Boeken wegdoen i.v.m. verhuizing

17-01-2017 11:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb boeken, veel boeken, heel veel boeken en nu ga ik over een tijdje verhuizen.

Vorige verhuizingen heb ik ze allemaal meegesleept, dozen vol boeken.

Deze keer is dat niet mogelijk omdat ik minder ruimte zal hebben, een groot deel van de boeken staan te verstoffen en omdat ik deze keer simpelweg niet weer met al die boeken wil zeulen.

Ik wil mijn boeken dus uitzoeken, kijken welke in wil houden en dit beperken tot een voorafgesteld maximaal aantal dozen met boeken.



Het plan is er dus.. maar wat doe ik in vredesnaam met alle boeken waar ik vanaf wil?

Hoe hebben jullie dit (in het verleden) aangepakt?



Liefs,

Liefbeest
Misschien kunnen ze naar de kringloop of is er binnenkort een rommelmarkt voor t goede doel waar je ze kunt "doneren"?

Ik had zelf ook veel boeken, heb ze weg gedaan en een e-reader aangeschaft. Leest erg prettig, maar hier zijn de meningen erg over verdeeld.
Kringloopwinkel, weggeefwinkel, verkopen via bol.com of marktplaats. Dat doe ik ermee.
Alle reacties Link kopieren
Als pakket op marktplaats en hier gezet. Verkocht als pakket voor x bedrag. Was er zo vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Hier bestaat al een soortgelijk topic over. Gelezen boeken, wat doe je ermee?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de buurt bleken een paar van die Little Free Library boekenplankjes en -kastjes te staan. Daar heb ik een hoop gelaten, en een paar dagen later waren die inderdaad weg. Vond ik heel leuk om te zien.



Verder kon ik wat kwijt bij kennisen en vrienden, en in het verleden heb ik ook nog wel eens een lijstje op een (boeken)forum gezet en die gratis laten ophalen.
Of wanneer de boeken in slechte staat zijn, bij t oud papier.
Wij hebben in het verleden op een zondagmiddag de moed genomen om de boeken eerst uit te zoeken. Wij hebben 3 stapels gemaakt, stapel 1 houden, stapel 2 weg en stapel 3 nog kijken. Bij stapel 2 hebben we alle titels en ISBN opgeschreven en ze vervolgens in 1 koop (waren bij ons 30 boeken voor 20 euro) op marktplaats gezet waarbij dus alle titels en ISBN werden genoemd in de advertentie. We hadden toen nog geen kinderboeken er tussen zitten maar nu zouden we daar dan weer twee verschillende stapels van maken. Van stapel 3 hebben we eerst in onze vrienden/familie/kenniskring nagevraagd wie welk boek wilde hebben en uiteindelijk hielden we 6 boeken over die we naar de kringloop hebben gebracht (hadden echt geen waarde lees de flutromans en sonja bakker boek). We hebben nu afgesproken om elke 3 jaar zo iets te doen. Anders wordt onze boekenkamer echt te vol.
Ik heb toevallig gisteren een stuk of 100 boeken naar de weggeefwinkel gebracht.. Met pijn in mn hart, dat dan weer wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:canvas schreef op 17 januari 2017 @ 11:08:

Kringloopwinkel, weggeefwinkel, verkopen via bol.com of marktplaats. Dat doe ik ermee.



Dat.

Of de ruilboekenkast op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 17 januari 2017 @ 11:09:

Hier bestaat al een soortgelijk topic over. Gelezen boeken, wat doe je ermee?Oh dat topic heb ik gemist! Wat stom van me
De boeken van waarde verkopen op marktplaats, de rest naar de kringloop.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef ze meestal af bij de lokale kringloopwinkel. Enkele keer tref ik een 'strenge' medewerker die er doorheen spit om te zien of het wel goede titels zijn die ze kunnen gebruiken, omdat het anders te vol wordt.
Lokale FB-verkoopsite voor de courante titels, de rest naar de kringloop.
-per genre of auteur op een weggeefhoek (facebook of viva-aanbod)

-familie/vrienden/collegae/kennissen

-kringloop

-http://minibieb.nl/

- https://www.facebook.com/pages/Zwerfboe ... 2543133485
Wel eens (dikke) boeken weggegeven aan een knutselaar http://www.knutselidee.nl/vouwen/boekkunst2.htm
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn vorige verhuizing 2/3 van mijn boeken weggedaan. Heb toen een scheiding gemaakt in waardevolle boeken (vooral kunst en fotografie) en die naar een antiquariaat gebracht, en de rest naar de kringloop gebracht. Ben nu ook selectiever geworden, alle boeken die ik gelezen heb waarvan ik denk dat ik dat niet nog een keer ga doen, gaan meteen naar een mini-bieb of boekenspot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn boeken naar de kringloop gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze in ruil-boekenkasten geplaatst, ingeleverd bij de Kringloop en afgegeven bij een buurthuis waar mensen boeken kunnen lenen.
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven