Crochet Along - 2015

02-01-2015 16:41 271 berichten
Wie doet dit jaar ook (weer) mee?



Voor links naar dit haakproject:

Terrays blog

Jolanda's blog
Goed zo! Foto's altijd leuk!
Vanochtend een heerlijke sneeuwwandeling gemaakt Daarna ben ik lekker met een kop warme chocomel begonnen met de toeren van deze week. Het is weer af. De deken groeit per week en hij wordt mooi!



Ik zag op de groep een mooi mandje, ik denk dat ik ook maar eens zoiets ga maken. Mijn bolletjes zitten nu allemaal ongezellig in een grote shopper Daar kan ik straks op de camping natuurlijk niet mee aankomen, haha.



Hoe is het bij jullie? Lukt het allemaal? Is er ook al iemand bezig met Sophies Mandala? Ik vind ze zo mooi, maar ze zien er zo moeilijk uit dat ik daar nog even niet aan begin. Eerst de omslagdoek, mandje en deken.
Hier gaat het lekker, ik heb mijn huiswerk voor deze week ook af en ben ondertussen bezig met een knalroze poncho. Vorige week een deken afgemaakt, heb er nu nog eentje liggen en moet nog een kip voor iemand maken (Stip en Haak) maar dan in Pip kleuren. Daarnaast heb ik voor mezelf nog een aantal dingen op de wensenlijst dus ik vermaak me wel
Alle reacties Link kopieren
Aztec, nee met je shopper kun je niet op de camping komen.



Ook het huiswerk is af, nu verder met de AH-tas.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 01 februari 2015 @ 20:20:

Aztec, nee met je shopper kun je niet op de camping komen.

Sophies Mandala daar begin ik niet aan. Lijkt mij moeilijk.



Ook het huiswerk is af, nu verder met de AH-tas.
Jij maakt zo'n gepimpte AH-tas? Dat vind ik mooi! Ik heb niet de techniek om een gehaakt lapje aan een tas vast te maken, laat staan om er ook nog een voering in te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 01 februari 2015 @ 21:14:

Jij maakt zo'n gepimpte AH-tas? Dat vind ik mooi! Ik heb niet de techniek om een gehaakt lapje aan een tas vast te maken, laat staan om er ook nog een voering in te maken.Ik pak niet het originele patroon, dat kan ik niet. Heb het geprobeerd maar ik ging steeds fout. Nu ga ik alles apart maken. Ben nu met de onderkant bezig, zou eigenlijk de voor-of achterkant worden. Aan de zijkant doe ik granny's.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, nog meer CAL haaksters. Ik maak hem ook. Het huiswerk voor deze week is af. Ik ben ook met de sophie's universe bezig. Ik was ook bang dat hij erg moeilijk zou zijn maar voorlopig gaat het me goed af. Ik loop wel wat achter maar ik ben ook later begonnen. Ik hoop dat ik de tijd heb om weer op schema te komen. Ik vind die sophie echt prachtig maar het is voor mij geen project om tijdens het tv kijken te doen. Daarvoor moet ik echt te veel tellen en opletten. De CAL kan wel lekker voor de tv. Net als mijn andere kleine projecten.
Mandje is af en ik heb vanmiddag ook het randje van week 6 gehaakt. Deze week wil ik ook weer een paar toeren van de omslagdoek haken, anders blijft dat ook maar liggen



Hoe is het met jullie CAL's?
Ik was zaterdag bij, nog bezig met een poncho, moet nog een andere poncho aanpassen, moet nog een kip maken en heb zelf nog wat dingen op mijn verlanglijstje. Daarnaast vind ik het heerlijk om te lezen, te gamen, forummen, facebooken, kleuren, films kijken en ondanks dat ik werkloos ben kom ik er nog niet aan toe.
Het is ook geen wedstrijdje, hè? Als ik al mijn vrije tijd zou spenderen aan haken, dan zou ik al een hele winkel kunnen beginnen Nee, ook hier veel internetten en lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan de tweede rand van week6 bezig. Morgenmiddag maak ik hem af. Had een paar waaiers in de tweede en derde stokje gemaakt, dat ziet niet uit. Dus uithalen. Plus dat ik andere dingen ernaast doe. Ik werk niet betaald, wel vrijwilligerswerk en dat heb (naast het huishouden) ook nog. Dat gaat voor de deken uiteraard.
Mijn week 7 is af. Leuke steek! Ik kende de wokkel nog niet. Mijn deken is al flink, 64x64cm.
Die van mij ligt op schema, gisteren al gemaakt. Vandaag geen tijd, morgen niet, maandag niet
Alle reacties Link kopieren
Probeerde die 85 stokjes te maken maar kom op veel meer uit, de vorige rand klopte wel, zou ik kunnen smokkelen? Ik wil wokkels maken. iig op woensdag, na de carnaval.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Sorry voor het 'inbreken'.

Via google kwam ik op jullie topic uit.

Ik vind het heel leuk om te lezen hoe je jullie er in staan. Zo herkenbaar over dat geneuzel op fb.

Sinds een jaar ben ik aan het haken. Ik heb het mij ook zelf aangeleerd door middel van you tube en garnstudio.com

En nog steeds. Als ik ergens net uit kom: hoppa, even op google en weer gaan met die banaan. Ideaal!

Maar nu mijn vraagje.

Ik kwam bij jullie topic uit omdat ik alsnog wil beginnen met de Cal van 2015 (de vrolijke kleurtjes). Alleen vind ik de hoeveelheid wol belachelijk duur worden.

Mijn vraag aan jullie. Welke wol gebruiken jullie? Gebruiken jullie acryl, wol, katoen? En welk merk?



Groetjes,

Jeet
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeet schreef op 17 februari 2015 @ 10:45:

Goedemorgen dames,

Sorry voor het 'inbreken'.

Via google kwam ik op jullie topic uit.

Ik vind het heel leuk om te lezen hoe je jullie er in staan. Zo herkenbaar over dat geneuzel op fb.

Sinds een jaar ben ik aan het haken. Ik heb het mij ook zelf aangeleerd door middel van you tube en garnstudio.com

En nog steeds. Als ik ergens net uit kom: hoppa, even op google en weer gaan met die banaan. Ideaal!

Maar nu mijn vraagje.

Ik kwam bij jullie topic uit omdat ik alsnog wil beginnen met de Cal van 2015 (de vrolijke kleurtjes). Alleen vind ik de hoeveelheid wol belachelijk duur worden.



Ik gebruik Catania, gelukkig kan ik goedkoop eraan komen (1 euro per bol). Maar met het garen van Wibra, Zeeman of Action kom je er ook. Er zijn er genoeg die dat kopen. Nu kun je bij die winkels beter veel inslaan omdat ze daar ook snel door de voorraad zijn. Dus 5 bollen per kleur (of meer) is het beste.

Mijn vraag aan jullie. Welke wol gebruiken jullie? Gebruiken jullie acryl, wol, katoen? En welk merk?



Groetjes,

Jeet
Alle reacties Link kopieren
Inbreken doet hier niemand, zeker niet als je zo'n serieuze vraag stelt.
Smokkelen zou ik niet doen. Toch nog een keer goed kijken naar je vorige toer en goed tellen Steph.



Ik gebruik acryl van Kartopu Gonca. Ook niet goedkoop maar ben gewoon niet zo enthousiast over de goedkope varianten. Ieder zijn ding😊
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 17 februari 2015 @ 11:02:

Smokkelen zou ik niet doen. Toch nog een keer goed kijken naar je vorige toer en goed tellen Steph.



Ik gebruik acryl van Kartopu Gonca. Ook niet goedkoop maar ben gewoon niet zo enthousiast over de goedkope varianten. Ieder zijn ding😊Vorige toer klopte, nog na geteld. Raar dat ik er niet uitkom, in elke losse en op elk stokje toch een stokje? (daarna de wokkels)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb besloten dat ik voor het katoen van Rio ga. Ik ga morgen even bij de plaatselijke wolwinkel een paar bolletjes halen om te proberen.



Groetjes,

jeet
Je hoeft niet alles in 1x te kopen hè?



Ik doe het trouwens wel met de goedkope acryl van de Zeeman. Als ik dit weet vol te houden, dan misschien voor een ander project eens dure wol/garen kopen.
De CAL's schieten als paddestoelen uit de grond, lijkt het wel. Er is nu een Hollanddeken bezig, de CAL2015, de cuddle me-blanket, een mochilatas, de Sophie.



En tot vorig jaar wist ik niet eens het bestaan van een CAL, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 20 februari 2015 @ 09:11:

De CAL's schieten als paddestoelen uit de grond, lijkt het wel. Er is nu een Hollanddeken bezig, de CAL2015, de cuddle me-blanket, een mochilatas, de Sophie.



En tot vorig jaar wist ik niet eens het bestaan van een CAL, hahaha.

Ik kan het ook niet bijhouden al die CAL's, doe alleen maar de 2015 en dat vind ik genoeg.

Eerst week 7 maar afmaken, kom bijna op 85 stokjes uit, nu nog helemaal. Toer ervoor klopte geheel.
Er zijn er genoeg inderdaad. Vandaag weer een opdracht afgeleverd en nu verder met de toeren voor deze week. Daarna verder met mijn ripple, volgende project wat ik eindelijk af ga maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven