Buren er op aan spreken?

25-01-2015 20:06 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een ietwat onnozel topic, maar na een discussie met mijn man vond ik het toch de moeite waard om jullie mening te polsen..

Sinds 2 jaar wonen wij in een fijn huis in een straat met meerdere grotere huizen. We hebben fijne buren om ons heen, we lopen de deur niet plat bij elkaar maar het contact is goed. Onze overburen hebben een grote (erg dure) auto die ze steevast voor ons huis neerzetten, dwz aan de overkant van de straat, ipv voor hun eigen huis. Er is een aantal keer bij hen ingebroken, we hebben daarom de indruk dat ze de aandacht wellicht van hun eigen huis willen afleiden op die manier. Wij hebben zelf een normaal formaat auto welke we altijd gewoon in de straat kwijt kunnen (maar dus niet voor ons huis..). Regelmatig krijgen we opmerkingen over "die dikke auto" van ons, wat op zich wel grappig is en makkelijk te weerleggen, maar de laatste tijd irriteert het me en vraag ik me af of inbrekers zich straks op ons huis gaan richten. Vandaag in gesprek hierover met mijn man. Beiden vinden de stap te groot om er iets van te zeggen op dit moment, maar twijfelen een beetje. Wat vinden jullie?
Auto's staan op de openbare weg? Dan is de weg van iedereen die wegenbelasting betaalt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iedereen op de openbare weg mag parkeren waar hij/zij wil en dat je geen enkele claim kan leggen op de plek voor je huis. Die plek is toevallig voor jouw huis, maar heeft verder niks met jouw eigendom te maken.

Niks van zeggen dus.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet jullie parkeerplek maar van iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest, het zou gek zijn om hier iets van te zeggen want de straat is niet jouw eigendom.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat zou ik dus niet aankaarten, vind ik echt een onzin onderbouwing.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden meermaals een briefje bij de ruitenwissers of we de auto niet meer voor de parkeerplaats voor het huis van de buren willen parkeren. Nou, sorry, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel wat van zeggen. Je argument spreekt voor zich. Dit is waarschijnlijk inderdaad ook de reden anders zet je je auto echt wel voor je eigen deur. Als daar plaats is tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Daar kan je niets van zeggen. Het is nu eenmaal openbare weg. Zo te lezen zijn er geen parkeerproblemen verder dus je mag allang blij zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wonen zij in zo'n groot huis waar je over schrijft? Als ze een eigen oprit hebben waar ze hun auto neer kunnen zetten vind ik dat je er best eens over kunt praten met ze. Maar anders niet zeuren inderdaad en zorgen dat je eerder thuis bent zodat je er zelf kunt parkeren ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf denk ik niet doen, maar ik woon in de stad. Daar is het echt helemaal onzin om een stukje van de openbare weg te claimen. Ik denk ook dat inbrekers eerder goed naar binnen turen en je gewoonten natrekken dan dat zij op basis van een geparkeerde auto, die niet op eigen terrein staat, conclusies gaan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Tja, toen de overbuurman hier besloot zijn zeer grote en vooral hoge auto steeds voor ons raam ipv de zijne te parkeren, ben ik toch gaan vragen of hij zijn auto weer voor zijn eigen raam wilde zetten. Hier scheelde die bus voor het raam behoorlijk wat daglicht, dus ik ben wel gaan zeuren erover.



Buurman zet nu zijn dikke bus weer voor zijn eigen deur, mits er plek is. Maar bij ons in de straat wil niemand dat bakbeest voor zijn raam, dus niemand parkeert ooit bij hem voor zijn raam.
Alle reacties Link kopieren
Als dit een serieus probleem voor jullie is, hebben jullie een perfect leven!
quote:jo12345 schreef op 25 januari 2015 @ 20:20:

Als dit een serieus probleem voor jullie is, hebben jullie een perfect leven!Och gut, ook weer zo'n typische dooddoener op het forum. Verzin is wat leukers.
Hebben zij een oprit?
quote:dannas schreef op 25 januari 2015 @ 20:18:

Tja, toen de overbuurman hier besloot zijn zeer grote en vooral hoge auto steeds voor ons raam ipv de zijne te parkeren, ben ik toch gaan vragen of hij zijn auto weer voor zijn eigen raam wilde zetten. Hier scheelde die bus voor het raam behoorlijk wat daglicht, dus ik ben wel gaan zeuren erover.



Buurman zet nu zijn dikke bus weer voor zijn eigen deur, mits er plek is. Maar bij ons in de straat wil niemand dat bakbeest voor zijn raam, dus niemand parkeert ooit bij hem voor zijn raam.Vind ik inderdaad wel anders, dan heb je echt overlast. Had ik in ons vorige huis ook, geen voortuin, stoepje van een meter, hoge zwarte bus voor het raam, van vrijdag middag drie uur tot maandagochtend zes uur. Na een praatje begreep de buurman het, de hele straat hield toen plekje tegen blinde muur voor hem vrij! Opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Openbare weg? Dan helaas pindakaas. Niks van zeggen.



Wij parkeren ook voor het huis van de overburen ( of een van hun naaste buren net waar plek is).

Heel simpele reden: bij ons huis staat een lantarenpaal waar de duiven graag op zitten. En die poepen nogal veel .
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Zet je jullie auto voor hun huis.



Of ben je moeilijk te been? Zwanger van een drieling? Heb je 5 Maxi Cosi's te tillen?
Ga maar aan inbraakbeveiliging doen, blijkbaar ligt het aan de wijk, er staan dure huizen. Je kan beter voorkomen dan genezen. als de huizen nieuwbouw is, weten ze meteen waar de nieuwste electronica te vinden is Ook zonder dure bak voor de deur.
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een boel reacties zo snel! Jouw opmerking stelt me al een beetje gerust Winterteen;-)...

Punt is dat er 1 auto in de breedte vd straat past. Voor hun huis of voor ons huis. Zij kiezen er dus telkens voor om voor ons huis te parkeren ipv voor hun eigen huis en dat vinden wij een beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Jo 12345, zoals vermeld in de opening is het ook redelijk onnozel, dus zegt dit niets over de rest van ons leventje.
Alle reacties Link kopieren
Clubmedfan: ze hebben ook nog een eigen oprit, maar ik weet niet goed of de auto daar oppast. er zit een hekje voor de oprit dus die wordt niet benut.
Ik vind dat je er niks van kunt zeggen. Ik vind het inbraakverhaal ook nogal onzin. Enige wat je kunt doen is je eigen auto voor je eigen huis zetten, zodat het plekje bezet is. Als zij steeds eerder thuis zijn, tja, dan heb je dus pech. Openbare weg en zo.
Alle reacties Link kopieren
zorg dat die plek bezet is.
verba volant, scripta manent.
Ik ben het eens met fbjewel.

Als je, je er echt aan stoort moet je er gewoon iets van zeggen. Als je overburen dit echt doen om de aandacht voor de inbrekers op jouw huis te richten zou ik daar ook niet zo blij mee zijn nee, maar dat lijkt me sterk. Zou wel erg raar zijn .



Het ligt ook aan de situatie hoor. Hebben zij een oprit? En waarom zet je niet gewoon je auto op de plek van je buren neer dan? Dan hoef je alleen maar de straat over te steken als je uitstapt. Of is die altijd bezet? Want dan is het logisch dat ze de auto bij een ander voor de deur zetten.



Lees nu pas je reactie. Er past dus maar aan 1 kant van de straat een auto? Dus je bedoeld dat bijvoorbeeld alle auto's aan de linkerkant zijn geparkeerd?

Dan zullen ze die auto wel bij jullie neerzetten zodat ze alleen maar over hoeven te steken denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven