Buren buren buren...

20-07-2007 15:48 70 berichten
Ach, die buren. Als je goed erover na denkt, heeft iedereen van die vervelende buren. Maarrrrr, je bent ook de buurvrouw/man van iemand. Heb je dan geen irritante gewoontes, veroorzaak je geen last? Vertel hier wat je buren van jou zouden zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zing soms echt keihard. Of ik fluit heel schel en irritant. En als ik boos ben, krijs ik alles bij elkaar. Oh, en als ik mn teen stoot zet ik het ook op een bleren.



Pffff... maar goed dat mn buurvrouw doof is!!
Alle reacties Link kopieren
die vrouw die met deuren gooit als ze boos is (gelukkig niet zo vaak :P)



of die buurman die je van een kilometer afstand al aan hoort komen rijden (en dan over ene paar jaar, die buurman die al zo jong doof is geworden)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben die buurvrouw met die kinderen die áltijd herrie schoppen. En als klap op de vuurpijl is er sinds afgelopen weekend voor jongste een djembé in huis.:D



Sorry buren, zes weken vakantie zal jullie hard vallen. [evil grin]
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n aso-wijf die haar kat overal maar rond laat lopen.

Zie de diverse topics hierover.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat ze me een gezellige chaoot vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik negeer het liefst de mensen uit ons flatgebouw, ben niet van de praatjes, eigenlijk vind ik groeten al teveel moeite :$
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren


Ik ben zo'n aso-wijf die haar kat overal maar rond laat lopen.

Zie de diverse topics hierover.



 



 ik ook :$ 



twee zelfs
Alle reacties Link kopieren




quote: Mevrouw75 reageerde



Ik ben zo'n aso-wijf die haar kat overal maar rond laat lopen.

Zie de diverse topics hierover.  

 ik ook :$ 



twee zelfs






ik drie :D en vier stuks eigen nageslacht.



wie biedt meer?
Alle reacties Link kopieren




ik drie :D en vier stuks eigen nageslacht.



wie biedt meer?
Mijn vriendin heeft sinds gister 9 katten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik negeer het liefst de mensen uit ons flatgebouw, ben niet van de praatjes, eigenlijk vind ik groeten al teveel moeite :$






Je lijkt mij wel!

Helemaal als ik s'middags moe van mijn werk thuis kom en de hele dag al tegen bejaarden aan heb zitten kijken hoef ik er bij thuiskomst niet nog meer te spreken....

Dus ik ben waarschijnlijk die sjacherijnige buurvrouw....(die trouwens vorige week vrienden op bezoek had en de volume knop stond snachts om 3 uur ver open...)
Alle reacties Link kopieren
ik ben een vreselijke buur!

- ik houd van gezelligheid, bij voorkeur buiten

- maak veel geluid

- ik heb een kat en een hond.

- heb graag de vuurkorf aan (rook overlast)



aan de andere kant ben ik een goede buur

- pas geregeld op de buurtpoezen in geval van vakantievierende buren.

- ben oplettend in de buurt zonder een gluurbuur of een bemoeial te zijn. (inbrekers, onveilige situaties kindertjes etc)

- als men last van mijn geluid of gezelligheid heeft en dit aangeeft zal ik direct actie ondernemen om de overlast ernstig te beperken.
Die Mogly, heeft die nou een vriend of niet...?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik ben ook een hork, buurgewijs.



* We gaan drie dagen per week met z'n drietjes om 06.45 uur de deur uit. Een van ons is 3 jaar oud en wiil nog wel eens iets te luid gewag maken van haar aanwezigheid.

* Ik klaag luidkeels in de tuin, aan de mobiele telefoon over mijn klussende buren, in de hoop dat ze het horen.

* Ik heb 4 loslopende katten.



Daar tegenover staat:



* Ik kondig het altijd aan als ik ga klussen of feestvieren en nodig mijn buren uit ook te komen als er iets te vieren is.

* Ik heb altijd pakken suiker, koffie, eieren, rijst en wat dies meer zij in huis om uit te lenen.

* De bladen die ik koop en gelezen heb gaan de buurt door.

* Ik geef graag planten water, haal post uit de brievenbus in geval van vakantie en doe aan oppassen op kinderen van mijn buren.

* Buren komen graag langs voor een uurtje tetteren omdat ik daar steengoed in ben.

* Mijn dochter moet meteen naar binnen als ze in de tuin gaat huilen en gillen om wat voor reden dan ook.

* Onze uitgebreide DVD en boekencollectie is wereldberoemd in de buurt en er mag van alles geleend worden.



Ik vind dat ik het leuk compeseer allemaal.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben honden dus er wordt weleens geblaft, een loslopende kat en een haan die heel enthousiast de ochtend begroet;)

Verder hebben vriend en ik wisselende werktijden, ik kom vaak laat thuis en vriend gaat vaak vroeg de deur uit (lees 's nachts).

Uiteraard maken we zo weinig mogelijk lawaai maar de autoportieren die dichtslaan en motor die gestart wordt hoor je natuurlijk wel.

Hoewel we zo veel mogelijk rekening houden met de buren kan ik me levendig voorstellen dat dat irritant is als je een lichte slaper bent.

Maar ze zeggen er geen last van te hebben.Gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon, wonen bijna alleen maar hele rijke gepensioneerde oudjes. Hun terrassen lijken wel een decor uit een woonblad. Dat ik nog niets aan mijn terras heb gedaan (geldgebrek) is een doorn in hun oog. Zelfs een maand geleden heeft iemand het aangekaart op de jaarvergadering. Nou moeten ze maar een inzameling houden, dan wil ik met alle liefde mijn terras opleuken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
"die hardrockers met idem muziek" (niet heel de dag, maar toch iedere dag een nummertje of 2 hard, heb al meeredere malen gevraagd of ze het niet erg vinden, maar zolan ik neit heel de dag mn muziek hard draai hebben ze er geen last van")



"die met die baby die savonds nogal lang huilt voor hij slaapt"



"die met de heftige ruzies als ze ruzie hebben" ( :$ slaande deuren e.d.)



"die met dat drukke jongetje"



"die met die lelijke tuinen" ( mijn buren houden stuk voor stuk van tuinieren, en ik niet, mijn tuin is echt een vlag op een modderschuit vergeleken bij de kunstig aangelegde tuintjes om me heen, maar houdt moed, deze vakantie worden ze aangepakt en omgetoverd tot bijna onderhoudsvrije tuinen)



Ik denk dat dat het wel is. Heb best aardig contakt met de buren. Mn naaste buren spreeek ik regelmatig even. Mn oude buurvrouw past op mijn zoontje als hij eerder dan mij thuis is uit school, hij komt met de taxi, ik moet mn dochter nog halen. En die tijden overlappen elkaar. Maar ze doet het graag, de schattebout.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mijn vriend komt 's nachts thuis van z'n werk, dat zouden ze kunnen horen. (Er heeft trouwens nog nooit iemand iets van gezegd.)

Onze vorige benedenbuurman is weleens langsgekomen met de mededeling dat "hij ons kon horen lopen". Tja... we hebben in huis nooit schoenen aan en meer kunnen we eigenlijk ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat eten we vanavond?



(Ik heb heeeeeele goeie buren)
Alle reacties Link kopieren
En al die mensen die daar over de vloer komen, wat is dat, wie zijn dat en wat doen ze daar?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
haha, ja hier ook . Staan ze weeeeeeer voor hun deur te roken (roken buiten ivm kinderen) bij de overburen zie ik altijd de lamellen bewegen als we een peukie doen buiten. Dan zwaai ik altijd even vriendelijk.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
'waarom komen ze nou alwéér midden in de n8 pas thuis?'



Miezman werkt vaak tot laat, ik ben part-time ambtenaar. Ik heb m'n buren (groot verloop momenteel) wel op het hart gedrukt, ons in te lichten over eventuele geluidsoverlast. Als we niet weten dat iemand last van ons heeft... Sja! Als we het wel weten houden we er rekening mee. Heb niet of nauwelijx contact met de buren, zij denken waarschijnlijk net als wij: Leven en laten leven (dat d8 ik toen ik vanmorgen veel te vroeg wakker werd door het geschreeuw van de buurkinderen op het balkon). < Daar zal ik ook nooit iets van zeggen.      

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven