Buren buren buren...

20-07-2007 15:48 70 berichten
Ach, die buren. Als je goed erover na denkt, heeft iedereen van die vervelende buren. Maarrrrr, je bent ook de buurvrouw/man van iemand. Heb je dan geen irritante gewoontes, veroorzaak je geen last? Vertel hier wat je buren van jou zouden zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd ook veel en veel te vroeg wakker van de kleinkinderen van de onderburen. Ik wilde al boos worden, tot ik op m'n wekker keek: 11:30 uur

Tja, dan ben je eigenlijk blij dat ze je wakker hebben gemaakt :D
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
ja dan wel!

bij ons was het voor 9enen



(hoi Zuss!)
Alle reacties Link kopieren
(he Miez. Ik vinnut leuk dat ik jou hier weer zie!)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
(Miez is back! :))
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van die buren die mega veel lawaai kunnen maken bij een ruzie (ik dan met name :$) Keihard de trap opstormen naar boven, dan nóg harder de slaapkamerdeur dichtsmijten. Om tot slot heel hard te gaan schreeuwen tegen vriendlief als ie me achterna komt (waar dan weer iedereen van kan meegenieten omdat we de ramen op opnze slaapkamer altijd open hebben staan :$).



Verder hebben we een kleine hond die zichzelf errug stoer vindt...en dus blaft en gromt naar alles en iedereen die hij voorbij ziet/hoort komen....en bij voorkeur als ie op een zonnige dag buiten in de tuin zit....



Sinds deze week zijn we waarschijnlijk ook uitgeroepen tot 'erg achterlijke buren, want ze willen niet terugkomen van hun vakantie om een boog voor ons te zetten'-buren 

Het is natuurlijk ook wel heeeeeel erg belachelijk om perongeluk je vakantie te boeken in de week vóór de buren die naast je wonen (en waar je nooit geen contact mee hebt omdat zij al het contact afhouden) gaan trouwen. En dat terwijl ze heeeeeel graag een boog willen voor hun huis.....en natuurlijk moet die boog er wel op een bepaalde dag neergezet worden (natuurlijk net in onze vakantie ;)). Tja...t is dat we geen annuleringsverzekering hebben, anders had ik echt acuut mn vakantie geannuleerd :D:P!!



Maar verder zijn we best sociaal hoor....we hebben een feestje gegeven voor de buren toen onze verbouwing achter de rug was (als dank voor het niet klagen over de vt. overlast), we hebben een nieuwe buurvrouw geholpen met de verhuizing, we gaan binnenkort een weekendje zorgen voor de katten van andere buren (en ik haat katten!!), we passen af en toe op onze buur-kindjes, kan me niet voorstellen dat de buren echt last hebben van geluidsoverlast bij ons (behalve dan tijdens onze ruzies :))....



Pien!
Alle reacties Link kopieren
onze huiskamer grenst aan de buitenmuur, dus de enige mensen die last zouden kunnen hebben van onze geluidsoverlast zijn de bovenburen.. heb gelukkig nooit wat gehoord...



ja wel, die ene keer toen we een tweede hond te logeren hadden (reu) toen onze hond (puber reu) nog niet geholpen was. Onze hond heeft tot wel 3 uur snachts lopen piepen en blaffen... (sorrie)



voor de rest leven en laten leven ben ik het wel mee eens. Feestje wordt hier in het appartementencomplex altijd aangekondigd, met of zonder uitnodiging. Pakjes worden netjes aangenomen. En heb al meerdere keren katten en vissen verzorgd, brievenbussen geleegd, en plantjes water gegeven voor vakantievierende medebewoners.



De enige keer dat ik zelf echt problemen had met een medebewoner was toen zijn broer op het huis kwam passen toen hij op vakantie was. Zijn huiskamer grenst aan onze slaapkamer... Ben om half vier snachts toch maar even (in pyama, met slaapkreukels in mijn gezicht en mijn pluizige haar metershoog) wezen vragen of de muziek misschien toch iets zachter kon. (was zo'n situatie met dronken mensen: muziek hard, harder praten, muziek harder, nog harder praten, muziek weer harder, etc)



Ach, iedereen zegt me nog steeds vriendelijk gedag, en vriendelijke gesprekjes zijn er nog steeds, dus... Ben toch wel een aardige buur denk (hoop) ik. :)
Alle reacties Link kopieren
Het is hier al een tijdje stil, maar aangezien ik me steeds meer irriteer aan mijn buurman, heb ik 's even gekeken of er een topic over bestaat.... Buren Ik hoef ze niet. Even mijn frustratie hier kwijtraken...



Om eerst de vraag van TO te beantwoorden:



- "Dat is een stille zeg... " (ik maak gewoon nooit herrie, want heb er zelf een hekel aan en houd rekening met buren)

- "Is ze weer met d'r koffer aan het slepen?" (leef professioneel uit m'n koffer)

- "Heeft ze geen stereo? Luistert ze nooit naar muziek?" (ik vind harde muziek luisteren alleen lekker als het net zo hard staat als in een discotheek. Dat ga ik nooit halen, dus luister ik mijn muziek nooit hard)



Daarentegen heb ik een buurman..........

die (net als ik) onregelmatige diensten draait en als hij 'smorgens vertrekt, dan mag iedereen dat horen. En dat is niet zoals de buurman van Lindy om 8 uur, maar ergens vanaf 4:45 uur 'smorgens. Ik vind het totaal onnodig om portiekdeuren hard dicht te trekken - maakt niet uit hoe laat: kwart voor 5 'smorgens of 11 uur 'savonds. De deur wordt toch op slot gedaan, dus kan de deur ook gesloten worden met de sleutel. Kleine moeite, kost geen extra tijd en scheelt heel veel ergenis. Op vrije dagen wil ik niet tussen tussen 4:45 en 8:30 al wakker gemaakt worden door buren die er rekening mee kunnen houden.

Waarom zou ik wakker moeten worden omdat iemand naar zijn werk gaat?



Ik kan me er ook gewoon niets bij voorstellen. Ik moet soms om 4 uur de deur uit; dan is het toch de normaalste zaak van de wereld om rekening te houden met je buren? En nogmaals: dat getrek en gesmijt met deuren vind ik eigenlijk nooit kunnen. Mensen die niet van 9 tot 5 werken en dus op tijdstippen het bed instappen waarop anderen net aan de thee met een koekje beginnen, moeten toch ook gewoon kunnen slapen?

Oordoppen? Heb ik al, maar het gedreun met een voor- en portiekdeur is zo heftig, dat het door de doppen dreunt



Irritant is ook dat ik die vent nooit tegenkom door onze onregelmatige roosters. Toch maar 's (op een wat minder "sportieve" manier) een briefje in de bus doen *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Tja, mijn portiekdeur maakt hoe dan ook lawaai, maar daar heb, ook toen ik in de horeca werkte en regelmatig om 5 u 's ochtends thuis kwam, nooit iemand over gehoord (terwijl ons trappenhuis extreem gehorig is).

Verder denk ik dat ik vooral bekend ben als 'het baasje van die ontzéttend leuke kat' (ik vind mijn kat vooral erg aandachtsgeil en daarmee op zich wel grappig, maar hecht meer aan mijn bescheiden ouwetje. Maar de buren vinden hem helemaal het einde, waar ik blij om ben, ook gezien diverse topics hier over het los laten lopen van katten)

Ik heb een soort van convenant met mijn bovenbuurjongetje, hij draait regelmatig snoeiharde hiphop (waar z'n moeder dan weer overheen gaat schreeuwen: Záchter die kolereherrie!!! waar ik slecht tegen kan omdat het zulke agressieve muziek is waar ik heel onrustig van wordt, maar dan ga ik maar een blokje om. Ik vind het namelijk wel een heel fijn excuus om zelf met enige regelmaat lekker hard dikke funk te draaien. En niemand die daar over klaagt ook (ik doe het bij voorkeur overdag, dan is toch bijna iedereen weg)

Oh ja, en het meisje van de rode muur ben ik waarschijnlijk ook, maar dat is binnenkort voorbij. Ik denk dat ik al aan het evolueren ben naar de dame die altijd met klusspullen loopt te slepen.
[quote]Zuss schreef op 20 juli 2007 @ 16:12:

Ik negeer het liefst de mensen uit ons flatgebouw, ben niet van de praatjes, eigenlijk vind ik groeten al teveel moeite :$[/quoteDat heb ik ook hier in de flat wonen allemaal zeikers, iedere dag hangen er wel briefjes in de hal met regels.

En dan houden ze met nieuwjaar ook nog een receptie, kunnen ze lekker roddelen over diegenen die onaangepast zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij dat ik al weer 6,5 jaar vrijstaand woon. De buren hebben geen last van mij en ik ook niet van hen.



Wat dat betreft heb ik een licht trauma overgehouden aan een vroegere bovenbuurvrouw die 'ietwat' last had van psychiatrische problemen. De weken of maanden dat ze opgenomen was in een kliniek waren een verademing, maar o wee als ze thuis was......
Alle reacties Link kopieren
Ik stofzuig nooit ons gezamenlijk halletje (waarom zou ik, dat doet de VVE al). Buurvrouw doet dat wel en ik voel de ergernis als ze extra lang voor onze deur zuigt.
Hahahahahaha!!! Wat een leuk topic



Ik heb heel veel leuke "buurvrouw" eigenschappen, maar die worden nu niet gevraagd....



* Ik kan soms nog weleens teveel met de deur smijten (per ongeluk) waardoor de bovenburen denken dat er een aardbeving plaatsvindt.

*Heb soms muziek te hard aan staan (expres), maar dat is allemaal wel op fatsoenlijke tijden.

*de tuin laten verwilderen



Laat ik maar niet beginnen met de nadelen van mijn buren....(gelukkig worden die nu ook niet gevraagd)
anoniem_47313 wijzigde dit bericht op 07-01-2009 12:45
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrij stil en ik heb nog geen klachten gehoord. Ik ben niet tuk op het schoonhouden van mijn stuk openbare ruimte, vooral omdat de anderen het ook zelden doen. Zolang het niet echt vuil is vind ik het verspilling van energie.



Ik ben verder vrij gereserveerd, voornamelijk omdat de andere buren (heel aardige mensen overigens) heel erg bemoeizuchtig zijn. Daardoor heb ik het voortdurende gevoel dat ik ze moet afhouden, omdat ik niet wil dat ze om het minste geringste aanbellen en doorlopen naar binnen. Ik ben heel erg gesteld op mijn privacy. Zodra ze een nieuwtje over me hebben (ze letten ook op de leveranciers en de vormen van pakketten die bezorgd worden) dan wordt dat uitgebreid onderling besproken en gehengeld naar een invitatie om het te komen bezichtigen.
Alle reacties Link kopieren
Die met die kinderen met olifantenpoten.

Die de tuin niet bijhoudt.

En er zelf ook flink op losschreeuwt als ze boos is en stem heeft -nu al een paar weken niet-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben degene met die vijf asociaal loslopende katten, degene met de tuin die op een oerwoud lijkt, degene bij wie als enige in de straat nog licht brandt middenin de nacht. Maak bijna nooit herrie, maar die zeldzame keer dat ik m'n stereo aanzet staat 'ie standaard te hard. En ik ben de buuf voor wie altijd pakjes aangenomen moeten worden omdat ik vrijwel alles bestel via internet en altijd op m'n werk zit als de post komt



Daarentegen staat wel dat de kinderen in de straat mij een leuke buuf vinden, omdat ik een veelkleurig huis heb en het prima vind als de buurkindjes even willen kletsen bij me. Ik zeurde nooit als de pubers van hiernaast een feestje gaven, sterker nog, als ze nog licht zagen branden belden ze middenin de nacht aan om te vragen of ik toevallig nog koffie heb o.i.d. (Helaas zijn ze inmidd het huis uit, was gezellig naast me) En ik klaag nooit als er mensen een pokkeherrie maken wegens klussen, dus wat dat betreft vinden ze me wel okee denk ik
Alle reacties Link kopieren
ik heb honden, blaffen gelukkig alleen als de deurbel gaat

ik draai 2 a 3 x per week smiddags 45 tot 60 min harde muziek

ik heb niet altijd er zin in als buurkinderen vragen of ze mijn honden mogen aaien, ik zeg dan ook gewoon nee.

ik ben vaak niet thuis als er een pakketje afgelevert wordt, en word dus regelmatig bij buren gebracht
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook de buurvrouw van de pakketjes die altijd aangenomen moeten worden, en ik ben de buurvrouw die soms thuis komt van stappen als de buurman alweer naar buiten stapt om een ochtendrondje met de hond te gaan lopen. En ik ben de buurvrouw waarvan iedereen zich afvraagt 'waar betaalt ze het van?' Hahaha!



Ik ben de buurvrouw van de auto die er regelmatig mee ophoudt, wat alle buurmannen weten want die komen altijd behulpzame handen toesteken om me weer eens aan te duwen dan.



Ik ben ook de buurvrouw die nooit klaagt en die niet zo vaak thuis is, dus wat dat betreft ben ik denk ik wel een makkelijke buuv!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een buurvrouw:



- die 2 katten rond laat lopen (maar wel een kattenbak in de tuin heeft)

- die de achtertuin niet zo goed bij houdt

- waarvan de hond regelmatig zal blaffen wanneer er niemand thuis is

- waarvan ze zich afvragen hoe we de huur eigenlijk op kunnen brengen

- waarvan het niet duidelijk is wie er wel en niet in huis wonen en hoeveel kinderen ze nu echt hebben (is er geen 1, maar pleegzoon, neefje en nichtje zijn/waren hier zoooo vaak)

- die nooit muziek op heeft staan
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Alle reacties Link kopieren
- de buuf wiens pakketjes bij de buren worden bezorgd, wegens nooit thuis als de post bezorgd wordt

- de buuf die laatst bedreigd is door de de buurman

- de buuf die het zeker niet okay vindt als de buren hun dagen schreeuwend doorbrengen en het dus ook kenbaar maakt als ze daar veel last van heeft (de buurman was dat zat en kwam me om die reden bedreigen)

- de buuf die altijd wel een pak koffie of rijst heeft

- de buuf met de 3 katten (en ja ze komen ook buiten...)

- de buuf die meestal onderweg is

Ach, afgezien van de buren die voor veel overlast zorgen, mogen onze buren ons wel, we groeten elkaar altijd, regelmatig een praatje. Als er iemand in het ziekenhuis ligt (buurtje met veel ouderen) doen we wanneer nodig de post, de poezen, etc. Het is hier meestal gewoon heel fijn wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben:



-de buurvrouw met 2 katten en een kattenluik dat uitkomt om de galerij... (is over geklaagd)

-de buurvrouw die af en toe een knaller heeft met vriendlief (waarom opkroppen)

-de buurvrouw die (blijkbaar) genegeerd moet worden door een andere buurvrouw omdat zij verliefd was op vriendlief voor/tijdens dat ik hem leerde. Vriendlief is het zo beu dat hij haar nu negeerd...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat onze buren weinig over ons zullen zeggen. We wonen vrijstaand, achteraf, aan een kant buurloos, en onze buren wonen zo'n 500 meter van ons vandaan. Dus geen geluidsoverlast, want we horen elkaar niet! Andersom ook niks te klagen. Denk dat ze evengoed wel blij met ons zijn, af en toe een praatje of kopje koffie, en we verzorgen hun dieren als ze op vakantie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de buurvrouw die zo'n ontzettende Tokkie-stem opzet tegen die árme, árme vriend van haar als ze ruzie hebben :P



Hij is de buurman waarvan ze volgens mij niet meer weten of hij nou wel of niet bij me woont (zijn we zelf ook nog niet over uit, haha)



De buurvrouw die ontzettend chaotisch is? Check

De buurvrouw die op vrije dagen de dag voor 13.00 als niet begonnen beschouwt? Check

De buurvrouw die op de raarste tijden de hond uitlaat? Check

De buurvrouw die altijd problemen met de auto/fiets heeft? Check



De buurvrouw die atlijd boodschapjes meeneemt zo nodig: Check
- Ik ben niet van de praatjes over de schutting. Als de buren willen kleppen, moeten ze naar mij toekomen en praat ik met alle liefde mee, maar uit mezelf...neuh.

- ik houd mijn tuin niet bij en dat vind de moeder(?!) van mijn buurjongen (volwassen, woont zelfstandig maar mama komt elke week wassen en poetsen) heel erg

- mijn kinderen maken teveel herrie

- mijn katten lopen los buiten

- ik haal mijn grijze bak te laat binnen
Alle reacties Link kopieren
Ik ren joelend en gillend met mijn kind door de kamer en kind rent, nog harder gillend van de lach, voor me uit.



Ik zing heeeeel vaak liedjes voor mijn kind (vroeger als kind is mij verzocht op te houden door de dirigent van het kerkkoortje waar ik zong)



Daarintegen erger ik me kapot aan de buurman die uiteraard net begint te hameren als ik mij kind net in bed heb voor haar middagslaapje.

Zolang ze geen last ervan heeft klaag ik niet, maar ik houd elke keer mijn hart vast!
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zo'n hekel aan mijn buurman in de autogarage onder onze woningen... Hij is zo asociaal!! Zijn auto is nogal breed en hij vindt daarom dat hij recht heeft op deel van mijn parkeerplaats, aangezien ik een klein autootje heb. Ik weiger hier in mee te gaan en blijf gewoon netjes parkeren... Hij, als ie de kans krijgt, zet m deels in mijn vak.



Dat is tot daar aan toe. Maar we hebben er wel over gesproken en daarna heeft hij:

- me bedreigt met mijn auto beschadigen

- diverse keren milkshake of andere vieze troep over mijn auto gegooid (nee, ik heb niet gezien dat hij dat deed maar ik heb met NIEMAND anders problemen)



Voor alle poespas heeft hij ook diverse keren zijn autodeur tegen mijn auto gebotst, wat me ¤400 schade opleverde... Maar natuurlijk ontkend hij dat en betaald hij niet.



Gelukkig ga ik morgen verhuizen... Ik hoop dat mijn opvolger net zo'n brede auto heeft als mijn buurman! Dat ie het maar wat moeilijk krijgt...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven