Bod huis?

18-11-2016 09:58 91 berichten
Hallo,



Even een vraagje wij hebben vandaag een bod gedaan op een huis. De vraagprijs is 149.000 wij hebben 137.500 geboden.

Nu ga ik rustig wachten op hopelijk een tegenbod of goedkeuring.

Maar ik heb ergens gelezen dat het normaal is als ik nu een tegenbod krijg dat ik dan 3 dagen moet wachten met terug reageren omdat ze anders door hebben dat wij het te graag willen.

ik vind dit erg vreemd want zou juist zo snel mogelijk willen onderhandelen.

Wij kunnen ook maar maximaal 142.000 bieden.



Wat is jullie kijk hier op?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kijk is dat je qua verhouding met hoogte van de vraagprijs extreem en onrealistisch laag geboden hebt.



Asociaal laag zelfs.
Als je biedt op een huis wil je het hebben toch? Ander zou je niet bieden. En dat weten de verkopers ook. Onzin om een soort 'hard toe get'-spelletje te spelen om niet geïnteresseerd te lijken.
En ik vind het bod ook erg laag (als de vraagprijs realistisch is).
Waarom bied je op een huis dat je echt niet kan betalen?
quote:Principe-Prinses schreef op 18 november 2016 @ 10:01:

Mijn kijk is dat je qua verhouding met hoogte van de vraagprijs extreem en onrealistisch laag geboden hebt.



Asociaal laag zelfs.Mwah, hangt heel erg van een aantal factoren af. Staat het huis lang te koop? Gaan de huizen daar snel weg of juist niet? Is de verkoper al eens in prijs gezakt? Mijn eerste bod was ruim 20.000 onder de vraagprijs, en ik heb het huis gekocht voor veel minder dan gevraagd werd.
Alle reacties Link kopieren
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 10:03:

[...]



Mwah, hangt heel erg van een aantal factoren af. Staat het huis lang te koop? Gaan de huizen daar snel weg of juist niet? Is de verkoper al eens in prijs gezakt? Mijn eerste bod was ruim 20.000 onder de vraagprijs, en ik heb het huis gekocht voor veel minder dan gevraagd werd.Was jouw huis ook 149.000?
Alle reacties Link kopieren
Dat is van zoveel factoren afhankelijk. Bij de een is het met 3 telefoontjes op dezelfde dag afgehandeld, bij de ander wordt er voor een week over en weer geboden. Je doet een bod, dus je bent geïnteresseerd. Daar zijn moeilijke 'contactconstructies' helemaal niet voor nodig. Ik vind je ook wat ver van de vp afzitten maar je zult het beredeneerd hebben en wie weet gaan ze wel akkoord.
quote:Tr0tter schreef op 18 november 2016 @ 10:02:

En ik vind het bod ook erg laag (als de vraagprijs realistisch is).Klopt is het ook. Alleen als wij direct 141 zeggen kunnen we niet verder onderhandelen. Wij hopen op deze manier zeg maar bij 142 uit te komen
quote:Principe-Prinses schreef op 18 november 2016 @ 10:06:

[...]





Was jouw huis ook 149.000?147. Eerste bod was 125.
Alle reacties Link kopieren
quote:lautjje16 schreef op 18 november 2016 @ 10:06:

[...]





Klopt is het ook. Alleen als wij direct 141 zeggen kunnen we niet verder onderhandelen. Wij hopen op deze manier zeg maar bij 142 uit te komen

Je kunt ook gewoon zeggen: we kunnen max 142 bieden dus we doen 1 bod. En dat is het.



Ik vind echt dat je jezelf op deze manier een beetje belachelijk maakt. Wees gewoon helder, jullie willen dat huis toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 18 november 2016 @ 10:02:

Als je biedt op een huis wil je het hebben toch? Ander zou je niet bieden. En dat weten de verkopers ook. Onzin om een soort 'hard toe get'-spelletje te spelen om niet geïnteresseerd te lijken.Eens, toenw ij verkochten en kochten was het beiden keren duidelijk dat men het serieus meende. In beiden gevallen waren we er dezefde dag nog uit! Er is amper 3 uur over heen gegaan. En jouw bod lijkt idd laag...ik zou even vergelijken met andere huizen in dezelfde buurt.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Het is niet handig om huizen te kijken die je echt niet kan betalen. Je maakt je lekker en uiteindelijk gaat het dan toch mis in de financieringsfase. Er zijn echt nog andere huizen die aan je criteria voldoen... Rozebrileffect en zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 10:07:

[...]



147. Eerste bod was 125.



Dan wilden ze er wel heel graag vanaf. Heb je geluk gehad.

Of was dit nog crisistijd?
Alle reacties Link kopieren
Staat het allang te koop?
De mazzel was dat het al langere tijd te koop stond, en de vraagprijs te hoog (vergeleken met andere huizen in de buurt). Uiteindelijk een heel schappelijke prijs betaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:lautjje16 schreef op 18 november 2016 @ 10:06:

[...]





Klopt is het ook. Alleen als wij direct 141 zeggen kunnen we niet verder onderhandelen. Wij hopen op deze manier zeg maar bij 142 uit te komenDat is een manier waarop je een huis kunt proberen te kopen ja. Ik vond het heerlijk dat wij na 2 telefoontjes klaar waren. Wij hebben een bod gedaan, kregen geen tegenbod maar een 'final offer'. Besloten dat we het huis die prijs waard vonden en gingen akkoord. Als het even kan, koop ik altijd op die manier. Dat geneuzel, om gek van te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 10:11:

De mazzel was dat het al langere tijd te koop stond, en de vraagprijs te hoog (vergeleken met andere huizen in de buurt). Uiteindelijk een heel schappelijke prijs betaald.



Oh, ok. Ze vroeger dus een oprealistische prijs, in een slechte markt.



Als ik naar mezelf kijk, mijn huis zou 160.000 moeten opleveren, en ik heb geen haast want zaakjes op orde. En een grapjas gaat 140.000 bieden ben ik wel uitgepraat met die gene hoor. Ik weet dat mijn huis goed geprijsd is, marktconform, dan neem je dat soort biedingen echt niet serieus.
quote:Discover schreef op 18 november 2016 @ 10:12:

[...]



Dat is een manier waarop je een huis kunt proberen te kopen ja. Ik vond het heerlijk dat wij na 2 telefoontjes klaar waren. Wij hebben een bod gedaan, kregen geen tegenbod maar een 'final offer'. Besloten dat we het huis die prijs waard vonden en gingen akkoord. Als het even kan, koop ik altijd op die manier. Dat geneuzel, om gek van te worden.oke ik wacht zijn belletje af en dan bied ik gewoon mijn Max
quote:Principe-Prinses schreef op 18 november 2016 @ 10:10:

Staat het allang te koop?7 weken
Alle reacties Link kopieren
quote:lautjje16 schreef op 18 november 2016 @ 10:16:

[...]





7 weken



Dan is je bod echt te laag.



Wil je dat huis serieus, doe je een serieus voorstel.



Je hoeft het onderhandelingsspelletje niet te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Met 7 weken maken deze mensen zich nog geen zorgen denk ik..
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 18 november 2016 @ 10:01:

Mijn kijk is dat je qua verhouding met hoogte van de vraagprijs extreem en onrealistisch laag geboden hebt.



Asociaal laag zelfs.Dit vind ik zo'n geneuzel. Een bod hoeft niet aan bepaalde voorwaarden te voldoen. Wie zegt dat de vraagprijs realistisch is? En dan nog, het staat iedereen vrij om welk bod dan ook te doen. Net zoals het de verkoper vrij staat nee te zeggen of geen onderhandelingen aan te gaan. Het gaat niet om sociaal of asociaal.
Maar zou 141.500 wel realistisch zijn met een vraagprijs van 149?
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 18 november 2016 @ 10:22:

[...]





Dit vind ik zo'n geneuzel. Een bod hoeft niet aan bepaalde voorwaarden te voldoen. Wie zegt dat de vraagprijs realistisch is? En dan nog, het staat iedereen vrij om welk bod dan ook te doen. Net zoals het de verkoper vrij staat nee te zeggen of geen onderhandelingen aan te gaan. Het gaat niet om sociaal of asociaal.Ja, maar een beetje respectloos naar de financiele situatie van de ander is het een beetje wel(ervan uitgaande dat de vraagprijs realistisch is).
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven