Boxspring aanschaffen.

16-10-2016 17:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap nu al tijden op een slaapbank en dat slaapt echt niet goed. Veelste moe en rug en nekklachten. Ik heb altijd bezuinigd op een bed maar ik vind het wel goed zo.



Nu wil en kan ik er ook geen duizende euro's aan uitgeven dus ben op zoek naar ideeën.



Ik heb een kleine slaapkamer van 9m2. Hier staat 1 kledingkast in. Het bed is dus het fijnste als hij niet breder is dan 1.40. 1.60 kan misschien net maar echt niet groter.



Nu zie ik bij l.bakker / j*sk boxsprings van rond de 300 euro -500euro, maar zijn die goed? Je kan wel proefliggen maar dat heb ik al vaker gedaan en dat is toch wel te kort om te testen of het iets is.



Iemand ervaring met die "budgetboxsprings van die winkels?
Alle reacties Link kopieren
Zoek op welk bed een keurmerk van de consumentenbond heeft, volgens mij was een van de boxsprings van ikea 'beste koop'.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een van leenbakker gehad (rond 300euro).Beviel prima. Heb er 5 jaar heerlijk op geslapen en erna iemand anders blij mee kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Een aanrader, neem er een topdekmatras bij, dunne matras van 10 cm, die vormt zich naar je lichaamswarmte.

Echt zijn geld waard
het is nooit te laat om te leven
Waar je vooral op moet letten is hoeveel pockets/vering per m2 er in dat bed zit (hoe meer, hoe steviger). Heeft nl. ook met lichaamsgewicht te maken.



Wij hebben een boxspring met traagschuim, vormt zich naar je lichaam en komt snel terug in de oorspronkelijke vorm.
Alle reacties Link kopieren
ikea
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg zelf 63 partner ook. ik wil niet een te hard matras. Ikea is eigenlijk net iets duurder als 300 euro ook goed is liever dat, met inderdaad een topmatras erbij.
Als dat de max is wat je er aan kwijt wilt / kunt zou ik voor Ikea gaan.

Nog fijner: een waterbed, maar daar hangt een ander prijskaartje aan
ikea ben ik blij mee
Alle reacties Link kopieren
Ikea is duurder. En waterbed gaat hem niet worden slaapt niet lekker heb er een paar maanden op geslapen, nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me altijd verplicht om te reageren op dit soort topics, verkoop zelf al jaaaaaren matrassen en boxsprings.

En de duurste zijn echt niet perse beter maar de goedkoopste helemaal niet.

Let erop of er in ieder geval pocketvering in zit.

Jullie zijn niet zwaar dus in de box zelf mag best een bonel vering zitten. Dat is wat goedkoper maar prima voor een wat lager gewicht.

In hele goedkope boxsprings zit er geen vering in de onderbox en bonel in het bovenste matras, dat is echt troep.

Met jullie budget zou ik matrassen kopen.

En beter een 160 als je dat kwijt kan.

Met 140 lig je teveel in het midden samen dus op de naad.

En nee een topper lost dat niet op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen op al die boxsprings gelegen maar ik vond het allemaal niks. Het lag gewoon echt goedkoop. Ik heb nu die boxspring van swiss sense die altijd op de reclame is en ik wil nooit meer iets anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 16 oktober 2016 @ 18:22:

Ik voel me altijd verplicht om te reageren op dit soort topics, verkoop zelf al jaaaaaren matrassen en boxsprings.

En de duurste zijn echt niet perse beter maar de goedkoopste helemaal niet.

Let erop of er in ieder geval pocketvering in zit.

Jullie zijn niet zwaar dus in de box zelf mag best een bonel vering zitten. Dat is wat goedkoper maar prima voor een wat lager gewicht.

In hele goedkope boxsprings zit er geen vering in de onderbox en bonel in het bovenste matras, dat is echt troep.

Met jullie budget zou ik matrassen kopen.

En beter een 160 als je dat kwijt kan.

Met 140 lig je teveel in het midden samen dus op de naad.

En nee een topper lost dat niet op.

Je hebt ook boxsprings van 140 van "een geheel zeg maar" zag ik. 160 is wel fijner qua grootte maar ik ben zo bang dat het dan bed is en de kastdeuren niet meer open gaan.



http://jysk.nl/slaapkamer ... 60x200-plus-c15-dreamzone

http://jysk.nl/slaapkamer ... 60x200-gold-c15-dreamzone



zit te twijfelen tussen deze 2. Voor de ene moet ik wat langer doorsparen, terwijl het is eigenlijk best wel nodig. Heb van de week amper goed kunnen werken omdat weer heel mijn ribben vast zaten van de pijn. En is een hoofdbord nou echt nodig??
Alle reacties Link kopieren
quote:Moestuinier schreef op 16 oktober 2016 @ 18:24:

Ik heb toen op al die boxsprings gelegen maar ik vond het allemaal niks. Het lag gewoon echt goedkoop. Ik heb nu die boxspring van swiss sense die altijd op de reclame is en ik wil nooit meer iets anders.Heerlijk lijkt me maar dat ga ik nooit kunnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 16 oktober 2016 @ 18:28:

[...]





Heerlijk lijkt me maar dat ga ik nooit kunnen betalen.

Ook niet als je (wat) langer doorspaart? Ik heb er 990 voor betaald omdat ik alle extra opties en luxere topmatrassen niet nodig vond. Ik weet niet hoe het verder nog zit met wat je moet aanschaffen, maar ik kreeg er een gratis donzen dekbed bij.



Maar als het niet kan, kan het natuurlijk niet. Bij beterbed hadden ze toen ook een mooie boxspring voor rond je 400/500 euro. Was alleen wat laag bij de grond.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens het verschil gevoeld tussen een ledikant en een boxspring? Wij zijn gaan 'voelen' bij Auping toen we een nieuwe boxspring wilden kopen, maar kwamen erachter dat we beiden een ledikant met lattenbodem prettiger vinden liggen.

Als je dat ook prettiger vindt liggen of weinig verschil voelt, heb je wat meer keuze en prijsklassen.
Alle reacties Link kopieren
De goedkopere heeft dus inderdaad die bonel vering in het bovenste matras. Ik zou echt door sparen voor de duurdere.

Naar mijn idee zit deze goed in elkaar.

Pocketveer bovenste matras

Daar onder bonelvering

En een topper van traagschuim.
Alle reacties Link kopieren
En nee dat hoofdbord is echt niet nodig
Bed plus matras is net zo duur als een boxspring denk ik.



Of je gaat naar de Ikea. De matrassen van de kinderen komen daar vandaan en slapen prima! Op vakantie ooit een Ikea boxspring aangetroffen. Dat sliep echt vreselijk!!!



Maar onze M-line slaapt echt wel lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moestuinier schreef op 16 oktober 2016 @ 18:32:

[...]



Ook niet als je (wat) langer doorspaart? Ik heb er 990 voor betaald omdat ik alle extra opties en luxere topmatrassen niet nodig vond. Ik weet niet hoe het verder nog zit met wat je moet aanschaffen, maar ik kreeg er een gratis donzen dekbed bij.



Maar als het niet kan, kan het natuurlijk niet. Bij beterbed hadden ze toen ook een mooie boxspring voor rond je 400/500 euro. Was alleen wat laag bij de grond.Nee ik zit straks onder budgetbeheer dus dat gaat helaas niet. Nu kan ik nog hetgeen wat ik extra werk apart zetten maar meer dan 600 euro gaat niet lukken dan zit ik onder beheer en daarna onder beschermingsbewind vanwege schulden oplossen. Dus dan moet ik het doen met weekgeld. Geeft niet moet zelf op de blaren zetten door stomme keuzes en op me te hebben laten inpraten , ik leer er van
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 16 oktober 2016 @ 18:35:

De goedkopere heeft dus inderdaad die bonel vering in het bovenste matras. Ik zou echt door sparen voor de duurdere.

Naar mijn idee zit deze goed in elkaar.

Pocketveer bovenste matras

Daar onder bonelvering

En een topper van traagschuim.



Klinkt goed dat word m dus.



Ik heb ook verschillende gewone bedden gehad met lattenbodem maar dat vind ik niet prettig slapen en de keren op boxspring sliep ik fijn op een na al was dat een mega dure haha.



Sparen voor max 600 euro dus.
Alle reacties Link kopieren
Voor een paar tientjes kun je op marktplaats een bed inclusief lattenbodems kopen. Dan koop je voor een paar honderd euro een schuimrubber/latex matras erbij en klaar.

Ik zou in jouw situatie geen nieuwe dure boxsprings kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:delphicat schreef op 16 oktober 2016 @ 21:50:

Voor een paar tientjes kun je op marktplaats een bed inclusief lattenbodems kopen. Dan koop je voor een paar honderd euro een schuimrubber/latex matras erbij en klaar.

Ik zou in jouw situatie geen nieuwe dure boxsprings kopen.nja dat sliep echt niet fijn heb verschillende gehad qua lattenbodem spiraal maar veel klachten. Wil nu eindelijk fijn kunnen slapen tgeen over blijft na vaste lasten en betaalregelingen wil ik apart houden voor een goed bed
Heb je in je budget rekening gehouden met het hoofdkussen? Een goed kussen kan ook nekklachten voorkomen. Of Ikea goede kussens heeft, weet ik niet. Ik heb zelf een vrij duur kussen van een duurdere beddenzaak, maar mogelijk heeft iemand anders hier een tip voor je.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bij Easymatras gekeken bij de boxsprings? De website ziet er niet uit, maar ze hebben goede, goedkope boxsprings. Mijn zoon slaapt er al jaren heerlijk op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven