Crochet Along - 2015

02-01-2015 16:41 271 berichten
Wie doet dit jaar ook (weer) mee?



Voor links naar dit haakproject:

Terrays blog

Jolanda's blog
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 13 januari 2015 @ 00:52:

Ik zie net een poll voorbij komen, hoe oud iedereen is. Verbaas ik me dan weer over dat iedereen dan ook nog in een reactie zegt hoe oud ze zijn. En een enthousiasteling die dan verteld dat ze juf is, en moeder van twee kinderen, en bezig is met de CAL 2014 en met die van 2015 en 39 jaar is. Who cares...Ja, ik verbaas me ook altijd met wat mensen erneer zetten.
En ja hoor, de eerste vraag wanneer week 3 komt is al gesteld




Ik ben gisteren begonnen met die van 2014, heb nu week 6 afgerond.
Wow, turbo!



Ik wil ook die van 2014 maken, maar je kunt niet meer bij de berichten van 2014 komen. Stom dat ze de CAL's van 2014 en 2015 niet hebben gesplitst.
Wat ik ook vaak voorbij zie komen:



Wat een leuke granny is dat! Zou je me een pb willen sturen om te zeggen waar je die vandaan hebt?



En dat gaat dan over de granny van de CAL zelf.
Of nog beter: start een forum. Over zure viswijven gesproken: de helft zou niet misstaan op het Libelleforum. Als er ook maar iemand een bericht neerzet wat kritisch of negatief opgevat kan worden, valt de hele Libellemeute daarover. En die veren die in de reten van de beheerders worden gestoken. Driewerf bah. Maar aan de andere kant kan ik het niet laten om toch op de fb-pagina te kijken



En sommige dingen zijn ook gewoon erg mooi. Maar soms worden de lelijkste dingen geliket. Een like op deze fb-pagina zegt echt helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
oh ja ik heb vorig jaar gereageerd op iemand die Acryl draadjes in haar tuin hing zodat de vogels nestjes konden maken. Toen ik zei dat dat milieuvervuiling was kreeg ik al die vrouwtjes op mijn dak.
Ja, een forum zou nog beter zijn. Dan kun je ook al dat geklets apart zetten. Nu scrol ik daaroverheen om bij de relevante berichten te komen. Want die zijn er gelukkig ook. Ik als haakbroekie heb er al veel van opgestoken! En als ik zin heb in een beetje vermaak dan lees ik het overige geneuzel geklets. Zoals over acryldraadjes in de tuin.
De puffsteek deze week, die ken ik wel. Ik wacht met haken tot volgende week. Dan kan ik dan mijn kleuren bepalen.



Ik vind 1 randje in deze fase ook wat weinig, maar daar mag je op de groep niks van zeggen
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 16 januari 2015 @ 20:31:

De puffsteek deze week, die ken ik wel. Ik wacht met haken tot volgende week. Dan kan ik dan mijn kleuren bepalen.



Ik vind 1 randje in deze fase ook wat weinig, maar daar mag je op de groep niks van zeggen Ja daar mag je wel wat over zeggen maar dan krijg je de dames: Wacht maar totdat je op een meter zit" Over je heen
Ik ben geen hele snelle haker, denk ik. Als de deken groter wordt, dan ben ik best tevreden met één toer. Of een halve om mijn part. De eerste week kostte me 3 uur, week 2 2 uur. Ik denk dat ik dit in een half uurtje wel af heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 16 januari 2015 @ 20:51:

Ik ben geen hele snelle haker, denk ik. Als de deken groter wordt, dan ben ik best tevreden met één toer. Of een halve om mijn part. De eerste week kostte me 3 uur, week 2 2 uur. Ik denk dat ik dit in een half uurtje wel af heb.Ben nog bij week 1. Had veel hulp nodig en daarna veel uithalen toen ik erachter kwam wat ik fout deed (drie dubbele stokjes, 3 losse, drie dubbele stokjes die in dezelfde ruimte moesten maar dat had ik dus niet gedaan.) Dat duurde een paar uur voordat ik erachter kwam
Ben je beginnend haker, Steph?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de originele granny's gehaakt, verder niets. Tas gehaakt en ben nu met kussens bezig.

Dus als je het zo bekijkt ben ik best wel beginnend.
Ik ben helemaal bij, week 3 is nu ook af.

Zag een voorbeeld van iemand die er een kussentje van had gemaakt. Vroeg iemand: oh wat mooi, waar heb je dat patroon vandaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 19 januari 2015 @ 22:58:

Ik ben helemaal bij, week 3 is nu ook af.

Zag een voorbeeld van iemand die er een kussentje van had gemaakt. Vroeg iemand: oh wat mooi, waar heb je dat patroon vandaan? Serieus, op de groep?
Ja ik mieterde echt van mijn stoel af van het lachen.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu aan de kruisjes van week 2 begonnen.. Leuke steek maar deed ik de eerste kant niet netjes dus uithalen. Gaat wel lukken.
Ik was bij de derde rand puffsteken toen ik erachter kwam dat ik aan het begin een fout had gemaakt... zucht! Lezen Silver, LEZEN.... (er staat namelijk aan het einde dat je 13 puffsteken per rand moet hebben).
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 20 januari 2015 @ 18:42:

Ik was bij de derde rand puffsteken toen ik erachter kwam dat ik aan het begin een fout had gemaakt... zucht! Lezen Silver, LEZEN.... (er staat namelijk aan het einde dat je 13 puffsteken per rand moet hebben).Herkenbaar dat lezen. Succes ermee.
Er blijven mensen om patronen vragen. Echt zo bizar! Ik beschouwde mezelf tot voor 3 weken geleden een beginnende haker, maar als ik sommige vragen lees, dan ben ik behoorlijk gevorderd. En bij de helft van de vragen denk ik wel eens: Doet je google het niet ofzo?



Er was vrijdag of zaterdag ook iemand die al de volgende toeren had gehaakt. Dat vond ik dan wel een beetje flauw.
En door al die mooie mandala's twijfel ik of ik daar niet ook mee moet beginnen. Maar ja, wat moet ik met al die dekens?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik het ergst vond waren mensen die om een (graits natuurlijk) vertaling van een engels patroon vroegen. Dat je geen engels kann ok, dat kann, Maar dat je dan geen benul hebt van hoe moeilijk het is om iets te vertalen daar kann ik met mijn hoofd niet bij.

En in een breigroep wilde iemand dat ik iets voor haar zou breien en als tegenprestatie wilde ze wel van die strass-steentje op een Jeans maken. Kompleet onrealistisch beeld van de wereld. Toen ik zei dat ik niet werk onder ¤12 per uur, was het snel klaar
Ik heb het haken geleerd door youtubefilmpjes te kijken: play, stop, terug, play, stop, ander filmpje enz. Het lijkt in deze (en ook in veel andere groepen hoor!) dat zo'n groep gebruikt wordt als soort google. Ik doe daar niet aan mee. Wil je iets vertaald hebben, dan google je maar op vertaling haaksteken oid. Daar heb je op langere termijn veel meer aan.



Verder krijg ik wel eens opdrachten, maar ik vraag daar nooit iets voor. Vaak wordt het dan een verjaardagscadeau, kraamcadeau, kerstcadeau oid. Zoiets groots als een deken, daar zou ik wel geld voor vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook veel voor andere mensen, Maar dat zijn dan cadeautjes of we ruilen tegen iets gelijkswaardigs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven