(Buur)katten op afstand houden

29-04-2017 20:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemerkt dat hier op het forum een heleboel kattenkenners zitten die mij vast wel een antwoord kunnen geven op de volgende vraag : Hoe houd ik de buurtkatten buiten mijn huis? Zodra ik mijn tuindeur open zet, heb ik in no time een kat in huis. Dit geld ook voor de schuur waarvan de deur soms openstaat. Daar staat ook de wasmachine/droger. Het is al een paar keer voor gekomen dat een kat in mijn huis of schuur (op mijn schone was! ) heeft gepiest/gesproeid en dat vind ik zo goor !



Ik heb zelf geen huisdieren en als ik een kat 'betrap' laat ik deze schrikken en jaag hem weg, het is niet steeds dezelfde trouwens. En het helpt niet, dus.



Mijn vraag is: Is er iets wat ik kan doen/strooien/spuiten/ophangen/enzovoort om de katten op afstand te houden? Iets waarvan ze niet houden en dus niet bij in de buurt komen? Uiteraard katvriendelijk. Ik laat de deur zo min mogelijk onbewaakt maar ik vind ook dat ik de deur open moet kunnen laten staan zonder bang te zijn voor insluipers en wie weet is er wel een simpele oplossing.



Alvast dank voor het meedenken !
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Hordeuren die ze moeilijk openkrijgen hielp hier goed.

Als je ze met een veer hebt zodat ze dichtklappen hoort ook als er toch nog een binnen weet te komen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn van die apparaten die constant een hoog geluid geven. (die je als mens niet kan horen)
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:ReneevanderZee schreef op 29 april 2017 @ 20:18:

Er zijn van die apparaten die constant een hoog geluid geven. (die je als mens niet kan horen)



Ha ja die ken ik, mijn oude buren hadden zo'n ding in de tuin en ik kon hem dus mooi wel horen. Gek werd ik er van, dus die komt er niet



Een hordeur kan misschien wel bij de schuur inderdaad, misschien bestaan er ook wel hordeuren voor schuifpuien. (Huiskamer)



Star: We zouden erg graag een hond in huis nemen maar dat kan helaas niet omdat we beiden onregelmatig werken en te veel en vaak van huis zijn. Denk dat het kattenprobleem dan in no-time opgelost is



Meer tips zijn welkom !
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou jij je buurkatten op afstand moeten houden of daar moeite voor moeten doen? De enige moeite die je daarvoor hoeft te doen is naar de eigenaar van die katten te stappen en hen mede te delen dat je niet gediend bent van het bezoek van hun huisdieren op jouw terrein, en hoe ze dat dan oplossen, is toch hún probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de katten denk ik een lief briefje voor hun eigenaar om hun nek hangen.
Als je weet van wie de kat is de kat terug brengen en zeggen dat je er niet van gediend bent dat hun kan op jouw schone was piest.



Vind het ook de omgekeerde wereld dat jij allerlei manieren gaat verzinnen om die katten uit je tuin te houden terwijl de baasjes moeten zorgen dat ze niet in je tuin komen/voor overlast in de buurt zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 april 2017 @ 20:33:

Waarom zou jij je buurkatten op afstand moeten houden of daar moeite voor moeten doen? De enige moeite die je daarvoor hoeft te doen is naar de eigenaar van die katten te stappen en hen mede te delen dat je niet gediend bent van het bezoek van hun huisdieren op jouw terrein, en hoe ze dat dan oplossen, is toch hún probleem?



Ja, mee eens, maar dat gaan ze dus niet doen. Ze zien me al aankomen. Daarnaast zijn het niet steeds dezelfde katten en heb ik geen idee van wie ze zijn, ik vermoed dat er ook een paar straatkatten tussen zitten. Ik denk niet dat ik er achter ga komen van welke buren deze dieren zijn.



Toevoeging; De katten laten zich niet pakken, die schieten er vandoor zodra ze me zien
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Zelf een kater nemen, de mijne zit altijd in m'n eigen tuin, en als er een buurkat over of door een gaatje in de schutting komt, istie zo weggejaagd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die plantjes in de tuin waar katten niet van houden. Werkt prima. Gekocht bij de Intratuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier 45 kilo enthousiaste Cane Corso lopen. Dat scheelt al een hoop. Maar alsnog blijf ik het raar vinden dat ik (op vrijwel alle plekken in de buurt) de uitwerpselen van mijn huisdier geacht wordt op te ruimen en dat ik daar eerder ook nog belasting voor betaalde en dat katteneigenaren hun huisdier los mogen laten lopen. Waarbij deze dus schijt in andermans tuin (nooit in de eigen tuin), de staart omhoog trekt tegen mijn buxusstruik en en passant nog even de jonge vogeltjes in de buurt om zeep helpt.
Well behaved women rarely make history.
Daar gaan we weer....
Alle reacties Link kopieren
Als je ze ziet: wegjagen met een spuitbus water ( zo een plantenspuit )...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zijdus schreef op 29 april 2017 @ 20:59:

Ik heb hier 45 kilo enthousiaste Cane Corso lopen. Dat scheelt al een hoop. Maar alsnog blijf ik het raar vinden dat ik (op vrijwel alle plekken in de buurt) de uitwerpselen van mijn huisdier geacht wordt op te ruimen en dat ik daar eerder ook nog belasting voor betaalde en dat katteneigenaren hun huisdier los mogen laten lopen. Waarbij deze dus schijt in andermans tuin (nooit in de eigen tuin), de staart omhoog trekt tegen mijn buxusstruik en en passant nog even de jonge vogeltjes in de buurt om zeep helpt.Ook lang niet alle hondenbezitters lopen met een zakje, en bij bepaalde wooncentra zie ik vaak mensen met rollator en hond lopen, die niet eens kunnen bukken om het op te ruimen.
Alle reacties Link kopieren
quote:noisekick schreef op 29 april 2017 @ 21:18:

[...]





Ook lang niet alle hondenbezitters lopen met een zakje, en bij bepaalde wooncentra zie ik vaak mensen met rollator en hond lopen, die niet eens kunnen bukken om het op te ruimen.Maar die betalen dan in elk geval nog een aardig bedrag aan belasting voor hun dier... in tegenstelling tot kattenbezitters die hun dieren net zo goed los laten rondlopen, of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wij verhuizen binnekort met onze peuter naar huis met tuin. Vandaag wezen klussen, kind lekker in de tuin, maar hele tuin lag vól kattenpoep. Zo goor. Ook de ene na de andere kat proberen weg te jagen, maar ze gaven geen sjoege. Lees dus ff mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh,...naar deze discussie altijd. Op de een of andere manier lijken er voor katten(bezitters) andere regels te gelden dan voor honden(bezitters). Ik ervaar echt veel overlast van katten. Veel katten die hun behoefte doen in mijn moestuintje.



Krijg dan geregeld het advies ze nat te spuiten. Tja,... ik werk gewoon overdag. En heb wel iets beters te doen.



Discussies met kattenbezitters,... mijn ervaring is dat er vooral geuit wordt "dat dat toch de aard van het beestje is",....



Heb nu zo'n ding gekocht bij de Lidl dat van die hoge tonen afgeeft. Ik zie er minder in mijn tuin maar helemaal afdoende werkt het niet.



Dus ik lees mee!
We don't see things as they are we see things as we are
Ik ben voor algemene huisdieren belasting voor bepaalde huisdieren. Voor je cavia, konijn of goudvis is het onzin maar waarom wel voor een hond en niet voor een kat of bijvoorbeeld een paard? Kom de laatste tijd ook best regelmatig paardenstront tegen op de weg of fietspad en dat laat men ook gewoon liggen
In de moestuin: saté prikkers wil nog wel eens helpen.
Ik blijf het bizar vinden hoe kattenbezitters weg komen met de overlast van hun kat. Dat jij extra kosten moet maken door hun hobby is toch de omgekeerde wereld.



Maar goed, ik zou zoiets als dit proberen. Apparaat maakt lawaai en spuit water als er een beest in de buurt komt.



https://www.amazon.com/Sc ... pellent/dp/B000071NUS/ref=pd_sbs_86_4?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B000071NUS&pd_rd_r=8RS04AFCE2C7RNE1110H&pd_rd_w=wo050&pd_rd_wg=H7jSE&psc=1&refRID=8RS04AFCE2C7RNE1110H
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last van een buurtkat. Ik ben bij de eigenaren langsgegaan toen ik doorhad waar de kat woonde. Deze zeiden dat ik de kat geen eten mocht geven en naar buiten moest zetten. En ik kon een kattenluikje met een chip/bandje aan schaffen zodat alleen mijn eigen katten naar binnen komen. Zelf hebben de mensen geen kattenluik waardoor hun kat alleen naar binnen kan als ze toevallig thuis zijn en de deur open doen.



Wij hebben 2 oude katten en een kattendeurtje en niet een gebruikelijk luikje met zo'n klep en ik weet zeker dat 1 kat er niet aan zal wennen dus dat ga ik niet doen. De brokjes die bij mij de hele dag stonden moet ik nu steeds achter de deur vandaar halen als mijn katten hun brokjes willen. Er zijn dagen dat ik tig keren de kat naar buiten moet zetten maar hij blijft gewoon komen. Het is trouwens een hele lieve kat en ik vind het ook zielig voor de kat zelf.
quote:Dropje19 schreef op 29 april 2017 @ 21:09:

Als je ze ziet: wegjagen met een spuitbus water ( zo een plantenspuit )...



Met een plantenspuit moet je op 1 meter afstand van de katten staan wil je ze raken en daar gaan die beesten echt niet op wachten.

Het is bij ons het afgelopen jaar echt vreselijk geworden met de buurtkatten, ik denk dat er wel zo'n 10 hier rondlopen. Ze komen natuurlijk niet alleen overdag in de tuin maar juist vooral 's nachts en 's morgens vroeg hun behoefte doen.

Wat schiet ik er mee op als ik alle baasjes, zeker 7 buren, er op aanspreek? Ze hebben allemaal tuinen met alleen tegels, zeggen dat hun kat het altijd (!) op de kattenbak doet en laten hun kat gerust dag en nacht buiten. Ik vraag me weleens af waarom die mensen een kat hebben als ze altijd buiten lopen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn tuin lopen ook veel vreemde katten. Ik heb zelf drie katten en een kattenluik op chip. Ik woon hier nog niet heel lang, dus ik denk dat het voor die vreemde katten even wennen is dat mijn tuin nu beheerd wordt door drie eigen katten.



Ik denk dat hordeuren met een dranger de beste optie zijn als je zelf geen katten hebt.
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven