Buren hebben last van ons

08-01-2017 15:23 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag want ik weet zo niet wat ik hier nou mee moet.



De situatie is als volgt ;



We wonen in een eengezinswoning en hebben sinds kort nieuwe buren ( jong stel dat schijnbaar studeert ) dat van dat studeren weet ik sinds vanochtend toen ze aan de deur stonden.

De woningen zijn erg gehorig dus traplopen en een deur die dicht gaat hoor je al.



Ze wonen hier nu ongeveer 2 weken en hebben zelf de eerste periode best veel lopen klussen ( 1 maal tot 1 uur in de nacht , en een keer daarop ben ik om 11 in de avond even gaan vragen of het boren en dergelijke nog lang duurde aangezien mijn zoontje van 2 er wakker door lag en ik zelf ook wilde slapen ).

De andere dagen begonnen ze niet eerder als 20.30 en dat duurde ook altijd minimaal tot 10 uur.



Nu ging vanmorgen om 11 uur de bel en stonden ze samen aan de deur.

Ze vertelden dat ze hebben gemerkt dat de huizen erg gehorig zijn en dat ze hier last van hebben omdat ze in de ochtend rond half 8 of kwart voor 8 gerommel horen van ons.

Volgens hen duurt dit een kwartiertje maar aangezien zij in hun tentamens zitten en volgens hen zij ook een ander ritme dan ons hebben, hebben zij hier hinder van.



Nou is het bij ons zo.

Ons zoontje is meestal tussen 6 en 7 wakker en blijft dan tot half 8 bij ons in bed liggen.

Om half 8 begint voor ons gewoon de dag.

We doen geen rare dingen maar we gaan ons dan douchen, aankleden en klaarmaken.



Voor deze nieuwe buren woonden er naast ons een gezin met 2 kinderen in de basisschool leeftijd.

En daar hoorden we inderdaad ook tussen half 8 en 8 vanalles.

Niet heel storend maar je hoorde het wel.



Nu weet ik zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet doen.

ik heb gezegd er rekening mee proberen te houden, maar eigenlijk zou ik niet weten hoe?

Wij zijn in de ochtend echt geen wervelstormen die het hele huis door rennen, stampen en springen.

Maar ik weet wel dat je het traplopen en het lopen op de slaapkamers hoort als je zelf nog in bed ligt.



Maar goed dit is bij ons een kwartiertje en dan zijn wij beneden en dan hebben de buren er schijnbaar geen last meer van aangezien zij zelf dan nog boven liggen.



Ik vind het wel erg lullig dat zij hier schijnbaar last van hebben, maar is het wel redelijk om hierover te klagen bij ons ?



Ik zou graag jullie meningen horen en misschien oplossingen of ideeën want ik heb geen zin om elkaar tot last te zijn, maar eerlijk gezegd ook niet om elke ochtend bijna niet boven te durven lopen of de trap te gebruiken..



Alvast bedankt en sorry voor het toch best lange verhaal.
quote:Bambi schreef op 08 januari 2017 @ 15:32:

Lijkt me geen raar tijdstip voor leefgeluiden. Moet je op je tenen lopen totdat zij wakker zijn ofzo?



Heb eens een buurvrouw gehad die op me mopperde omdat ik rond 10u wel eens ging stofzuigen.

Zij werkte niet en ze vond het erg vervelend dat ze daarvan wakker werd. Of ik na 12u kon stofzuigen voortaan.

Grapjas. Wat een grapjas idd.
quote:Bambi schreef op 08 januari 2017 @ 15:32:

Lijkt me geen raar tijdstip voor leefgeluiden. Moet je op je tenen lopen totdat zij wakker zijn ofzo?



Heb eens een buurvrouw gehad die op me mopperde omdat ik rond 10u wel eens ging stofzuigen.

Zij werkte niet en ze vond het erg vervelend dat ze daarvan wakker werd. Of ik na 12u kon stofzuigen voortaan.

Grapjas. Dat heb ik ook gehad, maar toen stofzuigde ik om 08.30 uur op zaterdag. Eenmalig overigens, maar toch kwam ze al zeuren.
Het is over en weer rekening houden met de buren. Maar het lijkt erop dat jouw buren dat (nog) niet goed doorhebben. Vriendelijk glimlachen en verder niet teveel beloven. Half acht complete rust verwachten terwijl er kinderen wonen is niet realistisch. En dat zeg ik die géén kinderen heeft al.



(Dan ga ik er wel vanuit dat je kinderen sloffen dragen, niet rennen op de trap, niet gillen en niet voor 8:30 of zo al in de tuin spelen)
quote:Enn schreef op 08 januari 2017 @ 15:32:

[...]



Ik vermoed dat ze het signaal willen hebben afgeven dat als je zeurt een beurt krijgt. TO staat in de klusweken van de nieuwe buren al aan de deur om te vragen of het zachter kan. Nu is zij zelf dus aan de beurt.

Ik heb echt dat idee.



En dan kunnen er reacties komen : Maar dat is toch heel anders, vanwege de tijd (23.00 uur) , het klussen en legio andere redenen waarom TO meer grond had om wel naar de nieuwe buren te gaan, maar ik denk echt dat dit een directe aanleiding is.Echt? Hoe kinderachtig kun je zijn: "als jij mij pest, pest ik jou".
Alle reacties Link kopieren
En uiteraard was dat mijn probleem, maar ik heb het gewoon rustig aan gegeven en daarna was het nog steeds mijn punt, maar was ik mijn frustratie kwijt. Ze leken echt met schoenen te stampen en weet ik het wat. Dus aangeven.

Ik denk dat de buren dat nu ook doen. Aangeven zodat je het weet (maar je wist het al), kijken wat er aan gedaan kan worden (waarschijnlijk niet veel) en dan is het toch echt ook weer hun probleem.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen dragen wij niet in huis en de trap is al met hoogpolig stof bekleed.

De trap grenst ook niet aan de kant van de buren maar aan de andere kan van het huis..



Mijn vriend zei ook al dat dit iets is waar wij niets aan kunnen doen aangezien het inderdaad normale leefgeluiden zijn die je nou eenmaal hebt als je een gezin met kind bent dat werkt.



Soms is zoon al rond 6 wakker maar dan komt hij altijd nog even bij ons liggen en half 8 is echt meestal het vroegst dat wij echt actief gaan douchen een aankleden.

Op dagen dat ik niet werk gaan zoon en ik rond half 8 naar beneden en mag hij altijd een filmpje kijken tot half 9 en dan mag hij van mij wel gaan spelen. ( Niet rennen of springen of druk doen, maar wel met de toet toet auto's of dat soort speelgoed ).



Ik vind het zelf een beetje lastig want aan de ene kant denk ik ; het is vervelend om overlast te hebben , maar aan de andere kant denk ik ; dit zijn geen onfatsoenlijke tijden of geluiden, en tijdens hun geklus 3 weken lang werd er ook geen rekening gehouden met ons.



Maarja ik wil wel het liefst dat mensen geen hinder van ons hebben maar ik zou echt niet weten hoe ik dit zou kunnen voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je nieuwe buren wel lef hebben... klagen over normale leefgeluiden in de ochtend terwijl ze zelf blijkbaar tot midden in de nacht klussen Ik best begrip voor hebben als er bij een verhuizing ook klusgeluiden komen kijken (al zou ik dat na een uur of 23.00 toch wel echt vervelend gaan vinden). Maar dat begrip zou snel slinken als de nieuwe buren vervolgens niet tegen normale leefgeluiden kunnen in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 08 januari 2017 @ 15:36:

[...]





Echt? Hoe kinderachtig kun je zijn: "als jij mij pest, pest ik jou".

Ja echt, en ik ben er niet bij geweest dus jij kan en mag het zo invullen maar jij was er ook niet bij.

Laat staan dat dit mijn keuze zou zijn geweest. Geen van beide acties zou ik overwogen hebben in de eerste paar weken dat je naast elkaar woont. .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:welcomehome schreef op 08 januari 2017 @ 15:36:

Schoenen dragen wij niet in huis en de trap is al met hoogpolig stof bekleed.

De trap grenst ook niet aan de kant van de buren maar aan de andere kan van het huis..



Mijn vriend zei ook al dat dit iets is waar wij niets aan kunnen doen aangezien het inderdaad normale leefgeluiden zijn die je nou eenmaal hebt als je een gezin met kind bent dat werkt.



Soms is zoon al rond 6 wakker maar dan komt hij altijd nog even bij ons liggen en half 8 is echt meestal het vroegst dat wij echt actief gaan douchen een aankleden.

Op dagen dat ik niet werk gaan zoon en ik rond half 8 naar beneden en mag hij altijd een filmpje kijken tot half 9 en dan mag hij van mij wel gaan spelen. ( Niet rennen of springen of druk doen, maar wel met de toet toet auto's of dat soort speelgoed ).



Ik vind het zelf een beetje lastig want aan de ene kant denk ik ; het is vervelend om overlast te hebben , maar aan de andere kant denk ik ; dit zijn geen onfatsoenlijke tijden of geluiden, en tijdens hun geklus 3 weken lang werd er ook geen rekening gehouden met ons.



Maarja ik wil wel het liefst dat mensen geen hinder van ons hebben maar ik zou echt niet weten hoe ik dit zou kunnen voorkomen.



Heb je de reacties gelezen?



Je kan er niks aan doen. Ze willen gewoon even zeuren. Ergens weten ze heus wel dat jullie niet tot 12.00 in bed kunnen blijven voor hen.
quote:Enn schreef op 08 januari 2017 @ 15:38:

[...]



Ja echt, en ik ben er niet bij geweest dus jij kan en mag het zo invullen maar jij was er ook niet bij.Nee, ik was er inderdaad niet bij en ik vul helemaal niets in. Ik ben vooral verbaasd dat er volwassen mensen zijn die zo denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat jullie er niet zoveel aan kunnen doen, want het zij nu eenmaal normale leefgeluiden. Wel begrijp ik ook dat het vervelend is voor de buren, want het gaat hier wel over zondagochtend 07.30 uur. Doordeweeks zou ik met leefgeluiden om 07.30 uur ook geen moeite hebben, maar op zondagochtend snap ik wel dat je wat langer wil slapen. Neemt niet weg dat er in dit geval vrij weinig aan te doen is Maar het is voor beide partijen niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 08 januari 2017 @ 15:33:

[...]



Om 23.00 uur toen ze nog aan het boren waren.

Vind ik niet geheel met elkaar te vergelijken.



Het ene is (als het goed is) erg tijdelijk.

Het ander is een terugkerend verhaal...



Persoonlijk zou ik klusgeluiden makkelijker naast me neerleggen als je weet dat het nieuwe buren zijn die wellicht alleen maar in de avond tijd hebben om te klussen (TO wist toen nog niet dat het studenten waren). Als die huizen zo gehorig zijn zou ik het persoonlijk best lastig vinden als je elke ochtend weer dezelfde geluiden hoort en daaruit kan opmaken dat het vanaf nu 'voor altijd' zo gaat zijn op momenten dat de kinderen naar school gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan herrie van de buren maar dit is echt overdreven. Een kwartiertje in de ochtend? Serieus?? Zal inderdaad wel een tegenactie zijn.. zou me er niet druk over maken, je let erop, voorkomen kan niet en dat moet genoeg zijn. En anders een keer uitnodigen voor de koffie. Hoef je het onderwerp al niet eens aan te snijden maar goed contact kan problemen voorkomen

Ons oude huis was vreselijk, mega gehorig en buren met een heel ander leefritme tot diep in de nacht (4 a 5 uur) toen we een nieuw huis zochten hebben een hoekhuis gekocht dat al heel goed geïsoleerd was en nog eens extra geïsoleerd op geluid. Niet alleen voor onszelf maar ook voor onze buren, onze kinderen zijn soms nogal luidruchtig in hun spel. Als ze muziek willen luisteren kan dat met hun draadloze koptelefoons. Ik probeer overlast zoveel mogelijk te beperken, maar in jullie geval is die er dus nauwelijks lees ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 08 januari 2017 @ 15:40:

[...]





Nee, ik was er inderdaad niet bij en ik vul helemaal niets in. Ik ben vooral verbaasd dat er volwassen mensen zijn die zo denken.Nou ja, het psychologische effect is natuurlijk wel handig, als in:

' Aangenaam en besef zelf ook dat jij met jouw gezin lawaai maakt want we wonen naast elkaar' .

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 08 januari 2017 @ 15:33:

Ik gok dat ze geirriteerd zijn dat je bent wezen vragen hoe lang ze nog bezig waren toen ze om 22.30 uur nog aan het boren waren. Dus nu komen ze hun gram halen.



Maar dit ben ik pas wezen doen nadat het de nacht ervoor tot 1 uur in de nacht door gegaan was en heb dit ook op een hele normale manier gevraagd.

Ik ben er heen gegaan en heb mijzelf voorgesteld en gevraagd of het nog erg lang ging duren vanwege zoontje.

Ze waren toen ook erg vriendelijk en de jongen gaf ook direct excuses en zei dat het direct zou stoppen..

We hebben nog even gewoon staan praten en daarna was het ook inderdaad stil.
quote:Enn schreef op 08 januari 2017 @ 15:30:

[...]

Ehm..... TO is zelf ook al aan de deur van de nieuwe buren geweest. Zij was dus nog eerder.Er is natuurlijk een verschil tussen leefgeluiden om half acht en klusgeluiden om een uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 08 januari 2017 @ 15:42:

[...]



Er is natuurlijk een verschil tussen leefgeluiden om half acht en klusgeluiden om een uur.

Ja,ja en eens.



Zie mijn volgende post, effe door lezen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
O ja, het kan een reactie zijn op jouw eerdere klacht. Kinderachtig als dat zo is.
Alle reacties Link kopieren
quote:aurelie26 schreef op 08 januari 2017 @ 15:40:

Ik snap dat jullie er niet zoveel aan kunnen doen, want het zij nu eenmaal normale leefgeluiden. Wel begrijp ik ook dat het vervelend is voor de buren, want het gaat hier wel over zondagochtend 07.30 uur. Doordeweeks zou ik met leefgeluiden om 07.30 uur ook geen moeite hebben, maar op zondagochtend snap ik wel dat je wat langer wil slapen. Neemt niet weg dat er in dit geval vrij weinig aan te doen is Maar het is voor beide partijen niet leuk.



Klopt op zondag ochtend zonder kinderen zit je hier ook niet op te wachten.

Maar wij werken niet op zondag en waren vamdaag zelf pas rond 9 uur uit bed inclusief zoon die de hele ochtend filmpjes geeft gekeken.

Ze benoemden het echt als dat dit elke ochtend is ( ik neem dus aan doordeweeks wanneer wij idd werken ).
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowfall schreef op 08 januari 2017 @ 15:44:

O ja, het kan een reactie zijn op jouw eerdere klacht. Kinderachtig als dat zo is.Ja, maar het kan dus ook heel effectief zijn. Er is al een topic geopend.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:welcomehome schreef op 08 januari 2017 @ 15:45:

[...]





Klopt op zondag ochtend zonder kinderen zit je hier ook niet op te wachten.

Maar wij werken niet op zondag en waren vamdaag zelf pas rond 9 uur uit bed inclusief zoon die de hele ochtend filmpjes geeft gekeken.

Ze benoemden het echt als dat dit elke ochtend is ( ik neem dus aan doordeweeks wanneer wij idd werken ).



Oh oke, nee dan vind ik het inderdaad niet terecht want doordeweeks is 07.30 uur een prima tijd. Alleen wat betreft zondagochtend snap ik het wel.

Ik reageer trouwens omdat ik een keer een buurvrouw had die doordeweeks ook gewone leefgeluiden maakte. Alleen hield dat bij haar in dat dit al om 04.30 uur 's ochtends was ivm haar werk Kon zij niets aan doen, maar ik vond het natuurlijk niet leuk.
Afdeling 13 Nodeloos aanbellen

Artikel 283. Het is verboden aan deuren aan te bellen of te kloppen met als doel de bewoners te storen.



http://www.lokalepolitie. ... -mag-en-wat-mag-niet.html

Klinkt inderdaad een beetje als zeuren om het zeuren. Misschien ze eens uitnodigen voor een kennismakingsborrel? Als je een beetje een band hebt dan kun je vaak ook wat meer van elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ghe ..... zet 'jong en lang doorgaan' maar eens tegenover 'gezin kinderen en vroeg op'.





Afijn kinderachtig is het wat mij betreft zeker en effectief dus ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zolang je gewoon leefgeluiden maakt van in ochtend tot 2200 avond, is geklaag hun probleem, dan moeten ze maar bij studenten gaan wonen die slapen tot 11 uur in de ochtend.

Als ze tentamens hebben, dan moeten ze zelf vast ook vroeg op, maar ook dat, niet jullie probleem als zij pas na 8 en uit bed gaan.

Dus nee, ze hadden beter moeten nadenken voordat ze ergens gingen wonen waar er normaal geleefd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven