Bjizondere meubels

19-07-2016 01:30 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Marktplaats kijkend, kwam ik dit geval tegen;







Wat is dit? Ok, het is een stoel/zetel maar hoe mooi of lelijk is dit op een schaal van 1 tot 10?

Ik zie daar trouwens wel een lachend mondje onder het zitkussen, dat is dan wel weer leuk.



Welke bijzondere meubels kom jij zoal tegen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Op de schaal van lelijk: 11! Wat een gedrocht. Ik zal ook eens zoeken naar het meubel wat ik het allerlelijkst vind...

Dit soort meubels:



Alle reacties Link kopieren
Ooo ik hou van dit soort topics:)

Plaatje 1: leeelijkk idd maar heb er wel zin in om erin neer te ploffen en niet meer overeind te komen.

Plaatje 2: ajjjj echt lelijk. Vooral leer en dat donkerbruine. Beetje engelse stijl?



Ik vind veel lelijk. Ik weet niet hoe ik plaatjes moet plakken. Maar van deze populaire dingen snap ik ilnuet:

De broccante riviera maison/landelijke stijl. Met rieten hartjes en bordjes van home is where the heart is.

Of die sets, alles in een stijl van ikea/leenbakker..
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, Riviera Maison, dat is, hoe zeg je dat tactisch?... voorgekauwde smaak.



Chesterfield vind ik stiekem wel leuk maar misschien komt dat door de luxueuze uitstraling. Ik zie me dan al helemaal zitten met een glas sherry in de hand, samen met een beeldschone man, bij de openhaard met het berenvel ervoor. En als het glas sherry leeg is, als beesten tekeer gaan de liefde bedrijven op dat berenvel voor die openhaard.

Maar ja, ik heb geen Chesterfield, en geen openhaard, en geen beeldschone man, dus het blijft bij een dertien-in-dozijn, handig en makkelijk te reinigen bankstel.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

De stoel uit de OP is inderdaad lelijk, maar volgens mij zit hij wel heel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een überlelijke stoel en zou hem ook niet willen hebben, maar je kunt er wel lekker in hangen denk ik. Benen over een leuning, dat soort werk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb ooit chesterfields gehad, aantal jaren geleden. Was een droom die werkelijkheid werd, ik wilde ze al lang hebben want ik vond ze zo mooi. Maar die krengen zitten helemaal niet lekker. Heb ze snel weer verkocht.



Dit vind ik heel lelijk, ook als er niet zo'n kitsch stofje op zit.



Alle reacties Link kopieren
Oei, stoel een is een wangedrocht. Wat lilluk en lomp. Chesterfields houd ik wel van, maar dan wel een oude. Mag een beetje versleten zijn.

Wat ik echt niet mooi vind zijn die grijze en zwarte hoekbanken die je nu overal ziet. Strak van vorm en met aan een kant een chaise longue. Waarom??? Het zit voor geen meter als je zoals ik korte pootjes hebt en werkelijk ie- der- een lijkt zo'n ding te willen.

Alles bij elkaar passend krijg ik ook jeuk van. En minimalistisch gedoe... Vooral alles wit enzo, en dan geen gordijnen, geen planten, geen prul...vreselijk onpersoonlijk en ongezellig.

Maar ieder zijn ding... Ik ken genoeg mensen die mijn interieur om te huilen vinden. Want niet stylish verantwoord volgens de heersende trends. Tja, de meeste trends ben ik niet zo van....
Alle reacties Link kopieren
quote:Boquiabierto schreef op 19 juli 2016 @ 03:04:

De stoel uit de OP is inderdaad lelijk, maar volgens mij zit hij wel heel lekker!Ik denk dat je hoogstens in kunt hangen....
Dames, mijn kleuter heeft een mini-chesterfield.

Geen echte originele tuurlijk, wel een goede replica in die stijl. En in een echte kinderlijke kleur, dus geen bruin of zwart. Staat in woonkamer en is haar eigen TV-bankje. Is een eye-catcher in ons interieur.



Als ze er uit gegroeid is gaat ie MP op. Lopen prima die dingen.
Chesterfield is - dacht ik tenminste - geen geregistreerd merk, iedereen mag dat soort banken onder die naam produceren. Ik vind ze ook prachtig (zeker eentje die helemaal afgeleefd is) maar zitten inderdaad niet lekker. De zitting is zacht en de leuningen te hard. Geen fijne combinatie.



De stoel uit de OP, ik krijg spontaan het bankstel die mijn ouders vroeger hadden weer voor mijn netvlies. Brrrr. Die leek erg veel op die stoel.
Alle reacties Link kopieren
Lillick, alles
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuingravin schreef op 19 juli 2016 @ 07:28:

Oei, stoel een is een wangedrocht. Wat lilluk en lomp. Chesterfields houd ik wel van, maar dan wel een oude. Mag een beetje versleten zijn.

Wat ik echt niet mooi vind zijn die grijze en zwarte hoekbanken die je nu overal ziet. Strak van vorm en met aan een kant een chaise longue. Waarom??? Het zit voor geen meter als je zoals ik korte pootjes hebt en werkelijk ie- der- een lijkt zo'n ding te willen.

Alles bij elkaar passend krijg ik ook jeuk van. En minimalistisch gedoe... Vooral alles wit enzo, en dan geen gordijnen, geen planten, geen prul...vreselijk onpersoonlijk en ongezellig.

Maar ieder zijn ding... Ik ken genoeg mensen die mijn interieur om te huilen vinden. Want niet stylish verantwoord volgens de heersende trends. Tja, de meeste trends ben ik niet zo van....Jij moet maar niet komen koffie drinken bij mij: Mijn huis galmt zeer wit en minimalistisch
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Haha en niet bij mij, ik heb zo'n zwarte bank met chaise longue. Via via, en met mijn korte pootjes vind ik hem heerlijk, omdat de rest lekker laag/kort is (dus maatje ik), en ik ook een stuk heb waar ik onderuit kan zitten Schapenvachtje erop (die hadden we al voordat het hip was, hoor! ).



Ik ga eens kijken of ik al plaatjesplakrecht aan mag vragen. Ik wil ook lelijke meubels kunnen plakken!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft een verschillende smaak en toch wil iedereen bewonderd worden om zijn spullen.

Recept voor teleurstelling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:marly1083 schreef op 19 juli 2016 @ 02:25:

Ik vind veel lelijk. Ik weet niet hoe ik plaatjes moet plakken. Maar van deze populaire dingen snap ik ilnuet:

De broccante riviera maison/landelijke stijl. Met rieten hartjes en bordjes van home is where the heart is.

Of die sets, alles in een stijl van ikea/leenbakker..Dit idee:

Philippe Starck heeft bijzondere lampen, maar die vind ik dan wel weer gaaf. Helaas kan ik geen plaatjes plakken.
Van lillik naar leuk ... ...



Dit vind IK dus leuk :







Dit is een kartonnen krukje/bijzettafeltje, verkrijgbaar in een heleboel dessins.



Dutch design, prijswinnend.



ik heb er twee, dezelfde, één via de kringloop, één via MP!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 19 juli 2016 @ 06:12:

Ik vind het een überlelijke stoel en zou hem ook niet willen hebben, maar je kunt er wel lekker in hangen denk ik. Benen over een leuning, dat soort werk.

Of kinderen naast je op de leuning, een breiwerk, de krant, koffie. Echt zo'n stoel waarop je je met van alles om je heen, je installeert.

Maar wel een gedrocht.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 19 juli 2016 @ 07:23:

Ik heb ooit chesterfields gehad, aantal jaren geleden. Was een droom die werkelijkheid werd, ik wilde ze al lang hebben want ik vond ze zo mooi. Maar die krengen zitten helemaal niet lekker. Heb ze snel weer verkocht.



Dit vind ik heel lelijk, ook als er niet zo'n kitsch stofje op zit.



[afbeelding]Ander kleur stofje en ik zou het zo neerzetten
Alle reacties Link kopieren
Oudblond en Schattigmeisje, op de koffie in een huis dat als dat van jullie is geen punt hoor! Een paar van mijn vriendinnen hebben het ook strakker dan strak, die rollen met hun ogen als ze bij mij binnen stappen.

Ik wil het in mijn eigen hut niet zo... En als ik dat zou willen, zou het me niet lukken. Ik ben er niet opgeruimd genoeg voor. Als jullie je er thuis voelen is het okee!
Alle reacties Link kopieren
Die stoel neemt 2 meter woonruimte in beslag en toch mogen je billen niet breder zijn dan 80 cm
Ik ben dan weer niet strakker dan strak, over mijn bank liggen heel hip verantwoord een schapenvachtje en een doek gedrapeerd en andere delen van mijn woonkamer zijn een puinhoop haha.



Het zijn geen meubels, maar mijn ex had veel van dit soort spul in huis staan *rilt*. Zijn exvrouw spaarde het, en had het nooit meegenomen, en hij kon het niet wegdoen (net zoals zijn kast vol swarovski wat van zijn moeder geweest was trouwens):





Offuh ... wat dachten jullie hiervan?





En zoiets heeft mijn oma van 94 nog staan:

Alle reacties Link kopieren
quote:Tuingravin schreef op 19 juli 2016 @ 23:05:

Oudblond en Schattigmeisje, op de koffie in een huis dat als dat van jullie is geen punt hoor! Een paar van mijn vriendinnen hebben het ook strakker dan strak, die rollen met hun ogen als ze bij mij binnen stappen.

Ik wil het in mijn eigen hut niet zo... En als ik dat zou willen, zou het me niet lukken. Ik ben er niet opgeruimd genoeg voor. Als jullie je er thuis voelen is het okee!Welkom op de koffie Het is inderdaad strakker dan strak, maar ook buiten-binnen: Hele grote vloer tot plafond raampartijen waardoor de lichtinval spectaculair is en voor een 'natuurlijke' aankleding zorgt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oh en in het kader van 'gaaf', ik wil eigenlijk stiekem zoiets als bank, maar heb een veto van mijn man:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven