Buren hebben last van ons

08-01-2017 15:23 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag want ik weet zo niet wat ik hier nou mee moet.



De situatie is als volgt ;



We wonen in een eengezinswoning en hebben sinds kort nieuwe buren ( jong stel dat schijnbaar studeert ) dat van dat studeren weet ik sinds vanochtend toen ze aan de deur stonden.

De woningen zijn erg gehorig dus traplopen en een deur die dicht gaat hoor je al.



Ze wonen hier nu ongeveer 2 weken en hebben zelf de eerste periode best veel lopen klussen ( 1 maal tot 1 uur in de nacht , en een keer daarop ben ik om 11 in de avond even gaan vragen of het boren en dergelijke nog lang duurde aangezien mijn zoontje van 2 er wakker door lag en ik zelf ook wilde slapen ).

De andere dagen begonnen ze niet eerder als 20.30 en dat duurde ook altijd minimaal tot 10 uur.



Nu ging vanmorgen om 11 uur de bel en stonden ze samen aan de deur.

Ze vertelden dat ze hebben gemerkt dat de huizen erg gehorig zijn en dat ze hier last van hebben omdat ze in de ochtend rond half 8 of kwart voor 8 gerommel horen van ons.

Volgens hen duurt dit een kwartiertje maar aangezien zij in hun tentamens zitten en volgens hen zij ook een ander ritme dan ons hebben, hebben zij hier hinder van.



Nou is het bij ons zo.

Ons zoontje is meestal tussen 6 en 7 wakker en blijft dan tot half 8 bij ons in bed liggen.

Om half 8 begint voor ons gewoon de dag.

We doen geen rare dingen maar we gaan ons dan douchen, aankleden en klaarmaken.



Voor deze nieuwe buren woonden er naast ons een gezin met 2 kinderen in de basisschool leeftijd.

En daar hoorden we inderdaad ook tussen half 8 en 8 vanalles.

Niet heel storend maar je hoorde het wel.



Nu weet ik zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet doen.

ik heb gezegd er rekening mee proberen te houden, maar eigenlijk zou ik niet weten hoe?

Wij zijn in de ochtend echt geen wervelstormen die het hele huis door rennen, stampen en springen.

Maar ik weet wel dat je het traplopen en het lopen op de slaapkamers hoort als je zelf nog in bed ligt.



Maar goed dit is bij ons een kwartiertje en dan zijn wij beneden en dan hebben de buren er schijnbaar geen last meer van aangezien zij zelf dan nog boven liggen.



Ik vind het wel erg lullig dat zij hier schijnbaar last van hebben, maar is het wel redelijk om hierover te klagen bij ons ?



Ik zou graag jullie meningen horen en misschien oplossingen of ideeën want ik heb geen zin om elkaar tot last te zijn, maar eerlijk gezegd ook niet om elke ochtend bijna niet boven te durven lopen of de trap te gebruiken..



Alvast bedankt en sorry voor het toch best lange verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:welcomehome schreef op 08 januari 2017 @ 16:16:

Ik ben toch wel blij met alle reacties die ik hier krijg.

Vandaar ook dat ik dit topic heb geopend.

En de reacties van dat ik als eerste ben wezen klagen, die snap ik op zich ook wel maar het is niet zo dat ik ben wezen klagen het is alleen zo geweest dat ik heb gevraagd hoe lang hebt geklus nog doorging.

En om 1:00 's nachts nog boren en zagen vind ik niet echt redelijk.

Maar ik heb de buren hier nooit op een aanvallende manier mee benaderd.

Ik heb alleen na een paar avonden lang door klussen gevraagd of het die avond nog lang duurde een op een normale manier een praatje staan maken met de nieuwe buurjongen.



Maar misschien dat ik ze inderdaad eens zelf moet uitnodigen voor een kopje koffie of een drankje om elkaar daarna wat meer te begrijpen.



Positieve benadering is vooral belangrijk denk ik. Niet meteen defensief doen maar juist proberen mee te denken. Ik had gister last van de vuurkorf van de buren (zij vierde haar verjaardag), de geur trok door mijn hele woning (hele slechte isolering, enkel glas, etc). Heb een appje gestuurd of ze de vuurkorf niet wilde verschuiven omdat de geur door mijn woning trok, het bericht afgesloten met een felicitatie en daarbij dat ik hoopte dat ze een leuk dag/avond had. Kreeg een heel vriendelijk berichtje terug met excuses en dat ze er direct iets aan zouden doen, vanochtend opnieuw een appje gekregen of ik er niet teveel last van had gehad.



C'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 08 januari 2017 @ 15:28:

Het klinkt als normale leefgeluiden en je kan moelijk tot laat niet de trap gebruiken toch. Ik zou aangeven dat ze oordoppen moeten gebruiken als ze willen doorslapen na half 8.



En ja ze kunnen komen praten maar in dit geval is het een beetje zeuren.Mee eens. Dat zij als studenten schijnbaar pas na 10/11 uur naar school hoeven is niet jullie probleem. Om half 8 een kwartiertje wat leefgeluiden is heel normaal voor een werkend en schoolgaand gezin.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel een goede idee. Ik zou wel met je man samen voet bij stuk houden en ook zorgen dat zij kennis maken met je kinderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:lilalinda schreef op 08 januari 2017 @ 16:15:

[quote]swifty schreef op 08 januari 2017 @ 16:10:

[...]





Jij had buren die klaagden over jouw tijd van opstaan? En met koffie drinken stopten ze met klagen? Echt?[y/quote]

Ik had een overlast veroorzakende buurman. Klagen hielp niet. Hij vond me zeuren. Toen eens echt aan de praat geraakt. Sindsdien geen last meer. Als je buren onbekenden zijn, gun je ze minder, heb je eerder last en ervaar je gedrag als irritant.Ik heb ook dit met eerste woning gehad, maar rare aso buren blijven aso buren, daar hielp op de koffie gaan en praten niet, aso of tekort aan opvoeding drink je helaas niet weg.
Alle reacties Link kopieren
TO,

Als ik je post lees dan lees ik; mijn buren klagen over mijn geluiden, MAAR ik heb veel meer last van hun klusgeluiden gehad. Misschien bedoel je het niet zo, maar zo komt het wel op mij over; ik zou gewoon eens met de buren gaan zitten en samen kijken waar jullie het meest last van hebben qua geluiden (over & weer dus).

Soms denk je namelijk dat je heel normale leefgeluiden maakt en dat het allemaal wel meevalt, maar is dat voor een ander écht anders. (Ik heb bijvoorbeeld overburen die hun kindje iedere ochtend om half 7 in de tuin laten spelen en iedere ochtend is dat janken, krijsen en gillen.. met normale dagdiensten heb ik er weinig last van, maar als ik een late dienst heb gedraaid of een nachtdienst dan is dat uur geschreeuw echt heel vervelend). Mijn overburen vonden het ook normale leefgeluiden tot ze in mijn slaapkamer stonden en hun kindje in hun tuin stond te schreeuwen)
Ik zou het beleefd aanhoren en me er verder niks van aantrekken.

Ieder normaal mens weet dat normale leefgeluiden tussen 7 en 22.00 mogen.

Dat van dat boren staat hier dus buiten want buiten deze tijden en geen normale leefgeluiden.

Kan het niet serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel lonen om bij elkaar te luisteren want dan hoor je wat de ander hoort.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geluiden van dat je er woont is geen overlast. Zitten ze dan om half 8 al te studeren? of liggen ze dan hun studentenroes uit te slapen? Het zijn van die jonge zeikerds dus bah. Ik zou ze straffen en toch een keer lekker herrie maken
be free
quote:Pretzel66 schreef op 08 januari 2017 @ 15:27:

Ik zou even heel hard lachen denk ik.

Als het nou 5 uur is maar om half acht ? Normale leefgeluiden lijkt me .



Dit lijkt mij dus ook.

Koop oordoppen voor ze of nee geef ze de tip om oordoppen te kopen.
quote:swifty schreef op 08 januari 2017 @ 16:10:

[...]





Jij had buren die klaagden over jouw tijd van opstaan? En met koffie drinken stopten ze met klagen? Echt?



Sterker nog, ik heb een buurvrouw (eind 70) die overal over klaagde en die zelfs tegen de buur bonkte als we teveel geluid maakte.. Heb haar uitgenodigd om bij ons (ik en 3 kinderen) te komen eten en sindsdien zijn we zelfs soort van bevriend geraakt. Ik help haar als ze ziek is en boodschappen nodig heeft/klusjes gedaan moeten worden of nodig haar uit om bij ons te eten (ze is alleen) en zij vangt mijn kinderen op als ik te laat uit mijn werk ben of als er iets anders aan de hand is. Laatst klopte ze weer hard op de muur toen mijn kinderen kussengevecht hadden (en ook echt lawaai maakte) om daarna heel hard 'grapje!'erachteraan te roepen

We kennen nu elkaars situatie en dan breng je echt makkelijker begrip voor elkaar op.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 08 januari 2017 @ 16:36:

Het kan wel lonen om bij elkaar te luisteren want dan hoor je wat de ander hoort.

Dit. Je kunt erg van mening verschillen over wat normale leefgeluiden zijn. Laminaat en kinderen met zo'n loopauto of trekeendje, of zo. Dat hoor je bij de buren alsof je ernaast zat. Ook knikkers laten rollen in de vensterbank maakt bij de buren in een rijtjeshuis een teringherrie. Dat snap je pas als je het zelf hoort.



Geen kinderen scheelt vaak een zee aan "leefgeluid".
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
[quote]swifty schreef op 08 januari 2017 @ 16:26:

[...]





Ik heb ook dit met eerste woning gehad, maar rare aso buren blijven aso buren, daar hielp op de koffie gaan en praten niet, aso of tekort aan opvoeding drink je helaas niet weg.[/quote

maar er is geen enkele reden aan te nemen dat ze aso-buren heeft
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook echt helemaal geen zin in over en weer geklaag of moelijk doen.

Ik nodig ze deze week gewoon eens uit voor een drankje en dan zien we wel waar dat toe leidt.

En het is niet zo dat ik hier zit om te klagen over de overlast die ik van hen heb maar ik bedoelde dit meer in een soort van contrast.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 08 januari 2017 @ 15:54:

Zolang je gewoon leefgeluiden maakt van in ochtend tot 2200 avond, is geklaag hun probleem, dan moeten ze maar bij studenten gaan wonen die slapen tot 11 uur in de ochtend.

Als ze tentamens hebben, dan moeten ze zelf vast ook vroeg op, maar ook dat, niet jullie probleem als zij pas na 8 en uit bed gaan.

Dus nee, ze hadden beter moeten nadenken voordat ze ergens gingen wonen waar er normaal geleefd wordt.



Deze opmerking gaat uit van een veronderstelling die niet waar hoeft te zijn. Misschien wonen er veel meer studenten dan gezinnen in de straat van TO.



Een buurt kan vrij snel in een studentenbuurt veranderen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Pfoe ... ook ik vind het niet fijn om in het weekend wakker te worden van Mn buren om 07:30. Door de week prima tijd maar rekening houden met elkaar kan geen kwaad. En nee ik ben geen student. Ik werk hard en heb in het weekend Mn uurtje slaap extra wel nodig. Normale leefgeluiden heb je ook snachts om 02:00 maar vindt ook niemand leuk.



In dit geval is het lastig omdat je al je best doet de overlast te verminderen. Inderdaad gewoon in gesprek blijven...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophles schreef op 08 januari 2017 @ 16:47:

[...]





Sterker nog, ik heb een buurvrouw (eind 70) die overal over klaagde en die zelfs tegen de buur bonkte als we teveel geluid maakte.. Heb haar uitgenodigd om bij ons (ik en 3 kinderen) te komen eten en sindsdien zijn we zelfs soort van bevriend geraakt. Ik help haar als ze ziek is en boodschappen nodig heeft/klusjes gedaan moeten worden of nodig haar uit om bij ons te eten (ze is alleen) en zij vangt mijn kinderen op als ik te laat uit mijn werk ben of als er iets anders aan de hand is. Laatst klopte ze weer hard op de muur toen mijn kinderen kussengevecht hadden (en ook echt lawaai maakte) om daarna heel hard 'grapje!'erachteraan te roepen

We kennen nu elkaars situatie en dan breng je echt makkelijker begrip voor elkaar op.Haha, wat leuk, denk inderdaad dat TO hier een brug mee kan bouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 08 januari 2017 @ 17:01:

[...]





Deze opmerking gaat uit van een veronderstelling die niet waar hoeft te zijn. Misschien wonen er veel meer studenten dan gezinnen in de straat van TO.



In mijn buurt met keurige eengezinswoningen wonen bv tegenwoordig vrijwel geen gezinnen met kinderen meer (mijn vorige buren waren een uitzondering), maar vooral alleenstaanden en stellen die nog geen kinderen hebben of waarvan de kinderen al uit huis zijn.



Zo kan een buurt ook vrij snel in een studentenbuurt veranderen.



Nee deze buurt is totaal geen studentenbuurt.

Het is een klein wijkje met alleen maar ééngezinswoningen en er wonen ook wel wat ouderen.

Maar het zijn voornamelijk gezinnen.

Voordat deze buren er woonde woonde er ook een gezin in die woning met 2 schoolgaande kinderen.

Verder wonen er in de buurt eigenlijk vrijwel alleen maar gezinnen of wat oudere mensen.
,
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 08 januari 2017 @ 17:15:

wat ze , denk ik , irritant vinden is dat ze geluiden horen die dagelijks terug komen. Dus niet de eenmalige geluiden ( boren enz ) maar dat je elke ochtend om 7 uur de wekker van de buurman hoort, of het gelach van de kinderen achter de tv, of het blaffen van het hondje van de buren wat elke dag om 11 uur ? avonds wordt uitgelaten. Dat gaat op den duur heel erg irriteren . Tenminste bij mij..



eenmalig om 6 uur 's ochtends wakker worden door het toast-apparaat van de buren is niet erg maar elke dag ... vind ik erg frustrerend. Maar ik ga daar niet over klagen.



Nee oké dat snap ik ook wel.

Maar voor half 8 maken wij echt geen geluid, en daarna alleen het nodige wat dus zoals zij zelf zeggen een kwartiertje duurt..

Het is hier echt heel erg gehorig en ik hoor hen ook elke avond wel rommelen en geluiden maken nog tot 11:00 of 11:30, maar Het zijn geen geluiden waar ik mij echt aan stoor zoals toen dat ze 3 weken lang aan het boren en aan het klussen waren.



En als ik het kan verminderen of weg nemen zoubik het ook heel graag doen gewoon voor hun woongenot maar ik weet nu gewoon echt niet wat ik hier aan zou kunnen doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 08 januari 2017 @ 15:27:

Ik zou even heel hard lachen denk ik.

Als het nou 5 uur is maar om half acht ? Normale leefgeluiden lijkt me .Gelieve niet hard te lachen om half acht want dan willen de buren slapen...
quote:Yavanna schreef op 08 januari 2017 @ 17:12:

[...]



Haha, wat leuk, denk inderdaad dat TO hier een brug mee kan bouwen.Zeker leuk! Het werkt echt. Als ik de buurhond hoor blaffen, niet zo vaak hoor, denk ik 'gezellig'. Ik vind het hondje dan ook erg leuk.
Wat een zeikerds zeg. Leven en laten leven.



Mijn buren maken het af en toe ook heel bont door keihard muziek te draaien en een feestje met de kinderen te maken. Half uurtje en het is klaar. Wij daarintegen hebben een baby die ook aardig wat geluid produceert... Leven en laten leven..
quote:hanke321 schreef op 08 januari 2017 @ 16:19:

Mijn bovenburen noem ik ietwat liefkozend de Stampertjes. Steevast in de ochtend wat gestamp op de vloer (precies boven mijn bed), wat deuren die je hoort en kinderen op de trap.Dat is idd lief. Ik noemde mijn vorige bovenbuurman ook stampertje maar dat had een andere reden... Als zijn vriendin er was, vaak, was het vanaf 23 uur altijd prijs, soms ook midden in de nacht en ook meestal rond een uur of 7. Ben toch wel blij dat hij verhuisd is, want wat kun je daar nou van zeggen....
.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook verteld dat jullie het geboor en geklus tot laat in de avond, en ook het dagelijks horen van traplopen en deurensluiten net zo vervelend vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven