Colporteurs/Jehova getuigen...

28-10-2014 14:27 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik vraag me af hoe jullie er mee omgaan als er colporteurs en/of jehova's getuigen aan de deur staan.

Er komen hier in de wijk namelijk aardig wat langs en ik ben waarschijnlijk te beleefd, laat mensen vaak hun verhaal doen. Soms laat ik me dan weer wat "aansmeren". (zoals loten voor een loterij die ik later weer af moet zeggen...)

Ik wil weten hoe ik mensen op een vriendelijke manier zo snel mogelijk kan laten weten dat ik niet geïnteresseerd ben.

Dus; hoe reageer jij op colporteurs en/of Jehova's aan je deur? Misschien kan ik er nog wat van opsteken...
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg meteen 'Nee bedankt, fijne avond'. Klaar.



En bellen ze beneden aan dan zeg ik door de intercom dat ik geen belangstelling heb en laat ik ze niet binnen.
Wat Bootje zegt.
Alle reacties Link kopieren
Wat Bootje zegt, en ondertussen de deur dichtdoen.
Geen interesse, fijne avond en gelijk de deur dicht.
Je hebt van die stickers voor op je deur, maar bij mij volstaat een nee bedankt meestal ook wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 oktober 2014 @ 14:29:

Ik zeg meteen 'Nee bedankt, fijne avond'. Klaar.



En bellen ze beneden aan dan zeg ik door de intercom dat ik geen belangstelling heb en laat ik ze niet binnen.



Dat zeg je al meteen als je de deur open doet, voordat ze één woord gezegd hebben?

Jammer wat dat betreft dat ik niet meer op een flat woon...
quote:wendy23 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:33:

[...]





Dat zeg je al meteen als je de deur open doet, voordat ze één woord gezegd hebben?

Jammer wat dat betreft dat ik niet meer op een flat woon...Ja.
Ik onderbreek het verhaal en zeg dat verder vertellen geen zin heeft omdat ik toch niks ga kopen/afspreken/betalen.



Vaak komt dan de vraag: 'Mag ik vragen waarom niet?' En dan zeg ik: 'Ja hoor dat mag u vragen, maar ik ga er niet op antwoorden, want ik ga nu verder met waar ik mee bezig was.'



*gaat nogmaals proberen zo'n stikker te bestellen waar op staat dat colporteurs en geloofsovertuigingen niet hoeven aan te bellen*
Ik doe gewoon meestal niet open als iemand belt en ik verwacht geen pakketje of visite.



Als ik per ongeluk wel open doe en er wil iemand wat aan mij slijten ben ik er gauw klaar mee. Deur gaat net zo snel weer dicht als dat ie open ging.



Maar neem een sticker inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Daar hebben wij preventief een sticker voor naast de deurbel:







En daar kan ik lekker naar verwijzen als aanbellers hem niet hebben gezien.



En anders bestaat het antwoord "Nee" ook nog.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 28 oktober 2014 @ 14:32:

Je hebt van die stickers voor op je deur, maar bij mij volstaat een nee bedankt meestal ook wel.Daar heb ik ook wel eens over nagedacht idd, zo'n sticker. Maar werkt dat ook echt, bellen ze dan niet meer aan, vraag ik me af?
quote:wendy23 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:33:

[...]





Dat zeg je al meteen als je de deur open doet, voordat ze één woord gezegd hebben?

Jammer wat dat betreft dat ik niet meer op een flat woon...Nou, ik laat ze wel even zeggen waar ze voor komen, maar als het een heel verhaal is onderbreek ik ze. Met name studenten heb de kunst van het 'lullen zonder dat je er een speld tussen krijgt' aardig onder de knie. Daar praat ik dus gewoon doorheen, vind ik zonde van mijn en hun tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 28 oktober 2014 @ 14:34:

[...]



Ja.Hahaha! Ik ben echt veel te beleefd... gebrek in mn opvoeding...
quote:wendy23 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:36:

[...]





Hahaha! Ik ben echt veel te beleefd... gebrek in mn opvoeding...

Ik ben heel beleefd, maar ga niet mijn tijd verspillen aan mensen die me wat aan willen smeren.

Daarbij komen ze altijd onder het koken/eten/kinderen naar bed brengen.
quote:wendy23 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:36:

[...]





Hahaha! Ik ben echt veel te beleefd... gebrek in mn opvoeding... De meeste mensen die aan de deur komen om iets te verkopen zijn ook niet beleefd. Dus waarom zou jij dan wel beleefd zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy23 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:35:

[...]





Daar heb ik ook wel eens over nagedacht idd, zo'n sticker. Maar werkt dat ook echt, bellen ze dan niet meer aan, vraag ik me af?



Oh ja wel hoor, wat Jehova's komen opeens niet meer overtuigen, maar vrijblijvend een praatje houden.



En verkopers, verkopen opeens niet meer omdat je wat 'gratis' krijgt (en daarnaast ook gewoon een abonnement of andere leverancier).



In mijn ervaringen respecteren de collecteurs de sticker.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 oktober 2014 @ 14:38:

[...]





De meeste mensen die aan de deur komen om iets te verkopen zijn ook niet beleefd. Dus waarom zou jij dan wel beleefd zijn.Nou inderdaad, regelmatig krijg ik van die verkopers aan de deur die heel popie jopie doen als ik met ze op school heb gezeten.
quote:Istar_ schreef op 28 oktober 2014 @ 14:38:

[...]



Ik ben heel beleefd, maar ga niet mijn tijd verspillen aan mensen die me wat aan willen smeren.

Daarbij komen ze altijd onder het koken/eten/kinderen naar bed brengen.



Als ik geen haast heb met kinderen enz wil ik er ook nog wel eens aangeven dat ik prima in staat ben zelf te kijken op internet of in de winkel als ik iets nodig heb. Bedankt en de deur dicht.



Doe ik ook aan de telefoon.
Hier is een loterij erg hardnekkig met bellen. Zodra ik hoor wat het is zeg ik netjes "geen interesse. Fijne avond." en hang op.

Meer dan die 4 woorden vind ik zonde van mijn tijd
Alle reacties Link kopieren
Als ik ze aan zie komen lopen stuur ik onze herder naar de voordeur. Die is afgericht op grommen/lip optrekken/blaffen. Laatste keer wisten ze niet hoe hard ze moesten rennen.



Mocht ik het niet doorhebben en de deur open doen is t een vriendelijk maar duidelijk 'nee bedankt' en gaat de deur dicht.



Zo'n sticker is een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jippertje schreef op 28 oktober 2014 @ 14:39:

[...]





Oh ja wel hoor, wat Jehova's komen opeens niet meer overtuigen, maar vrijblijvend een praatje houden.



En verkopers, verkopen opeens niet meer omdat je wat 'gratis' krijgt (en daarnaast ook gewoon een abonnement of andere leverancier).





In mijn ervaringen respecteren de collecteurs de sticker.De collecteurs heb ik dan weer minder moeite mee...
Alle reacties Link kopieren
quote:vivachantal schreef op 28 oktober 2014 @ 14:43:

Als ik ze aan zie komen lopen stuur ik onze herder naar de voordeur. Die is afgericht op grommen/lip optrekken/blaffen. Laatste keer wisten ze niet hoe hard ze moesten rennen.



Mocht ik het niet doorhebben en de deur open doen is t een vriendelijk maar duidelijk 'nee bedankt' en gaat de deur dicht.



Zo'n sticker is een goed idee!Hahaha! Geweldig... Misschien kan ik met dat argument mn man overhalen voor een hond....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zelfgemaakte sticker (van de label writer) onder mijn deurbel: 'geen verkopers of geloofovertuigers'



En als ze dan toch bellen, wijs ik naar het stickertje met de vraag of ze analfabeet zijn en doe de deur dicht.
Ik onderbreek ze ook anders blijven ze maar praten. Ook aan de telefoon of op straat. Laatst een gozer in het centrum die me een abonnement wilde aansmeren. Waarom niet? Vroeg hij.

Omdat ik er geen geld voor heb, was mijn antwoord. Werkt ook goed, dan weten ze dat er bij mij niks te halen valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven