Brutale deurverkopers

27-04-2017 23:14 106 berichten
Gisteravond had ik twee energieverkopers aan de deur. Het kwam slecht uit (was aan het koken), dus na een blik op het naamkaartje op zijn jas zei ik dat ik geen interesse had in nieuwe energie. Waarop die jongen reageerde met schouders ophalen en 'pffff groot gelijk, ik heb ook een heel saai verhaal'. Op een manier die zo hondsbrutaal was dat ik bijna terug reageerde met een opvoedkundig praatje. Niet gedaan want ik had geen zin om die gast aan een stoer verhaal over rare klanten te helpen

Hebben jullie ook zo vaak van die irritante lui aan de deur?
Ik heb zelf iets geprint en achter het raam maat de bel gehangen.

NEE

Geen

geloofsovertuigers

Fondsenwervers

Verkopers/colporteurs

JA

Wel

Collectanten



Wordt er toch nog aangebeld door schoorsteenvegers, Dakgootreinigers etc. Wijs ik op de sticker gaat er eentje mij uitleggen dat hij geen verkoper is, maar dat hij diensten aanbiedt. Tegen betaling, dat dan weer wel
In onze buurt lopen veel van die figuren rond, er wonen veel oude mensen dus ze hebben vaak beet denk ik... die energiejongens zijn het ergst.

" Dus u wilt niet minder betalen?" Op een gegeven moment ben ik gaan ontkennen dat ik gas en elektriciteit gebruikte. Ooit. Wisten ze niet op te reageren.



De jehovas in de buurt zijn hier niet kwaadaardig. Blijven niet plakken bij geen interesse.
Alle reacties Link kopieren
Waarop die jongen reageerde met schouders ophalen en 'pffff groot gelijk, ik heb ook een heel saai verhaal'.



Ik vind dat niet brutaal maar eerlijk en hilarisch.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje een keer de weg gewezen op straat en gevraagd om vervolgens niet bij mij aan te bellen. Uur ofzo later liep hij langs, zwaaide en belde niet aan! Vond ik tof.



Heb trouwens al jaren geen jehova's meer aan de deur gehad, is hun zendingsdrang minder geworden of is het alleen in mijn dorp minder?
Alle reacties Link kopieren
quote:BriannaF schreef op 28 april 2017 @ 08:12:

Waarop die jongen reageerde met schouders ophalen en 'pffff groot gelijk, ik heb ook een heel saai verhaal'.



Ik vind dat niet brutaal maar eerlijk en hilarisch.

Het ligt aan de toon, ik kan me voorstellen dat TO het als brutaal opvat.



Hier is het ook echt een plaag. Sinds het bel-me-niet-register sturen ze mensen blijkbaar langs de deuren. Eigenlijk zouden we gewoon een algemeen opzouten-register moeten starten.
Wat ik heel erg vond is dat hier in het winkelcentrum een man met een geldbus stond te collecteren voor het Kankerfonds en tegen mijn vriend zei 'Meneer heeft u iemand verloren aan kanker??' Hoe haal je het in je hoofd dat te vragen?



Ik heb een paar jaar geleden de fout gemaakt om een vraag te stellen aan een Jehova getuige die hier aan de deur stond, omdat ik oprecht geïnteresseerd was hoe zij over bepaalde onderwerpen dachten. Dat meisje stond met een bijbel aan de deur vol met aantekeningen en markeringen, ze wist precies op welke bladzijde de antwoorden stonden. Toen ze weg gingen hebben ze me daarna nog een half jaar lang zowat gestalkt. Elke maandag rond 12.00 kwamen ze aanbellen om te kijken of ik thuis was en ze gooiden een of ander tijdschrift door de brievenbus. Ik verbaasde me echt hoe volhardend die lui zijn. Gelukkig hield het op een gegeven moment wel op.



Ik heb ook een x een jongen van Unicef aan de deur gehad die mij bijna zover had gekregen dat ik een donatie wilde doen. Totdat hij een tablet tevoorschijn haalde en al mijn gegevens wilde hebben. Ik zei ook, ik wil best eenmalig doneren en een paar euro geven maar ik ga niet zomaar al mijn privé gegevens aan een vreemde geven met het risico dat ik ergens aan vast zit. Later zag ik op de site dat het project waar hij voor langs kwam een donatie van 50 euro (10 euro per maand) vroeg... Dat had hij er niet duidelijk bij gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze weleens aan de deur maar meestal accepteren ze gewoon "nee dank u geen interesse, succes nog verder" en dan de deur dichtdoen. Een meisje van Hello fresh vroeg of ik HF al kende, ja hoor. Wat ik er al van wist? "dat ik geen interesse heb, succes nog verder", voor ze iets kon zeggen was de deur al dicht.



Ik heb jaren de jehova's niet aan de deur gehad nadat ik tegen ze was uitgevallen. Ik was net bevallen (dus vol hormonen en tekort aan energie) en zat de baby te voeden met een stel jonge kinderen om me heen. Bellen die mafklappers aan voor de zoveelste keer, ik baby van de borst halen en met huilende baby op mijn arm naar de deur. Toen heb ik ze heel onvriendelijk verteld dat als god het zo goed met ons voor had hij hen wel even een seintje had mogen geven om ze te laten weten dat dit me absoluut niet uitkomt en ze nu op moesten hoepelen en me met rust laten. Ze zijn jaren niet geweest, dus het werkt wel.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Mijn moeder heeft een hersenbeschadiging en is niet in staat of bevoegd om iets aan de deur of überhaupt te kopen. Maar omdat ze toch vaak alleen thuis is hebben we haar geleerd dat ze aan de telefoon of deur altijd nee moet zeggen.



Zo was ik een tijdje geleden op bezoek bij haar en er kwamen 2 mannen van een energieleverancier aan de deur. Mijn moeder deed open en ik luisterde vanaf de gang mee of het allemaal wel goed ging.



Toen mijn moeder zei dat ze geen intresse had deden ze onwijs lelijk tegen haar. Maar dan ook echt op een agressieve toon.



Ik ben zo ontzettend geschrokken van hoe deurverkopers doen tegen kwetsbare mensen. Mijn moeder ziet er ook gehandicapt uit dus dus ze hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat ze niet in staat is om een nieuw energie contract te regelen.



Ze schrokken in iedergeval heel erg toen ik aan de deur kwam en ze zagen dat ze toch niet alleen was.
Alle reacties Link kopieren
klacht ingediend?
Ik vind t zo brutaal dat als ik al 5x nee gezegd heb ze dan vragen "wat is de reden?" Gebeurd zo vaak!



Vaak met de baby bezig (flesje geven oid) en doe dan gewoon niet open hoor.. en zo wel dan snappen ze niet dat ik druk ben



Laatst een energieleverancier waar ik ook al nee tegen gezegd had.. vraagt hij of hij even binnen mag kijken wat voor thermostaat ik heb.. echt niet!



Ze komen hier ook heel vaak.. zit ook aan een sticker te denken, dus bedankt voor de linkjes!
Alle reacties Link kopieren
:popcorn: :popcorn:
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 08:59
98.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat een lap tekst zeg.
quote:MwTheelepel schreef op 28 april 2017 @ 08:18:

Ik heb ze weleens aan de deur maar meestal accepteren ze gewoon "nee dank u geen interesse, succes nog verder" en dan de deur dichtdoen. Een meisje van Hello fresh vroeg of ik HF al kende, ja hoor. Wat ik er al van wist? "dat ik geen interesse heb, succes nog verder", voor ze iets kon zeggen was de deur al dicht.



Ik heb jaren de jehova's niet aan de deur gehad nadat ik tegen ze was uitgevallen. Ik was net bevallen (dus vol hormonen en tekort aan energie) en zat de baby te voeden met een stel jonge kinderen om me heen. Bellen die mafklappers aan voor de zoveelste keer, ik baby van de borst halen en met huilende baby op mijn arm naar de deur. Toen heb ik ze heel onvriendelijk verteld dat als god het zo goed met ons voor had hij hen wel even een seintje had mogen geven om ze te laten weten dat dit me absoluut niet uitkomt en ze nu op moesten hoepelen en me met rust laten. Ze zijn jaren niet geweest, dus het werkt wel.
Ik ben werkloos en laatst werd ik benadert door een bedrijf die mijn cv hadden gezien. Of ik op gesprek wilde komen want ze hadden leuk werk voor me. Wat het precies was, bleef vaag. Woorden als 'sales' en 'klantcontact' en verder niet zoveel.

Per mail kreeg ik de uitnodiging en ook een linkje naar YouTube, waar ik een impressie van het bedrijf kon bekijken. Ben blij dat ik dat filmpje bekeek want het ging dus om een functie als verkoper aan de deur. Dat je voor grote bedrijven producten en diensten verkoopt.

Ik kon eigenlijk geen werk weigeren want dat vind het Uwv niet goed. Maar ik heb het toch afgezegd.
quote:7102 schreef op 28 april 2017 @ 08:51:

Onlangs kregen we brief van liander over het installeren van de slimme meter.

En ja hoor daar kwamen ze; de energieverkopers.

Mevrouw bent U de hoofdbewoner van dit huis? Huhhhhhhhh ja mijnheer.

Zegt U het eens?

( hij stond zwaaiend met zijn vinger en een Ipad in zijn hand met extra consumptie uit zijn mond)

U heeft een brief gehad van de slimme meter die u binnenkort krijgt.

Dat moet U niet doen hoor die slimme meter van Liander.

Heeft u alle berichten gelezen op nieuws en internet.

De slimme meter geven de standen niet goed door er zijn talloze klachten over de slimme meter.

De man spuugde bijna vuur over de slimme meter.

Mijn partner kwam helemaal verbaasd kijken wat er aan de hand was in de gang.



Ja begon de man U moet dit absoluut niet doen de slimme meter van Liander nemen.



Na de man te hebben aangehoord vroeg ik hem letterlijk zo op de man af; Probeert U mij iets te verkopen?

Er kwam een soort woeste blik in zijn ogen.Welnee mevrouw ik verkoop helemaal niets, ik probeer te voorkomen dat u de

slimme meter van Liander neemt.

Maar mijnheer dan wilt u mij toch iets verkopen?

Die man begon nog meer te praten met consumptie van woestheid.

Nee ik verkoop niets.

Wat doet U dan aan mijn deur?

En mijnheer, als ik die slimme meter niet wil van Liander dan bepaal ik dat zelf wel, daar heb ik geen energie verkoper voor nodig aan mijn deur met alle overstapsystemen via internet.

Weer wilde de man zijn zegje gaan doen over de slimme meter,.

IK merkte dat mijn partner achter mij stond te grijnzen.



Mijnheer als ik overstap doe ik het wel via internet daar heb ik U niet voor nodig. Ik deed de deur dicht en je zag hem twijfelen of hij zijn voet tussen de deur zou proppen.



Die man nam echt geen genoegen met NEE NEE NEE NEE.

Het vervelende is dat je diezelfde vent om de zoveel tijd WEER aan de deur krijgt.Maar heb je die slimme meter nu wel of niet? Ik vind het een handig ding, nooit meer meterstanden opnemen en goed overzicht van je verbruik.
Alle reacties Link kopieren
Weinig... Gelukkig verstandige bewoners hier en een videosysteem. Onbekend hoofd? Dan doe ik gewoon niet open... En mocht er per ongeluk toch iemand aan de deur staan? Dan doe ik gewoon niet open. En doe ik per ongeluk open dan gaat na herkenning, Energiegast, Jehovagetuigen en zo, de deur gelijk weer dicht. Nadat ik die personen een fijne dag heb gewenst. Vooral niet in discussie gaan. "Nee, dank u en een fijne dag nog" volstaat.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 28 april 2017 @ 09:13:

[...]



Maar heb je die slimme meter nu wel of niet? Ik vind het een handig ding, nooit meer meterstanden opnemen en goed overzicht van je verbruik.Ik ga het van het weekend even regelen.
Alle reacties Link kopieren
Gast met tablet in het winkelcentrum.

Hij: "Mevrouw mag ik u iets vragen?"

Ik: "Nee, dat mag u niet" (nog steeds op vriendelijke toon)

Hij: "Maar u weet niet wat ik u wil vragen"

Ik: "En dat wil ik ook niet weten" (nog steeds vriendelijk)

En ondertussen vooral blijven lopen en géén oogcontact maken.



Klaar



Zal ik een wurkshoppie starten? Met rollenspel?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 28 april 2017 @ 02:07:

Mijn deur blijft dicht voor dat soort gespuis, en als ze bellen leg ik gewoon de telefoon neer en wauwelen ze maar een end heen, uiteindelijk hangen ze vanzelf op. Dat doe ik ook. Bellen altijd met privénummer en dan zeg ik "een ogenblikje" en leg mijn foon ergens neer. Hangen vanzelf weer op.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik doe gewoon niet open tenzij ik iemand verwacht. Echt rustgevend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd dat ik de oppas ben en dat de ouders pas laat thuis zijn,

Werkt altijd
Alle reacties Link kopieren
quote:sleeping_sun schreef op 28 april 2017 @ 09:50:

Ik doe gewoon niet open.



Dat deed ik laatst ook niet, toen ik 2 verkoopgasten de oprit op zag lopen. Laat maar bellen.

Nieuwsgierige puber dendert 3 traptreden naar beneden "MAM, DE BEL!!!", ik reageer niet, "PAP, DE BEL!!!!!", geen reactie "MAM!!!!!!!!!"

Allemaal luid en duidelijk te horen als je voor de voordeur staat.

Meteen maar even duidelijk gemaakt dat het geen verplichting is de deur open te doen en dat ik van dat geblèr ook niet gediend ben.



Ik ga ook maar eens achter een sticker aan, want het wordt hier de laatste tijd ook steeds erger met dat geleur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsie2017 schreef op 27 april 2017 @ 23:34:

[...]





Weet jij toevallig waar je achterbuurvrouw die sticker vandaan heeft?Ik kan hem nergens vinden.https://www.neesticker.co ... euro-per-gesprek-sticker/
Not my circus, not my monkeys
Heerlijk topic! Zelf een sticker op de deur en het werkt aardig. Heel af en toe maar dan zeg ik dat ik geen interesse heb.
quote:silent-witness schreef op 28 april 2017 @ 10:29:

[...]





https://www.neesticker.co ... euro-per-gesprek-sticker/Thanksss.Ik had de link hierboven al gehad en gelijk besteld.Maar wel super bedankt voor de moeite!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven