De kat van de buren is erg mager

26-09-2010 23:02 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden,



Al een paar maanden zie ik bij ons in de buurt een sterk vermagerde kat rondlopen. Iedere keer als ie mij ziet gaat ie naar mij toe en loopt ie te miauwen, schuurt langs mijn benen.



Tot de dag van vandaag, ik kon het niet langer aanzien en heb m bijgevoerd uit blik. Hij schrokte het eten op en had ook dorst.



Nu zag ik aan het adres in de koker dat ie van de buren is die ik verder niet ken maar ik zie m altijd buiten lopen. Ik heb net gekeken bij de buren en ik zag licht branden, dus ze zijn wel thuis maar Silly zo heet zij/hij zat nog steeds buiten te kijken door het raampje naar de andere kat die binnen zat (en die er wel normaal uit ziet).



Ik vind het vreemd dat ze die kat niet gaan zoeken en binnen laten terwijl hij gewoon voor hun huis rondloopt.



Ik wil morgen de dierenbescherming bellen, misschien dat zij met die mensen kunnen gaan praten. Wat moet ik nu doen als de dierenbescherming ook niks doet? Ik zie de bui namelijk al hangen..
Als je nou eerst eens even zelf aanbelt bij de buren, voor je de dierenbescherming er op af stuurt? Misschien is de kat wel gewooon oud & krakkemikkig. Wil niet zeggen dat zij er niet voor zorgen.



Onze katten waren op het laatst ook oud en scharminkels. Maar ja, dat krijg je, bij oude katten, en hoewel ze dol waren op voer uit blik mochten ze het niet hebben. Wie weet heb je Silly wel een satback gegeven, door je bijvoeden.
Misschien is de kat wel ziek, heeft ie een bepaald dieet...

Ik vind de dierenbescherming bellen nogal voorbarig..



Ik zou aanbellen bij mijn buren, vragen of er een reden is dat de kat wat mager is omdat ie vaak bij jou om eten schooit en een hongerige indruk maakt, zoiets...



Mijn kat loopt ook wel eens voor mijn raam te huilen, omdat ie liever binnen gelaten wordt dan zijn kattenluik te gebruiken, en zou waarschijnlijk ook aanvallen op blikvoer dat hij krijgt terwijl hij hier meeeeeer dan genoeg te eten krijgt



Ik zou dat echt proberen hoor! Mochten ze niet willen praten of hun reactie is niet geruststellend kun je altijd nog een ander plan bedenken
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad.



Heb zelf ook soortgelijks meegemaakt. Kat in onze straat liep slepend en had schuim op zijn mond, ook heel mager. Dierenbescherming gebeld; bleek kat van de buren te zijn die gewoon heel erg oud is en ziekelijk. Buren boos dat we dierenbescherming hadden gebeld (kost hen namelijk geld).



Bel eerst aan bij je buren om dit te voorkomen, als het niet klopt voor je gevoel kun je alsnog de dierenbescherming inschakelen.
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
Alle reacties Link kopieren
Je zou zo de buur van mijn pa kunnen zijn. Hij heeft ook een kat die graag buiten is, altijd loopt te schrokken als hij eten krijgt en wordt supergraag door alles en iedereen geaaid. Maar hij is ook heel heel heel erg mager. Reden: beest is 17 jaar oud, krakkemikkig van ouderdom en al het voedsel wat die opschrokt schijt en kotst die er bij pa in de buurt weer keihard uit.
Zonka, waarom kost dat de buren geld?
Kost dat geld? Dat wist ik helemaal niet joh! Dan is het wel extra naar wanneer er niet eerst even aangebeld is, en er een simpele verklaring voor gegeven kan worden..
Eens, hij kan nierklachten hebben of schildklierproblemen en dan heeft hij dieetvoer nodig en juist geen blikvoer, maar als het gesprek met de buren niet bevredigend is ga dan wel iedere dag bijvoeren, want het kan even duren voordat de DB reageert en dan is het misschien te laat!



Wel lief trouwens dat je dit doet, veel mensen doen helemaal niets. Klasse!
Voeren is idd niet slim. Magere katten zijn vaak oud of ziek en zowel oude als zieke katten krijgen vaak speciaal uitgebalanceerd en afgepast dieetvoer. Bijvoeren kan heel schadelijk zijn voor een zieke kat. Niet meer doen dus en eerst zelf eens even bij de buren langs gaan voor een praatje.
Alle reacties Link kopieren
De kat van mijn tante is gestorven door bijvoeren..

Een of andere buuff vond hem ook erg mager. Wist alleen niet dat poeslief diabetes had..
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 26 september 2010 @ 23:13:

Zonka, waarom kost dat de buren geld?



Dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet alleen dat de dierenambulance heel moeilijk deed over kat meenemen of mee naar een dokter gaan, omdat ze bang waren voor de kosten. Die worden altijd verhaald op de eigenaar en niet op de beller. Wij hebben er iig niets meer van gehoord. Van onze buren zelf ook niet (wonen paar huizen verderop), maar later wel van ambulance die we mochten bellen hoe het verder was gegaan.



Ehm, ik was ook niet duidelijk dat ik dierenambulance bedoelde en niet dierenbescherming, misschien zit daar nog verschil in?
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
Maar dus wel ingrijpen als de buren niet thuis geven, want mager zonder reden is natuurlijk nooit goed!
Normaal gesproken dragen de DA en de DB de kosten van de dierenarts zelf als ze de kat meenemen, maar als ze hem daarna teruggeven zijn de kosten inderdaad voor de eigenaar.
Iris, eens, maar dan wel graag de juiste actie. Instanties bellen of langs een dierenarts, maar niet zomaar bij gaan voeren.
Alle reacties Link kopieren
Eens mijn kat was heel oud liep een beetje scheef en was inmiddels op bepaalde plekken vrjiwel kaal. Hij was lichamelijk "gezond" voor een kat van 20 jaar oud (DA is regelmatig langs geweest omdat mijn kater het niet meer trok in zón plastic mandje ivm met stress ) .



Echter langzaam aan werd mijn kat dement. Dit is geen permanente staat echter het komt met vlagen. Dit resulteerde dat hij bepaalde periodes van zeg een uur ofzo echt in de war kon zijn. Was hij binnen dan bulkte hij om naar buiten te gaan,was hij buiten dan bulkte hij om binnen te komen zo zielig. Natuurlijk zorgde ik er voor om hem dan binnen te houden maar sjoh het was echt naar als je begrijpt wat ik bedoel.



Mijn buren heb ik juisrt daarom op de hoogte gehouden ik kon me namelijk zo goed voorstellen dat zij konden denken (dat zou ik namelijk ook doen) dat we niet goed voor hem zorgden.



Inmiddels is mijn kat dood maar het kan dus echt anders zijn dan je denkt. Ga het gesprek aan met die mensen. Misschien reageren ze juist opgelucht .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nummerzoveel schreef op 26 september 2010 @ 23:19:

Iris, eens, maar dan wel graag de juiste actie. Instanties bellen of langs een dierenarts, maar niet zomaar bij gaan voeren.



Nee dat doe je pas nadat lakheid is gebleken, terwijl je op de DB wacht. Uit ervaring weet ik dat ze niet altijd direct mogen ingrijpen, ook als ze dat wel willen.



Bij ziekte zou je wel dieetvoer kunnen kopen en geven, heb ik ook wel eens gedaan..... (maar dan moet je dus zeker weten wat hjij heeft).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als de kat een speciaal dieet krijgt, hij vast niet zo vaak buiten op straat rond loopt toch? Ik neem aan dat je hem dan zoveel mogelijk binnen houdt zodat de kat niets buitenshuis te eten kan vinden..
quote:BrambleIcefilter schreef op 26 september 2010 @ 23:22:

Ik denk dat als de kat een speciaal dieet krijgt, hij vast niet zo vaak buiten op straat rond loopt toch? Ik neem aan dat je hem dan zoveel mogelijk binnen houdt zodat de kat niets buitenshuis te eten kan vinden..



Nee hoor echte buitenkatten laten zich maar moeilijk binnen houden, ook als ze ziek, oud en krakkemikkig zijn.



Maar als deze kat altijd buiten loopt kan dit wijzen op laksheid, maar dan is het vreemd dat de andere kat wel gewoon dik is.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de bovenstaande reacties; eerst met de buren praten (leer je die ook nog kennen), en dan niet waarom voeren jullie je kat niet, maar kat komt vaak langs bij jou en je maakt je een beetje zorgen omdat hij zo mager is.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt het zelf al, die andere kat zat binnen en zag er wel "normaal" uit. Dus waarom zouden ze de ene kat wel genoeg te eten geven en de andere niet? Ik heb ook katten gehad, 1 van die katten werd echt raar toen die ouder werd, ik denk een soort van dement ofzo. Dan ging ze voor de ramen zitten miauwen en deed ik de deur open, dan wilde ze toch niet naar binnen, en zo ging het de hele tijd door. Het was ook altijd al een mager beest, maar kerngezond volgens de dierenarts en ik ontwormde haar ook regelmatig. Het was gewoon zo'n magere kat omdat ze altijd de hort op was en volop aan het klimmen en rennen. Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal voorbarig om hiervoor de dierenbescherming te bellen en ik denk niet dat je hier vrienden mee zal gaan maken in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
oke, maar ik vind het wel raar dat ze niet naar dat beest omkijken, mevr. zat net achter de pc terwijl poes naar het raam staat te staren en klaarblijkelijk nog niks te eten heeft gehad.



Heb ik m in de portiek gelaten zit ie daar nog steeds voor de deur te miauwen! En de buren liggen ondertussen lekker in bed. Ik weet het niet hoor... vreemd..
Alle reacties Link kopieren
dierenbescherming kun je ook anoniem bellen, en die maken ook eerst een praatje hoor met die mensen.



Maar goed idd ik denk dat het een goed idee is om eens met die mensen te praten maar weet je, als het niks helpt of als hij toch verwaarloosd wordt en ik uiteindelijk toch de dierenbescherming moet bellen heb ik geen zin in ruzie met mijn buren!
Alle reacties Link kopieren
quote:BillieJean schreef op 26 september 2010 @ 23:34:

dierenbescherming kun je ook anoniem bellen, en die maken ook eerst een praatje hoor met die mensen.



Maar als iedereen anoniem belt zonder bij hun buren even te informeren dan moet de dierenbescherming om de haverklap 'uitrukken' voor een vals alarm.



quote:BillieJean schreef op 26 september 2010 @ 23:34:

Maar goed idd ik denk dat het een goed idee is om eens met die mensen te praten maar weet je, als het niks helpt of als hij toch verwaarloosd wordt en ik uiteindelijk toch de dierenbescherming moet bellen heb ik geen zin in ruzie met mijn buren!



Je gaat wel uit van het worst case scenario hier, je kent je buren en die kat nog helemaal niet. In je OP ga je er ook al vanuit dat de dierenbescherming waarschijnlijk niets doet.



quote:BillieJean schreef op 26 september 2010 @ 23:02:

moet ik nu doen als de dierenbescherming ook niks doet? Ik zie de bui namelijk al hangen..Ik zou rustig afwachten en het stap voor stap bekijken.
quote:BillieJean schreef op 26 september 2010 @ 23:31:

oke, maar ik vind het wel raar dat ze niet naar dat beest omkijken, mevr. zat net achter de pc terwijl poes naar het raam staat te staren en klaarblijkelijk nog niks te eten heeft gehad.



Heb ik m in de portiek gelaten zit ie daar nog steeds voor de deur te miauwen! En de buren liggen ondertussen lekker in bed. Ik weet het niet hoor... vreemd..



Haal lekker binnen voor vannacht, dan slaap je zelf toch net wat lekkerder en van een beetje blikvoer gaat hij ook niet dood.



Vertroetel hem maar en dan ga je morgen naar de buren....
Alle reacties Link kopieren
Onze kat is ook een tijdje bijgevoerd door iemand hier in de buurt. We weten niet wie het was, merkten alleen door onze kat dat ze gore (en veel te veel) parfum op had, en rode lippenstift. Gelukkig is dat na een tijdje gestopt, want onze kat hoort een beetje 'mager' te zijn. Dat is gewoon haar figuur. Gelukkig is het na een tijdje gestopt, want ze was 1,5 kilo aangekomen!



Ow, en er belde vandaag ook iemand aan dat de kat naar binnen wilde. Mijn kat heeft namelijk als 'spelletje' dat ze voor de deur gaat zitten en eventueel nog zielig gaat mauwen... dan krijgt ze tenminste aandacht.



Dus als je nou nog eens een magere kat minutenlang voor een deur ziet klagen zonder dat iemand opendoet...misschien is dat de mijne.
Liever elitair dan een pauper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven