Centrifugeren kleine wasjes lukt niet

02-05-2016 22:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me een nieuwe wasmachine (Bosch) aangeschaft maar ik heb een probleem met het centrifugeren.



Het is een machine van 8 kg en hij centrifugeert geen kleine wasjes. Ik heb naar Bosch gebeld omdat ik dacht dat hij stuk was maar het blijkt normaal te zijn. De sensor van de onbalansregeling is zeer gevoelig en het enige dat werkt is meer in de wasmachine stoppen!



Omdat ik alleenstaande ben en geen droogkast heb is dit een groot probleem! Ik doe er echt weken over om zo'n machine te vullen omdat ik natuurlijk de was sorteer! Ik woon ook op een appartement en meer dan 1 groot droogrek (en dat gebruik ik nu al) is niet mogelijk.



Ik ben ook wat boos omdat de verkoper hier niks van gezegd heeft! Hij zei me dat de machine zijn verbruik aanpast aan de belading en dat 8 kg tegenwoordig de norm is.



Omruilen (heb gebeld) mag niet omdat de machine gebruikt is. Dat begrijp ik maar ik kon proberen ...



Heeft er hier iemand ook zo'n problemen met zijn wasmachine? Hoe lossen jullie het op? Zouden tennisballen of wasdrogerballen helpen om te centrifugeren?



Ik vind het zo'n zonde want die machine heeft me bijna €700 gekost!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem toch aan dat dat ding ook een stand voor halve wasjes heeft?

Hoe ver sorteer je uit, als het je weken kost om 1 machine te vullen? Kun je echt niet iets meer samenvoegen?
Colour catcher doekjes gebruiken?
Waarom heb je zo'n grote machine gekocht als je maar alleen bent?! Ik heb een gewone 5 kilo machine (3 personen), en die centrifugeert inderdaad ook geen enkele stukken. Dan gooi ik er meestal een paar handdoeken bij die toch gewassen moeten worden, en gaan die een keer mee op 30 graden (daar krijg je niets van).
Alle reacties Link kopieren
o jee, wat een dom probleem



kan je niet een voorraadje vodden of lappen aanleggen en deze bij je was toevoegen?
Alle reacties Link kopieren
Wat stom!! Ik zou gewoon een officiële klacht indienen bij de winkel waar je hem hebt gekocht, laat ze maar met een passende oplossing komen.



Op mijn wasmachine (geen Bosch) zit een aparte knop voor (extra) centrifugeren, heeft die van jou dat ook? Wellicht kan je die dan na het wasprogramma een keer aanzetten. Als dat wel werkt...
Mijn machine, ook Bosch, kan 8 kilo wassen maar ook 3 kilo. En ook gewoon centrifugeren, al merk ik wel dat als ik maar 1 ding in de trommel doe dat het dan natter blijft. (Handwasje centrifugeren)
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je een 8 kilo wasmachine ?

Dat is meer iets voor een gezin.



Heb je de mogelijkheid tot alleen centrifugeren ?
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Alle reacties Link kopieren
Is dat iets nieuws of zo? Wat een belachelijk iets zeg! Kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent.

De wasmachine wast wel, maar centrifugeert niet als ik het goed begrijp? Is het een idee om voor deze wasjes een losse centrifuge aan te schaffen?

Ik was ook geregeld 3 a 4 kledingstukken omdat ik die shirtjes niet te lang wil laten liggen en het nergens anders bij past.
Alle reacties Link kopieren
Of zoiets:

klik
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo'n grote wasmachine kopen wanneer je alleen bent en alles sorteert?



Wij zijn met z'n tweetjes. En ik sorteer bijna niet, gooi alles zo'n beetje bij elkaar op een kort programma met 30 graden. En mijn kleding blijft gewoon goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ander merk, maar heb er ook last van. Bij mij is het echter niet zo'n probleem, omdat met een gezin de machine zo vol zit.
Alle reacties Link kopieren
Of zoiets:

klik



geen grapje!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou enkele kledingstukken dan samen wassen, of desnoods twee (schone) handdoeken meewassen.

Edit: of anders (klets)nat op een hangertje laten drogen
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat ze dat niet gezegd hebben. De hoeveelheid was is bepalend voor het type wasmachine en het is bekend dat weinig wasgoed in een grote trommel vaak niet goed wordt gecentrifugeerd.

Ik heb hetzelfde met mijn Bosch droger, maar zo'n kanon van een trommel is nu eenmaal bedoeld voor grote ladingen. Als het nodig is prop ik er een paar handdoeken bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Bosch van 8 kilo. Herken het probleem want hier heb ik het ook. Wat ik doe is de machine alleen laten centrifugeren, dan doet ie het altijd wel. Ik heb daar een apart programma voor en neem aan jij ook.

Bij mij is het standaard met bepaalde wasjes, zoals vloerkleedjes die ik apart wil wassen. Op gegeven leer je wat je het best op welk programma kan draaien en anders apart laten centrifugeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 02 mei 2016 @ 22:31:

Ik heb een ander merk, maar heb er ook last van. Bij mij is het echter niet zo'n probleem, omdat met een gezin de machine zo vol zit.Oke, vanaf nu ben ik liever voor mijn wasmachine
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamuza schreef op 02 mei 2016 @ 22:34:

Of zoiets:

klik



geen grapje!Ik dacht hier ook aan. Maar dacht toen, hoe ga ik hier een slacentrifuge verkopen?
Balen zeg, net een nieuwe dure wasmachine en er dan achter komen dat hij je wasjes niet centrifugeert.

Ik zou een oproepje op Facebook ofzo zetten, met de vraag of iemand misschien van wasmachine wil ruilen.



Je weet maar nooit of er iemand is met een wasmachine met een vulgewicht van maximaal 5 kg,

die er liever een heeft die 8 kg aankan.



Wat je droogrek betreft: ik woon ook niet gigantisch groot, en heb een extra rekje aan de badkamerdeur hangen (google maar even op 'balkondroogrek').



En ben wel benieuwd hoe je je was sorteert, aangezien je zegt dat je er weken over doet om je wasmachine vol te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens kunnen kijken of er nog van die losse centrifuges te koop zijn. Mijn moeder heeft een Miele van 30 jaar oud en die is nog steeds superhandig om de handwasjes even in te centrifugeren. Ik heb er zelf in mijn studententijd ook een gehad, maar geen idee of die dingen er nog zijn.
Alle reacties Link kopieren
@pamelacourson, die zijn nog gewoon te koop. Voor rampmachines
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe sorteer jij je was dan in hemelsnaam?



Hier ook alleen en een 7kg wasmachine, maar die krijg ik 2 keer per week gewoon vol hoor?

Beddengoed, kleding, handdoek, keukenhanddoeken..... Alleen nieuwe dingen was ik apart de eerste keer. En wat echt wit moet blijven. Maar dat kan ik dan vaak wel weer combineren met een witte handdoek of m'n witte hoeslaken ofzo.
Bij kleine wasjes is het bekend dat hij dan niet centrifugeerd omdat de trommel dan niet helemaal bekleed is. Dit heeft te maken dat de wasmachine dan niet gelijk verdeeld is in gewicht. Kortom meer wassen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Dat staat hier ook in de gebruiksaanwijzing. Hij probeert het eerst een paar keer, en als de sensor disbalans voelt, dan draait hij na een aantal pogingen (ik dacht drie) door naar het volgende programmaonderdeel als die er is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar zoveel mogelijk op. Voor de handwas heb ik een losse centrifuge.



Ik zou er een van marktplaats kopen. Het is overigens nog een kunst apart om de was in dat ding te verdelen. Je kan er het beste op gaan leunen als hij begint met draaien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven