boom kappen, wat met hout doen?

03-12-2010 11:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben in onze tuin drie bomen die eruit moeten. Kapvergunning is geregeld en we hebben inmiddels een offerte van een prof die het wel wil doen. Maar nu zit ik met het hout hij neemt dit wel mee maar het levert ons niets op. Mijn gevoel zegt me dat we hier best geld aan kunnen verdienen. Het gaat om drie essen en dat is heel mooi hard hout.

Het gaat echt om heel veel hout, dus misschien moet ik allang blij zijn dat het zo wordt meegenomen, maar als er een mogelijkheid is om de kosten van het kappen een beetje te compenseren zou dat toch mooi meegenomen zijn.

Heeft iemand een idee of ervaring hiermee?



mikkie
Alle reacties Link kopieren
hou het hout en hang en kaartje op bij de supermarkt of een adv in het lokale sufferdje. 70 euro per kuub
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wij stoken 't zelf altijd op. Maar als je zelf geen kachel hebt kun je er ook je buren/vrienden/familie blij mee maken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
70 Euro per kuub?

Serieus?



Wij kopen een kuub, en dan dus hout dat al op maat gehakt is, voor 30 tot 35 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 03 december 2010 @ 11:50:

Wij stoken 't zelf altijd op. Maar als je zelf geen kachel hebt kun je er ook je buren/vrienden/familie blij mee maken natuurlijk.Of je medeforumster, ik brand zo graag de kachel in mijn boshutje net al Elninjoo
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:robo schreef op 03 december 2010 @ 11:51:

70 Euro per kuub?

Serieus?



Wij kopen een kuub, en dan dus hout dat al op maat gehakt is, voor 30 tot 35 euro.Dat is vast geen hardhout
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook houden, dat scheelt toch ook weer kosten, dat het bedrijf het niet hoeft op te ruimen.

Wij stoken het ook zelf op, in de kachels, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader wil vast wel kosteloos die boom omdoen... als hij dan het hout mee mag nemen
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 03 december 2010 @ 11:52:

[...]





Dat is vast geen hardhoutJawel.
Alle reacties Link kopieren
* verwijderd ivm beleid Viva*
't Is idd niet zo handig dat je er 'n betaalde kracht voor inhuurt. Er zijn zat liefhebbers van stookhout die gratis die boom om willen doen tegen het mee mogen nemen van het hout.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zowieso de schors en een paar mooie takken houden.

Hiermee kan je mooie kerst/paas/herfststukken maken.

Verder zou ik er iemand die een kachel heeft blij maken.

En bij de gemeente kun je tuinafval ( ook hout) gratis afgeven.

Kwestie van een boedelbak huren als je er echt mee omhoog zit.
Alle reacties Link kopieren
Maarre... ik zou hem (de prof) inderdaad niet gratis dat hout mee laten nemen. Ik weet niet wat je hem moet betalen voor het omhakken van de bomen, maar ik denk dat hij dubbel geld gaat vangen c.q. heel goedkoop hout heeft.



En ik vind het wel een wereld van verschil of je moet betalen voor iemand die je bomen omhakt en dan het hout meeneemt of dat je iemand vindt die dat gratis doet en dan het hout meeneemt.
Alle reacties Link kopieren
* verwijderd ivm beleid Viva*
Alle reacties Link kopieren
quote:robo schreef op 03 december 2010 @ 11:53:

[...]





Jawel.Welke regio zit jij (Hoopt nu dat het in de buurt is, want dat is werkelijk een koopje!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 03 december 2010 @ 11:59:

Welke regio zit jij (Hoopt nu dat het in de buurt is, want dat is werkelijk een koopje!)



Noord-Frankrijk.



Kan me niet voorstellen dat die prijzen zo enorm verschillen tussen NL en FR trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wij betalen ook 30 Euro voor een kuub hardhout.

In plankjes gezaagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 03 december 2010 @ 11:59:

[...]





Welke regio zit jij (Hoopt nu dat het in de buurt is, want dat is werkelijk een koopje!)Nah, is wel een stukje fietsen....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je er iemand voor inhuurt. Wij zijn van die mensen die het leuk vinden om te kappen en hebben thuis ook een houtkachel, dus als tegenprestaie nemen we graag wat hout mee.



Mijn man heeft kappen in zijn opleidng gehad, het is inderdaad niet iets wat je zomaar even kan doen. Je moet wel een plan van aanpak hebben zeg maar en goed gereedschap.



Ik zou het hout niet mee laten nemen, in ieder geval niet gratis. Geef aan dat je het hout in meters wilt hebben. Diegene die dan tegen betaling jullie hout wil, kan het dan zelf op de bok in korte kloofstukken zagen.



Kloven vind ik persoonlijk minder leuk, maar bokwerk? Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
De prof laat jou betalen voor het afvoeren van het hout.



Wij ontvangen regelmatig hout van hoveniers, zodat zij niet hoeven te betalen voor het afvoeren. Uiteraard brengen zij dit hun klant wel in rekening. Wij ontvangen dit gratis in handzame stukken.



Op marktplaas wordt veel hout aangeboden. Kijk hier eens voor prijzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoet80 schreef op 03 december 2010 @ 12:01:

Wij betalen ook 30 Euro voor een kuub hardhout.

In plankjes gezaagd.Het bestaat dus in NL ook :-)
Alle reacties Link kopieren
To, hou je er rekening mee dat als je het zelf aan wilt bieden, dat dat wellicht minder makkelk gaat als het nog niet in stookblokken is gehakt? En dat je dat dus eerst nog moet doen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
* verwijderd ivm beleid Viva*
een beun de haas zoeken, die doet het waarschijnlijk alleen wel voor het hout!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoet80 schreef op 03 december 2010 @ 12:01:

Wij betalen ook 30 Euro voor een kuub hardhout.

In plankjes gezaagd.In plankjes? Is het dan geen zaagafval? En weer de vraag welke regio? Hier kost een kuub hardhouthaardblokken ongeacht bij een particulier of leverancier 80 euro!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven