Brutale deurverkopers

27-04-2017 23:14 106 berichten
Gisteravond had ik twee energieverkopers aan de deur. Het kwam slecht uit (was aan het koken), dus na een blik op het naamkaartje op zijn jas zei ik dat ik geen interesse had in nieuwe energie. Waarop die jongen reageerde met schouders ophalen en 'pffff groot gelijk, ik heb ook een heel saai verhaal'. Op een manier die zo hondsbrutaal was dat ik bijna terug reageerde met een opvoedkundig praatje. Niet gedaan want ik had geen zin om die gast aan een stoer verhaal over rare klanten te helpen

Hebben jullie ook zo vaak van die irritante lui aan de deur?
Nooit.
Alle reacties Link kopieren
Brutaal?
Ja. En ik heb een sticker op de deur, met een grote nee. Geen verkoop, geen geloofsovertuiging. En nog bellen ze aan. Maar ik kan dan wel naar de sticker wijzen en meteen afkappen dat ik niet mee doe, dat is dan het voordeel. Maar echt tenenkrommend.
Alle reacties Link kopieren
Ja! De laatste tijd is het schering en inslag. Ik vind het echt een inbreuk op m'n privacy. Moet ik weer iets. Moet ik weer nee verkopen. Laat me met rust, in vredesnaam.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Nee; gelukkig niet. Ik heb een sticker op de deur, waarop staat dat verkopers niet welkom zijn. Werkt prima.

Alleen kinderen uit de buurt bellen nog aan voor de verkoop van Kinderpostzegels e.d. Dat vind ik geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Normaal poeierde ik ze gewoon af, tot dat mijn wederhelft door de depressie niet zo weerbaar was, ineens nuon bij ons binnen bleek te zitten toen ik thuis kwam na mijn werk en we ineens een nieuwe energieleverancier hadden .

Nu opgelost met zo'n sticker bij de voordeur: GEEN verkopers, GEEN geloofsovertuigers, JA voor collectanten je hebt er allerlei variaties van. Mn achterbuurvrouw heeft er nu een met: voor ieder verhaal dat ik aan moet horen betaalt u 25 euro contant vooraf, indien u aanbelt gaat u hiermee akkoord .



Beide geen last meer
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een sticker gekocht. Helpt enorm: https://www.dutchwebplaza ... JLezaHIxdMCFRITGwodZUEEVQ
quote:minnimouse schreef op 27 april 2017 @ 23:17:

Brutaal?Brutaal en verongelijkt, vooral dat laatste vind ik verschrikkelijk. Hallo, je valt mij lastig, ga dan niet zielig lopen doen.
Nou inderdaad... sta ik daar met twee huilende hongerige kinderen bij de voordeur terwijl de pannen op het fornuis staan over te koken, probeer ik uit te leggen dat het echt niet uitkomt, zeggen ze nog: 'maar het kost echt maar een paar minuutjes'

'NEEEEE! Je ziet toch dat ik geen tijd heb?!'

(En je had ook de nee-nee sticker op mijn brievenbus aan het begin van de oprit serieus kunnen nemen.
anoniem_69567 wijzigde dit bericht op 27-04-2017 23:22
Reden: Spelfouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man handelt dat af, hij vindt dat leuk. Komen ze van een energieleverancier, zegt hij dat hij wel kaarsjes gaat branden als de stroom te duur wordt. Of de houtkachel laat branden als het gas duurder wordt. Ze weten dan vaak niet hoe ze ermee om moeten gaan, sommigen vinden het wel grappig.
Ontzettend irritant. Ze lijken steeds vaker langs te komen.
quote:silent-witness schreef op 27 april 2017 @ 23:19:

Normaal poeierde ik ze gewoon af, tot dat mijn wederhelft door de depressie niet zo weerbaar was, ineens nuon bij ons binnen bleek te zitten toen ik thuis kwam na mijn werk en we ineens een nieuwe energieleverancier hadden .

Nu opgelost met zo'n sticker bij de voordeur: GEEN verkopers, GEEN geloofsovertuigers, JA voor collectanten je hebt er allerlei variaties van. Mn achterbuurvrouw heeft er nu een met: voor ieder verhaal dat ik aan moet horen betaalt u 25 euro contant vooraf, indien u aanbelt gaat u hiermee akkoord .



Beide geen last meer Hilarisch!!
Sticker naast de deur: geen verkoop aan de deur! Helpt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik had pas geleden een kerel van kika aan de deur. Of ik een bedrag wilde doneren. Ik wilde geld pakken toen hij zei dat ze niet meer met contanten werken. Het gaat tegenwoordig electronisch, zij halen het geld van je rekening. Hm ok. Wij heel dat riedeltje afgelopen, geld van mijn rekening gehaald.



Later zag ik dat ik mail van ze had gehad. Bedankt voor uw donatie blablabla. Én dat het ging om een maandelijkse donatie. Ja, dat heeft die kerel er niet bij verteld...



Een paar dagen later, kika aan de lijn. Hoe mijn gesprek was verlopen aan de deur. Ik heel dat verhaal uitgelegd ( ook al eerder gemaild uiteraard) en ze zei 'oh, ja dat is niet de goede gang van zaken'.... Ik denk dat vaker verzwegen wordt maar soit.





Dus... mocht je ooit zo iemand aan de deur krijgen, let daar op als je geld geeft.
Ja ik heb zo'n gratis sticker van kassa. Verkopers niets welkom. Dat scheelt heel veel. Het werd de laatste tijd hier ook erger.
quote:silent-witness schreef op 27 april 2017 @ 23:19:

Normaal poeierde ik ze gewoon af, tot dat mijn wederhelft door de depressie niet zo weerbaar was, ineens nuon bij ons binnen bleek te zitten toen ik thuis kwam na mijn werk en we ineens een nieuwe energieleverancier hadden .

Nu opgelost met zo'n sticker bij de voordeur: GEEN verkopers, GEEN geloofsovertuigers, JA voor collectanten je hebt er allerlei variaties van. Mn achterbuurvrouw heeft er nu een met: voor ieder verhaal dat ik aan moet horen betaalt u 25 euro contant vooraf, indien u aanbelt gaat u hiermee akkoord .



Beide geen last meer Weet jij toevallig waar je achterbuurvrouw die sticker vandaan heeft?Ik kan hem nergens vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 27 april 2017 @ 23:21:

Nou inderdaad... sta ik daar met twee huilende hongerige kinderen bij de voordeur terwijl de pannen op het fornuis staan over te koken, probeer ik uit te leggen dat het echt niet uitkomt, zeggen ze nog: 'maar het kost echt maar een paar minuutjes'

'NEEEEE! Je ziet toch dat ik geen tijd heb?!'

(En je had ook de nee-nee sticker op mijn brievenbus aan het begin van de oprit serieus kunnen nemen.Dan doe je toch gewoon de deur dicht? Ik heb het zo vaak gehad, staat die gast nog te lullen en doe ik de deur dicht. Ik vraag er niet om dat ze bij mij aan de deur komen en zeg "nee geen interesse" en ze gaan door dan ben ik heel makkelijk en doe de deur dicht
Alle reacties Link kopieren
Ja! Een keer om 21.30 in de winter. Ik keek door mijn keukenraam (naast gang / voordeur) om te zien wie het kon zijn. Ik zag twee jonge mannen in pak die mij ook zagen en één riep boos: "WIJ GAAN ECHT NIET DOOR EEN RAAM PRATEN". En dat terwijl ik nog geen twee seconden stond.



Alsof ik blij moest zijn dat ze langskwanen.
quote:ontbijtkoekje schreef op 27 april 2017 @ 23:26:

Ik had pas geleden een kerel van kika aan de deur. Of ik een bedrag wilde doneren. Ik wilde geld pakken toen hij zei dat ze niet meer met contanten werken. Het gaat tegenwoordig electronisch, zij halen het geld van je rekening. Hm ok. Wij heel dat riedeltje afgelopen, geld van mijn rekening gehaald.



Later zag ik dat ik mail van ze had gehad. Bedankt voor uw donatie blablabla. Én dat het ging om een maandelijkse donatie. Ja, dat heeft die kerel er niet bij verteld...



Een paar dagen later, kika aan de lijn. Hoe mijn gesprek was verlopen aan de deur. Ik heel dat verhaal uitgelegd ( ook al eerder gemaild uiteraard) en ze zei 'oh, ja dat is niet de goede gang van zaken'.... Ik denk dat vaker verzwegen wordt maar soit.





Dus... mocht je ooit zo iemand aan de deur krijgen, let daar op als je geld geeft.Nooit bij onverwachte aanbellers aan de deur pinnen! Deze methode wordt ook gebruikt door oplichters, en dan trekken ze na het bezoekje je bankrekening leeg!
quote:MinkeDeWit schreef op 27 april 2017 @ 23:20:

[...]



Brutaal en verongelijkt, vooral dat laatste vind ik verschrikkelijk. Hallo, je valt mij lastig, ga dan niet zielig lopen doen.

Ach, die jongens en meisjes werken op provisiebasis en -wie weet- was jij nr.37 op een rij die meteen 'nee' zei en was het meer tegen zichzelf. Soort zelfspot misschien en niet persé tegen jou gericht..



Maar on-topic: een tijdje geleden was er hier een invasie van die aanbellers, gelukkig kan ik ze makkelijk en vriendelijk afpoeieren door de intercom. Dan gewoon ophangen

Wel ontzettend irritant net als de folders die ik ondanks de nee/nee sticker tóch in de bus vind.. hoe moeilijk is NEE denk ik dan

Knap irritant dus, ik hou er niet van en zal nooit iemand binnenlaten, no way! Anders blijven ze aan de gang, als het niets meer oplevert voor die bedrijven stopt het vanzelf hoor!

Nog wat: de aanbiedingen per telefoon/prijzen die ik gewonnen heb ondanks het bel-me-niet-register: dat is ook echt héél irritant.

Agressief toontje ook altijd. Zeg altijd: ik sta in het bel-me-niet register en hang nu op. Goedemiddag en ophangen.
Wij krijgen hier elke maand (helaas overdrijf ik niet) bedrijven aan de deur die de dakgoten reinigen. En ook elke maand een ander bedrijf, dus het is behoorlijk irritant.

Laatst hadden we wat verhuisdozen met DVD's die iemand zou komen ophalen al klaarstaan in de gang. Komt er dus weer eens zo'n dakgotenveger aan de deur. 'Hee, gudde verhuisu? Want ik ziej allemoal doze stoan? Gudde weg hier? Of wa?'

Eh.....waar bemoei je je mee??

Na drie keer nee te hebben gezegd en hij maar blééf aandringen, heb ik hem een fijne dag gewenst en de deur dicht gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Die deurverkopers heten tegenwoordig Commercieel adviseur. Las ik in een advertentie.

Heb er ook eens ooit en gehad, die niet vermeldde dat die eenmalige gift, iedere maand eenmalig was.

Tegenwoordig vraag ik meteen als ik opendoe: Je komt iets verkopen ? Maar nee dat doen ze niet, zo komen advies geven om over te stappen. Pas had ik er een die begon met zijn verhaal toen ik de deur opendeed, ik kwam er niet tussen. Toen heb ik de deur maar dichtgedaan. Hoorde hem nog praten door de dichte deur
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik lees hier dat sommige met de nee sticker overal vanaf zijn, ik heb dat dus niet en ik vind het echt onbegrijpelijk. Ik heb mijn sticker zo verknipt dat de nee boven de drukknop van de bel hangt, en het verhaal van geen verkoop, geen geloofsovertuiging, er onder. Niet te missen naar mijn idee. En toch ziet niemand het.. Het voordeel is dat ik open kan doen en meteen naar de sticker kan wijzen, maar ik verbaas me er keer op keer over dat er zo klakkeloos aan wordt gebeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 april 2017 @ 23:20:

[...]



Brutaal en verongelijkt, vooral dat laatste vind ik verschrikkelijk. Hallo, je valt mij lastig, ga dan niet zielig lopen doen.Zoals jij het verhaal vertelt komt het niet brutaal over. Meer dat hij ervan baalt en daar de spot mee drijft. Maar ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven