Buurvrouw al een tijdje niet gezien, kan ik de politie belle

05-09-2016 09:32 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met de buurvrouw direct naast mij is geen contact, niemand in de flat heeft contact met haar.

Zie haar weinig maar vaak hoor ik haar wel dagelijks. Hoor haar deur van slot gaan en dat ze stofzuigt.



Onze katten zijn vriendjes. We hebben met onze deel van de flat een gezamenlijk dak terras, die afgedekt is met gaas. Mijn kat is er dagelijks te vinden, haar kat was hier ook veel. Heb hem daar al een week niet gezien.

Hoor de kat wel in het appartement. S'nacht roepen deed hij al vaak s'nacht, nu doet hij het ook veel overdag de laatste week.



De flat heeft EKV-blokverwarming. Als de verwarming aan is dan kunnen de onderburen dit aan de huizen van de verwarming voelen. De onderbuurvrouw geeft aan dat ze het zo raar vind dat de verwarming al een week aanstaat. (Algemeen bekend probleem in de flat is dat de verwarming soms spontaan aanslaat.) Maar dan draai je hem toch meteen weer dicht,je voelt dat hij aanstaat.



Heb al aangebeld en er word niet opengedaan. De gordijnen etc. hangen al een week hetzelfde. Naar binnen kijken kan niet omdat alles pot dicht zit.



Dat ze op vakantie is lijkt mij raar aangezien de kat er is en er niemand voor de kat komt.



Wat kan ik het beste doen? Politie bellen?
Alle reacties Link kopieren
Bel maar. Beter een betrokken buur dan mensen die overal hun handen vanaf willen trekken.

Arme kat.
quote:IggyC schreef op 05 september 2016 @ 09:40:

Ja de kat heb ik vanmorgen gezien.Kan die zelf naar binnen en naar buiten?
Alle reacties Link kopieren
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 05 september 2016 @ 09:41:

Wijkagent even bellen.



Als je maar niet gaat doen zoals mijn gekke buuf. Die laat een complete, gewapende politiemacht aanrukken voor een eenzaam en dement kattenvrouwtje dat voor het raam stond te zwaaien. Buuf dacht dat dement kattenvrouwtje zelfmoord wilde plegen door de gaskranen open te draaien. Ja, hoe ze erbij kwam weet ik nog niet. Maar de lach van kattenvrouwtje verontrustte haar. Ofzo. En daarna nog zoiets bij een pas bevallen meisje in de straat die volgens de buuf een postnatale depressie had. En die had ze ook al een paar uur niet gezien terwijl de voordeur openstond.



Maar; better safe dan sorry, natuurlijk.





Zal niet met te veel drama bellen.
Klinkt vreemd idd.



Ben benieuwd hoe het loopt, succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Sense- schreef op 05 september 2016 @ 09:38:

0900 XXXX is het algemene nummer





Als je dit nummer belt , betaalt de beller 90 cent per minuut... er zijn bedrijfjes die hier heel erg veel geld mee verdienen.



0900-8844 is het juiste nummer voor 'geen spoed. wel politie'
Alle reacties Link kopieren
Oei.. Ik zou ook bellen voor de zekerheid
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 05 september 2016 @ 09:42:

[...]



?

0900-8844 is volgens mij het algemene nummer zonder spoed.Shit ja je hebt gelijk, ben in een voogle ad getrapt voor het infonummer, stom. 0900 8844 dus.
quote:IggyC schreef op 05 september 2016 @ 09:39:

Bedankt ik ga bellen.

Ik heb hier ook een raar onderbuik gevoel over. Heb een hele week dus niets gehoord behalve de kat.

Heb het idee dat de kat eenzaam is, mijn kat roept ook wel eens als hij een dag alleen is als ik de hond meeneem.



We kennen haar eigenlijk niet. Niemand in de flat heeft een sleutel en ik weet dus niet wie er familie van haar is.



Maar ik zal bellen.



Als alles wel goed is, dan misschien toch even een nummer aan haar vragen dat je de eventueel volgende keer kunt bellen.



Ik kende mijn buurvouw wel en ook haar vier kinderen kende ik. Toen op een dag de gordijnen alsmaar niet opengingen kon ik niemand bellen, want ik wist geen nummers. Dochter belde haar moeder iedere dag dus toen ze geen gehoor kreeg kwam ze langs. Buurvrouw zat op de grond en kon niet opstaan. Alles kwam goed maar er was eerder hulp geweest al ik had kunnen bellen naar die dochters. Toen kreeg ik de nummers en heb ze nooit meer nodig gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bellen inderdaad als je je zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Even bellen inderdaad, beter een keer te bezorgd dan te laat. Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Sense- schreef op 05 september 2016 @ 09:38:

0900 0235 is het algemene nummerDeze niet, dit is een doorverbindnummer van 90cpm, 0900-8844 is veel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Zeker bellen
Alle reacties Link kopieren
Zeker bellen. Ze komen hier zeker voor en breken dan de deur open. Soms met iets teveel enthousiasme heb ik gemerkt. Een oom van mij lag in een verpleeghuis en de buren wisten dat gewoon, maar hij woonde boven een winkel en daar maakte hij wel eens een praatje of dronk een kopje koffie mee. De verkoopsters belden de politie nadat ze hem een tijd niet gezien hadden, dus die kwam en begon aan de deur, zonder eerst bij de naaste buren aan te bellen, die het wisten. Gelukkig kwam de buurvrouw net op tijd langs lopen.

Maar als de buren niks weten en die kat lijkt om aandacht te roepen zou ik zeker bellen. Als er wat is zit die kat waarschijnlijk al lang zonder eten en drinken en maakt het dan misschien ook niet lang meer als er niet snel in gegrepen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zeker even bellen
.
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het telefoongesprek gegaan, TO?
Ik zou eerst een briefje in de bus doen en vragen of ze je even wil sms-en, dat je je zorgen maakt.

Als je daar een paar dagen niks op hoort zou ik pas bellen.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut bellen! Liever 1 x teveel met de politie bellen als een keer te weinig.
ach.. ik doe ook maar wat..
Ik zou ook bellen in de situatie zoals je hem schetst. Fijn dat het je opvalt.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe het is afgelopen...
Wish you were beer
Ja, en als de buurvrouw met een gebroken heup in de badkamer ligt, kunnen die paar dagen wachten net het verschil maken tussen leven en dood.
Alle reacties Link kopieren
Voor de zekerheid inderdaad bellen naar het algemeen nummer. Heel veel succes, hou ons op de hoogte.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 05 september 2016 @ 09:53:

Ik zou eerst een briefje in de bus doen en vragen of ze je even wil sms-en, dat je je zorgen maakt.

Als je daar een paar dagen niks op hoort zou ik pas bellen.Voor hetzelfde geld ligt ze met een gebroken heup op de grond. Ik zou die gok echt niet nemen. Dan maar te voorbarig, maar liever dat dan nog een paar dagen wachten.
Alle reacties Link kopieren
En? Heb je gebeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 05 september 2016 @ 09:57:

Ja, en als de buurvrouw met een gebroken heup in de badkamer ligt, kunnen die paar dagen wachten net het verschil maken tussen leven en dood.

Dit! Voor haar en voor de kat.

Hoop dat je al aan het bellen bent en er snel actie wordt ondernomen TO.
...
Alle reacties Link kopieren
Dat je nog twijfelt

Uiteraard bellen!
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven