Binnendeur verven: Hoogglans of zijdeglans?

22-06-2014 11:32 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie beter passen bij een jaren 30 deur zoals op onderstaande foto: Zijdeglans geverfd of hoogglans geverfd?



Alle reacties Link kopieren
Absoluut hoogglans!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Waar is de poll?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Hoogglans! Op zijde glans zie je alles en is lastiger schoon te maken.
Dat hangt af van de gladheid van het oppervlak, je verfkunst en vooral: de lichtinval. Hoe valt het licht en wat wordt daardoor geaccentueerd? Elk stofje of putje?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zulke deuren, plus zulke deurklinken, en alles is geverfd in Histor Leliewit Hoogglans. Staat prachtig.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd fan van hoogglans.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn deuren laten verven met zijdeglans van flexa (strak in de lak) en vind het zo ongelofelijk mooi geworden. Ben echt een beetje op mijn deuren.
Hoogglans! Heb ik ook, staat geweldig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist de deuren met extra mat van histor geverfd, hiervoor hoogglans.

Het oogt een stuk rustiger doordat het glimmende weg is. Extra poetsen hoeft niet, het maakt makkelijk schoon.

Doordat je op hoogglans juist sneller vlekken ziet ivm de glans vind ik het juist dat mat makkelijker is.
Als het oude deuren zijn, en je doet het schilderwerk zelf ; zijdeglans.

Elk oneffenheidje in de ondergrond, stofje, krasje of wat dan ook zie je namelijk in hoogglans, zijdeglans is iets vergevingsgezinder.
Alle reacties Link kopieren
Java, ik ben verliefd op dat plaatje trouwens, of je nu kies voor hoog- of zijdeglans.. Is dit jouw huis?
Zijdeglans, je ziet juist veel minder stof en vlekken erop.
Alle reacties Link kopieren
Hier alles in zijdeglans. Ook jaren 30 huis met paneeldeuren en ensuite.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hier ook een jaren 30 huis. Met nog de originele binnendeuren.

Alles in hoogglans.

Vind de kleine oneffenheidjes juist veel charme hebben.
Ik zou gaan voor zijdeglans, maar alleen omdat ik hoogglans op zich lelijk vind.
Alle reacties Link kopieren
In de jaren 30 bestond de gehele zijdeglans nog niet dus ik zeg hoogglans.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Hoogglans ! 100 %
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Zijdeglans!
Alle reacties Link kopieren
Ik had inderdaad een poll moeten toevoegen!



Foto heb ik van internet geplukt.



Ik was eigenlijk hoogglans van plan, maar begon opeens te twijfelen of dat wel 'hoort' bij deuren in jaren 30 stijl. Het gaat overigens om nieuwe deuren, dus in principe geen oneffenheden.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut hoogglans.



Ik heb jaren 30 paneeldeuren en een ensuite (met stuk van een verlaagd plafond in hout) en die waren toen ik het huis kocht in spierwit zijdeglans, met een rollertje gedaan.



Ik heb het allemaal in hoogglans ral 9010 laten verven. En mijn god wat is het opgeknapt. Heb er ook mooi beslag op gezet (van die rozetjes om het sleutelgat van de kastdeuren en mooie jaren dertig deurgrepen). Het is echt prachtig.



Goed (laten) schuren en een enkele oneffenheid is helemaal niet erg, juist niet bij een oud huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 22 juni 2014 @ 12:38:

Ik zou gaan voor zijdeglans, maar alleen omdat ik hoogglans op zich lelijk vind.Moderne strakke (vaak gespoten) hoogglansmeubels of keukens zijn qua effect en uitstraling niet te vergelijken met jaren 30 deuren die hoogglans geverfd worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 22 juni 2014 @ 11:36:

Hoogglans! Op zijde glans zie je alles en is lastiger schoon te maken.Precies andersom dus. Juist op zeer glanzende oppervlaktes zie je iedere vingerafdruk. Ik als niet poetsende non huisvrouw ga steevast voor de zijdeglans.
Alle reacties Link kopieren
Van de schilder



Bij het gebruik van hoogglans of zijdeglans verf binnen is de kwaliteit van het schilderwerk van minder belang omdat het niet onderhevig is aan allerlei invloeden van buitenaf. De keuze voor zijdeglans of hoogglans verf is dus meer afhankelijk van het effect wat u wenst in uw interieur. Niet elke ruimte is geschikt esthetisch voor hoogglans verf. Door het gebruik van zijdeglans zijn bijvoorbeeld oneffenheden in de ondergrond minder zichtbaar, en heeft u al snel een mooi resultaat. Hierdoor is zijdeglans verf gebruiksvriendelijk te noemen. Bij het gebruik van hoogglans verf moet u zorgen voor een perfecte ondergrond omdat alle oneffenheden en gebreken goed zichtbaar zullen zijn. Een goede voorbenadeling zoals schuren, plamuren en kitten is dan ook uitermate belangrijk. Met hoogglans verf zorg je voor een prachtige glans en ben je zeker van een optimale afwasbaarheid. Doordat het oppervlak erg glad is, krijgt vuil ook minder kans om zich te hechten. Welke glansgraad u binnen ook kiest is afhankelijk van uw smaak.
Ik heb een jaren 30 huis bewoond en had daar toen een zeer strakke moderne voordeur in gezet. Deze laten lakken met zijdeglans. Het effect was verbluffend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven