Bod huis?

18-11-2016 09:58 91 berichten
Hallo,



Even een vraagje wij hebben vandaag een bod gedaan op een huis. De vraagprijs is 149.000 wij hebben 137.500 geboden.

Nu ga ik rustig wachten op hopelijk een tegenbod of goedkeuring.

Maar ik heb ergens gelezen dat het normaal is als ik nu een tegenbod krijg dat ik dan 3 dagen moet wachten met terug reageren omdat ze anders door hebben dat wij het te graag willen.

ik vind dit erg vreemd want zou juist zo snel mogelijk willen onderhandelen.

Wij kunnen ook maar maximaal 142.000 bieden.



Wat is jullie kijk hier op?
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 11:28:

Joni, ik bedoelde met respectloos iig dat je ook niet moet vergeten dat het voor de ander ook om duizenden euros gaat, een bod stress/hoop geefte etc. En idd de ander kan die grens voor zichzelf bepalen...maar toch eens tukje heldere communicatie is wel zo fijn voor iedereen. Iedereen zei er ook telkens bij 'indien de vraagprijs realistisch was' het bod te laag was...dit even ter verdediging van de stomme reacties Ja maar je hoeft toch geen rekening te houden met de stress van de verkoper? Je kunt geen huis kopen of verkopen zonder stress denk ik. Ik zou daar echt niks om geven hoor, het gaat om veel geld. En op een gegeven moment houd het op natuurlijk maar alles wat je er vanaf kunt krijgen is toch fijn? Die verkoper heeft echt wel in de gaten dat er altijd wel speling in een vraagprijs zit, en als ze bij het punt komen dat er niks meer onderhandelbaar is dan hoort de koper het vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook wel zo...maar je start dan wel een bepaalde manier van communiceren die stressvol is. To schrijft in de op dat zij ook zo snel mogelijk wil onderhandelen, maar ze start op een manier die de verkoper ook dat 'hard to get' spel doet spelen. Beiden meer stress dan nodig uiteindelijk. En wat iemabd al zwi, afhankelijk van je situatie kan ik me inderdaad voorstellen dat een paar duizend euro eraf zeer de moeite waard kan zijn.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Een gemiddeld openingsbod ligt 5-20% onder de vraagprijs. Jouw openingsbod TO ligt 7,72% onder de vraagprijs. Dus ik snap alle reacties dat het onrealistisch, extreem en asociaal is niet. Wij kennen het huis niet, dus om specifiek over dit huis te zeggen dat het te laag is is lastig. Maar over het algemeen is een openingsbod van 7,72% onder de vraagprijs echt niet heel extreem laag.
Ik heb trouwens echt níks te schaften verder met de verkopende partij. We hebben niet geknikkerd samen!
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 12:16:

Dat is ook wel zo...maar je start dan wel een bepaalde manier van communiceren die stressvol is.Klopt, zo gaat dat met het onderhandelen, dan ga je niet over elkaars bolletje aaien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 18 november 2016 @ 12:42:

[...]



Klopt, zo gaat dat met het onderhandelen, dan ga je niet over elkaars bolletje aaien. Inderdaad, een huis kopen/verkopen is zakelijk. Je gevoelens moet je daar buiten laten. Kan (voor beide partijen ) een berg geld schelen.
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 10:24:

[...]



Ja, maar een beetje respectloos naar de financiele situatie van de ander is het een beetje wel(ervan uitgaande dat de vraagprijs realistisch is).



Waarom moet ik respect hebben voor de financiële situatie van een verkoper? Hij heeft dat toch ook niet voor mij? Wij keken ooit naar een huis, waarvan de makelaar zich liet ontvallen dat het stel uit elkaar ging en een restschuld over zou houden. De vraagprijs was in onze ogen minstens 20.000 euro te hoog (ofwel: om op een reeel wenselijk bedrag uit te komen, hadden we zeker 45.000 euro lager moeten bieden op een huis waar 269 voor werd gevraagd). Wij hadden geen zin om voor de restschuld van de verkopers op te moeten draaien en hebben op dit huis uiteindelijk niet eens geboden.



Als je max 142 kunt betalen vind ik trouwens bieden op huizen met een vraagprijs van 149 heel reeel.
Alle reacties Link kopieren
Over te laag en onrealistich bieden kan je van mening verschillen.

Ik vind niet dat je onrealistisch laag hebt geboden.

Alles hangt af van waar het huis staat.



Op het platteland is de markt nog steeds heel slecht, daar waar het in de steden nu weer storm loopt.

Dus staat het huis bijv in Den Bosch, tsja, dan zal het wel niet ge-accepteerd worden.

Staat het bijv in 1 of ander gehucht in de middle of shit, dan vind ik dat je nog rijkelijk veel geboden hebt.



Huizen bij mij in het dorp staan doorgaans erg lang in de verkoop.

Recent voorbeeld:

Tussenwoning stond voor 199.000,-- en is uiteindelijk nu voor 145.000,-- weggegaan.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Makelaar belde en het tegenbod is 140 inclusief keuken. Dus nu heb ik gezegd 140 inclusief keuken,gordijnen en 1 kast. Spannend!!!
Alle reacties Link kopieren
Wouw wat een goed tegenbod! Daar hadden de verkopers echt nog wel meer uit kunnen slepen! Dit gaat ongetwijfeld lukken, wat leuk zeg
quote:Zanahoria schreef op 18 november 2016 @ 13:44:

Wouw wat een goed tegenbod! Daar hadden de verkopers echt nog wel meer uit kunnen slepen! Dit gaat ongetwijfeld lukken, wat leuk zeg ik denk dat ze zijn gescheiden en er snel vanaf willen
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez dat zeg ik ook helemaal niet maar een bod uit brengen dat totaal niet reeel is omdat je hard to get wil spelen, vind ik respectloos voor de ander zijn tijd, gemoedstoestand etc. Maar zoals ik al zei iedere zijn persoonlijke voorkeur. Wij hebben gezien dat we door vlot en direct zaken te doen met een veel prettiger gevoel dat hele proces doorlopen en dat is ons meer waard dan duizend euro besparen. Dat kan voor een anders, anders zijn, zoals je hier al kunt lezen. Wat je wel krijgt is, dat je met gelijkgezinden zult eindigen, dus mensen die er op dezelfde manier in staan. Dus dan krijf je to die een strategisch bod heeft gedaan en nu in de stress zit omdat de tegenpartij strategisch wacht.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
En intussen is er al heel wat gebeurd lees ik
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik neem mijn reacties terug.



Goed gedaan en al bijna gefeliciteerd.
quote:Principe-Prinses schreef op 18 november 2016 @ 14:05:

Ok, ik neem mijn reacties terug.



Goed gedaan en al bijna gefeliciteerd.
Inclusief keuken? Een keuken hoort gewoon bij het onroerend goed, wat gek dat ze dat specifiek benoemen. Of nemen ze de badkamer en het toilet (wel) mee als ze gaan verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
In duitsland nemen ze de keuken altijd mee. Misschien omdat het zo tehen duiysland aan ligt?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 18 november 2016 @ 14:05:

Ok, ik neem mijn reacties terug.



Goed gedaan en al bijna gefeliciteerd.Ik ook. Wat eem afgang
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ja bijzonder dat ze zeggen 'inclusief keuken'



maar fijn zeg, gefeliciteerd!
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 14:47:

In duitsland nemen ze de keuken altijd mee. Misschien omdat het zo tehen duiysland aan ligt?

nou nee, Noord-Holland ligt niet tegen Duitsland aan he



Waarom zou TO het onvriendelijk hebben aangepakt volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik had groningen onthouden, waarschijnlijk in de war met het funda topic.



Ik vond niet dat ze het onvriendelijk had aangepakt, ooohh moet ik nog eens alles typen. ik denk dat ik zelf moeite heb met dat hard to get stukje en liever alles directer aanpak. Hoe de verkoper nu terugkwam, zo zou ik het ook gedaan hebben. Maar je hebt dan ook mensen die dan slechts duizend zakken in de prijs en dan blijft het heen en weer gaan. En daar zou ik niet eens aan meedoen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Oh dat hard to get vond ze ook raar, wilde ze ook niet echt, vandaar dit topic, volgens mij. En gelukkig is het niet nodig, nu andere partij al zo snel met een fijn tegenbod is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 14:48:

[...]



Ik ook. Wat eem afgang

Uitzondering bevestigt de regel hè



Offeh.., gevalletje beginnersgeluk



Hoe dan ook, leuk voor je!
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 13:49:

Kastanjez dat zeg ik ook helemaal niet maar een bod uit brengen dat totaal niet reeel is omdat je hard to get wil spelen, vind ik respectloos voor de ander zijn tijd, gemoedstoestand etc. Maar zoals ik al zei iedere zijn persoonlijke voorkeur. Wij hebben gezien dat we door vlot en direct zaken te doen met een veel prettiger gevoel dat hele proces doorlopen en dat is ons meer waard dan duizend euro besparen. Dat kan voor een anders, anders zijn, zoals je hier al kunt lezen. Wat je wel krijgt is, dat je met gelijkgezinden zult eindigen, dus mensen die er op dezelfde manier in staan. Dus dan krijf je to die een strategisch bod heeft gedaan en nu in de stress zit omdat de tegenpartij strategisch wacht.





Eh... ik ben nu even kwijt wat ik gezegd zou hebben waarvan jij zegt dat jij dat helemaal niet zegt??!



Maar wat ik bedoel is, de hoogte van 'een reeel bod' is amper objectief vast te stellen (want niemand gaat pas bieden na een taxatierapport en biedt dan precies de getaxeerde waarde). Een 'reeel bod' is net zo discutabel als een 'reële vraagprijs' en dat was wat ik duidelijk wou maken met mijn post.

Verder snap ik niet zo goed waarom je met 'gelijkgezinden' moet eindigen bij de koop van een huis, nog los van het feit dat je bij je eerste bod geen idee hebt of het wel of geen gelijkgezinden zijn, en je dus alsnog in de stress zit tot de eerste reactie. Dat lijkt me zo'n beetje een wet van Meden en Perzen eigenlijk, bij de koop van een huis
Wat tof trouwens Lautjjie, dat je nu al zo'n mooi tegenbod hebt! Zo zie je maar, blijf je toch mooi 2000 euro onder je maximum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven