Blender gezocht, tips?

22-11-2014 20:51 59 berichten
Ik had een blender van Princess, die gebruikte ik iedere ochtend om een smoothie te maken. Leuk dingetje maar bevroren frambozen waren al een uitdaging en schoonmaken best een klus.



De Princess hield er mee op en van mijn man kreeg ik een nieuwe blender, een Russell Hobbs.



Mooi ding, de grote (zware!) glazen kan mag in de vaatwasser en volgens de webshop is bevroren fruit geen enkel probleem.



Maar een herrie... Alsof je naast een straaljager staat... Dat zie ik niet zitten iedere ochtend om 7 uur. Niet alleen mijn huisgenoten zijn dan wakker, ik vrees dat het hele blok rechtop in bed zit dan.



Dus deze gaat terug. Maar welke dan? Budget is ongeveer 50 euro, minder mag natuurlijk ook
Alle reacties Link kopieren
Ga je een gebruikte blender terugbrengen naar de winkel?



Enfin, Philips heeft een goeie met titanium messen, ook geschikt voor ijsblokjes enzo. Kost wel 89,95

Blokker heeft er nu een van tefal in de folder voor 39,95 en dan krijg je nog 10 euro terug.
Ja en?
Ik heb een tomado met glazen kan. Maar bevroren fruit kan hij wel hakken, maar blijft vaak boven de messen tegen de wand plakken dan. Ik gebruik voortaan een staafmixer voor smoothies, is ook sneller schoongemaakt
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 21:02:

Ga je een gebruikte blender terugbrengen naar de winkel?

Eh... ja. Is dat zo raar dan? Apparaat gekocht en bij eerste gebruik bevalt het niet. Goed schoon en droog maken, netjes terug in doos en ruim binnen de door de winkel gestelde termijn(!) met de bon terug naar de winkel.



quote:Enfin, Philips heeft een goeie met titanium messen, ook geschikt voor ijsblokjes enzo. Kost wel 89,95

Blokker heeft er nu een van tefal in de folder voor 39,95 en dan krijg je nog 10 euro terug.Die van Philips is wel heel erg boven budget, maar bij die van Tefal ben ik wel benieuwd naar ervaringen in het gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk is dat raar.

Sta jij daar straks in die winkel kies je een andere uit maar die is wel al Door iemand even getest. Zou jij dat kopen voor de volle mep of "eis" Je een nieuw onbeschadigd exemplaar?



Je bent een spijtoptant.
Ja en?
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 november 2014 @ 21:02:

Ik heb een tomado met glazen kan. Maar bevroren fruit kan hij wel hakken, maar blijft vaak boven de messen tegen de wand plakken dan. Ik gebruik voortaan een staafmixer voor smoothies, is ook sneller schoongemaakt

Hoe is die Tomado met niet-bevroren fruit? Blijft er dan ook wat aan de wand plakken of valt dat wel mee? En de herrie?



Staafmixers en ik gaan niet samen helaas Kan totaal niet met zo'n ding overweg.
Alle reacties Link kopieren
Artikelen mag je ongebruikt met kassabon binnen een bepaalde termijn retour brengen.



Ongebruikt hè
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Die van Philips is wel goed, hakt zo bevroren fruit tot moes, ijsblokjes en kan heel makkelijk uit elkaar en de onderdelen kunnen -op het motorblok na- in de vaatwasser. Ik vind alleen dat die ook best herrie maakt (maar ik denk dat een stille niet zo goed bevroren spul aankan, dus dat het óf het een óf het ander is).

En hij staat nog prima op je aanrecht ook, hij ziet er mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Dat je een gebruikte blender, die niet kapot is, terug wil brengen vind ik ook vreemd.

Je mag alleen ongebruikte artikelen retourneren normaalgesproken.
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 21:14:

Ja tuurlijk is dat raar.

Sta jij daar straks in die winkel kies je een andere uit maar die is wel al Door iemand even getest. Zou jij dat kopen voor de volle mep of "eis" Je een nieuw onbeschadigd exemplaar?



Je bent een spijtoptant.

Ik ga er bij het terugbrengen in de winkel niet over liegen of zo, zeg eerlijk dat het apparaat niet beviel in het gebruik vanwege de herrie. De winkelier weet dan dat de blender gebruikt is.

En wat is er mis met spijtoptanten? Daar is die regeling dat je iets terug mag brengen (op vertoon van bon en binnen termijn) als het niet bevalt toch juist voor?
Alle reacties Link kopieren
Euhhh nee.



Maak jij van die blender in je verhaal even een electrische tandenborstel en bedenk je even wie voor de kosten van jou miskoop zou moeten opdraaien.



Even ter info, ik ben zo'n winkelier.
Ja en?
vreemd om een gebruikte blender retour te brengen.

en nog doen of het doodnormaal is ook

haha
Een electrische tandenborstel heeft losse, apart verkrijgbare borstels.



Lingerie, oorbellen, sexspeeltjes en verbruiksartikelen (waaronder de borsteltjes van een electrische tandenborstel maar ook bijv make-up) kunnen niet teruggebracht worden. Vind ik heel normaal, zal ik nooit om vragen ook.



Maar een gebruiksartikel dat je niet in de winkel kunt testen? Als dat niet bevalt dan breng ik het terug ja. Zeker als de winkelier die mogelijkheid als verkoopargument gebruikt.



Als een winkelier die mogelijkheid niet biedt of wil bieden, prima hoor. Ik zal er dan ook niet om gaan zeuren. Maar het vergelijk met tandenborstels vind ik wel heel erg vergezocht.
quote:Bij_Zonder schreef op 22 november 2014 @ 21:15:

[...]



Hoe is die Tomado met niet-bevroren fruit? Blijft er dan ook wat aan de wand plakken of valt dat wel mee? En de herrie?



Staafmixers en ik gaan niet samen helaas Kan totaal niet met zo'n ding overweg.Er staat toch bij dat ik een staafmixer gebruik, omdat het aan de wand blijft plakken en herrie weet ik niet, ik heb geen idee hoe hard een andere is. Dit is de enige die ik heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivajaline schreef op 22 november 2014 @ 21:36:

vreemd om een gebruikte blender retour te brengen.

en nog doen of het doodnormaal is ook

haha



Ja, ze snapt het echt niet.

Nou ik heb het geprobeerd ik geef het op.

Succes met je blender.
Ja en?
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 november 2014 @ 21:44:

[...]

Er staat toch bij dat ik een staafmixer gebruik, omdat het aan de wand blijft plakken Je schreef dat dat bij bevroren fruit was, en ik vroeg of dat ook gebeurde bij niet-bevroren fruit.quote:en herrie weet ik niet, ik heb geen idee hoe hard een andere is. Dit is de enige die ik heb gehad.Oké, dank je wel!
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 21:46:

[...]





Ja, ze snapt het echt niet.

Nou ik heb het geprobeerd ik geef het op.

Succes met je blender.

Ik probeer je heus wel te snappen hoor, het is niet bepaald alsof ik het gesprek uit de weg ga.

Zo'n blender is toch gewoon schoon te maken? Wat is het probleem dan als ik eerlijk ben over het gebruikt zijn EN de winkelier die mogelijkheid tot terugbrengen als het apparaat niet bevalt biedt?
Alle reacties Link kopieren
Nou vooruit laatste poging.



Ik mag als winkelier alleen nieuwe ongebruikte artikelen verkopen.



Stel er komen van de 6 betalende klanten 4 terug met een blender, stofzuiger, broodrooster en een krultang.

Ik geef iedereen hun geld terug.



Wat moet ik als ondernemer met die spullen? Verkopen kan niet. Terug naar de leverancier om een creditering vragen? Wat denk je dat ze zeggen?



Kortom als jij als klant iets koopt moet je jezelf vantevoren goed informeren over wat je koopt, en als jij spijt krijgt dus niet met een defect, maar spijt dan heb jij dikke vette pech en zegt de winkelier dat netjes tegen je.



Begrijp je wat ik probeer uit te leggen? Klanten brullen vaak over klant onvriendelijkheid en slechte service, maar dit is dus niet zo.

Klanten denken bij betaling alleen rechten te genieten maar helaas kan dit dus niet altijd.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo iemand die in een winkel werkt, en ook vaak zulke klanten helpt.

Scheerapparaat vol haar die niet zo goed bevalt, rijststomers waar een kerrielucht uit komt, krulborstels met haren in de borstel, frituurpannen met olie erin. En dat komt allemaal retour omdat het niet bevalt.

Bah, vieze mensen! En altijd staat op de bon, ongebruikt, orginele verpakking, en met bon binnen 16 dagen ruilen of geld terug.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen nog een dame met een stofzuiger waar bijna een herdershond uitkwam, blegh echt vies.
Ja en?
Ik snap de problemen die jij schetst van de kant van de winkelier deels. Het niet meer mógen verkopen van gebruikte artikelen: het spijt me zeer maar daar geloof ik niets van.



Maar of ik die problemen nou wel of niet erken/geloof: als de winkelier het terugbrengen-als-het-niet-bevalt actief promoot, zelfs gebruikt als verkoop-argument, waarom zou ik daar dan geen gebruik van mogen maken? Ik bedonder hem toch niet als ik van zijn aanbod (!) gebruik maak?
quote:vivajaline schreef op 22 november 2014 @ 21:36:

vreemd om een gebruikte blender retour te brengen.

en nog doen of het doodnormaal is ook

hahaHahaha! Ik moest hier echt vijf keer hardop van lachen.
anoniem_208517 wijzigde dit bericht op 22-11-2014 22:15
Reden: Moest nog een keer lachen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 22 november 2014 @ 21:43:

Een electrische tandenborstel heeft losse, apart verkrijgbare borstels.



Lingerie, oorbellen, sexspeeltjes en verbruiksartikelen (waaronder de borsteltjes van een electrische tandenborstel maar ook bijv make-up) kunnen niet teruggebracht worden. Vind ik heel normaal, zal ik nooit om vragen ook.







Dus de houder (het deel dat je vasthoudt) van een tandenborstel terugbrengen vind jij wel normaal?

En wat verwacht je dan, dat de winkelier hem weer in het schap legt en een ander hem koopt?

Zou je dat zelf prettig vinden, als je zo'n ding koopt en hij is al gebruikt?



Ik vind de vergelijking met die tandenborstel niet mank gaan hoor. De winkelier kan dat toch niet weer doorverkopen?

Er staat niet voor niets altijd bij de voorwaarden: ongebruikt retour.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd welke winkel dat dan is To.

Tefal heeft soms zulke acties met niet goed geld terug, maar dat is dan een specifieke actie.
Ja en?
quote:marcellav schreef op 22 november 2014 @ 22:05:

En altijd staat op de bon, ongebruikt, orginele verpakking, en met bon binnen 16 dagen ruilen of geld terug.

*zucht*

Dat het ongebruikt moet zijn staat in dit geval niet, ik herhaal: niet, op de bon.

EN ik heb vóór aankoop navraag gedaan bij de winkelier of ik de blender mocht proberen en retourneren als deze niet zou bevallen. Dat mocht, staat ook op hun site en in hun algemene voorwaarden.



Iets terug willen brengen terwijl er niet aan de voorwaarden (termijn, verpakking, gebruikt of niet) wordt voldaan: vind ik óók niet kunnen maar daar is hier helemaal geen sprake van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven