buurtkinderen in de voortuin

13-04-2015 19:15 93 berichten
Naast ons huis is het buurt speeltuintje. Heel erg leuk dat er voor de kinderen in de buurt iets geregeld is alleen zit ik met de volgende ergernis.

Als de kinderen verstoppertje gaan spelen wordt onze voortuin ook gebruikt. Kinderen komen tot aan ons raam omdat hier een goed muurtje zit

Ik weet niet wat ik nog kan doen, na op het raam kloppen, naar buiten lopen en het zeggen. Ze maken niet iets kapot ofzo maar als ik op de bank zit vind ik het niet fijn dat de kinderen voor mijn raam staan.



Misschien ben ik een zeikerd, dan heb ik nu in elk geval FF mijn gal kunnen spugen
Alle reacties Link kopieren
Nog een keer aanspreken en anders naar de ouders gaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook niet willen. Die kinderen moeten begrijpen dat ze niet in jouw voortuin horen te komen. Kun je er niet iets voorzetten?
Alle reacties Link kopieren
Je tuin beter afzetten met een hoge heg of hek.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt hier ook en ik spreek de kinderen gewoon aan. "Ik wil niet dat jullie in mijn tuin gaan verstoppen" die woorden begrijpen ze best.
Mijn broer deed vroeger altijd voortuin-racen, waren de meeste mensen ook niet blij mee .



Idd naar de ouders gaan, want zo te lezen blijven ze het doen. Ik zou dat ook niet fijn vinden als je lekker op de bank zit.
Alle reacties Link kopieren
Wat Nouschi schrijft. Wat ook wel eens wil helpen: betere plekken aanwijzen. Hier spelen de kinderen ook vaak verstoppertje, liefst tussen geparkeerde auto's. Beetje link, dus wijzen op andere plekken. Als ze daar eenmaal succes mee hebben blijven ze die andere plekken gebruiken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Aanspreken blijf ik wel doen, naar de ouders gaan zou ik wel willen heb alleen geen idee waar ze wonen (waarschijnlijk hier in de straat ;p)



Een klein hekje zou idd wel kunnen, misschien daar is naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
In een flat gaan wonen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
@ Solomio, ja ik denk dat ik deze hoekwoning met grote tuin in een relatief rustige buurt wel ga opzeggen voor een flat.
Alle reacties Link kopieren
quote:boterhammie schreef op 13 april 2015 @ 19:24:

Aanspreken blijf ik wel doen, naar de ouders gaan zou ik wel willen heb alleen geen idee waar ze wonen (waarschijnlijk hier in de straat ;p)



Een klein hekje zou idd wel kunnen, misschien daar is eens naar kijken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:boterhammie schreef op 13 april 2015 @ 19:24:

Aanspreken blijf ik wel doen, naar de ouders gaan zou ik wel willen heb alleen geen idee waar ze wonen (waarschijnlijk hier in de straat ;p)



Een klein hekje zou idd wel kunnen, misschien daar is naar kijken.Niet te klein natuurlijk, er moet niet overheen te klimmen vallen. :D
Shoot first, ask questions later!
Aanspreken op gedrag al gaan kinderen in hun spel vaak niet eerst nadenken, maar doen ze gelijk. Verder kun je ook je planten aanpassen. Wat prikplanten of mooie potten wil ook wel helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:boterhammie schreef op 13 april 2015 @ 19:26:

@ Solomio, ja ik denk dat ik deze hoekwoning met grote tuin in een relatief rustige buurt wel ga opzeggen voor een flat. Mooi, opgelost. Slotje dan maar?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Verstoppertje spelen: leuk! Zolang ze niets kapot maken leen ik daar mijn voortuin voor uit hoor. Ze zien je soms op de bank zitten? Dan zwaai je even, dat is wel zo gezellig.

Ik snap het probleem niet zo.



Als je echt een spelbreker wil zijn loop je even naar buiten en roep je naar de zoeker " ze zitten hier hoor!"
Alle reacties Link kopieren
Struiken met stekels planten is idd ook een goede optie! Dat is geen aangename verstopplek meer dan.
Shoot first, ask questions later!
quote:Tuorrebout schreef op 13 april 2015 @ 19:27:

Aanspreken op gedrag al gaan kinderen in hun spel vaak niet eerst nadenken, maar doen ze gelijk. Verder kun je ook je planten aanpassen. Wat prikplanten of mooie potten wil ook wel helpen.

Dit doet me denken aan ons vroeger idd! Wij verstopten ons ook altijd bij iemand in het portiek en bij een ander hadden ze een hekje met een muurtje ernaast bij de voordeur. Achter dat muurtje was ook een gewild plekje. Snap nu wel dat dat eigenlijk best vervelend kan zijn geweest voor die mensen, alleen dacht je daar toen niet aan



Een hekje kan idd wel een oplossing zijn, al sprongen wij vroeger dus gewoon over dat muurtje naast het hekje iets op die plek zetten achter dat muurtje idd? Bloembak ofzo? En blijven zeggen tegen ze. Of een bordje neerzetten bij de "ingang" waar ze door achter het muurtje kruipen? Iets met "het is hier geen verstopplek" ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:guirne schreef op 13 april 2015 @ 19:29:

Verstoppertje spelen: leuk! Zolang ze niets kapot maken leen ik daar mijn voortuin voor uit hoor. Ze zien je soms op de bank zitten? Dan zwaai je even, dat is wel zo gezellig.

Ik snap het probleem niet zo.



Als je echt een spelbreker wil zijn loop je even naar buiten en roep je naar de zoeker " ze zitten hier hoor!"TO vindt het wel een probleem.
quote:guirne schreef op 13 april 2015 @ 19:29:

Verstoppertje spelen: leuk! Zolang ze niets kapot maken leen ik daar mijn voortuin voor uit hoor. Ze zien je soms op de bank zitten? Dan zwaai je even, dat is wel zo gezellig.

Ik snap het probleem niet zo.



Als je echt een spelbreker wil zijn loop je even naar buiten en roep je naar de zoeker " ze zitten hier hoor!"Ik had vroeger echt geen tijd om tijdens het spel naar binnen te gluren bij onze verstopplekken dus daar hoeft TO zich volgens mij geen zorgen om te maken.
quote:minnimouse schreef op 13 april 2015 @ 19:33:

[...]





TO vindt het wel een probleem.Ga jij eens even snel mij quoten met een +1!
Ik wil zeker niet de spelbreker zijn. De kinderen zoeken gewoon de beste plekjes



Een hekje is denk ik op dit moment de snelste oplossing
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 13 april 2015 @ 19:34:

[...]



Ik had vroeger echt geen tijd om tijdens het spel naar binnen te gluren bij onze verstopplekken dus daar hoeft TO zich volgens mij geen zorgen om te maken.+1111111111111111111111111111!!!!!
quote:minnimouse schreef op 13 april 2015 @ 19:37:

[...]



+1111111111111111111111111111!!!!! En dan ook die reactie quoten he
Alle reacties Link kopieren
Plantenspuit!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je kan het toch gewoon zeggen tegen de kinderen? Ik kan me voorstellen dat mijn kinderen dat ook zouden doen. Die zouden er misschien niet bij stil staan dat het ongepast is. En ik zie het niet altijd als ze buitenspelen. Dus ik zou gewoon de kinderen vriendelijk even aanspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven