Cadeau op kamers

30-11-2016 12:05 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik eindelijk tijd om langs mijn broertje (21) te gaan die 2 maanden geleden op kamers ging.



Van te voren wil ik wel ergens nog een leuk cadeautje halen maar waar haal ik dat zo last minute. En nog een betere vraag; wat haal ik?
Vraag gewoon wat hij nog kan gebruiken. Zou zo jammer zijn als je aankomt met iets wat hij totaal niet nodig heeft en juist zit te wachten op geld om dingen te kopen die hij wel nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bij de xenos of blokker, leuke bier- of wijnglazen. Of een koffiezetapparaat.
Alle reacties Link kopieren
Een pakketje maken met spullen die een arme student altijd wel kan gebruiken? Eten, drinken, douchegel, dat soort dingen. Niet heel "leuk" qua cadeau, maar hij heeft er in ieder geval iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht voor mijn zusje het kookboek van wat een studentje 's avonds eet en had er een pakket met de basisingrediënten bij gedaan. Zelf kreeg ik destijds een handig wasrek. Allebei geslaagde cadeaus
Alle reacties Link kopieren
Ik weet trouwens niet waar je woont? Maar ik haal vaak last minute cadeautjes bij de KKEC in Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 30 november 2016 @ 12:11:

Ik weet trouwens niet waar je woont? Maar ik haal vaak last minute cadeautjes bij de KKEC in Rotterdam.Ik omgeving Tilburg. Hij in Breda, dus daar zou ik ook nog kunnen kijken
Alle reacties Link kopieren
In Breda zit een Flying Tiger. Daar hebben ze ook grappige cadeautjes.
Alle reacties Link kopieren
Een cadeaubon van de IKEA? Altijd welkom lijkt me. En anders een leuk kookboek, of inderdaad een pakketje maken van kleine nuttige cadeautjes.
Alle reacties Link kopieren
- Fokke en Sukke kookboek.

- Bier
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Een basispakket met allerlei benodigdheden: Pasta, spaghettisaus, wc-blok, douchegel, condooms, schoonmaakdoekjes, bier/cola, ...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan voor een kookboek (tenzij je weet dat hij er al een heeft en/of goed kan koken) en een tas boodschappen (bij voorkeur houdbaar spul). Komt altijd wel van pas



Of gewoon even bellen idd. of er nog iets is wat hij nu achteraf nog mist of graag zou willen hebben.



En anders iets dat hij sowieso "gewoon" leuk vind. Een boek, cd's...

Iets van/voor zijn hobby.
Ik zou ook gaan voor wat basisdingen die hij kan gebruiken en daar een leuk pakketje van maken.

Wasteiltje met afwasmiddel, theedoek, handdoek, afwasborstel voor de gein en aangevuld met lekkere dingen, eten en drinken
Alle reacties Link kopieren
Een kratje bier! Glazen overbodig, wordt uit de fles gedronken :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Shine73 schreef op 30 november 2016 @ 12:31:

Een kratje bier! Glazen overbodig, wordt uit de fles gedronken :-)Ten slotte zit het al in glas
Alle reacties Link kopieren
Tosti-ijzer, dat zou ik mijn broertje geven
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
(zonder gein) ovenhandschoenen!

En dan aanvullen met leuke en lekkere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een cadeaubon doen van een handige zaak als HEMA, er zijn altijd wel dingen nodig waar je pas later achterkomt.
Alle reacties Link kopieren
ik zie hier nu paar keer ´kookboek´langs komen, maar studenten koken toch vanaf de tablet?

Allerhande.nl etc?

Ik ben dol op boeken, maar een basiskookboek vind ik zonde van het geld



Ik zou een bon kopen, Hema, Blokker, Ikea oid
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 30 november 2016 @ 13:15:

ik zie hier nu paar keer ´kookboek´langs komen, maar studenten koken toch vanaf de tablet?

Allerhande.nl etc?

Ik ben dol op boeken, maar een basiskookboek vind ik zonde van het geld



Ik zou een bon kopen, Hema, Blokker, Ikea oid



Er zijn studentenkookboeken die veel gerechten hebben die budget en een-persoons zijn op internet is het vaak of het een of het ander of je moet flink zoeken. Althans, dat vond ik haha. Dan is een klein boekje vaak wel handig.



Al kan je grotere budget-maaltijden natuurlijk ook invriezen. In dat kader: misschien, als er een vriezer is, zijn van die bewaaardozen een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
Mensen die op kamers gaan gaf ik altijd cadeaubonnen van de ikea.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg inderdaad veel pakketjes met houdbare levensmiddelen. Soms hele boodschappentassen vol! Spullen voor in huis kreeg ik ook; van onderzetters tot leuke kaarsjes, maar dat is misschien meer iets voor vrouwen dan voor een man.



Wat ik een super praktisch cadeau vond waren bewaardoosjes in allerlei maten! Van een handige kennis kreeg ik een tegoed bon voor kleine klusjes. Zo kon ik hem laten opdraven voor het vervangen van een kapotte lamp of het ontstoppen van de gootsteen.
Alle reacties Link kopieren
Pannenkoekenmix waar je alleen nog water aan toe moet voegen. Had ik op voorraad voor het geval ik geen (geld voor) brood of avondeten had. En als je een groot budget hebt een fatsoenlijke koekenpan met dikke bodem erbij. En/of een spatel.
In ieder geval vragen wat hij kan gebruiken. Dan weet je dat je niets koopt wat hij al heeft.

Of een bon.

Of een pakket met kookwaar zoals spaghetti, saus, rijst, blik soep etc. Vergelijkbaar met een kerstpakket, maar dan met goed bruikbare en houdbare etenswaar.
Wel lief dat je er zo goed over nadenkt. Veel plezier met het bezoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven