burenoverlast

16-11-2015 16:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ga het toch even vragen



ik heb best veel last van mijn bovenbuurvrouw (flat).

het is een aardige vrouw maar haar gedrag is soms om te zuchten. rotzooi, harde muziek, geschreeuw en feestjes/huisverbouwingen op onmogelijke tijden.

ik heb al aantal keer gevraagd of het wat zachter kan. en dat doet ze dan ook maar de volgende dag/keer is het weer even hard.

andere buren hebben al ruzie met haar erover dus ik denk ik blijf niet aan de gang

er is een al een rapport opgemaakt maar er word niets doorgezet.

het is ook alleen van haar dat ik buurgeluiden hoor. ze was een keer op vakantie en ik heb 2 weken rust/stilte gehad. al denk ik wel dat de muren hier ook niet al te dik zijn. en op zich denk ik dan zet ik wel even de tv of muziek wat harder, of probeer ik zover als mogelijk het te negeren.

alleen nu woon ik dus recht onder haar en het is dus best gehorig maar ook de slaapkamergeluiden (gepiep, gebonk, gekreun, haarzelf) zijn in mijn huiskamer te horen (op alle tijden van de dag) . en dan zet ik net zoals bij de andere geluiden mijn volume wat hoger maar nu is het geval dat ik het erg lastig vind als ik bezoek heb/krijg. ik voel me gewoon niet meer op mijn gemak thuis. ik durf bijna geen mensen meer bij mij thuis te laten zijn. ik heb dit nog niet tegen haar gezegd. nog te watterig voor maar wil hier wel verandering in brengen. hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?
Alle reacties Link kopieren
Het beste begin je toch eerst maar eens in gesprek te gaan met de buurvrouw. Als dat niets oplevert, kun je contact zoeken met de woningbouwvereniging (in het geval van een huurwoning) of je desnoods even laten adviseren door de wijkagent.



Vwb gesprek met de buurvrouw: op een rustig moment, dus niet als je midden in een enorme irritatie zit, even aanbellen en vragen of ze even tijd heeft om met je te praten. Rustig uitleggen waar je last van hebt (en vragen of zij ook hinder van jou heeft) en op welke manier jullie samen kunnen proberen de overlast tot een minimum te beperken.
Alle reacties Link kopieren
Dit verhaal komt me maar al te bekend voor... Al kon mij buurvrouw het niks schelen. Ik ben ook eindeloos in gesprek geweest met woningbouw en buurvrouw. Zijn er misschien ook andere buren die last van haar hebben? Samen sta je sterker... Heel veel succes :(!
Alle reacties Link kopieren
Zit toevallig vandaag ook weer midden in de burenruzie. Geen idee of ik je dus goed advies kan geven.



:-)



Maar voor wat het waard is: vraag aan je verhuurder of hij de boel beter wil isoleren ivm last van de bovenbuurvrouw. Dan hebben zij de keuze tussen kosten maken of praten met je buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Buren overlast, heel moeilijk! Inderdaad, probeer met haar te praten en goed contact te onderhouden. Als je je buren goed kent houd je automatisch met rekening met elkaar.

Op het moment dat er ruzie ontstaat kom je nooit meer op 1 lijn.



Sterkte!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
de woningbouw zit er al op vanwege de andere buren maar er word niks doorgezet.

en inderdaad denk ik ook dat er meer word bereikt als we door een deur kunnen. want als ik (eens in de zoveel tijd) vraag dan word er wel geluisterd. en bij andere heeft ze zeg maar even kort door de bocht schijt aan. en lopen daar de gemoederen ook hoog op.

het is gewoon zo'n ongemakkelijk onderwerp. en ook denkend aan hoever het kan. (totdat ik er genoeg van heb of zij schijt aan mij krijgt) en dan zijn we verder van huis
Alle reacties Link kopieren
quote:vivavo252525 schreef op 16 november 2015 @ 16:51:

de woningbouw zit er al op vanwege de andere buren maar er word niks doorgezet.

en inderdaad denk ik ook dat er meer word bereikt als we door een deur kunnen. want als ik (eens in de zoveel tijd) vraag dan word er wel geluisterd. en bij andere heeft ze zeg maar even kort door de bocht schijt aan. en lopen daar de gemoederen ook hoog op.

het is gewoon zo'n ongemakkelijk onderwerp. en ook denkend aan hoever het kan. (totdat ik er genoeg van heb of zij schijt aan mij krijgt) en dan zijn we verder van huisWat verwacht je van de woningbouw?
Alle reacties Link kopieren
Echt, je bereikt waarschijnlijk meer als je het face to face vraagt dan wanneer je het via de woningbouw speelt. Geeft al snel het gevoel van verklikken of zwartmaken, ook al bedoel je dat niet zo.



En ik kan helaas uit ervaring zeggen: overlast is heel moeilijk (lees: niet) te bewijzen, dus als er echt een conflict ontstaat heb je geen poot om op te staan. Woningbouw gaat je niet helpen, politie gaat je niet helpen, en een advocaat zal graag geld aan je verdienen maar kan je niet helpen.



Nodig haar (en eventueel een paar andere buren) een keer uit op de koffie ofzo, niet per se om dit te bespreken maar om de burenband een beetje te verstevigen. Of zou dat heel ongemakkelijk zijn?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
ik wil het ook niet via de woningbouw spelen maar op een punt houd het op.

ik had gehoopt dat de woningbouw meer invloed op haar zou kunnen hebben.



grote kans dat ze niet komen of dat de ruimte te klein te is.

dat wordt dus een keer diep in-en-uitademen en aanbellen
Alle reacties Link kopieren
Zeg buuf leuk zo'n feestje maar nodig mij de volgende x uit want krijg alles mee behalve de gezelligheid. Om vervolgens eens te beginnen dat het erg gehorig is.
quote:rafs schreef op 16 november 2015 @ 17:00:

[...]





Wat verwacht je van de woningbouw?De verhuurder hoort er voor in te staan dat het huurgenot van huurders niet geschaad wordt, dus ook naar TO. Zij horen dus de overlast veroorzakende huurster aan te spreken en zo nodig een procedure aan te spannen om de overlast te staken of in het ergste geval de ontruiming te vorderen van de woonruimte. TO, ik zou met andere huurders die ook overlast ondervinden, gezamenlijk de woningbouw benaderen en van hen eisen dat ze actie ondernemen. Helpt dit niet, dan een advocaat inschakelen, dat kan eventueel ook gezamenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Deze vrouw weet dan toch al dat zij overlast veroorzaakt, dit heeft ze toch via de woningbouw en andere buren kunnen vernemen. Ik kan je aanraden om je klacht bij deze mensen te melden. Ik heb ook overlast veroorzakende buren die tot diep in de nacht lopen te schreeuwen, heel veel mensen hebben last maar deze mensen klagen wel op de trap maar doen verder niets. Bij 1 klagende buur is het lastig hard te maken bij veel klagende buren wordt het veel aannemelijker en kan men bij consequent blijven met meerdere mensen ook iets doen. Steun dus je andere buur door ook te klagen want anders gaat er niets gebeuren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar al kom je met 6 buren, uiteindelijk moet je de overlast toch bewijzen en daar ligt het probleem.

Iemand wordt heus niet uit zijn woning gekieperd omdat er een aantal buren vinden dat die persoon te veel herrie maakt.



Wij hebben ons overlast-probleem uiteindelijk opgelost door zelf te verhuizen....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
ja dat is dus het lastige.. het bewijzen maar ga als ik thuis ben dus een poging wagen om een gesprek aan te gaan.

dat denk ik dus ook. ze weet dat het gehorig is of in iedergeval dat ze zeer hoorbaar is.



ja zou graag verhuizen, dan zou ik snel weg zijn maar dat zit er voorlopig nog niet in.
Alle reacties Link kopieren
[quote]flipje2 schreef op 16 november 2015 @ 20:01:

Ja maar al kom je met 6 buren, uiteindelijk moet je de overlast toch bewijzen en daar ligt het probleem.

Iemand wordt heus niet uit zijn woning gekieperd omdat er een aantal buren vinden dat die persoon te veel herrie maakt.



precies woningbouwvereniging roept wel altijd dat er meerdere bewoners moeten zijn die dezelfde overlast veroorzaken, maar ook al heb je iedereen laten tekenen dat ze overlast veroorzaken, dan nog wordt de overlastveroorzaker niet eruit gekieperd .Is de ervaring van mijn broer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven