Buurvrouw al een tijdje niet gezien, kan ik de politie belle

05-09-2016 09:32 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met de buurvrouw direct naast mij is geen contact, niemand in de flat heeft contact met haar.

Zie haar weinig maar vaak hoor ik haar wel dagelijks. Hoor haar deur van slot gaan en dat ze stofzuigt.



Onze katten zijn vriendjes. We hebben met onze deel van de flat een gezamenlijk dak terras, die afgedekt is met gaas. Mijn kat is er dagelijks te vinden, haar kat was hier ook veel. Heb hem daar al een week niet gezien.

Hoor de kat wel in het appartement. S'nacht roepen deed hij al vaak s'nacht, nu doet hij het ook veel overdag de laatste week.



De flat heeft EKV-blokverwarming. Als de verwarming aan is dan kunnen de onderburen dit aan de huizen van de verwarming voelen. De onderbuurvrouw geeft aan dat ze het zo raar vind dat de verwarming al een week aanstaat. (Algemeen bekend probleem in de flat is dat de verwarming soms spontaan aanslaat.) Maar dan draai je hem toch meteen weer dicht,je voelt dat hij aanstaat.



Heb al aangebeld en er word niet opengedaan. De gordijnen etc. hangen al een week hetzelfde. Naar binnen kijken kan niet omdat alles pot dicht zit.



Dat ze op vakantie is lijkt mij raar aangezien de kat er is en er niemand voor de kat komt.



Wat kan ik het beste doen? Politie bellen?
Ik zou dat wel doen ja.... Liever voor niets dan.... nou, vul zelf maar in.....

En dan niet per sé 112, maar dat algemene nummer.....
Alle reacties Link kopieren
Ja zou ik wel doen, is er ook iemand die een sleutel heeft (wbv, buren) dan kun je daar ook nog contact mee zoeken.
Alle reacties Link kopieren
"Zie haar weinig maar vaak hoor ik haar wel dagelijks. Hoor haar deur van slot gaan en dat ze stofzuigt."



Hoor je die geluiden nu ook nog, of is het nu al een week stil?
Vivo per lei
Gooi een briefje door de brievenbus. Dat je je zorgen maakt. En of ze je even wilt bellen/smsje wilt sturen. Gebeurd dit niet. Dan zou ik contact opnemen met wijkagent
Alle reacties Link kopieren
Hmm, hier zou ik ook een raar gevoel aan overhouden. Ik zou voor de zekerheid de politie bellen!
Alle reacties Link kopieren
Hm klinkt niet goed. Ik zou bellen met de wijkagent om je zorgen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen ja...
Alle reacties Link kopieren
Ja doen. Bel anders dat numner voor minder acute zaken als je geen 112 wil bellen. Ik vind dit wel naar klinkrn, met die kat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, bellen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen, met de informatie die je hier ook geeft. Of als je huurt de woningbouwvereniging. Zij kunnen altijd kijken wat zw met de informatie doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de politie bellen idd. Kan geen kwaad toch om even iemand te laten controleren of alles goed is? Als ze een kat heeft lijkt het me raar dat ze zo lang weg blijft zonder dat er iemand langskomt om voor dat beestje te zorgen.
Politie bellen nu!
Alle reacties Link kopieren
Zeker bellen! Beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig...
Alle reacties Link kopieren
ff weggehaald om verdere nummerverwarring te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Die kat leeft nog wel?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ik ga bellen.

Ik heb hier ook een raar onderbuik gevoel over. Heb een hele week dus niets gehoord behalve de kat.

Heb het idee dat de kat eenzaam is, mijn kat roept ook wel eens als hij een dag alleen is als ik de hond meeneem.



We kennen haar eigenlijk niet. Niemand in de flat heeft een sleutel en ik weet dus niet wie er familie van haar is.



Maar ik zal bellen.
Ik zou ook even bellen. Ze gaan n.a.v. jouw verhaal vast even kijken. Mocht er niks aan de hand zijn, ben jij in ieder geval gerustgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ja de kat heb ik vanmorgen gezien.
quote:DuploPanda schreef op 05 september 2016 @ 09:38:

Die kat leeft nog wel?Anders kan ze hem toch niet horen
Alle reacties Link kopieren
Wijkagent even bellen.



Als je maar niet gaat doen zoals mijn gekke buuf. Die laat een complete, gewapende politiemacht aanrukken voor een eenzaam en dement kattenvrouwtje dat voor het raam stond te zwaaien. Buuf dacht dat dement kattenvrouwtje zelfmoord wilde plegen door de gaskranen open te draaien. Ja, hoe ze erbij kwam weet ik nog niet. Maar de lach van kattenvrouwtje verontrustte haar. Ofzo. En daarna nog zoiets bij een pas bevallen meisje in de straat die volgens de buuf een postnatale depressie had. En die had ze ook al een paar uur niet gezien terwijl de voordeur openstond.



Maar; better safe dan sorry, natuurlijk.
Klinkt inderdaad niet goed ik zou ook even bellen.
Inderdaad, ik zou ook de politie bellen.
quote:-Sense- schreef op 05 september 2016 @ 09:38:

0900 0235 is het algemene nummer

?

0900-8844 is volgens mij het algemene nummer zonder spoed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in dit geval inderdaad bellen met de politie. Is er geen wijkagent in jouw buurt? Anders bovenstaand algemeen nummer bellen. Beter een keer te veel dan dat je de dode buurvrouw van de week ineens ruikt..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven