brandende handen van de peper

26-10-2013 20:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: Ik heb net curry gemaakt met véél verse pepers en nu branden mijn handen na... op zich geen probleem, gaat vanzelf over, maar ik ga zo naar een feestje en moet mijn contactlenzen nog in doen. En dat durf ik nu dus niet! Iemand een huis-tuin- en keukentip om van die brandende handen af te komen?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Ik zou zeggen citroensap...geen idee waarom eigenlijk tandpasta lees ik op internet. Water helpt iig niet.
Alle reacties Link kopieren
http://nl.yunomi.be/artikel/spaanse-pepers
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lees even deze door haha! Hete pepers! Auw.
Ik heb even voor je gegoogeld. Het hete spul schijnt niet oplosbaar te zijn in water, maar wel in olie. Even je handen wassen met bijv olijfolie en dan afspoelen met warm water (dus niet heet water). En daarna weer gewoon wassen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn je handen toch geïrriteerd door het agressieve capsaïside, doop ze dan in 1 deel bleekwater op 5 delen water.





Wrijf in elk geval nooit en te nimmer in je ogen, het duurt uren voor het bijtende stofje uit je ogen is verdwenen. Lensdragers kost het zelfs 24 uur spoelen om de capsaïcsine uit de lenzen te krijgen!





http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/roo ... pepers.php
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dank dames, ik ga olie proberen!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Oei bgb, dat klinkt heftig. Nu weet ik niet of ik het uberhaupt wel aandurf
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor je bril gaan vanaaf.

Ooit 1x aan mn lip gezeten met n.pepervinger. Gruwelijk!

Ik zou t er niet op gokken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je vinger even in de huishoudfolie wikkelen om je lens mee in te brengen.

En niet iemand vingeren vanavond
Alle reacties Link kopieren
Okee, superzachte handen na twee keer olie-wassen, een stuk minder brand maar het is niet weg. En bleekwater heb ik niet in huis.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Ow auw alleen t idee al.



Latex handschoentjes in huis?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Stukje vershoudfolie om het vingertopje waarmee je je lens inzet.
Alle reacties Link kopieren
o dat kan natuurlijk ook, iets om die vinger heen doen



@ apatura: ik ben normaal van het impulsieve type, maar hier heb zelfs ik even vooruit gedacht.

@ goldmember: bedankt voor de tip
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Vergeet je niet dat je je lenzen ook vanavond weer uit moet doen? Daar heb je 2 vingers voor nodig en dat werkt niet met een stukje folie om je vinger om ze eruit te halen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap: als je een pepertje snijdt dan hou je toch gewoon alleen het niet gesneden deel vast met je vingers?
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet met je handen je lenzen aan komen, afhankelijk van welk type lenzen je hebt krijg je dat stofje er niet meer af en moet je ze vervangen!

Tip voor de volgende keer (heb je nu alleen niks aan); ik heb bij een zaak voor kappersbenodigdheden een doos met latex handschoenen gekocht. Super handig; geen risico op hete vingers en problemen met ogen/lenzen (of andere tere lichaamsdelen )
Alle reacties Link kopieren
Er komen ook pitjes op je handen, Frizzy! En de gesneden stukjes pak ik toch ook weer op...



Het is intussen opgelost: linkerhand tintelt al nauwelijks meer (azijn hielp ook wel), dus heb goede hoop voor vanavond. En vriend heeft geholpen met lenzen indoen! Moet alleen m'n rechterhand niet gebruiken en das een uitdaging.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Latex handschoenen verkopen ze ook bij de budget store, apotheek of action ofzo. Hoef je dus niet voor langs een speciale winkel
Alle reacties Link kopieren
Op mijn handen komen nooit pitjes en ik pak ook nooit de gesneden delen op. Is namelijk niet handig als je een feestje hebt en je lenzen nog in moet doen.



Nee maar ff serieus, is toch ook nergens voor nodig?
Alle reacties Link kopieren
Uhm... als je heel handig bent kan het misschien zonder ze op te pakken? Ik dus niet

Ik ben er vandoor, dank voor jullie tips!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je plankje optillen en met een mesje zó de pan in schuiven?



Veel plezier!
quote:goldmember schreef op 26 oktober 2013 @ 21:07:



En niet iemand vingeren vanavond
Alle reacties Link kopieren
quote:bluebird77 schreef op 26 oktober 2013 @ 21:41:

[...]





Lach er maar om...ik spreek uit ervaring dat het geen pretje is

This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er nu niks aan, maar voor de volgende keer is het wel handig om je handen van tevoren met olie in te smeren. Werkt ook met knoflook en ui enzo voor de geur.

Daarna wassen en niks aan het handje :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven