Buren hebben altijd alles potdicht

15-02-2017 10:48 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een rijtjeshuis in een middenklasse, kinderrijke buurt. Een aantal maanden geleden hebben wij nieuwe buren gekregen. Op het eerste gezicht lijken het 'normale mensen' (ik weet hoe dit klinkt, want wie bepaalt dat?), hoewel ze zich nooit hebben voorgesteld en op straat een beetje schuchter lijken. Maar dat kan. Niet iedereen is extravert.

Nu is me wel opgevallen dat ze altijd alle gordijnen/luiken naar beneden hebben. De keukens zitten aan de voorkant en eigenlijk heeft iedereen overdag de lamellen wel open. Behalve zij.

Ik had er niet zo veel acht op geslagen, maar mijn man vindt het echt enorm vreemd. Hij had gezien dat ook aan de achterkant van het huis (tuinkant) boven alles altijd potdicht zit.

Ik vind het wel een beetje typisch, maar het lijkt me ook geen stel dat een wietplantage in huis heeft. Het gaat om een (redelijk prijzig) koophuis.

Mijn man zegt dat hij het een onprettig idee vindt dat hij helemaal niet weet wie er naast ons wonen.



Ben ik naïef dat ik er niet zo veel van denk? (behalve misschien dat het me niet gezellig lijkt zonder daglicht in de keuken en dat ze me lichtelijk paranoïde lijken)
Grappig...



Ik ben toevallig zo'n persoon die regelmatig berichtjes krijgt of appjes... van "doe je gordijnen eens open", "leef je nog?"



Ik vind het fijn om niet gezien te worden in huis, zit vaak in mijn onesie en een zak chips op de bank... onopgemaakt en ongedoucht. Mijn woonkamer zit met het raam meteen aan de stoep en geen voortuin.

Woon (nu nog) in een soort jongeren straat waar je voor een prikkie kan 'huren'. Deze huizen gaan over een jaar plat, maar woon hier al bijna 2 jaar.



Persoonlijk voel ik mij er gewoon prettig bij dat er niet altijd naar binnen kan worden gekeken..

Bij mijn vorige woning had ik achter wel open, niet zichtbaar voor de buren etc. trouwens. Maar de voorkant ook dicht...



Privacy is voor mij belangrijk... en mijn vriend denkt daar idem dito over... misschien je buren ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 15 februari 2017 @ 19:18:

Oke. Ik ga NU bij die buren met de gordijnen potdicht aanbellen en GEZELLIG koffie drinken. Anders zijn ze niet sociaal. En dan gooi ik meteen die gordijnen open, zijn ze nou helemaal?! Een beetje leven zoals je zelf wilt, dat kan niet in een samenleving hoor! Allemaal witte vitrage, LEUK, en lekker de ZON in je huis laten want dat is GEZOND!!



Sorry kon het niet laten.Rare reactie. Het gaat er niet om dat iemand iemand anders voorschrijft hoe die moet leven.
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Alle reacties Link kopieren
quote:Alieda-1984 schreef op 15 februari 2017 @ 16:09:

[...]





Mijn buurman heeft het meerdere keren geflikt om mijn kliko weer op mijn oprit te zetten voordat die geleegd was. Officieel is het de regel dat de kliko vanaf 7u aan de weg mag, maar ik heb een baan gehad waarbij ik om 7u moest beginnen, ging tegen 6u van huis dus dan zette ik de kliko aan de weg, doen wel meer mensen die vroeg aan het werk moeten hier in de straat.



Maar dus een paar keer gehad dat mijn kliko vol achter of naast mijn huis stond als ik weer terug kwam van mijn werk. Een aantal keer had een andere overbuurman nadat die zag dat mijn naaste buurman de kliko weer naast mijn huis had gezet hem gewoon weer aan de weg gezet, maar op dagen dat hij om 5u al naar zijn werk vertrok was er niemand die dat deed dus zat ik 2 weken met een volle kliko. Helaas was het de groene kliko en het was midden in de zomer met temperaturen tussen 25 en 30 graden :(



Mijn mond valt open. Je zou toch pardoes je kliko zo leeggooien in zijn tuin.



"Ja, buurman, ik had door dat u zoveel moeite heeft om afscheid te nemen van mijn afval, ik dacht, laat mij de goede buurvrouw zijn en het u schenken".



Echt ongelofelijk, wat een bemoeizucht.
Ik denk hè, dat jouw nieuwe buren vampieren zijn. Dat verklaart ook meteen het schichtige gedrag op straat overdag.
Opmerkelijk hoe TO haar mening steeds een beetje probeert bij te stellen als er reacties komen die ze niet helemaal gehoopt had.

Het feit dat je een topic opent met deze titel zegt toch echt wel genoeg hoor. Kan je wel doen alsof je niet bemoeizuchtig, nieuwsgierig en burgerlijk bent, maar daar trapt echt niemand meer in, hoe hard je het ook probeert te roepen dat je anders onverschillig bent waardoor mensen seksslaven kunnen houden... Hoe verzin je het.
Ik vraag mij overigens af waar Mona woont ...

En of ik morgen effe langs haar ramen mag passeren om bij haar binnen te staren.

Aangezien ze alles toch continu open heeft .
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 15 februari 2017 @ 19:58:

Opmerkelijk hoe TO haar mening steeds een beetje probeert bij te stellen als er reacties komen die ze niet helemaal gehoopt had.

Het feit dat je een topic opent met deze titel zegt toch echt wel genoeg hoor. Kan je wel doen alsof je niet bemoeizuchtig, nieuwsgierig en burgerlijk bent, maar daar trapt echt niemand meer in, hoe hard je het ook probeert te roepen dat je anders onverschillig bent waardoor mensen seksslaven kunnen houden... Hoe verzin je het.Ik stel niks bij. In de OP zei ik al dat ik er eigenlijk niet zoveel van dacht, maar dat mijn man kwam met het verhaal dat hij het niet normaal en niet prettig vond. En mijn vraag was of ik naïef was als ik er eigenlijk tot dan toe niet echt een mening over had. Dus.. Jij leest in de krant zeker ook alleen de kop?
Alle reacties Link kopieren
[quote]Mietrot schreef op 15 februari 2017 @ 20:02:

Ik vraag mij overigens af waar Mona woont ...

En of ik morgen effe langs haar ramen mag passeren om bij haar binnen te staren.

Aangezien ze alles toch continu open heeft .[/quote



Deze reactie raakt nou werkelijk kant nog wal. Nogmaals: waar ik woon zit je NIET in de etalage als je wat daglicht naar binnen laat schijnen. Daarom vind ik het ook zo apart om alles continu dicht te hebben.

Maar jullie denken blijkbaar dat het iedereen boeit wat jullie binnen uitspoken.
Ik heb ook vaak van alles lekker dicht of maar half open.

Boven eigenlijk ook altijd alles dicht/ naar beneden. Voor wie moet het precies open?

Beneden genoeg licht zonder de lamellen helemaal open te moeten hebben.



Vooral om de nieuwsgierige bemoeizuchtige buren te weren. Zulke zoals jouw man. Hoezo niet prettig? Raar.
Misschien moet je zelf je OP nog eens doorlezen?

Je schrijft dat ze op het eerste gezicht 'normale mensen' lijken, dat je is opgevallen dat ze altijd alle gordijnen/luiken naar beneden hebben, dat je dat wel typisch vindt en dat ze je lichtelijk paranoïde lijken



In de loop van het topic vind je het opeens niet zo'n probleem allemaal, want je wil toch niet naar binnen kijken en is het je er vooral om te doen of er geen gevaarlijke situatie aan de hand is en wil je niet onverschillig zijn zodat die situatie kan blijven bestaan.

Jaaa jaaaa.... Leuk geprobeerd.



Oh ja, en het is vooral je man die er dan opeens een probleem mee heeft, terwijl jij er een topic over opent op een forum
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 15 februari 2017 @ 20:16:

Misschien moet je zelf je OP nog eens doorlezen?

Je schrijft dat ze op het eerste gezicht 'normale mensen' lijken, dat je is opgevallen dat ze altijd alle gordijnen/luiken naar beneden hebben, dat je dat wel typisch vindt en dat ze je lichtelijk paranoïde lijken



In de loop van het topic vind je het opeens niet zo'n probleem allemaal, want je wil toch niet naar binnen kijken en is het je er vooral om te doen of er geen gevaarlijke situatie aan de hand is en wil je niet onverschillig zijn zodat die situatie kan blijven bestaan.

Jaaa jaaaa.... Leuk geprobeerd.



Oh ja, en het is vooral je man die er dan opeens een probleem mee heeft, terwijl jij er een topic over opent op een forum



En zo interpreteert iedereen een geschreven tekst anders. Ik open een topic om me 'te spiegelen' aan de meningen van anderen. Ik geef toe dat ik het vreemd vind dat alles continu potdicht zit (mag het?), maar dat ik er in eerste instantie niet direct iets achter zocht. Mijn man heeft blijkbaar het gevoel dat ze iets verbergen en ik vraag me af of ik naïef ben omdat ik niet zover heb doorgedacht. Ik lees vervolgens verhalen over vergelijkbare dichte huizen en wietplantages, maar ook over het weren van inbrekers en het extreem gesteld zijn op je privacy. Langzamerhand begin ik in te zien dat het misschien toch niet zo vreemd is om alles dicht te willen hebben. Dat het vaker voorkomt dan ik dacht. En als ik echt zo'n gluurder was als jullie schijnen te denken, was me dat al lang opgevallen. Want dan had ik er op straat, als ik huizen passeerde, wel op gelet.

Ik snap nooit zo waarom mensen zich zo snel zo enorm aangevallen voelen.

En ik zeg ook nergens dat ik 'oh zo bezorgd ben dat er seksslaven worden gehouden bij mijn buren' om mijn nieuwsgierigheid te maskeren. Ik zeg alleen dat dat 'leven en laten leven' dat meteen wordt geroepen, in sommige gevallen ook te ver kan worden doorgevoerd. In de zin van: ik zie niks, ik hoor niks en het zijn mijn zaken niet. Ich habe es nicht gewusst.

Maar als je mij een burgerlijke, bekrompen, bemoeizuchtige gluurder wilt vinden, mij best. Ik vind dat je mijn woorden verdraait en verkeerd interpreteert.
quote:LieveMona schreef op 15 februari 2017 @ 20:38:

[...]





En zo interpreteert iedereen een geschreven tekst anders. Ik open een topic om me 'te spiegelen' aan de meningen van anderen. Ik geef toe dat ik het vreemd vind dat alles continu potdicht zit (mag het?), maar dat ik er in eerste instantie niet direct iets achter zocht. Mijn man heeft blijkbaar het gevoel dat ze iets verbergen en ik vraag me af of ik naïef ben omdat ik niet zover heb doorgedacht. Ik lees vervolgens verhalen over vergelijkbare dichte huizen en wietplantages, maar ook over het weren van inbrekers en het extreem gesteld zijn op je privacy. Langzamerhand begin ik in te zien dat het misschien toch niet zo vreemd is om alles dicht te willen hebben. Dat het vaker voorkomt dan ik dacht. En als ik echt zo'n gluurder was als jullie schijnen te denken, was me dat al lang opgevallen. Want dan had ik er op straat, als ik huizen passeerde, wel op gelet.

Ik snap nooit zo waarom mensen zich zo snel zo enorm aangevallen voelen.

En ik zeg ook nergens dat ik 'oh zo bezorgd ben dat er seksslaven worden gehouden bij mijn buren' om mijn nieuwsgierigheid te maskeren. Ik zeg alleen dat dat 'leven en laten leven' dat meteen wordt geroepen, in sommige gevallen ook te ver kan worden doorgevoerd. In de zin van: ik zie niks, ik hoor niks en het zijn mijn zaken niet. Ich habe es nicht gewusst.

Maar als je mij een burgerlijke, bekrompen, bemoeizuchtige gluurder wilt vinden, mij best. Ik vind dat je mijn woorden verdraait en verkeerd interpreteert.



Ik snap niet waarom jij en /of je man zich niet prettig voelen bij mensen die niet alles open hebben.

En de rest van deze post zegt heel veel over jou en je bekrompen kijk op je buren.
Ik vind dat je mijn woorden verdraait en verkeerd interpreteert.



Dat zal het vast zijn....
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 15 februari 2017 @ 20:41:

[...]





Ik snap niet waarom jij en /of je man zich niet prettig voelen bij mensen die niet alles open hebben.

Even een nuance: Niet alles open en altijd alles gesloten zijn twee verschillende dingen.
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 15 februari 2017 @ 20:41:

[...]





Ik snap niet waarom jij en /of je man zich niet prettig voelen bij mensen die niet alles open hebben.

En de rest van deze post zegt heel veel over jou en je bekrompen kijk op je buren. Waar dan? Vertel jij nou eens waar die bekrompenheid jegens de buren uit blijkt. Ik ken de mensen niet en heb dus ook geen mening over ze. Ik heb hooguit gezegd dat ik het opvallend vindt dat alles altijd dicht is. Nou, wat enorm bekrompen van me. Jij vindt nooit ergens iets van? Je krijgt de Heilige Boon Award!! Vind je het erg dat ik er niets van geloof?
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 15 februari 2017 @ 19:58:

Opmerkelijk hoe TO haar mening steeds een beetje probeert bij te stellen als er reacties komen die ze niet helemaal gehoopt had.

Het feit dat je een topic opent met deze titel zegt toch echt wel genoeg hoor. Kan je wel doen alsof je niet bemoeizuchtig, nieuwsgierig en burgerlijk bent, maar daar trapt echt niemand meer in, hoe hard je het ook probeert te roepen dat je anders onverschillig bent waardoor mensen seksslaven kunnen houden... Hoe verzin je het.Erg jammer van de agressieve toon en het aanvallen.
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Alle reacties Link kopieren
quote:bashasha schreef op 15 februari 2017 @ 20:45:

[...]





Even een nuance: Niet alles open en altijd alles gesloten zijn twee verschillende dingen.Dank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 15 februari 2017 @ 20:41:

Ik vind dat je mijn woorden verdraait en verkeerd interpreteert.



Dat zal het vast zijn....Geloof jij maar wat je wilt geloven.
Alle reacties Link kopieren
Er zouden meer van die oplettende buren moeten zijn.

Is er ook veel aanloop? Het zou een illegaal bordeel kunnen zijn.
Vrijwel het hele dorp, wat zeg ik, de regio, heeft hier alles altijd potdicht. Vind het er vaak treurig uitzien en weet ook niet wat de reden is. Wij hebben de rolluiken overdag alleen omlaag als het extreem weer is (hitte, kou, harde regen) en anders alleen 's nachts.
quote:Phaedra__ schreef op 15 februari 2017 @ 20:50:

Er zouden meer van die oplettende buren moeten zijn.

Is er ook veel aanloop? Het zou een illegaal bordeel kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 15 februari 2017 @ 20:50:

Er zouden meer van die oplettende buren moeten zijn.

Is er ook veel aanloop? Het zou een illegaal bordeel kunnen zijn.Dit gelooft waarschijnlijk niemand, maar daar heb ik eigenlijk niet op gelet. Ben zelf ook niet altijd thuis natuurlijk. Maar een illegaal bordeel is wel het laatste dat ik verwacht. Hoewel het voorkomt. Een tijdje geleden nog in de flat bij iemand die ik ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 15 februari 2017 @ 21:00:

[...]





Oh, het was sarcastisch bedoeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:LieveMona schreef op 15 februari 2017 @ 21:00:

[...]





Dit gelooft waarschijnlijk niemand, maar daar heb ik eigenlijk niet op gelet. Ben zelf ook niet altijd thuis natuurlijk. Maar een illegaal bordeel is wel het laatste dat ik verwacht. Hoewel het voorkomt. Een tijdje geleden nog in de flat bij iemand die ik ken.

Ik zou er toch maar eens op gaan letten.

Illegale praktijken trekken illegale praktijken aan en zoveel illegale meisjes van 17 verdwijnen in dat soort huizen. Misschien eens aanbellen om een praatje te maken en polshoogte te nemen?

Ik vind niet dat je gewoon niets kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LieveMona schreef op 15 februari 2017 @ 21:02:

[...]





Oh, het was sarcastisch bedoeld?Nee hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven