Buurvrouw weer over de rooie, politie onderweg

19-07-2013 20:01 89 berichten
Hoi,

ik wilde gewoon even wat aanspraak terwijl ik alweer wacht op de politie inzake buurvrouw. (ik heb ooit eerder een topic geopend dat ze e toen dood wilde maken toen i vroeg of ze haar wasmachine die om onduidelijke redenen in een hok in de gang staat naast mijn huis terwijl zij 4 huizen verderop woont).

Anyways, hier is een soort galerij (overdekt) met aan beide kanten woningen. Haar kind speelt altijd daar ipv in huis of buiten en ik word er gewoon knettergek van, altijd dat geren, gegil, ballen tegen mijn voordeur aan. Toen ik net thuiskwam en eht weer feest in de gang was heb ik gevraagd of het niet leuker was om buiten te spelen.



Toen kwam ze naar buiten en werd weer leip en als ik ooit nog tegen haar kind praatte dan zou ik er wel van lusten bablablablabla. Ik heb 20 min gescheld en gekrijs aangehoord en ik kon niet echt veel terugzeggen, er stond namelijk ook een klein kindje bij. Ik heb meerdere malen geprobeerd te herhalen of het anders kon, of ze rustig kon doen, of er buiten gespeeld kon worden etc. Maar ze vond omdat ze huur betaalde dat zij ook de galerij als speeltuin mocht gebruiken en ik niet mocht klagen. Veder klaagde zij ook nooit tegen mij als mijn muziek hard is. Dat is allemaal waar overigens, maar als ze er last van heeft mag ze van ij langskomen zet ik het zachter (mijn bovenbuurmeisje is ook langsgeewest en sindsdien doe ik het zachter). De politie was er net, en opeens veranderde ze van keneau in vrij normaal en heeft ze een heel verhaal gedaan dat ik gewoon semibejaard was en altijd zeikte en niemand zeikte (ik weet van 3 mensen die hier op de gang wonen dat ze het zat zijn maar niets durven te zeggen odmat ze gewoon echt zo hard blert ).



Iemand tips? De politie gaat nu de buurtregisseur inschakelen, maar ik wil heir ook gewoon normaal wonen. En ik zit hier nu in mijn huis en ik voel me eigenlijk gewoon niet echt veilig met haar verderop terwijl ze me alweer bedreigd heeft. De woningbouw heb ik meerdere malen gesproken ,die hebben haar ook aangesproken op alles en mij gelijk gegeven maar in praktijk verandert er niets.
OH toen ik begon waren ze onderweg, maar ondertussen zijn ze dus alweer geweest, maar heb gewoon verder getypt vandaar
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat is bizar. Zo uit je plaat gaan waar je kind bij is.

Geen tips verder, weet zelf ook niet hoe ik met zulke situaties om zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tot hoe laat speelt dat meisje op de galerij dan? Hoe oud is ze? Kan ze bijv ook voor de flat beneden in haar eentje?
Alle reacties Link kopieren
Het warme weer maakte het slechtste los in sommige mensen. Door de warmte reageren ze anders op medicijnen en krijgen de kolder in hun kop!
Ik vind het voor jou heel naar, Yellow, maar helemaal sneu voor dat kindje. Je zal maar zo'n moeder hebben, gezellig klinkt het niet.
Nee kind lijkt me te jong om alleen buiten te spelen. Maar ik begrjp niet zo waarom dat mijn probleem is. En echt ik ben dol op kinderen (alhoewel dit kind me laatst al 'het kutwijf' noemde, dus ik vraag me af of dat nog helemaal goed gaat komen, maar dit terzijde). Het is ook zielig voor dat kind, maar het wordt volgens mij niet mishandeld ofzo.



Het is elke dag, en dan soms in de ochtend, vooral zondagochtned uurtje of 10 is favoriet, soms avond, soms overdag. Valt niet echt peil op te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij de politie gebeld yellowlove? Of een van de andere buren?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik (volgens mij is er niemand anders thuis behalve 1 buurvrouw die zelf ook een kindje heeft en nu zijn ze samen aan het ballen op de gang...
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij eigenlijk wel fijn zo'n bemiddeling (of ik zie het verkeerd, da's mijn associatie met 'buurtregisseur').



Het is duidelijk dat de verhoudingen verziekt zijn. Toch fijn als er een neutrale bemiddelaar komt? Het klinkt niet echt gezond om zo uit je plaat te gaan in het bijzijn van het kind... Denk dat het kind het 'kutwijf' ook maar napraat van moeders.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja, misschien kan je met de buurtbemiddeling en buuf afspreken dat kind om bepaalde tijden gewoon niet in de gang speelt. Of sowieso niet met ballen. Ballen = buiten.
Alle reacties Link kopieren
Maar op de galerij is dan toch buiten?

Jij wil het liefst dat het kind nooit op de galerij speelt?



Kan je niet tijden afspreken waartussen je het goed vind?



Als het kindje nog te jong voor beneden de flat is, is een flatje van binnen soms ook wel klein hoor. Kinderen moeten wat buitenlucht soms.



En het is nooit na achten 's avonds?





Zondagochtend om tien uur is opzich niet onredelijk toch? Of bedoel je op zondag tien uur lang?
Het is een overdekte galerij he, dus eigenlijk meer een soort gang. Het is nu rollerdisco met rolschaatsen en een skateboard.



Ja het kan dat ik de enige ben die het niet normaal vindt dat de kids op de gang aan het spelen zijn.



Ik hoop dat ik tijden kan afspreken met die bemiddeling (het is nu overigens toch na 8 uur 's avonds ,maar volgens mij is het na 10 uur 's avonds dat je echt 'stil' moet zijn).



Zondagochtend om 10 uur slaap ik liever nog dat dat een kind mijn voordeur als doel gebruikt
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van de wijkagent inschakelen?



Kinderen moeten gewoon kunnen spelen maar met ballen trappen tegen je deur of flinke overlast geven hoort daar zeker niet bij.



Even afwachten wat de wijkagent te zeggen heeft.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn tuinset er neer zetten en daar gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk hoef je pas echt stil te zijn na tien uur, maar voor een kind vind k acht uur wel een redelijke tijd. Let op, hier is het vandaag schoolvakantie dus dan mag het wel wat later natuurlijk.



Je voordeur als doel is niet netjes, misschien kan je afspreken dat er niet gebald wordt. Maar zondag om tien uur is voor jou vroeg, maar voor een kind echt niet hoor.



Zelf draai je graag de muziek iets te hard, misschien kan je afspreken dat je dat kan doen op de tijden dat het buur meisje buitenspeelt.



Bedenk het is maar voor een paar jaar, dan is ze groot en speelt ze niet meer buiten maar gaat ze hangen met vriendinnen en dat doet ze heus niet voor de deur bij haar moeder.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet een geluidsopname maken van als ze zo onredelijk tekeer gaat? (ik weet niet of dat mag...)



Als ze iedere keer met de politie erbij poeslief doet dan kom je ook niet echt verder.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Eeh, mijn kinderen zijn ook te jong om alleen buiten te spelen, maar dat betekent dus dat ik of mijn man gewoon dagelijks mee ga naar de speeltuin, trapveldje, fietstuintje of waar dan ook. Net zoals honderdduizenden andere ouders dagelijks doen. De normaalste zaak van de wereld. In tegenstelling tot de galerij als speeltuin gebruiken.



Bedenken dat het maar voor een paar jaar is? Kom op zeg, je mag toch gewoon rustig wonen zonder getrap tegen je voordeur of voor kutwijf uitgemaakt te worden door een buurkind? Onbegrijpelijk, wat een bizar asociale mensen zijn er toch. Wie laat zijn kind nu maar in zijn uppie aanrotzooien en overlast veroorzaken? Ik zou die buurtbemiddelaar haarfijn uitleggen dat jij hier niet de asociaal bent en dat je wilt dat het stopt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot zijn jullie appartementen dat de galerij moet worden gebruikt om je energie kwijt te kunnen.



Dat je je 20 minuten hebt laten uitschelden en doen. Dat zou ik als eerste indammen. Al na de eerste niet normale opmerking zou ik voortaan het 'gesprek' beeindigen met; 'Als u wat bent bekoeld en weer op een volwassen manier met mij praten, sta ik u weer te woord. Ik wens liever niet op deze manier te woord te worden gestaan.' En dan ook weglopen en naar binnen gaan.



Doe je verhaal bij de buurt regisseur en kijk of je er iets uit kunt bemiddelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:suusjesoen, 11 minuten geleden

Eeh, mijn kinderen zijn ook te jong om alleen buiten te spelen, maar dat betekent dus dat ik of mijn man gewoon dagelijks mee ga naar de speeltuin, trapveldje, fietstuintje of waar dan ook. Net zoals honderdduizenden andere ouders dagelijks doen. De normaalste zaak van de wereld. In tegenstelling tot de galerij als speeltuin gebruiken. Vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:suusjesoen schreef op 19 juli 2013 @ 21:36:

Eeh, mijn kinderen zijn ook te jong om alleen buiten te spelen, maar dat betekent dus dat ik of mijn man gewoon dagelijks mee ga naar de speeltuin, trapveldje, fietstuintje of waar dan ook. Net zoals honderdduizenden andere ouders dagelijks doen. De normaalste zaak van de wereld. In tegenstelling tot de galerij als speeltuin gebruiken.



Bedenken dat het maar voor een paar jaar is? Kom op zeg, je mag toch gewoon rustig wonen zonder getrap tegen je voordeur of voor kutwijf uitgemaakt te worden door een buurkind? Onbegrijpelijk, wat een bizar asociale mensen zijn er toch. Wie laat zijn kind nu maar in zijn uppie aanrotzooien en overlast veroorzaken? Ik zou die buurtbemiddelaar haarfijn uitleggen dat jij hier niet de asociaal bent en dat je wilt dat het stopt.





Nou nou..waar twee kijven....





Ze vertelt ook nog dat ze zelf de muziek zo hard heeft staan dat een bovenbuurvrouw is komen klagen.........ik heb nog nooit iemand aan mijn deur gehad ivm muziek hoor, ze is vast zelf ook niet de makkelijkste..



Misschien gaat die moeder al vaak met het meisje naar buiten maar misschien is ze alleenstaand, soms moet je ook binnen weleens wat doen en het is toch ook niet verboden om op een galerij te spelen. Je kan best als de verhoudingen goed zijn afspreken, liever niet ballen of alleen als ik weg ben. Of misschien heb je wel wat vaste dingen in een week dat je weg bent dat ze dan kan ballen,



Zondagochtend tien uur, en savonds niet tot heel laat, is niet gek, het is ook niet continu want to zegt zelf, soms eens een ochtend, soms een middag,



Nu is het vakantie, dus nu vast ook wat meer,



Beetje verdraagzaamheid naar elkaar doet ook een hoop hoor.
de galerij is niet buiten natuurlijk. En wat yellow omschrijft is niet normaal. Ik zou wijkagent/ woningbouwvereniging inschakelen
Alle reacties Link kopieren
Voordeur openzetten?

Zodra de bal binnen is weer dicht doen



Ik vind het ook niet normaal. Balletje trappen tegen je voordeur.



Yellow is redelijk, de viswijf buurvrouw niet. De buurvrouw wint.



Als de buurvrouw woonde waar Yellow woont en het kind was van Yellow zou ze ook winnen.

Dan zou ze waarschijnlijk gewoon de bal afpakken en het kind naar huis sturen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Als je last van elkaar hebt, dan praat je daarover en zorg je als overlast veroorzakende partij dat het niet meer gebeurt. Natuurlijk alles in redelijk- en billijkheid. Deze buurvrouw heeft nooit gezegd dat ze last had van de muziek en zij lijkt me gezien haar scheldpartij extravert genoeg om dat wel te doen als ze er last van had gehad.



Overlast veroorzaken is tot daaraantoe, er niets aan doen is ronduit asociaal.

En hoe moeilijk het misschien ook is, ook als alleenstaande ouder zul je moeten zorgen dat je kind geen overlast veroorzaakt. Als je zelf niet mee naar buiten kan dan is natuurlijk niet zo dat het enige alternatief je kind maar laten aanrotzooien is. Dan zorg je dat je kind zich binnen vermaakt, of wel speelt maar geen overlast veroorzaakt of je gaat toch mee naar buiten om je kind uit te laten razen en laat je eigen bezigheden even voor wat ze zijn. Dat zal nog wel vaker moeten, als je kinderen hebt.
Over hoe ik ben: Ja ik heb overlast veroorzaakt met mijn gemusiceer (wat overigens bij mijn opleiding hoorde, maar dit terzijde) en zodra zij kwam heb ik sorry gezegd, mijn telefoonnr gegeven, gezegd dat ik erop ging letten maar mocht het voor haar toch te hard zijn dat ze me kan bellen of appen. En van de bovenbuurvrouw heb ik nooit meer iets gehoord over dat ik overlast veroorzaak?



Wat betreft de buuf, ik was even weggegaan even ergens tot rust, en ik kreeg een " ik haat je " naar mijn hoofd geslingerd. Het is va mij trouwens niet zo dat dat kind per se nooit daar mag spelen, maar ik zou het fijn vinden om afspraken te maken over wanneer of hoe lang. Maar ik kom niet tot dat punt in een gesprek want ze blijft maar bleren en bleren en schelden. Ik kan dan niks. EN nu is het een feest met skateboards 2 ballen en een extra kind. Ik weet het ook niet meer, heb politie gebeld wanneer die wijkregisseur dan komt, maar dat wisten ze ook niet , ,hopelijk binnen een maand..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven