Buurvrouw heeft last van ons

07-07-2015 19:38 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
Je buurvrouw zou wat aan haar overgevoeligheid moeten doen in plaats van jou ermee opzadelen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Bestel wat setjes van die goedkope oordoppen en bied die elke keer aan als ze komt klagen.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel duidelijk dat het probleem van overgevoeligheid bij jullie buurvrouw ligt.

Maar zoals jij steeds reageert, beloon je haar gedrag. Als zij sist, commentaar heeft of wat dan ook, ga jij er meer rekening mee houden. Even vanuit haar (beperkte) perspectief geredeneerd: waarom zou ze er dan mee stoppen? Het werkt toch? Eventjes, maar het werkt wel.
quote:Sri schreef op 07 juli 2015 @ 20:21:

TO, ik had vorig jaar hetzelfde probleem, alleen andersom, vanuit het perspectief van je buurvrouw. Ik werd krankzinnig van ons krijsende buurkind, zeker als ik tegen een deadline aan zat (ik werk meestal thuis). Mijn man krijgt regelmatig zakenbezoek thuis, door omstandigheden kan dat niet anders, dan is kindergeschreeuw ook niet fijn.

Buren en wij zijn om de tafel gegaan om te kijken waar de grootste pijnpunten lagen. Naar aller genoegen opgelost. Wij geven een seintje als we even problemen verwachten met veel lawaai, en wij trekken aan de andere kant desnoods de tuindeuren een tijd dicht als de kinderen (het zijn er nu twee) hun tuin op stelten zetten en wij gewoon geen zin hebben in heel veel herrie. Wij horen trouwens wel regelmatig in de buurtuin: ssst, niet gillen buiten, dat doe je maar binnen. De afspraak loopt al meer dan een jaar vlekkeloos.



Misschien is jouw buurvrouw nog over te halen tot een compromis, TO. Ze kan en mag in geen geval verwachten dat jullie je exclusief aan haar eisen aanpassen, zij zal ook een paar veren moeten laten.

Veel sterkte!Keihard gegil wat aanhoud is wel ff wat anders dan even iemand uitzwaaien bij de deur of een kwartiertje sneeuwpret. Buuf overdrijft.
quote:GrumpyCat2 schreef op 07 juli 2015 @ 20:26:

[...]





Keihard gegil wat aanhoud is wel ff wat anders dan even iemand uitzwaaien bij de deur of een kwartiertje sneeuwpret. Buuf overdrijft.Daar heb jij weer gelijk in. Ik had ook niet het hele topic gelezen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Sri schreef op 07 juli 2015 @ 20:21:

TO, ik had vorig jaar hetzelfde probleem, alleen andersom, vanuit het perspectief van je buurvrouw

Ik denk het niet.

Ik denk dat het echt een ander perspectief is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasonkel schreef op 07 juli 2015 @ 20:32:

[...]





Ja klopt, maar dat komt ook omdat ik toch steeds weer overdonderd ben. "Was dat nou echt de buurvrouw die daar siste??" Hoor ik dat nou goed? Vaak kunnen we ook niks terugzeggen omdat ze zichzelf niet laat zien. Dus iets terugzeggen is de optie niet. Gewoon negeren en doorgaan met waar we mee bezig zijn dan?

Zo herkenbaar dat je je laat overdonderen. Ik zou voor de laatste optie gaan inderdaad. Mocht ze dan op een gegeven moment kwaad aan de deur komen zeggen: waarom reageer je niet als ik aangeef dat het zachter moet? Dan kun je jouw reactie geven, als twee gelijkwaardige volwassenen tegenover elkaar.



Je bent geen hond die ze tot stilte kan sussen!
quote:Rasonkel schreef op 07 juli 2015 @ 20:34:

Ik kan echt wel zeggen dat we geen uren gegil hebben. Dochter is ook maar alleen, dus de enige tegen wie ze kan gillen zijn wij en af en toe een vriendinnetje dat komt spelen. Maar als ze dan buiten willen spelen, ga ik naar een speeltuintje.En toch vind ik dat bizar! Je dochter mag toch ook lekker in de tuin spelen met een vriendin. Je gaat erg ver in het pleasen van de buurvrouw, maar welke boodschap geef jij je dochter mee. Lachen en lol maken is ongezond?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn mensen die nog last hebben van hun buren als die met vakantie zijn, waarschijnlijk de echo.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens te kijken hoe de geluiden die jullie maken bij haar klinken en je in haar te verplaatsen. Dan kan je beter oordelen of jullie soms te veel geluid maakt of dat zij altijd overdrijft (ik denk het laatste). Ik heb ook een probleem met mijn bovenburen alleen we wonen in een heel gehorig huis en aan rekening met elkaar houden doe zij gewoon niet. Alleen geluiden die zij maken klinken daar heel anders dan hier. Als ze lekker de muziek aan hebben hoor ik de bas over de tv heen (ze hebben hun muziek wel aardig hard, maar in een niet gehorig huis zou je er niks van merken), als hun dochter in een loopwagen zit klinkt het hier alsof ze met meubels aan het schuiven zijn... ik bedoel niet dat jij te veel geluid maakt hoor, alleen dat bepaalde geluiden heel anders klinken door een vloer of muur heen. Maar ik woon dan ook wel in een echt gehorig huis en de buren willen 0,0 rekening houden (een week van te voren met een briefje gevraagd om het de avond voor een tentamen vragen het zacht te houden en ze hadden vrienden over de vloer.... om 1 uur luidkeels purple rain mee zingen en om half 2 met z'n alle gaan staan springen... om half 3 werd het stil nadat ze luidkeels met geschreeuw afscheid namen voor ons woonkamer raam) dus dat is niet te vergelijken met jou hoor) dus zou heel blij zijn met iemand als jij.



En als het dan overdreven is gewoon loslaten, niet schuldig over voelen en tegen haar vertellen dat jullie ook gewoon moeten kunnen leven. Alleen zijn er misschien bepaalde pijnpunten voor haar die jullie makkelijk kunnen vermijden of bij haar begrip krijgen voor jullie kant bij een goed gesprek of buurt bemiddeling.



Het is trouwens niet zo dat jij meer dan leef geluiden maakt en dat moet eigenlijk gewoon kunnen, maar als er bepaalde pijnpunten zijn bij haar die voor jullie makkelijk te voorkomen zijn is dat natuurlijk heel mooi mee genomen. Krijg je misschien ook meer begrip en kan je weer wat lekkerder wonen, hoe jij je nu voelt is nergens voor nodig, absoluut niet fijn en al helemaal niet verdient. En dat sissen is belachelijk!
Alle reacties Link kopieren
Het is haar probleem, laat het niet jouw probleem worden. Erg vervelend als je gevoelig voor prikkels bent, maar dan is het aan haar om een prikkelarme omgeving voor haarzelf te creëeren en niet aan de buurt. Gewone leefgeluiden, spelen in de tuin, buiten zitten en kletsen aan de deur, koken en BBQ-en moet gewoon kunnen en na tien uur niet meer klussen is meer dan genoeg rekening houden, vind ik.



Huisje op het platteland is ook geen optie voor die buurvrouw trouwens, landbouwmachines, strontlucht, fluitende vogels en dan is er geen gesis wat er tegen helpt. Ze zal haar rust echt op een andere manier moeten creëeren in plaats van de buurt terroriseren.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 07 juli 2015 @ 20:26:

Maar zoals jij steeds reageert, beloon je haar gedrag.



Helemaal mee eens.

Je hebt, onbedoeld, je buurvrouw gelijk gegeven en versterkt in haar extreme eisen door te proberen rekening met haar te houden in plaats van haar terug te geven dat haar verzoeken onredelijk zijn.

Natuurlijk mag je kind gewoon in jullie eigen tuin spelen. Met de bijbehorende incidentele kindergil erbij. Natuurlijk mag je een gesprek voeren bij de voordeur en hoef je je gesprekspartners dan niet tot zacht praten te manen. Ook als dat gesprek een half uur duurt.

Mensen mogen op redelijke tijdsstippen op hun eigen terrein of op openbaar terrein gewoon normaal geluid maken, zoals een gesprek dat is.



Hou dat in je achterhoofd: rekening met haar houden is in dit geval niet deel van de oplossing, maar draagt juist bij aan het probleem.

Buurvrouw zal zich namelijk moeten realiseren dat de werkelijkheid anders is dan ze hem vraag zou zien, horen of ruiken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Nouja zeg! Als ik een sissende buurvrouw had zou ik gewoon in zijn algemeenheid zeggen " luister jongens, de buurvrouw loopt leeg!"

Je houdt al meer dan genoeg rekening met haar, onderhand gast in je eigen huis, als ze normale leefgeluiden al niet trekt, is dat toch echt HAAR probleem, en daar kan ze hulp voor zoeken.
Hoe oud is ze?

Heeft ze geen last van de andere buren of "berispt" ze die ook?



Lijkt mij dat ze in jou een klankbord heeft gevonden en dat dan ook graag bij je uit, zeker ook dat ze dat doorheeft.



Ik ben ook hooggevoelig voor licht en geluid, maar ik heb echt geen last van mijn buren hoor en hun gil- kindje van twee.

Bovendien heb ik zelf een zoon van 5

Ik slaap met oordopjes en als ik herrie in de tuin zat ben, doe ik gewoon de deur dicht.



Buuf moet wel redelijk blijven.

Maar daarom vraag ik naar haar leeftijd.

Als ze ouder is zou ik aangeven, dat het niet realistisch is wat ze vraagt, dat het je spijt en dat je je best doet, maar niet meer rekening kan houden dan nu.

Ook zou ik zeggen dat ze het ergens anders waarschijnlijk écht niet beter zou treffen.

Misschien advies geven om naar de huisarts te gaan, misschien kan die wat voor haar betekenen, want het klinkt toch echt als haar probleem.

En daarna loslaten. Geef haar geen ruimte om invloed op jouw denken te hebben, want dat merkt ze hoor.
Alle reacties Link kopieren
Meid, je hebt je al veel te veel op je kop laten zitten door de buurvrouw. Zij zadelt jullie op met háár probleem!



Jullie maken volkomen normale leefgeluiden. Zij kan in een rijtjeshuis absoluut niet eisen dat er nauwelijks geluiden klinken. Haar wensen zijn totaal van de pot gerukt. Dit is toch geen leven voor jullie?



Zolang je gewone leefgeluiden maakt op normale tijden (en ja, daar hoort in het geval van kinderen ook gelach, gestamp, gegil en gehuil bij), hoef je je geen centje te laten beperken door de buurvrouw. Praten in je eigen achtertuin of bij je eigen voordeur, even iets roepen, af en toe harde muziek, een stuiterende bal, een deur die dicht slaat: Dat kan en mag allemaal gewoon.



Ik zou geen rekening meer met haar houden. En elke keer als ze klaagt herhalen: "Heel vervelend dat u er niet tegen kan, maar dit zijn normale leefgeluiden."



Zij heeft jullie al veel te lang met haar probleem opgezadelt en lastig gevallen. Het is tijd dat ze zelf een oplossing gaat zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Je bent haar geen enkel excuus verschuldigd. Vanaf nu geen excuses meer maken hoor! Jullie gedragen je volkomen normaal.
quote:Tuorrebout schreef op 07 juli 2015 @ 20:40:

[...]





En toch vind ik dat bizar! Je dochter mag toch ook lekker in de tuin spelen met een vriendin. Je gaat erg ver in het pleasen van de buurvrouw, maar welke boodschap geef jij je dochter mee. Lachen en lol maken is ongezond?Daar zeg je wat. Bij ons vroeger thuis was het ook regelmatig 'denk aan de buren!'. Onze buurman was egoïstisch en een zeikerd. Hij deed zelf de raarste dingen en maar klagen. Voor de goede lieve vrede moesten we dus zo min mogelijk 'last' veroorzaken. Ik zal niet zeggen dat ik er een trauma aan over gehouden heb, ik wist immers niet beter, maar nu nog probeer ik altijd rekening te houden met mensen, terwijl ik best wat meer aan mezelf mag denken. Je leert je dochter inderdaad dat andere mensen belachelijke eisen mogen stellen en dat zij zich daar naar moet schikken. Een beetje rekening houden met een ander kan geen kwaad, maar dit slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt wel erg overdreven..als ze echt zo snel overgevoelig is zou ik haar aanraden op een rustigere plek te gaan wonen.



Voor zover ik begrijp houden jullie veel rekening met haar, en je mag best leven in je eigen huis. Natuurlijk hoef je niet de hele dag te schreeuwen en harde muziek te luisteren bijvoorbeeld maar dit is het andere uiterste. Ook jullie kindje moet gewoon kunnen spelen.



Je zou nog eens met haar kunnen praten en vertellen hoe jullie je voelen over deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
--
Alle reacties Link kopieren
Ze wil trouwens ook graag op een andere plek wonen, maar ze heeft geen geld om te verhuizen. Ze is een paar jaar ouder dan ik. Alleenstaand zonder kinderen. Misschien ligt dat ook gevoelig. Daar hebben we het niet over gehad natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wow, jullie houden zoveel rekening met haar, maar andersom begrijpt ze niet dat jij ook gewoon moet kunnen leven in jouw woning? Begrijp me niet verkeerd, het is geweldig als je als buren rekening met elkaar houdt. Maar er is een groot verschil tussen een beetje rekening houden en bijvoorbeeld geen lol mogen maken in de achtertuin. Als ik jou was zou ik, bij de volgende 'berisping' aangeven dat het van twee kanten moet komen.



Die 'sssst' dat gaat namelijk echt te ver.
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasonkel schreef op 07 juli 2015 @ 22:31:

Ze wil trouwens ook graag op een andere plek wonen, maar ze heeft geen geld om te verhuizen. Ze is een paar jaar ouder dan ik. Alleenstaand zonder kinderen. Misschien ligt dat ook gevoelig. Daar hebben we het niet over gehad natuurlijk.Dat hoeft natuurlijk niet. Ze kan ook heel bewust kindvrij en alleenstaand zijn. Het lijkt me niet dat ze een ademende huisgenoot kan verdragen met zo'n gevoelige oren. Maar leefgeluiden heb je overal, ook op het platteland en zelfs op de hei. Ik zou haar aanraden om een kamer in haar huis goed te isoleren en zich daar te verschansen in plaats van achter de voordeur of de schutting.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven