De goudentip voor duivenoverlast!!

20-03-2009 08:56 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar trotse eigenaar van een mooie woning in Amsterdam. Helaas heb ik op mijn balkon die aan mijn slaapkamer grenst heel veel last van duiven (vooral in de ochtend).

Mijn balkon wordt veelvuldig door de duiven ondergescheten en gebruikt als roddelplek, met alle gevolgen vandien!



Ik heb inmiddels een net op mijn balkon gehangen, helaas is het heel lastig om een zijkant dicht te krijgen waardoor ze alsnog (wel minder vaak) op mijn balkon kunnen landen en een fijne boodschap achter kunnen laten.



Wie o wie heeft een idee wat ik kan doen om ze tegen te houden? Hoorde laatst van iemand dat een grote tuinkabouter met grote ogen kan helpen? Ook hoop ik dat iemand mij kan vertellen hoe je duivenpoep het makkelijkst weg kan halen. Zoals jullie weten is dat goedje erg agressief en is dat niet met een soppie en schrobber zomaar weg te halen!!



Alvast bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Zo Plompiedom, tja zo kan het ook. Zal er mezelf en mijn buren er een groot plezier mee doen! Toch nog even mijn idee proberen, hopelijk werkt het. Vind afschieten met luchtbuks (niet zielig) maar wel een beetje barbaars, hahaha!
Misschien kun je die luchtbuks collectief aanschaffen met je buren?
Alle reacties Link kopieren
oooh Elninjoo, dat zie je wel zitten hè? Nee, ga proberen de boel dicht te tapen en dan gooi ik wat gif. Als die rondvliegende ratten dan nog steeds mijn terrein betreden en wat gif innemen gaan ze alsnog dood (erg hè)
Alle reacties Link kopieren
Misschien alleen de zijkanten met gaas dicht maken en het net aan de voorkant? Kun je de zijkanten ook mooi laten begroeien met een sterke klimmer, lathyrus ofzo.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Mijn achterbuurman is helaas ook een duivenmelker. Zelf heb ik twee katten en zij zorgen ervoor dat er geen duif op mijn balkon komt. Ideaal. Ik geen duif en mijn katten kunnen fijn de hele dag een poging doen om de duiven te vangen.



Als je gif gaat strooien, houd er dan rekening mee dat dit ook giftig is voor je eigen katten!!!!



Ik zou het eerst proberen met alleen het net en dat proberen dicht te maken en je katten op het balkon zetten.



Succes!
Gewoon neerknallen. Kutbeesten.
Maar mijn overburen hebben wat van die plastic kraaktasjes aan het balkon opgehangen die zo leuk in de wind wapperen. Daar komen ook geen duiven op af.
Alle reacties Link kopieren
Neem een Valk.
Het hoeven geen enorme plastictassen te zijn, gewoon kleine witte zakjes om de zoveel meter knopen.



En anders een birdchaser hier of een plastic raaf neerzetten
Alle reacties Link kopieren
quote:Fje1981 schreef op 20 maart 2009 @ 12:00:

Zo Plompiedom, tja zo kan het ook. Zal er mezelf en mijn buren er een groot plezier mee doen! Toch nog even mijn idee proberen, hopelijk werkt het. Vind afschieten met luchtbuks (niet zielig) maar wel een beetje barbaars, hahaha!



Ja dat is het ook !! Maar niks hielp voldoende en gif strooien zag ik ook niet zitten . Afschieten met een buks ook niet ,maar dat was voor rekening van mijn man ,die het erg zat was .





en tja,Haagse duiven zijn erg hardleers,misschien heb jij meer geluk hihih



succes
Alle reacties Link kopieren
http://www.diergedrag.nl/ ... ergedrag.nl/N_art_15.html?gclid=CMOW0Nm4sZkCFQ48Qwod53JK7A
quote:kattija schreef op 20 maart 2009 @ 12:52:

http://www.diergedrag.nl/ ... ergedrag.nl/N_art_15.html?gclid=CMOW0Nm4sZkCFQ48Qwod53JK7Adie ja
Alle reacties Link kopieren
Had zelf even gekeken maar ga zeker geen 80 euri uitgeven aan die rotbeesten.



Lucifer een plastic raaf werkt misschien ook wel afschrikkend, vrienden van mij hebben eens een grote kabouter neergezet en volgensmij hielp dat ook.



No worries Wittevrouwen mijn katjes komen niet buiten dus krijgen zoiezo geen gif binnen. Zal het ook niet in de binnentuinen strooien aangezien daar ook katten zijn. Ben geen dierenhater, houdt alleen niet van ongedierte en daar schaar ik de Amsterdams duiven zeker wel onder..
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft een plastic nepduif in een bloembak gezet. Er komt geen duif op haar balkon. Ze denken dat het balkon al "bezet" is door de plastic duif! Ik moet hier elke keer om lachen!

Het lastige is, dat als ze eenmaal een nest hebben gehad op jouw balkon, het een soort aantrekkingsplaats blijft. Een vriendin van me had een dun touwtje 10 cm boven haar balkonrand (waar ze neerstrijken) gehangen en ze kwamen niet meer op het balkon, alleen wel nog op de balkonkast (waar ze nestelen en tortelen), dus ik zou zeggen, koop een paar plastic duiven! Opgestaan plaatsje vergaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezewoes schreef op 20 maart 2009 @ 09:29:

Salade met duif en rode wijnsaus



Ingrediënten

4 duiven of duivenborstjes, zout en versgemalen peper,50 gr.boter, 4 kwarteleitjes, 1 eetl boter, 1 kleine krop ijsbergsla, 40 gr. veldsla,1 theel.notenolie

Saus: 1 dl kalfsfond, 1 dl. droge witte Vermouth, 2 dl. rode wijn, 1 theel. franse mosterd, 100 gr. ijskoude boter



Voorbereiding

Was de ijsbergsla en de veldsla in koud water.Droog in een slacentrifuge.



Bereidingswijze

Sausoe de kalfsfond, de Vermouth,de rode wijn en de mosterd in een sauspan. Breng dit aan de kook en laat het zachtjes inkoken tot een stroperige massa. Haal de saus van het vuur en sla er de 100 gr. koude boter in klontjes door. Houd de saus warm.

Bestrooi de duivenborstjes met zout en peper. Bak ze in 50 gr. boter als biefstuk. Ze moeten van binnen nog iets rose zijn. Bak de kwarteleitjes als spiegeleieren (het gaat het makkelijkst als je ze met een keukenschaar openknipt)Snijd de ijsbergsla als julienne ( dunne reepjes). Neem de mooiste blaadjes van de veldsla en leg deze langs de rand van een voorverwarmd bord. Bak de julienne van ijsbergsla in een met notenolie ingevette koekenpan op een matig vuur. De sla moet warm zijn maar nog wel knapperig.Leg de gebakken ijsbersla in het midden van het bord binnen de krans veldsla.Giet hier de rode wijnsaus over. Snijd de gebakken duivenborstjes in dunne plakjes en leg deze warm, keurig gerangschikt, op de ijsbergsla. Leg boven op de duivenborstjes een kwarteleitje.Serveer dit gerecht lauwwarm.



Serveertips

Lekker met toast en gezouten boter, of met notenbrood





Moet je eerlijk bekennen dat ik duif heb gegeten,smaakte niet eens verkeerd
Alle reacties Link kopieren
Zoo mijn balkon heb ik vanmorgen volledig gebaricadeerd, mij benieuwen of dat voldoende werkt. Anders koop ik een nepduif/valk of toch wat rattengif
Alle reacties Link kopieren
Hmm, laatst was er iemand met overlast van katten en toen was het schandalig dat men opperde om het beest te beschieten.



Op vliegvelden spelen ze geloof ik geluiden af van roofvogels om vogels weg te jagen.



Mijn moeder joeg ze altijd weg (wij hadden een set sierduiven geerfd van iemand, 12 stuks) met een bezem. Duurde erg lang voordat ze gingen verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een kat toch wel wat anders dan een duif. Maargoed een duifjesmelker vindt misschien weer van niet.



Moord is mijn laatste redmiddel, no worries. Mijn balkon is nu volledig afgezet en ik moet als dat niet voldoende is maar gaan kijken voor een nepduif. Daarna moet er misschien grover geschut worden ingezet.
Alle reacties Link kopieren
Fje 1981 ,zal voor je duimen,hoop dat je maatregelen afdoende zijn !!
Alle reacties Link kopieren
Nou Plompiedom vanmorgen hoorde ik weer roekoe en het kwam van mijn balkon!! Op hoge poten naar buiten gestapt en toen zag ik het kreng met heel veel pijn en moeite tussen de planken door naar buiten sjokken. Ongelofelijk hoe ze het voor elkaar krijgen om door zoeen klein kiertje op mijn balkon te komen!! Heb het stukje (waarvan ik dacht daar komen ze toch niet) het zijn immers vogels geen 'echt ratten' volgestopt met dikke houten planken. Ben benieuwd....



Heb vooralsnog ook nog geen poging ondernomen om mijn balkon schoon te maken. Als ik daaraan denk, tis zulk rotspul om schoon te krijgen. Weet iemand welk spul je daar het best voor kunt gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Das balen Fje,die beesten zijn echt erg he,blijven komen ...!?

Ik gebruikte chloor ,ook dat ging lastig,zat gauw vast gekoekt .
Alle reacties Link kopieren
quote:Melodie74 schreef op 20 maart 2009 @ 09:11:

Ik heb hier een duif die ieder jaar terug komt en gaat nestellen op ons rolluik.Een hoop poep op onze autos en ramen en oprit, kind kan niet slapen van t lawaai van die tortellende duiven en jongen...



Vorige week hebben we een railing met dikke punten op het rolluik geplaatst.....duif is weer teruggekomen...dus tips zijn welkom...Wij hadden ook last van duiven inclusief nest(elk jaar weer) en op een gegeven moment zo zat dat we het nest zodra de duiven weer begonnen met "opbouwen" wij het weer weghaalden en ja je moet het een aantal keer herhalen maar op een gegeven moment blijven ze weg! probeer het maar uit en je zal zien de aanhouder wint
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij heeft geholpen (dus verzameling tips die bleken te werken):



Begin vooral met je balkon (daar waar ze zitten) grondig schoon te maken met chloor! Als het niet 'lekker' ruikt, komen ze ook minder snel terug.

Zet de nepraaf of nepduif neer, kost maar een paar euro. Wel regelmatig (paar keer per dag) verplaatsen zodat het lijkt alsof ze leven.

Zodra er ook maar iets van een nest gemaakt lijkt te worden, direct weghalen.

De kat op het balkon werkt ook goed, maar vond ik niet zo'n succes omdat de kat ook van het balkon af kan vallen (gelukkig bij mij niet gebeurd).
Alle reacties Link kopieren
Betrade, dankjewel voor je tip. Ff dom vraagje: chloor is toch hetzelfde als bleek (die gele fles)?? Als het droog weer blijft ga ik dit weekeind een poging wagen om die aangekoekte troep op te ruimen Zal eens bij de Praxis kijken of ik een duif kan scoren of denk je dat een dierenwinkel er misschien 1 heeft? Ben deze hele week druk geweest, dus nog geen tijd gehad om wat winkels af te gaan hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, chloor is hetzelfde als bleek .

Ik zat in een woning van een woningbouwvereniging, dus ik weet niet precies waar de raaf is gekocht. Wel dat 'ie niet zo duur was (uit mijn hoofd: 7 euro). Het heeft in elk geval de eerste maand goed geholpen (maar daarna heb ik hem minder vaak verplaatst en dan schijnt het minder goed te helpen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven