Crochet Along - 2015

02-01-2015 16:41 271 berichten
Wie doet dit jaar ook (weer) mee?



Voor links naar dit haakproject:

Terrays blog

Jolanda's blog
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 02 januari 2015 @ 21:13:

[...]



Ik denk het niet. Die van vorig jaar en dit jaar zijn gewoon bestaande patronen die opgedeeld zijn in stukjes. Maar die zijn niet bedacht door die twee feeksen ofzo. En ze hebben er ook geen patent op.Nee. Haken is niets meer dan een paar steken combineren. En met iedere soort van haakbijbel kan je een deken maken. Iedere toer een ander patroontje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat is die van Knotten, Thordis.
quote:Aztec schreef op 02 januari 2015 @ 21:12:



Ik denk dat het best wat werk is om een CAL te ontwikkelen, SpringDing.Was is ook niet van plan hoor, ik dacht er is hier vast een creatieve geest die zich geroepen voelt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 02 januari 2015 @ 21:13:

[...]



Ik denk het niet. Die van vorig jaar en dit jaar zijn gewoon bestaande patronen die opgedeeld zijn in stukjes. Maar die zijn niet bedacht door die twee feeksen ofzo. En ze hebben er ook geen patent op.Klopt. Er is een kant-en-klare pdf met foto's. In het Engels.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 02 januari 2015 @ 21:18:

[...]



Klopt. Er is een kant-en-klare pdf met foto's. In het Engels.Vorig jaar ook. Maar als je voorliep mocht je niet meer meedoen.
Scheepjes had er ook één met een kant en klaar pakket eind 2014, de slimmeriken!

Silvershadow heeft die gemaakt. (Silver waar zit je?!)



Ook op die FB-pagina gemuts en gemeut van hier tot en met trouwens. Of je de blokken in verschillende kleuren 'mocht' maken, en het zou qua aantal bollen allemaal niet kloppen, blablabla. En dan dames die een losse nog niet van een stokje konden onderscheiden, en dan als eerste project gelijk maar die CAL gingen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 02 januari 2015 @ 21:17:

[...]



Was is ook niet van plan hoor, ik dacht er is hier vast een creatieve geest die zich geroepen voelt!



Dan wordt het wel pas 2016.

Je moet dat natuurlijk ook nog haken en uitschrijven.



Laat het patroon dan wel beginnen met dat het niet uitmaakt welke kleur(en) en dikte met bijpassende naald je gebruikt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi patronen haken met naald 12 of 20 geeft trouwens geweldige resultaten. Grote stappen snel klaar. Leuk als kussens bijvoorbeeld wanneer je een uil haakt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 02 januari 2015 @ 21:23:

Amigurumi patronen haken met naald 12 of 20 geeft trouwens geweldige resultaten. Grote stappen snel klaar. Leuk als kussens bijvoorbeeld wanneer je een uil haakt.20??! Holy Moly, dat is grote stappen gauw thuis!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de moogly Afghan crochet allang 2015 doen.

De eerste keer dat ik een crochet along ga doen. Ben benieuwd!
It ain't me
quote:Fame schreef op 02 januari 2015 @ 21:21:

[...]





Dan wordt het wel pas 2016.

Je moet dat natuurlijk ook nog haken en uitschrijven.



Laat het patroon dan wel beginnen met dat het niet uitmaakt welke kleur(en) en dikte met bijpassende naald je gebruikt.We zouden natuurlijk ook gewoon een simpele deken kunnen maken, een ripple ofzo, en dan een kleurenschema aanhouden (dan kan je wel je eigen kleuren kiezen maar gebruikt iedereen wel hetzelfde schema). Leuk om dan de vorderingen te zien.
Ik lees VS/UK-patronen net zo gemakkelijk als de NLse, dus dat maakt voor mij niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 02 januari 2015 @ 21:24:

[...]





20??! Holy Moly, dat is grote stappen gauw thuis!Ideaal om snelvanrestanten af te komen. Veel draden tegelijk maakt ook dikke draad. 😁
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er is ook nog een mysterie CAL: Dutch Mystery Crochet Along (FB of breiparadijs.nl). Ik wacht nog even op de eerste aanwijzingen en dan maak ik een keuze wat ik ga doen.
Ik ben niet zo van de mystery. Straks wordt t spuuglelijk, en dan heb je het nog zelf gedaan ook!
Ik heb mijn huiswerk voor vandaag af. Alle FB meldingen staan uit, die wil ik allemaal niet op mijn tijdlijn hebben. Al die dozen die vragen hoeveel meter ze nodig hebben, op 23 december vroegen waar dat bestand dan staat (het is een CAL 2015..... ) en de onzekerheden over de kleuren.

Alleen kijken als ik er zin in heb en tussendoor nog de Scheepjes CAL afmaken in mijn eigen kleuren. Springding
Alle reacties Link kopieren
Een Viva crochet along zou ik wel aan meedoen.

Die ontwerpen van die twee dames vind ik persoonlijk afgrijselijk. Op pinterest en Ravelry staan er zoveel mooiere, helemaal gratis.



Het erge is wel dat ik inmiddels alleen nog uk/VS haaktermen snap, als ik een NL beschrijving lees heb ik een vertaalschema nodig
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ga voor de CAL van de irritante dames. Ik heb de meldingen daarvan ook al uitstaan. Ik denk dat ik nog niet gevorderd genoeg ben voor de mysteryCAL. Al heb ik wel hele positieve ervaringen met breiparadijs.nl. Ik ga met de deken heel veel oude wolletjes opmaken. Dat maakt voor die vierkante deken volgens mij niet zoveel uit. Het enige lastige is dat ik best veel Catania heb, waar ik niks mee doe. Al mijn andere wolletjes zijn dikker.



Ik wilde eigenlijk Drops Alpaca kopen voor deze nieuwe deken. Twijfel, twijfel.




Vraagt er iemand op fb: Uuhm mensen,... misschien een dom vraagje ofzo hoor. Maar,.. Waarom is iedereen exact dezelfde vierkantjes aan het haken?



Echt, je kon me opvegen na al die trotse vierkantjes


Voor veel mensen is LEZEN op zich ook al heel moeilijk.



Mensen: lees eerst het vastgezette bericht.



Staat eronder iemand die roept: "hoeveel wol heb ik dan nodig?"



Zucht.....
Ik zie wel hele mooie dingen voorbijkomen. Die deken van vorig jaar is toch wel heel mooi! En nu was er ook eentje die het had gebaseerd op de kleuren van een behangetje. Erg mooi!



Waar ga jij mee haken, SilverShadow?
Ik heb acryl gehaald, Kartopu Gonca en twee Miracle bolletjes. Ben ondertussen bijna aan het einde van mijn Scheepjes CAL, nog twee vierkantjes en dan aan elkaar maken.



En jij Aztec?
Alle reacties Link kopieren
Aha, ik dacht ook al dat ik als enige vreemde eend in de bijt stilletjes tussen die haakmutsen op fb zat te gniffelen maar ook me te ergeren aan de dictatuur. Ik hen m.n. via die blogs gehaakt (2014) en dat ging prima. Was beginnend haakster overigens. Heb hem nog niet af, vond het een beetje saai worden (niet de deken maar het werk), ga hem nog wel oppakken hoor, als ik weer meer tv kijk met boer zoekt vrouw enzo. Dan wil ik juist saai werk.



Ik was laatst overigens in een handwerkwinkel en aan een gesprek achter me merkte ik dat het zo'n fb vrouw was die met de cal 2014 meegedaan had en zich nu klaar aan het maken was voor de 2015. Ze was lovend over de twee cal dames. Ik draaide me om en daar stond het stereotype profielfoto die ik op die fb groep tegenkom. :-)



Ik ga nu meedoen aan een knit along.
quote:coravanmora schreef op 03 januari 2015 @ 23:35:

Ik draaide me om en daar stond het stereotype profielfoto die ik op die fb groep tegenkom. :-)Euhm... ik durf het bijna niet te vragen, hoe ziet zo'n stereotype er uit dan?
Alle reacties Link kopieren
Kort gepermanent haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven