burenruzie -> verhuizen?

06-02-2016 19:35 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
meer dan een jaar geleden konden mijn vriend en ik dankzij de opgebouwde wachttijd van 8 jaar in een sociale huurwoning terecht. wij blij, want we zijn allebei freelancers en dus niet verzekerd van een hoog inkomen. al snel kwamen we er achter dat het een extreem gehorige flat is, met als bonus een ongelofelijk asociale onderbuurvrouw. we krijgen regelmatig te maken met keiharde muziek (inclusief vals geblèr), schelden en schreeuwen, uit de hand gelopen ruzies met haar vriendin, woedeuitbarstingen, wiet stank, en andere vormen van overlast. doordat wij haar hier enkele keren op hebben aangesproken is het nu geëscaleerd tot een burenruzie.



nu zijn we bezig met het gebruikelijke traject voor woonoverlast... melden van problemen, politie bellen, buurtbemiddeling, en nu zit een "casemanager woonoverlast" naar de zaak te kijken. maar we hebben eerlijk gezegd niet veel hoop in verandering van de situatie (vooral als ik de verhalen van anderen lees op diverse forums). verhuizen voelt voor ons als de enige oplossing die op korte termijn resultaat oplevert. het is wel erg pijnlijk want die opgebouwde wachttijd kunnen we nu naar fluiten.



nu zitten we in een lastige situatie. we willen graag een koopwoning vinden - dit was sowieso het plan, alleen nu beginnen we hier een paar jaren eerder aan dan wij eerst hadden gedacht. helaas is de woningmarkt echt crazy op dit moment in de stad waar wij wonen. huizen worden binnen enkele dagen verkocht voor meer dan de vraagprijs. het levert extreem veel stress op, en door de overlast kunnen we geen rust vinden thuis. we overwegen een nieuwe huurwoning om de tijd te overbruggen, maar dan zijn de kosten super hoog - een appartement met de lage huur die we nu hebben zullen we niet meer vinden. ook huurwoningen zijn binnen enkele dagen verhuurd.



ondertussen worden we helemaal gek hier. we proberen zo veel mogelijk de deur uit te gaan, slapen met oordoppen, en blijven regelmatig overnachten bij schoonouders. ik begin me aardig depressief en moedeloos te voelen. ik kijk om me heen en voor mijn gevoel ben ik de enige die zo'n ongelofelijke pech heeft in mijn directe omgeving. waarom overkomt dit mij nou? ik twijfel soms aan mezelf.. stel ik me nou heel erg aan? wat zouden jullie doen in zo'n situatie? gewoon doorbijten en doorzoeken naar een koopwoning? kleinere huurwoning? heeft iemand tips?
Als je letterlijk ziek wordt van je woonomgeving, lijkt verhuizen me geen overbodige luxe.
Nee je stelt je niet aan. Ik zou een aankoopmakelaar nemen. Of een kleine huurwoning zoeken om de tijd te overbruggen. Of huren buiten de stad.
Terug naar de woningbouwvereniging. Vertel je verhaal en vraag om een andere woning.
Alle reacties Link kopieren
Kleinere huurwoning ter overbrugging naar het koophuis. Niet nu maar iets kopen om daar weg te kunnen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik zou willen verhuizen. Helaas kun je mensen niet veranderen en trekken jullie aan het kortste eind. Ik zou ook de woningbouw inschakelen. Wat een narigheid zulke nare buren.
Bestaat woningruil niet meer? Of kan de wbv niks voor jullie doen, die horen te.zorgen voor woongenot.

Als je in de hoofdstad woont kun je meeloten op sommige woningen.

(ik had tig jaar terug een sociale huurwoning dus wellicht oude tips. In mijn tijd ging je zielig doen bij de wbv en kreeg je dan weleens een ander huis om van het gezeur af te zijn).
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend rot voor je. Zoiets is echt mijn nachtmerrie.. Nee, je stelt je niet aan. Voor de meeste mensen is een thuis wat veilig en geborgen aanvoelt heel belangrijk. En dat heb je nu niet.

Een huis kopen levert dan óók weer per definitie veel stress op. Dus dat vanuit je huidige situatie doen is ook niet zo'n goed idee, denk ik. Hebben jullie veel ruimte nodig? De helft van je inboedel opslaan en echt klein gaan wonen (studio ofzo) for the time being, zou dat een oplossing kunnen zijn? Je gaat dan wel 2 keer in relatief korte tijd verhuizen, maar ik denk dat het overzichtelijker wordt door niet al je spullen ook naar de volgende huurwoning te slepen. En kleiner is wat goedkoper (hopelijk) Of zoveel mogelijk op huizen passen van mensen die weg zijn? Heb je een beetje een netwerk in je stad? Als je er op instelt kan het ook wel lollig zijn lijkt me, een beetje als nomade in je eigen stad leven met je flat als spullenopslag.

Ik zou ook zeker bij je casemanager aangeven dat je overweegt te verhuizen, misschien dringt de ernst van de situatie niet helemaal door? Zijn er meer buren die problemen hebben met de vrouw in kwestie? Als je die bij de zaak kunt betrekken, sta je sterker.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 06 februari 2016 @ 19:40:

Kleinere huurwoning ter overbrugging naar het koophuis. Niet nu maar iets kopen om daar weg te kunnen.Hier zou ik ook voor kiezen. (Scheelt weer typen )
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ik zou ook verhuizen. Z.s.m. naar een nieuw huurhuis. Ik zou ofwel kiezen voor een woning in een goedkopere plaats ofwel kijken voor antikraak. Voordeel van het laatste is niet alleen de prijs, maar ook dat je niet aan een jaarcontract vast zit, dus kan verhuizen als jullie een koophuis hebben gevonden.
Ik zou proberen het traject van woonoverlast uit te doen.

Als daar niks uit voortkomt, zou ik toch terug naar de woningbouw gaan.

En daar vragen wat op korte termijn mogelijk is.



Huurt de onderbuurvrouw van dezelfde woningbouw?

Want dan hebben eventuele volgende huurders toch gewoon hetzelfde voor en kunnen ze beter iets met haar doen ipv telkens nieuwe bovenburen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Kan anti kraak een tijdelijke oplossing zijn?
Hebben anderen ook last van ze?
Alle reacties Link kopieren
Weet die casemanager ook echt hoe het jullie leven nu beïnvloedt?
Alle reacties Link kopieren
andere buren hebben ook last van de buurvrouw, maar in mindere mate.. vooral de bovenburen (wij) en de onderburen (een oud vrouwtje die doodsbang is van de asociale buurvrouw) hebben last van de harde muziek en geschreeuw. andere buren horen het niet zo hard. het oud vrouwtje wil geen ruzie en durft niks te zeggen. ik neem dat haar ook niet echt kwalijk, aangezien wij nu het mikpunt van ellende zijn geworden omdat wij er wel wat van zeggen (bekraste auto, woedeuitbarstingen, etc)... de casemanager is een zogenaamde portiekonderzoek begonnen om erachter te komen of meerdere buren overlast ervaren, maar er is een kans dat wij de enige zijn die echt veel willen en durven te vertellen.



woningruil voelt niet echt als een optie aangezien ik niemand deze woonervaring aan wil doen :( ik zou me dan echt verantwoordelijk voelen voor degenen die hier terecht komen.



tijdelijke huurwoning of zelfs antikraak is wel een idee. we hadden al veel antikraak gedaan in het verleden en waren zo blij om daar eindelijk vanaf te zijn, maar nu voelt het weer als een goeie optie.. bizar hoe dat gaat



quote:Moosey schreef op 06 februari 2016 @ 19:50:

Een huis kopen levert dan óók weer per definitie veel stress op. Dus dat vanuit je huidige situatie doen is ook niet zo'n goed idee, denk ik.



goed punt. stress, angst, en depressieve gevoelens zijn geen goede mindset om een koopwoning te zoeken. we zijn niet ingeloot voor een prachtige nieuwbouw huis, en voor een super mooie koopwoning zijn wij 2e geworden. daar was ik helemaal kapot van - echt emotioneel gesloopt. zoveel teleurstellng dat het niet echt normaal was. ik denk dat ik dat soort stress veel beter aankan als ik rust kan vinden thuis.



dank iedereen voor de berichten tot nu toe.. doet me zoveel goed om bevestiging te krijgen dat dit inderdaad een klote situatie is (soms twijfel ik toch aan mezelf of heb ik het idee dat ik dit aan mezelf te danken heb, raar genoeg)
Ik zou geluid en beeldopnames maken van wat er zich allemaal afspeelt en dat aan de woningbouwvereniging voorleggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen je buren?
Anonn ken je geen potige mensen? Die in je huis laten logeren en eens langs laten gaan?

Woningruil is idd zielig maar tijdelijk even woningruil met een rugbyer zou dan wel leuk karma zijn.
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen, ik heb na 5 jaar overlast met de buren ook gekozen voor de rust. Ik heb een veel kleiner appartement nu dan voorheen, maar de stress die die burenruzie me opleverde maakten me kapot. Op een gegeven moment werd ik ook bedreigd en voelde ik me erg onveilig met mijn 2 kinderen. Het volgende gezin dat in mijn plaats ging huren kregen al na een week ook een burenruzie met ze. Gevolg ook dit gezin is een maand geleden verhuisd

Er kan bijna niks aan gedaan worden, dit is wat heb ik destijds gedaan:



-Eerst gewoon aangesproken op een normale manier om ajb rekening te houden met de buren

-Huisbaas aangesproken en brief verstuurd

-Opnames gemaakt

-Mijn familie erbij gehaald die aangaven dat als ze me met 1 vinger zouden aanraken ze met hen te maken zouden krijgen

-Melding gedaan bij politie

-Melding gedaan bij wijkagent

-Politie gebeld op een avond dat het aan het escaleren was om in te laten grijpen (anders zou er iemand van ons in het ziekenhuis belanden)

-VERHUIZEN



Wat heeft het gezin dat in mijn plaats onder ze gingen wonen gedaan:



-Eerst persoonlijk aangesproken

-Huisbaas aangesproken, plat gebeld, gemaild

-Klacht ingediend bij politie ivm overlast en pesterijen

-Melding gedaan van geweld tegen oudste dochter in trappenhuis door de bovenburen

-Melding gedaan van geduw in het trappenhuis

-Vrienden erbij gehaald

-Politie die in kwam grijpen bij een ruzie

-Burenbemiddeling aangevraagd, afgewezen door de pestende bovenburen

-VERHUIZEN



Met andere woorden ofwel gaat dit een hele lange weg worden waarbij je vaak aan het kortste eind gaat trekken omdat instanties toch niet veel kunnen doen ofwel VERHUIZEN en je rust weer terug krijgen!

Terug gaan pesten
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 06 februari 2016 @ 20:26:

Anonn ken je geen potige mensen? Die in je huis laten logeren en eens langs laten gaan?

Woningruil is idd zielig maar tijdelijk even woningruil met een rugbyer zou dan wel leuk karma zijn.haha ja.. ik ben zelf niet zo van dat soort praktijken maar ik hoop wel dat de volgende bewoners haar wat beter aankunnen. dat zou óf een potig iemand, óf een doof iemand moeten zijn :b
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog eens gaan praten met de corporatie, welke mogelijkheden zij hebben. Misschien een ontruimingsprocedure starten voor de onderbuurvrouw? Een advocaat kan wel inschatten of dat reëel is. Heeft de bemiddeling helemaal geen effect gehad?

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@Hanaa - oh my god! wat een drama. wat erg dat je dat 5 jaar lang mee moest maken. als ik de verhalen van anderen lees/hoor, blijkt toch elke keer dat er maar één echte oplossing is: verhuizen.



het zou verplicht moeten zijn om dit soort zaken te melden aan nieuwe huurders. als wij dit vantervoren hadden geweten hadden we gewoon verder gezocht en misschien nu wat rust aan ons hoofd gehad.
quote:annnonnn schreef op 06 februari 2016 @ 20:08:



goed punt. stress, angst, en depressieve gevoelens zijn geen goede mindset om een koopwoning te zoeken. we zijn niet ingeloot voor een prachtige nieuwbouw huis, en voor een super mooie koopwoning zijn wij 2e geworden. daar was ik helemaal kapot van - echt emotioneel gesloopt. zoveel teleurstellng dat het niet echt normaal was. ik denk dat ik dat soort stress veel beter aankan als ik rust kan vinden thuis.



Ik denk dat je helemaal geen overmatige stress hoeft te hebben van 'mislukte' koophuizen als ze niet meer voelen als een mislukte ontsnapping aan je huidige woonsituatie. Ik zou alles op alles zetten om een andere huurplek te vinden. Vanuit een andere, veilige, geborgenheid gevende woning, kun je de wereld honderd keer beter aan en zul je ook veel nuchterder een 'definitieve' woonplek kunnen zoeken (en vinden )



Ik weet niet wat jij 'torenhoge huren' noemt, maar zou je aan huur echt veel meer gaan betalen dan wat jullie van plan zijn aan hypotheek te betalen? Dan kunnen jullie het je dus wel veroorloven.

Jammer voor je portemonnee, het is niet wat je in gedachten had, maar als dat zorgt voor je geestelijke gezondheid lijkt me dat toch een kleine prijs....
Alle reacties Link kopieren
quote:Havermoutje schreef op 06 februari 2016 @ 20:40:

Ik zou nog eens gaan praten met de corporatie, welke mogelijkheden zij hebben. Misschien een ontruimingsprocedure starten voor de onderbuurvrouw? Een advocaat kan wel inschatten of dat reëel is. Heeft de bemiddeling helemaal geen effect gehad?

Sterkte!bemiddeling was echt kansloos, ik kreeg van haar te horen dat ik de term "ik sla je voor je kankerkop" niet als dreigement op moet vatten want ze bedoelde het niet zo, en gerust aan mag bellen als ik last heb van haar muziek. met als gevolg dat ze nu gewoon niet meer open doet als ik aanbel. ik denk dat ik zo'n ontruimingsprocedure na zou streven als ik verhuizen echt niet als optie zag, maar het duurt wel echt heel lang - er moet een flinke dossier opgebouwd worden - voordat dit echt in gang gezet kan worden. ondertussen trekken wij het gewoon niet meer :( advocaat is overigens misschien een goed idee..
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 06 februari 2016 @ 20:45:

[...]



Ik weet niet wat jij 'torenhoge huren' noemt, maar zou je aan huur echt veel meer gaan betalen dan wat jullie van plan zijn aan hypotheek te betalen? Dan kunnen jullie het je dus wel veroorloven. goed punt! voelt alleen als verspilling van geld dat we anders hadden kunnen sparen voor het huis. maar goed, je hebt gelijk - we kunnen het dan wel veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven