beton-ciré in badkamer??

03-09-2010 10:52 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met beton-ciré voor in de badkamer?



Wat matter dan tadelakt (marokkaanse leem) en als ik het goed begrijp ook betaalbaar.



En klopt dat het betaalbaar is, te vergelijken met de prijs van een redelijke tegel?



Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
geen ervaring, maar zag het laatst in een huizenprogramma: "huizenjacht" waar een badkamer werd geredesigned. Werd aangeprezen als een betaalbaar iets...

Ik weet het, met mijn reactie kun je niet veel, maar misschien staat er iets op hun site. Succes!
ziet er uit als iets wat nog niet afgewerkt is...
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind het ook niet zo mooi. Erg industrieel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prachtig!



Maar verder ook geen ervaring mee, surry!
Alle reacties Link kopieren
met alle respect, ieder zijn smaak.



Maar oké, doe een gooi en geef me maar eens een advies dan : ik zoek dus een betaalbare aankleding voor de muren en sanitairopbouw in de badkamer.

Liever dus geen tegels, op de vloer hebben we een 60x60 grijze strakke tegel. Het moet een warm-industriele uitstraling hebben.



Intussen begeef ik me naar 'huizenjacht'.



tnx tot zover!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Wel mooi, of het praktisch is vraag ik me af. Iets dat toch wel sort van belangrijk is in de badkamer. Maarreh: elke stucadoor kan dit effect toch wel bereiken?
Alle reacties Link kopieren
Warm-industrieel. Klinkt net zo haalbaar als zakelijk-Laura Ashley.

Of bedoel je de Hoogovens?



(sorry, geen zinnig advies dus...)
wat ik me ook afvraag: hoe droogt dat op als die muur elke keer nat wordt tijdens 't douchen? krijg je dan niet vreselijk gore vlekken die je niet meer weggepoetst krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte stylisten onder ons:

De rest van de (droge) wandafwerking is witte stuc en de kranen zijn van Grohe, met Grohe rainshower. Vloer loopt door in douche met rvs goot. Sanitair is strak wit.







Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Nee, de truc van tadelakt en aanverwante producten is dat het absoluut waterdicht is. Zelfs practischer dan tegeltjes met voegen...



Het is een natuurproduct, leem. Met een toplaag als bijvoorbeeld was, of olie (ligt aan de techniek).



Verder: "warm-industrieel" kan inderdaad. Net als zakelijk met een romantisch tintje (pakje met een L.A. blouse?). maar zullen we anders deze discussie op een stylisten topic voortzetten ...



Hier zou ik graag tips ontvangen van mensen die ervaring met dergelijke producten hebben. Ik bedoel het niet vervelend en vind het op zich wel leuk te peilen wat men in het algemeen van badkamers vind, maar ik ben erg druk en serieus op zoek naar ervaringen voordat wij met de aannemer in gesprek gaan hierover.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het niet maar ik vind het erg mooi en ik houd dit topic dan ook ff in de gaten.

(ben namelijk ook opzoek naar een betaalbare oplossing voor het tegeltjesprobleem)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook beslist een materiaal om in de gaten te houden. Bedankt voor het topic, dus. Maar goed, nog steeds geen antwoorden.
De wastafelkraan vind ik prachtig, maar de douchekop lijkt me niet praktisch. Kun je die wel verstellen in hoogte? En persoonlijk vind ik de optie de douche in de hand te kunnen nemen onmisbaar.
Alle reacties Link kopieren
ninjoo, lieverd, je zuigt net zoals op de kinderpijlert... .

Douchekop is verstelbaar ja, en er zit een handdouche bij.



He je nou nog een tip over de afwerking van de muur?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Calcatex dan?



Waterafstotende kalkverf.



Je zou zeggen: Lekker schilderen die muren, met een speciale badkamerverf en dan een lak erover - klaar.

Maar dan missen we dus de natuurlijke leem-uitstraling. Daar gaat het me specifiek om. Dit zijn eeuwenoude handmatige technieken. Vandaar dat het zo duur is. beton-cire heeft die uitstraling ook en is deels voorzien van harsen waardoor het deels minder arbeidsintensief wordt.

Het kan gewoon schoongemaakt worden, ook.
Computer says nooooo
Ik vind het mooi! En sorry ook hier geen ervaring of tips
Alle reacties Link kopieren
Voor de mede-geinteresseerden: nog een draadje:

http://www.fan.tv/forum/f ... TID=2804&KW=stuc+badkamer
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Summer mijn ouders hebben dit in de badkamer. En ze willen het er maar al te graag weer vanaf hebben. Zij hebben een nog wat lichtere tint ervan.

Maar mijn moeder vind het een drama , badkamers zijn zowiezo stofnesten en op die muur gaan stukjes stof zitten. Er zomaar afspoelen gaat niet en ook met een doekje er over is not done. (smeert het uit net als bv op een gestucte muur)

Regelmatig met een stofzuiger over de muur (zonder t mondstuk).



Maar goed ligt er misschien ook aan wat je gewend bent , mijn moeder is altijd tegels gewend geweest en vind dit maar onhandig gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie, zespri.

Heeft je moeder dan geen vernis over de betonleem? Het is gewoon af te spoelen en schoon te maken met een sopje, lees ik overal. Anders is het toch ook niet geschikt voor in de douchecel?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Summer dat hebben ze wel , maar mijn moeder blijft het onhandig vinden, maar zoals ik al schreef misschien ligt t ook wel gewoon aan mijn moeder. Die is al 60jr tegels gewend
Alle reacties Link kopieren
aha.. oke .. tnx!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2011 22:42
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2015 16:24
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2016 09:40
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven