Buren hebben last van ons

08-01-2017 15:23 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag want ik weet zo niet wat ik hier nou mee moet.



De situatie is als volgt ;



We wonen in een eengezinswoning en hebben sinds kort nieuwe buren ( jong stel dat schijnbaar studeert ) dat van dat studeren weet ik sinds vanochtend toen ze aan de deur stonden.

De woningen zijn erg gehorig dus traplopen en een deur die dicht gaat hoor je al.



Ze wonen hier nu ongeveer 2 weken en hebben zelf de eerste periode best veel lopen klussen ( 1 maal tot 1 uur in de nacht , en een keer daarop ben ik om 11 in de avond even gaan vragen of het boren en dergelijke nog lang duurde aangezien mijn zoontje van 2 er wakker door lag en ik zelf ook wilde slapen ).

De andere dagen begonnen ze niet eerder als 20.30 en dat duurde ook altijd minimaal tot 10 uur.



Nu ging vanmorgen om 11 uur de bel en stonden ze samen aan de deur.

Ze vertelden dat ze hebben gemerkt dat de huizen erg gehorig zijn en dat ze hier last van hebben omdat ze in de ochtend rond half 8 of kwart voor 8 gerommel horen van ons.

Volgens hen duurt dit een kwartiertje maar aangezien zij in hun tentamens zitten en volgens hen zij ook een ander ritme dan ons hebben, hebben zij hier hinder van.



Nou is het bij ons zo.

Ons zoontje is meestal tussen 6 en 7 wakker en blijft dan tot half 8 bij ons in bed liggen.

Om half 8 begint voor ons gewoon de dag.

We doen geen rare dingen maar we gaan ons dan douchen, aankleden en klaarmaken.



Voor deze nieuwe buren woonden er naast ons een gezin met 2 kinderen in de basisschool leeftijd.

En daar hoorden we inderdaad ook tussen half 8 en 8 vanalles.

Niet heel storend maar je hoorde het wel.



Nu weet ik zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet doen.

ik heb gezegd er rekening mee proberen te houden, maar eigenlijk zou ik niet weten hoe?

Wij zijn in de ochtend echt geen wervelstormen die het hele huis door rennen, stampen en springen.

Maar ik weet wel dat je het traplopen en het lopen op de slaapkamers hoort als je zelf nog in bed ligt.



Maar goed dit is bij ons een kwartiertje en dan zijn wij beneden en dan hebben de buren er schijnbaar geen last meer van aangezien zij zelf dan nog boven liggen.



Ik vind het wel erg lullig dat zij hier schijnbaar last van hebben, maar is het wel redelijk om hierover te klagen bij ons ?



Ik zou graag jullie meningen horen en misschien oplossingen of ideeën want ik heb geen zin om elkaar tot last te zijn, maar eerlijk gezegd ook niet om elke ochtend bijna niet boven te durven lopen of de trap te gebruiken..



Alvast bedankt en sorry voor het toch best lange verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt er al rekening ermee te houden. Dat je niet lawaaiig bent. Wat dan nog meer ? Geen schoenen aan. Niet stampen op trap. Niet gooien met deuren en geen geschreeuw. Klaar toch ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon eens gaan luisteren bij de buren. Misschien is het probleem makkelijk op te lossen door bepaalde meubels niet tegen de muur aan te zetten, ik noem maar wat. Of ergens een kleed neer te leggen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou even heel hard lachen denk ik.

Als het nou 5 uur is maar om half acht ? Normale leefgeluiden lijkt me .
Het klinkt als normale leefgeluiden en je kan moelijk tot laat niet de trap gebruiken toch. Ik zou aangeven dat ze oordoppen moeten gebruiken als ze willen doorslapen na half 8.



En ja ze kunnen komen praten maar in dit geval is het een beetje zeuren.
Wauw... na 2 weken al gaan klagen?

Zolang je geen abnormaal geluidsoverlast veroorzaakt, kun je niet meer doen dan dat je al doet of na laat.

Dan gaan ze maar wat later leren op de dag/ avond.
Dat zijn leefgeluiden en als je er niet tegen kunt moet je vrijstaand gaan wonen. Zij komen op een gegeven moment ook in een ander ritme, misschien krijgen ze gillende kinderen, dan is het hun beurt
Ik hou niet van vroeg opstaan, maar om half 8 stoor je mij echt niet met normale huiselijke geluiden. Ze mogen blij zijn dat het maar een kwartiertje duurt.

Een beetje goodwill kweken is waarschijnlijk wel handig. Dus misschien kun je stof op de traptreden bevestigen of zoiets. Veel verder dan dat zou ik niet gaan.
Als het om normale leefgeluiden gaat dan vind ik niet dat zij recht hebben tot klagen. Beide partijen kunnen het niet helpen dat de huizen gehorig zijn. Dat is iets dat je als huurder dient te accepteren.



Dat zij studeren en een ander ritme hebben is ook niet een punt. Stel dat ze nachtdiensten zouden gaan draaien, moet jij dan overdag alleen maar op een stoel gaan zitten en op kousenvoeten door het huis sluipen? Nee.



Doe gewoon je ding op een normale manier, als ze terugkomen en zeggen dat ze nog steeds last hebben dan geef je gewoon aan dat je al zo rustig mogelijk doet, niet weet wat je nog anders zou kunnen doen en dat het probleem bij de gehorigheid van de huizen ligt en dat dat dus een nadeel is waar niemand iets aan kan doen.
Studeren ze dan 's ochtends of juist 's nachts? Ik snap niet precies waarom het studeren in het gedrang komt door een kwartiertje 'geluidsoverlast' in de ochtend. Studeren kun je ook in de bibliotheek.
Sorry maar wat een gezeur om een kwartiertje? En zo te lezen zijn het normale woongeluiden en geen hysterische schreeuwpartijen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 08 januari 2017 @ 15:28:

Wauw... na 2 weken al gaan klagen?

.Ehm..... TO is zelf ook al aan de deur van de nieuwe buren geweest. Zij was dus nog eerder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind dat je buren zeuren, als ze geen herrie van de buren willen moeten ze in een hutje op de hei gaan wonen.



Je maakt gewoon huiselijke geluiden, dus ik zou me er geen zorgen om maken
quote:Miss-Colorado schreef op 08 januari 2017 @ 15:29:

Als het om normale leefgeluiden gaat dan vind ik niet dat zij recht hebben tot klagen. Beide partijen kunnen het niet helpen dat de huizen gehorig zijn. Dat is iets dat je als huurder dient te accepteren.



Dat zij studeren en een ander ritme hebben is ook niet een punt. Stel dat ze nachtdiensten zouden gaan draaien, moet jij dan overdag alleen maar op een stoel gaan zitten en op kousenvoeten door het huis sluipen? Nee.



Doe gewoon je ding op een normale manier, als ze terugkomen en zeggen dat ze nog steeds last hebben dan geef je gewoon aan dat je al zo rustig mogelijk doet, niet weet wat je nog anders zou kunnen doen en dat het probleem bij de gehorigheid van de huizen ligt en dat dat dus een nadeel is waar niemand iets aan kan doen.
Lijkt me geen raar tijdstip voor leefgeluiden. Moet je op je tenen lopen totdat zij wakker zijn ofzo?



Heb eens een buurvrouw gehad die op me mopperde omdat ik rond 10u wel eens ging stofzuigen.

Zij werkte niet en ze vond het erg vervelend dat ze daarvan wakker werd. Of ik na 12u kon stofzuigen voortaan.

Grapjas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zomaar zo'n donkerbruin vermoeden dat je hun in het uitslaapje stoort. Ze studeren dus hebben inderdaad waarschijnlijk een compleet ander ritme dan jullie.

Tja, jammer voor hun.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowfall schreef op 08 januari 2017 @ 15:29:

Studeren ze dan 's ochtends of juist 's nachts? Ik snap niet precies waarom het studeren in het gedrang komt door een kwartiertje 'geluidsoverlast' in de ochtend. Studeren kun je ook in de bibliotheek.

Ik vermoed dat ze het signaal willen hebben afgeven dat als je zeurt een beurt krijgt. TO staat in de klusweken van de nieuwe buren al aan de deur om te vragen of het zachter kan. Nu is zij zelf dus aan de beurt.

Ik heb echt dat idee.



En dan kunnen er reacties komen : Maar dat is toch heel anders, vanwege de tijd (23.00 uur) , het klussen en legio andere redenen waarom TO meer grond had om wel naar de nieuwe buren te gaan, maar ik denk echt dat dit een directe aanleiding is.



@TO : Je bent zelf dus ook niet echt lekker om naast de wonen. Altijd een goed besef. Niet omdat je er wat aan kan veranderen wel om langer na te denken over wanneer, hoe en waarom jij belsuit om hen te benaderen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet veel doen, je kunt ook niet zoveel veranderen. Het zal wel wennen lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 08 januari 2017 @ 15:30:

[...]



Ehm..... TO is zelf ook al aan de deur van de nieuwe buren geweest. Zij was dus nog eerder.

Om 23.00 uur toen ze nog aan het boren waren.

Vind ik niet geheel met elkaar te vergelijken.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bovenburen en hoor het ook als hun wakker worden en rondlopen. Dat rondlopen hoor ik de gehele dag door als ze thuis zijn. Ik heb het idee dat ze platvoeten hebben of iig 1 van hun . Ik heb het op een gegeven moment aangegeven omdat ik wakker van ze werd op momenten dat ik eindelijk kon uitslapen. Ze waren zich er niet van bewust. Hun hebben niemand boven zich. Het heeft wel wat geholpen, maar nog hoor ik ze. Ik moet het nu gewoon accepteren.



Je nieuwe buren moeten hier ook aan wennnen. Je kunt er zoveel mogelijk rekening mee houden, maar meer ook niet.

Dus idd, geen schoenen, rustig de trap af, niet stampen of met de deuren slaan. Vrij normaal vind ik zelf, maar vooral een kleine moeite!



Ze zullen er heus aan wennen.

Het lukt mij nu er door heen te slapen :D.



Gebruiken ze oordoppen?
Ik gok dat ze geirriteerd zijn dat je bent wezen vragen hoe lang ze nog bezig waren toen ze om 22.30 uur nog aan het boren waren. Dus nu komen ze hun gram halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 08 januari 2017 @ 15:30:

[...]



Ehm..... TO is zelf ook al aan de deur van de nieuwe buren geweest. Zij was dus nog eerder.

Ja, maar dan wel omdat de nieuwe buren im 23 uur nog aan het boren en klussen waren.

Klagen wegens leefgeluiden om half 8 vind ik zeuren om het zeuren.
quote:Enn schreef op 08 januari 2017 @ 15:32:

[...]



Ik vermoed dat ze het signaal willen hebben afgeven dat als je zeurt een beurt krijgt. TO staat in de klusweken van de nieuwe buren al aan de deur om te vragen of het zachter kan. Nu is zij zelf dus aan de beurt.

Ik heb echt dat idee.



En dan kunnen er reacties komen : Maar dat is toch heel anders, tijd, klussen en andere redenen. Maar toch denk ik het echt.Zou best kunnen idd
quote:Fee-de-Goede schreef op 08 januari 2017 @ 15:33:

Ik gok dat ze geirriteerd zijn dat je bent wezen vragen hoe lang ze nog bezig waren toen ze om 22.30 nog aan het boren waren. Dus nu komen ze hun gram halen.Dit.
Beetje zielig zeur gedrag is het. Ik zou het verder negeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven