Buurvrouw heeft last van ons

07-07-2015 19:38 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
Gewoon normaal praten in de tuin moet kunnen, kindergegil is niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Klinkt belachelijk overtrokken van je buurvrouw.



Ik zou gewoon lekker mijn gang gaan hoor.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Laat gaan, je doet al je best om het geluid zo min mogelijk te laten horen.

Meer kun je niet doen.

Misschien moet buurvrouw naar een hutje op de hei verhuizen.
Toch aangeven dat je het heel vervelend vind voor buurvrouw dat ze zo overgevoelig is maar dat jij wel normale leefgeluiden wilt kunnen maken. Tevens aangeven dat je niet minder geluid gaat maken als ze er wat van zegt dus dat kan ze achterwege laten.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe is het natuurlijk wel wat enthousiaster dan "normaal" praten. Dochter is 6 en soms blij.
Jeetje dat is naar....maar je woont niet in een hutje op de hei. Leef geluiden moeten kunnen in mijn ogen. Je houdt al heel erg rekening mee. Persoonlijk vind ik dat ze misbruik maakt van jou goedheid.
Alle reacties Link kopieren
Het lukt me dus niet om het naast me neer te leggen. Ik kan gewoon niet denken: "het interesseert me niks". Steeds bedenk ik me of het wel zacht genoeg is voor de buurvrouw.
quote:feeks schreef op 07 juli 2015 @ 19:39:

Gewoon normaal praten in de tuin moet kunnen, kindergegil is niet nodigGegil niet nee, maar bijv. speelgeluiden op normale tijdstippen moeten wel kunnen vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, laat buurvrouw eens een weekje in mijn flat met werkloze schreeuwende onderbuurman tot 3 uur 'nachts..

Je moet ook kunnen leven hoor, en kinderen maken soms lawaai.

kindergegil hoeft inderdaad niet.

Geef je buuv een paar oordoppen .Of het adres van het klooster

Trouwens, ik ben ook hooggevoelig, maar ik val daar mijn buren niet mee lastig als het niet redelijk is .
Alle reacties Link kopieren
De buurvrouw is natuurlijk hoog sensitief, ook zo'n irritant modeverschijnsel. Leefgeluiden horen er gewoon bij, een kind kun je moeilijk vastbinden en met een pleister over z'n mond laten mummelen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Leefgeluiden moeten kunnen. Misschien buurtbemiddeling inschakelen zodat zij dat ook zo gaat zien? Want je wil natuurlijk ook geen burenruzie.
Zeg maar Spijker.
En weetje ....als er sneeuw is mag er best even gegild worden. Evenals een badje op met mooi weer. Je dochter hoeft niet de hele dag te gillen maar plezier in het leven is zo belangrijk. Laat je dat niet onthouden.
Alle reacties Link kopieren
--
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat korter door de bocht gaan reageren door bijvoorbeeld te zeggen : 'Jammer buurvrouw deal ermee en een fijne dag verder'. .

Ik zou dus stoppen om haar overgevoeligheid een podium te bieden. Haar overgevoeligheid en haar zaak.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je buurvrouw heeft last van zichzelf. Leefgeluiden moeten kunnen dat staat ook gewoon zo in de verordeningen in je gemeente. Inderdaad keihard kinder gegil daar zou ik ook niet tegen kunnen maar een keer een kwartiertje sneeuwpret nou boehoe hoor. Oftewel niks meer van aantrekken. Niet meer met de deur open mogen koken? Whaha die is goed bij haar hoofd! Heeft ze aan de andere kant ook buren en zo ja hoe gaat ze daar mee om?
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
--
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasonkel schreef op 07 juli 2015 @ 19:49:

[...]





Een burenruzie lijkt me zo vreselijk. Daarom ben ik vorige keer gaan aanbellen. Om te voorkomen dat het "groter" zou worden. Maar volgens mij is werkelijk elk geluid haar teveel.



Vorige week waren er nog kinderen om 22.30 aan het spelen met dat snikhete weer. Dat is de eerste keer dat dat gebeurt. Zelf heb ik er geen last van die ene keer in het jaar....... Maar zij dus wel.Ik vind 22.30 ook wel laat hoor.Misschien gaat je buurvrouw dan al naar bed.Maar voor 1 keer zou ik niet gelijk erover klagen
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een foldertje door de deur doen over meditatie en mindfulness. En een link van funda geven
Alle reacties Link kopieren
Het is herl verdrietig voor je buuf dat ze zo gevoelig is voor omgevongsgeluiden etc. Ik had n collega met hetzelfde, die is er haar baan, relatie door kwijt geraakt. Aanstellereritis is het zeker niet.

Echter, je kan geen totale stilte afdwingen, nergens. Ook niet op de hei. Je buuf zal moeten leren omgaan met normale leefgeluiden. En jij zal moeten leren om niet met alles rekrning te willen houden.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik ben bij momenten ook zwaar overgevoelig aan geluid en geur, en toch zou ik nooisvanzeleven mijn buren gaan berispen en al zeker niet op zo'n irritante manier als jouw buurvrouw doet.



Haar overgevoeligheid is echt wel haar probleem, laat dat niet het jouwe worden.



Zelf loop ik regelmatig met oordoppen rond (heb 4 kinderen, die gaan niet geruisloos door het leven) en zelfs met oordoppen is het soms nog allemaal te veel.

Maar ik kan niet verlangen dat mijn gezin en mijn buren zich daaraan aanpassen.

Man gaat op zo'n momenten wel een namiddag weg met de jongens, maar als buurmeisje in haar zwembadje zit te spelen, dan heb ik gewoon dikke pech - niks meer, niks minder.



Ik zou haar vertellen dat je je best doet om geen overdreven lawaai te produceren, maar dat jullie leven niet stilstaat omdat zij een probleem heeft, en dat ze dat ge-ssst achterwege mag laten
Alle reacties Link kopieren
Jullie buurvrouw kan ook maatregelen nemen tegen haar overgevoeligheid, raam dicht bij etensgeuren en oordopjes in. Maak haar duidelijk dat je onbeschoft gesis niet accepteert en dat zij jullie ook tot last is met haar negatieve gedrag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je geeft teveel ruimte. Buuf...snap dat het vervelend is maar wij leven nu eenmaal in een woonwijk waar leefgeluiden zijn. We houden zoveel mogelijk rekening met jou maar het zou je sieren als het andersom ook eens zo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven