Buurvrouw weer over de rooie, politie onderweg

19-07-2013 20:01 89 berichten
Hoi,

ik wilde gewoon even wat aanspraak terwijl ik alweer wacht op de politie inzake buurvrouw. (ik heb ooit eerder een topic geopend dat ze e toen dood wilde maken toen i vroeg of ze haar wasmachine die om onduidelijke redenen in een hok in de gang staat naast mijn huis terwijl zij 4 huizen verderop woont).

Anyways, hier is een soort galerij (overdekt) met aan beide kanten woningen. Haar kind speelt altijd daar ipv in huis of buiten en ik word er gewoon knettergek van, altijd dat geren, gegil, ballen tegen mijn voordeur aan. Toen ik net thuiskwam en eht weer feest in de gang was heb ik gevraagd of het niet leuker was om buiten te spelen.



Toen kwam ze naar buiten en werd weer leip en als ik ooit nog tegen haar kind praatte dan zou ik er wel van lusten bablablablabla. Ik heb 20 min gescheld en gekrijs aangehoord en ik kon niet echt veel terugzeggen, er stond namelijk ook een klein kindje bij. Ik heb meerdere malen geprobeerd te herhalen of het anders kon, of ze rustig kon doen, of er buiten gespeeld kon worden etc. Maar ze vond omdat ze huur betaalde dat zij ook de galerij als speeltuin mocht gebruiken en ik niet mocht klagen. Veder klaagde zij ook nooit tegen mij als mijn muziek hard is. Dat is allemaal waar overigens, maar als ze er last van heeft mag ze van ij langskomen zet ik het zachter (mijn bovenbuurmeisje is ook langsgeewest en sindsdien doe ik het zachter). De politie was er net, en opeens veranderde ze van keneau in vrij normaal en heeft ze een heel verhaal gedaan dat ik gewoon semibejaard was en altijd zeikte en niemand zeikte (ik weet van 3 mensen die hier op de gang wonen dat ze het zat zijn maar niets durven te zeggen odmat ze gewoon echt zo hard blert ).



Iemand tips? De politie gaat nu de buurtregisseur inschakelen, maar ik wil heir ook gewoon normaal wonen. En ik zit hier nu in mijn huis en ik voel me eigenlijk gewoon niet echt veilig met haar verderop terwijl ze me alweer bedreigd heeft. De woningbouw heb ik meerdere malen gesproken ,die hebben haar ook aangesproken op alles en mij gelijk gegeven maar in praktijk verandert er niets.
Ik denk dat het een wonderkind is dat geen slaap nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom geen buurtbemiddeling dan?
Alle reacties Link kopieren
Mijne kan het ook lang volhouden, dan mat ik hem af door hem te laten rennen/fietsen. Dat gaat wél van m'n forumtijd af...
Dat is niet verplicht buurtbemiddeling, ik heb dat gebeld en zij hebben haar gevraagd en ze wil niet. Dus nu dan maar die buurtregisseur.



Madderijn ik denk dat ze niet op het forum zit, anders had ik ondertussen wel gebler gehoord over dat ik dit op het forum gezet heb.
Waarom zou dat kind in vredesnaam tegen jouw deur moeten ballen? Als ze dan tegen een deur moet ballen om haar energie kwijt te raken, dat ze dat dan tegen hun eigen deur doet.
Alle reacties Link kopieren
Yell, jij bent leuk en zij zijn stom. Zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat Jet zegt, en wat Lebowski zegt.
Ik heb ook het idee dat k ook heel weinig meer kan hebben hoor na al die pogingen waarin het eindigde in een scheldkanon. Eerljik gezegd snap ik dat ballen op de gang sowieso niet. En als er overgeschoten wordt met elkaar dan komt die bal ook tegen alle muren en plafond aan. Juist omdat het een gang is en geen galerij galmt het ook gewoon ontzettend.



Volgens mij is wonderkind slapen



Jetje
Alle reacties Link kopieren
Woohooo! Ik ga ook Welterusten en succes!
Welterusten!
Galerij woningen klinken behoorlijk door, hakken bv hoor je bovenaan de galerij.

Dus dat kind moet daar gewoon niet spelen met een bal. Zal mooi wezen zeg. Bal pakken en naar beneden flikkeren.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 juli 2013 @ 23:12:

Ik heb ook het idee dat k ook heel weinig meer kan hebben hoor na al die pogingen waarin het eindigde in een scheldkanon. Eerljik gezegd snap ik dat ballen op de gang sowieso niet. En als er overgeschoten wordt met elkaar dan komt die bal ook tegen alle muren en plafond aan. Juist omdat het een gang is en geen galerij galmt het ook gewoon ontzettend.



Volgens mij is wonderkind slapen



Jetje Das fijn voor je
Knuffff van mij meid
Knuffel terug!



Wat een rust en zenheid hier nu zeg. Ben wel alweer bang voor morgen (zal toch ooit de deur weer uit moeten) maar oet het maar uitzingen tot die buurtregisseur komt
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk qua het ballen. En dat dat aso is. Nou vind ik 10 uur zondagochtend niet heel raar, maar tegen je voordeur ballen kan echt niet. Nooit niet, tegen niemands deur.



Realiseer je wel dat je zelf ook overlast veroorzaakt met je muziek. Dat iemand moet komen vragen of het zachter kan, hoort namelijk ook niet. Je moet zelf in kunnen schatten wanneer je teveel herrie maakt en wanneer niet.

Houd er dus rekening mee dat ze daar in ieder geval over begint en daar heeft ze ook wel een punt.



Kortom, bemiddeling lijkt me wel het beste.
Alle reacties Link kopieren
Ik leef met je mee.
Van mij mag je altijd komen klagen als ik piano speel en dan zal ik zachter doen (elektronisch). Ik realiseer me zeker dat niet iedereen zin heeft in mijn oefeningen en daarom geef ik toch mijn nummer aan dat meisje zodat ze mocht zij daar toch last van hebben dat kan aangeven? Ik snap niet zo goed waarom het nu opeens over mijn eenmalige overlast gegaan is (en dat was niet deze vrouw, deze vrouw draait de godganse dag de gehele topp 40 van suriname keihard en doet iets dat op zingen schijnt te lijken). Dus ik snap dit punt niet, want ze heeft er nog nooit iets over gezegd? Behalve nu ik vroeg of dat gebal minder kon?
Zo'n gallerij is toch helemaal geen speelplek? Juist doordat die met alle woningen in verbinding staat, dreunt alles enorm door. Toen ik nog op een gallerijflat woonde, mocht je er ook niet spelen.

En met de bal tegen jouw deur en muren is helemaal idioot! Kun je niet iets maken waardoor het niet meer aantrekkelijk is om dat te doen? Al was het inderdaad maar een tuinstoel neerzetten ofzo. Hoewel de deur opendoen ook wel prima is.



Anderzijds is het wel handig als je zelf ook op je overlast let. Dat muziek jouw hobby of beroep is, daar hebben zij natuurlijk geen boodschap aan. Je nummer geven is natuurlijk een hele goede, maar ik zou ook af en toe zelf informeren of ze geen last hebben, of evt. tijden afspreken dat je veel geluid maakt.



Succes, het is waardeloos als je niet rustig kunt wonen!
OH ik zie al waar deze discussie misgaat, ik heb 3x bij haar aangeklopt om iets te vragen, en alledrie de malen eindigde het in schelden, duwen en bedreigen. Dus ik kan wel kek aankloppen of ze last heeft van mijn pianospel maar dan kan ik ook gewoon tegen mezelf gaan bleren in de spiegel gok ik zo .Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo waarom er nu geschetst word dat ik niet oplet? IK heb het verkeerd ingeschat en sinds dat meisje dat aangaf doe ik het stiller aan en heeft zij geen last meer. En als deze vrouw dat wel heeft (wat me zeer sterk lijkt omdat haar eigen muziek mijn muziek duidelijk overstemt maar goed, for the sake of argument) wil ik daar best met haar uitkomen, maar ik krijg er geen gesprek uit of iets met afspraken dus ik weet gewoonweg niet hoe.
Alle reacties Link kopieren
Geeltje, hoop dat het met die buurt regisseur wat fijner gat worden voor je. Wat is een buurtregiseur eigenlijk, wat doet die?
Nou nou, niet zo aangebrand!

Ik had niet begrepen dat het maar 1x was dat je klachten hebt gekregen. Het klonk alsof je flink wat volume produceert en pas zachter gaat spelen als er iets van gezegd wordt. Zelf speel ik piano en een blaasinstrument en als ik met buren in de lift sta, vraag ik regelmatig of ze last van me hebben. Maar ik snap dat dat bij je buurvrouw geen zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
Koop een zware bal en ga tegen hun voordeur lopen voetballen



Maar even serieus, ik heb het gevoel dat a-socialen er altijd mee wegkomen. Die doen gewoon waar ze zin in hebben. En komen er ook nog mee weg.



Geen oplossing hier, wel een knuffel
Die gaat denk ik ook proberen te bemiddelen en ik geloof ook met de woningbouw praten omte kijken wat de regels nu zijn enzo.



@Splinter, ik ben nogal geirriteerd van de situatie hier, verder niet naar jou. Vind het gewoon apart dat het plots gaat over mijn 'overlast' terwijl er 1x een klacht is geweest en ik daar gewoonweg meteen op gereageerd heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:yellowlove2punt0 schreef op 20 juli 2013 @ 08:07:

Die gaat denk ik ook proberen te bemiddelen en ik geloof ook met de woningbouw praten omte kijken wat de regels nu zijn enzo.



@Splinter, ik ben nogal geirriteerd van de situatie hier, verder niet naar jou. Vind het gewoon apart dat het plots gaat over mijn 'overlast' terwijl er 1x een klacht is geweest en ik daar gewoonweg meteen op gereageerd heb.

Dat is het vivaforum for you. Aan een half woord hebben we genoeg om de verkeerde conclusie te trekken en advocaat van de duivel is onze favoriete sport hier .



Maar serieus, als jij een kerel van 2 m. was geweest had je gewoon die bal afgepakt en dat kind weggestuurd. En dat had iedereen volstrekt normaal gevonden. Wat hier gebeurt is intimidatie door degene die het hardst kan schreeuwen. Eigenlijk zou je nog steeds de bal af moeten pakken en het kind wegsturen.

Dat je bang bent voor escalatie snap ik, maar daardoor lever je wel steeds meer van je eigen ruimte in.



Is het nog rustig, trouwens?
óu sont les neiges d'antan

Ik ken het merano, maar ik weet gewoon dat ike en aardige buur ben en overigens ook een goed lid bewonersvereniging waar ik altijd klaar sta voor bewoners (ik heb zelfs van deze vrouw verdedigt bij de woningbouw dat ze een kind heeft, want daar gingen ze dan heel moeilijk over doen blabla). Nu nog rustig hier, maar idd ik lever eigen ruimte in.Het is gewoon moeilijk uit te leggen, maar er valt echt geen gesprek mee te voeren. Ze blijft gewoon maar bleren, ze heeft een keer 2 uur aan een stuk door staan bleren en dan sta je daar ook maar tussendoor dingen te zeggen maar ze gaat maar door. Er komt geen oplossing of iets uit want dat punt heeft het gesprek niet eens. Niet eens een let's agree to disagree, het is gewoon vanuit haar van : Ik doe wat ik wil en jij zeikt. En dat gaat dan uren zo door. Ik merk dat ik het ook gewoon vrij slecht meer trek omdat er nooit ergens over gepraat kan worden. Mijn naaste buuf is trouwens heel leuk en lief dus daar probeer ik me dan ook maar aan vast te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven