Brutale deurverkopers

27-04-2017 23:14 106 berichten
Gisteravond had ik twee energieverkopers aan de deur. Het kwam slecht uit (was aan het koken), dus na een blik op het naamkaartje op zijn jas zei ik dat ik geen interesse had in nieuwe energie. Waarop die jongen reageerde met schouders ophalen en 'pffff groot gelijk, ik heb ook een heel saai verhaal'. Op een manier die zo hondsbrutaal was dat ik bijna terug reageerde met een opvoedkundig praatje. Niet gedaan want ik had geen zin om die gast aan een stoer verhaal over rare klanten te helpen

Hebben jullie ook zo vaak van die irritante lui aan de deur?
Ik kap gesprekken van energieleveranciers altijd direct af. Geen zin in. Collectanten wil ik wel een paar euro geven, maar als ze een tablet pakken en zeggen dat het echt veel beter is als ik stort (en dus maandelijks donateur wordt) kap ik het ook af. Ik wil nergens aan vast zitten ("Oh, maar u kunt elke maand opzeggen hoor!").



Ik denk dat ik binnenkort ook een NEE voor collectanten op mijn deur ga plakken. Te veel discussies.
Zo irritant idd!

Bij ons nieuwe huis komt er een sticker bij de voordeur.



Wat wel leuk is. Als er hier iemand een nieuw energiecontract wil aansmeren aan de deur zeggen we steevast: maar dat hebben we niet nodig, we tappen de stroom af van de buren Kunnen ze vaak niet om lachen...wij wel . Gaan ze ook nog heel verontwaardigd erop in dat dat echt niet mag. Nee duh, en nu wegwezen....
Alle reacties Link kopieren
quote:SiSimone schreef op 28 april 2017 @ 09:58:

Ik zeg altijd dat ik de oppas ben en dat de ouders pas laat thuis zijn,

Werkt altijd En dan staan ze de dag erna weer op de stoep.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Nee voor collectanten op mijn sticker staan. Als ik iets wil doneren dan kan ik dat heel goed zelf overmaken, of ik zorg dat ik donateur wordt. Heb ik geen aanbellers voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaratje schreef op 27 april 2017 @ 23:36:

[...]





Dan doe je toch gewoon de deur dicht? Ik heb het zo vaak gehad, staat die gast nog te lullen en doe ik de deur dicht. Ik vraag er niet om dat ze bij mij aan de deur komen en zeg "nee geen interesse" en ze gaan door dan ben ik heel makkelijk en doe de deur dichtDoe ik ook
Alle reacties Link kopieren
quote:ekeim schreef op 28 april 2017 @ 08:14:

Ik heb er eentje een keer de weg gewezen op straat en gevraagd om vervolgens niet bij mij aan te bellen. Uur ofzo later liep hij langs, zwaaide en belde niet aan! Vond ik tof.



Heb trouwens al jaren geen jehova's meer aan de deur gehad, is hun zendingsdrang minder geworden of is het alleen in mijn dorp minder?neuh ze staan tegenwoordig op straat, zie ze vaak op het plein met hun rekje vol boekjes in het : Engels,Frans,Duits zelfs Chinees
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Het is de laatste tijd hier schering en inslag. Om de week heb ik ook iemand aan de deur die iets wil verkopen en sommigen ook erg brutaal.

Meestal is hun tactiek om met ja/nee-vragen jou in de ja-stand te krijgen. "Wilt u ook niet te veel betalen?" "Bent u ook begaan met goed doel X"? etc.



Ik geef gewoon geen antwoord of breek hun verhaal abrupt af en stel gewoon mijn eigen vraag: "Wat verkoopt u"? Daar volgt dan meestal geen samenhangend antwoord op waarna ik de deur meestal terwijl ze nog wat nareutelen gewoon dichtdoe. Mijn dochtertje staat dat dan met open mond te bekijken. Moet je mama maar niet storen tijdens het koken, he lieverd?
quote:BriannaF schreef op 28 april 2017 @ 08:12:

Waarop die jongen reageerde met schouders ophalen en 'pffff groot gelijk, ik heb ook een heel saai verhaal'.



Ik vind dat niet brutaal maar eerlijk en hilarisch.Dit. Ik ben echt verbaasd dat je dit brutaal vind. Dat mensen zich hierover laten opfokken zeg. Gewoon 'geen interesse' en klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:niekjeelastiekje schreef op 28 april 2017 @ 11:24:

Zo irritant idd!

Bij ons nieuwe huis komt er een sticker bij de voordeur.



Wat wel leuk is. Als er hier iemand een nieuw energiecontract wil aansmeren aan de deur zeggen we steevast: maar dat hebben we niet nodig, we tappen de stroom af van de buren Kunnen ze vaak niet om lachen...wij wel . Gaan ze ook nog heel verontwaardigd erop in dat dat echt niet mag. Nee duh, en nu wegwezen....







Haha! dat ga ik volgende keer ook doen. Ik ben nooit zo aardig aan de deur trouwens. Zeker als ze komen met argumenten als "maar ik verkoop niks het is een dienst". dan zeg ik altijd "dus het is gratis! mooi! dan wil ik wel!" vinden ze meestal niet leuk... verder lees ik ook wel veel goeie tips.

Ik had laatst een verkoper aan de deur die had echt een fantastische openingszin; hij vroeg namelijk "is je moeder thuis" echt hilarisch. ik schoot ook gewoon in de lach. Ik ben 37 en woon hier met man en 2 kinderen namelijk
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden hier vanmiddag weer een blik verkopers van Budgetenergie opengetrokken. En daar zat er uiteraard eentje bij die niet kan lezen, of vindt dat hij geen verkoper is maar een adviseur. Hij had pech, ik zag ze al aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 28 april 2017 @ 20:58:

[...]









Haha! dat ga ik volgende keer ook doen. Ik ben nooit zo aardig aan de deur trouwens. Zeker als ze komen met argumenten als "maar ik verkoop niks het is een dienst". dan zeg ik altijd "dus het is gratis! mooi! dan wil ik wel!" vinden ze meestal niet leuk... verder lees ik ook wel veel goeie tips.

Ik had laatst een verkoper aan de deur die had echt een fantastische openingszin; hij vroeg namelijk "is je moeder thuis" echt hilarisch. ik schoot ook gewoon in de lach. Ik ben 37 en woon hier met man en 2 kinderen namelijk Fantastisch!
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Laatst eentje ondanks de sticker, om qua zakelijk internet over te stappen. Ons bedrijf is aan huis gevestigd, blijkbaar staat mijn man als eigenaar geregistreerd (we zijn samen eigenaar). Hij bleef maar om mijn man vragen, die er niet was. Of hij hem dan mocht bellen. Ik heb hem uiteindelijk toegesnauwd dat wij samen eigenaar zijn, dat we niet willen overstappen en dat ik dat prima zonder mijn man kon besluiten.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
'Goedemiddag, ik ben van Nuon en...'

'Hoi, ik heb geen interesse'

'Maar u weet nog niet wat ik...'

'Doei' *doet deur dicht*



Heel gemakkelijk. Doe ik aan de telefoon ook.
quote:niekjeelastiekje schreef op 28 april 2017 @ 11:24:

Zo irritant idd!

Bij ons nieuwe huis komt er een sticker bij de voordeur.



Wat wel leuk is. Als er hier iemand een nieuw energiecontract wil aansmeren aan de deur zeggen we steevast: maar dat hebben we niet nodig, we tappen de stroom af van de buren Kunnen ze vaak niet om lachen...wij wel . Gaan ze ook nog heel verontwaardigd erop in dat dat echt niet mag. Nee duh, en nu wegwezen....Irritant doen en waardeloze contracten verkopen aan de deur mag ook niet .
quote:Mutsie2017 schreef op 27 april 2017 @ 23:34:

[...]





Weet jij toevallig waar je achterbuurvrouw die sticker vandaan heeft?Ik kan hem nergens vinden.https://www.neesticker.co ... euro-per-gesprek-sticker/



Ga ik aanschaffen als mijn huidige sticker eraf valt of als ik verhuis



Hier een overbuur die zo'n stickertekst in de hele ruit van de voordeur heeft gegrafeerd. Niet gevraagd of daar ook de loterijmeneer is langs geweest die niks kwam verkopen alleen maar gratis meespelen aanbood. Het schijnt dat ik de meest onaardige persoon van de straat was die loterijmeneer sprak...........
quote:Invisible10 schreef op 28 april 2017 @ 20:39:

[...]





Dit. Ik ben echt verbaasd dat je dit brutaal vind. Dat mensen zich hierover laten opfokken zeg. Gewoon 'geen interesse' en klaar.Ik denk dat ik gewoon even teveel pubergezeur had gehad voor die dag
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 28 april 2017 @ 09:24:

Gast met tablet in het winkelcentrum.

Hij: "Mevrouw mag ik u iets vragen?"

Ik: "Nee, dat mag u niet" (nog steeds op vriendelijke toon)

Hij: "Maar u weet niet wat ik u wil vragen"

Ik: "En dat wil ik ook niet weten" (nog steeds vriendelijk)

En ondertussen vooral blijven lopen en géén oogcontact maken.



Klaar



Zal ik een wurkshoppie starten? Met rollenspel? Nee dank u, geen interesse!
Oehoe!
Alle reacties Link kopieren
Ik sla eigenlijk nooit de deur dicht - ze proberen ook gewoon wat geld te verdienen, uiteindelijk - maar ik heb één keer een heel vasthoudend exemplaar aan de deur gehad. Midden in de winter, 's avonds, en ik had een baby van anderhalve maand op de arm (ik verwachtte een pakketje, anders had ik de deur ook niet open gedaan). Die heb ik wel toegesnauwd dat ik mijn kind geen longontsteking op liet lopen om een energiecontract.



Wat een idioot.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ze zorgen er zelf voor dat ik de deur moet dichtslaan terwijl ze nog door lopen te lullen aangezien ze niet willen luisteren naar 'ik heb geen interesse'. Ik snap dat het ook maar een baantje is, maar ik zou dat al voor geen goud willen doen als werk. En als je het dan al gaat doen en mensen gaan storen in hun vrije tijd, luister er dan ook gewoon naar als iemand nee zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Witwangdwergooruil schreef op 28 april 2017 @ 23:17:

[...]





Nee dank u, geen interesse! Ja duh, jij hebt helemaal geen wurkshoppie nodig
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik zeg altijd: geen interesse. En daarna doe ik de deur meteen dicht.
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden, op een zaterdagmiddag, +30 graden buiten, stond er bij mij een jongen voor de deur, helemaal strak in pak, met een klembordje in zijn handen. "Ik ben van het Liliane fonds, wij zijn bezig met een straatactie. Weet u wat een inenting tegen malaria kost?" Dat bleek 10 cent te kosten. Dus ik was in een goede bui en wilde een euro geven. Toen tikte hij met zijn pen op zijn klembordje; of ik mijn gegevens even wilde opschrijven. Ehh, nee. "Dan wil ik uw gegevens wel opschrijven voor u?"

Ik heb hem gezegd dat ik de deur ging dicht doen want het werd me te warm. Hij werd vreselijk kwaad maar ik heb de deur dicht gedaan.



Daarna direct op de site van Liliane fonds over deze "straatactie" gezocht en er niets over gevonden.



Tegenwoordig doe ik de deur niet meer open als ik geen bezoek of pakketje verwacht.
Ja vervelend. Gelukkig was ons verhaal snel klaar. Ze gingen vergelijken wat de kosten waren bij hen en waar we nu energie van hebben. Bleek van ons goedkoper te zijn. Ja toen stonden ze wel even raar te kijken. Mja wij hebben geen nuon en daar gaan ze meteen vanuit.



Vind vooral stom gaan ze vragen wat verbruikt u. Ik zo ja dat weet ik niet uit mijn hoofd we xitten er net. Hebben ze dat gewoon paraat.....vraag het dan niet????
Alle reacties Link kopieren
quote:niekjeelastiekje schreef op 28 april 2017 @ 11:24:

Zo irritant idd!

Bij ons nieuwe huis komt er een sticker bij de voordeur.



Wat wel leuk is. Als er hier iemand een nieuw energiecontract wil aansmeren aan de deur zeggen we steevast: maar dat hebben we niet nodig, we tappen de stroom af van de buren Kunnen ze vaak niet om lachen...wij wel . Gaan ze ook nog heel verontwaardigd erop in dat dat echt niet mag. Nee duh, en nu wegwezen....



Geniaal, die ga ik onthouden!



Hier komen de jehova's praten over steun in moeilijke tijden ofzo met de wachttoren half achter hun rug zodat je niet meteen door hebt wie ze zijn. Helaas voor hen herken ik ze gewoon aan hun jehova hoofd.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Hier gelukkig niet aan de deur, scheelt ook dat ik in een appartementencomplex woon. Dus doe via de intercom gewoon de deur niet open, en de meeste buren ook niet.

Hier in de binnenstad daarentegen is het verschrikkelijk. Om de 10 meter staan van de verkooplui, om niet goed van te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven