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38237



Nogmaals, wij hebben er heel veel spijt van. Misschien dat de badkamer nog wel te overzien is, maar informeer je goed en laat je geen knollen voor citroenen verkopen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Alice33,

Bedankt voor de tip om te verwijzen naar tros RADAR!!

Heb direct door gelinkt...schrok me rot!! Had namelijk vandaag naar BQ een mail gestuurd voor meer informatie etc............ Ga het mijn man zo meteen vertellen wat ik heb gelezen!! Dan toch maar op zoek naar leuke tegels voor in de badkamer en wc!! Echt heel erg bedankt!!!



groetjesssssssssss
Alle reacties Link kopieren
Hi Ak25, wij zijn zitten zelf midden in een renovatie van een oud pand en heb nog wel een tip voor je als je tegels zoekt. Wij hebben onze tegels besteld via www.tegelwinkel.nl ofwel Middag Mamer & Tegels.



Dit is een en dezelfde winkel. Wij hebben daar voor onze Mosa-tegels de beste offerte gehad; dit scheelt aanzienlijk in vergelijking met andere tegelwinkels. Ik heb flink gegoogled, veel tegelhandels bezocht en veel offertes aangevraagd, maar zij haden de beste prijs. Wees gerust ik heb geen aandelen in deze winkel ;-)



Het loont ook echt de moeite om op internet te shoppen voor je bad, douche en kranen etc. Uiteindelijk zijn wij naar Sanidump gegaan, hebben daar de prijzen die we hadden via internet voorgelegd en zij kwamen toen ook met een scherpe prijs. Het kost ffe wat tijd, maar zo'n renovatie kost bakken met geld, dus ik vond het de moeite wel waard om flink rond te shoppen.



Heel veel succes met je badkamer!
Alle reacties Link kopieren
Alice,



Bedankt voor je bericht, je bent dus erg ontevreden...jammer hoor.



Ik houdt zelf ook van de industriele look en dan ik een betonlook prachtig. Het is overigens een huisje dat ik ga verhuren, dus ik ga er zelf (voorlopig) niet wonen. Het belangrijkste is dat de vloer lang meegaat, er 'chique' uitziet, makkelijk schoon te houden is en weinig geluidsoverlast veroorzaakt. Dat de vloer ietswat vlekken vertoont, dat is minder belangrijk.



Kan je mss nog even reageren met het oog op mijn bovenstaande opmerking? Dank je.



En, ik wil toch ook graag je naam van het bedrijf.. (maar ik bekijk ook de radar site eventjes!)
Alle reacties Link kopieren
Tja Brite,



De vloer veroorzaakt idd geen geluidsoverlast, da's een voordeel. Hij is ook egaal, ook een voordeel als je toch besluit er iets overheen te leggen.



Vergeet echter het ''ietwat'' vlekken. Bij mij zitten rozig/rode vlekken naast een kast in de woonkamer; geen flauw idee waar die vandaan komen (vloer zelf is lichtgrijs), donkere vlekjes boven in het atelier (deze zijn ook ''spontaan'' verschenen). Gele vlekken op een plek waar de lamp stond etc... Rare vlekken bij de koelkast in de keuken etc.



Ook qua makkelijk schoonmaken moet ik je teleurstellen: zowel ik als onze schoonmaaksters vinden 't een ramp :-(



Vaak wordt er niet goed bijverteld hoe je een gietvloer schoonmaakt op een goede manier. Zie hier het advies van een man die zelf zulke vloeren legt:



'' Zeer belangrijk is: altijd de vloer schoonmaken met koud water en een middel waarvan na het reinigen niets achterblijft (dus geen zeep-, was- of anderszins houdend middel gebruiken). Het schrobwater altijd met een waterzuiger opzuigen en niet moppen of dweilen of zulke onzin. De eerste 3-4 weken niet nat reinigen. Staan er burostoelen o.d. op de vloer, moeten er altijd zachte rollen gemonteerd zijn; alle gummiedopjes onder meubilair vervangen door viltdopjes of hiermee afplakken; geen kleden op de vloer en bloempotten op een trolley plaatsen.''



Dit alles is ons helaas nooit verteld, anders hadden we deze vloer zeker niet genomen.



M.b.t. mijn adresje : wees gewaarschuwd. Toen ik ging hen vroeg of ze konden langs komen ivm met deze rare vlekken om te kijken wat er aan de hand was en wat we hieraan konden doen, gaven ze niet thuis. Bij een gemaakte afspraak kwam men niet opdagen. Ik heb 't maar opgegeven.



Hierbij het adres als je nog wilt: http://www.coat-it.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven