Broek geeft af

01-10-2016 14:59 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een goed idee.

Tijdje geleden een nieuwe broek gekocht, spijker, donkerblauw.

Hij os nu meerdere keren gewassen, maar blijft afgeven. ( zeg maar blauwe benen, en handen uiteindelijk).

Wat kan ik hier aan doen?
Nachtje in de azijn leggen.
Een paar uur in een emmer met water en azijn zetten. Azijn zet de kleur 'vast', waardoor het veel minder gaat afgeven. Als je dat ook doet voor je nieuwe kleding voor 't eerst wast hou je de kleuren langer mooi.
En als een broek na 2 jaar nog steeds af geeft? Ik heb destijds een donkerblauwe Levi gekocht, en netjes in azijnwater gelegd. Ik heb nog steeds blauwe handen als ik mijn handen in de broekzak heb gehad, of blauw onder de nagels...
Alle reacties Link kopieren
Ok, klinkt simpel.

Verhouding azijn/ water?
quote:ducktape schreef op 01 oktober 2016 @ 15:27:

En als een broek na 2 jaar nog steeds af geeft? Ik heb destijds een donkerblauwe Levi gekocht, en netjes in azijnwater gelegd. Ik heb nog steeds blauwe handen als ik mijn handen in de broekzak heb gehad, of blauw onder de nagels...Een dagje in de bleek leggen, of meteen weggooien. Even aangenomen dat je hem in die twee jaar wel gewoon af en toe gewassen hebt.
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 oktober 2016 @ 16:32:

[...]





Een dagje in de bleek leggen, of meteen weggooien. Even aangenomen dat je hem in die twee jaar wel gewoon af en toe gewassen hebt.



Weggooien gaan we niet doen, want dit is echt de enige broek die mij pérfect zit. En laat Levi nou die lijn, curve ID, niet meer maken



Zal 'm nog eens in azijnwater leggen, hopelijk haalt dat wat uit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven