De kat van de buren is erg mager

26-09-2010 23:02 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden,



Al een paar maanden zie ik bij ons in de buurt een sterk vermagerde kat rondlopen. Iedere keer als ie mij ziet gaat ie naar mij toe en loopt ie te miauwen, schuurt langs mijn benen.



Tot de dag van vandaag, ik kon het niet langer aanzien en heb m bijgevoerd uit blik. Hij schrokte het eten op en had ook dorst.



Nu zag ik aan het adres in de koker dat ie van de buren is die ik verder niet ken maar ik zie m altijd buiten lopen. Ik heb net gekeken bij de buren en ik zag licht branden, dus ze zijn wel thuis maar Silly zo heet zij/hij zat nog steeds buiten te kijken door het raampje naar de andere kat die binnen zat (en die er wel normaal uit ziet).



Ik vind het vreemd dat ze die kat niet gaan zoeken en binnen laten terwijl hij gewoon voor hun huis rondloopt.



Ik wil morgen de dierenbescherming bellen, misschien dat zij met die mensen kunnen gaan praten. Wat moet ik nu doen als de dierenbescherming ook niks doet? Ik zie de bui namelijk al hangen..
quote:BillieJean schreef op 26 september 2010 @ 23:34:

dierenbescherming kun je ook anoniem bellen, en die maken ook eerst een praatje hoor met die mensen.



Maar goed idd ik denk dat het een goed idee is om eens met die mensen te praten maar weet je, als het niks helpt of als hij toch verwaarloosd wordt en ik uiteindelijk toch de dierenbescherming moet bellen heb ik geen zin in ruzie met mijn buren!



Natuurlijk niet dan "help" je hem gewoon een handje!



Dit dier kan er dan ook niets aan doen dat hij vremde baasjes heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 september 2010 @ 23:46:

[...]





Haal lekker binnen voor vannacht, dan slaap je zelf toch net wat lekkerder en van een beetje blikvoer gaar hij ook niet dood.



Vertroetel hem maar en dan ga je morgen naar de buren....Zou ik ook doen. Lekker bij jou binnen laten slapen. heb je een kattenbak of een afwasteiltje waar je grit of versnipperde oude kranten in kunt doen?
Alle reacties Link kopieren
ik ben net ff weer wezen kijken en goddank is ie naar binnen (waarschijnlijk) gehaald want hij zat er niet meer. Ik hoop het althans.



Ik zal morgen wel aanbellen bij de buren. Wat als blijkt dat hij niet ziek of oud is?
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 26 september 2010 @ 23:40:

[...]





Maar als iedereen anoniem belt zonder bij hun buren even te informeren dan moet de dierenbescherming om de haverklap 'uitrukken' voor een vals alarm.



Ja dat is waar maar het is de vrijwilliger die dat doet he las ik.



[...]





Je gaat wel uit van het worst case scenario hier, je kent je buren en die kat nog helemaal niet. In je OP ga je er ook al vanuit dat de dierenbescherming waarschijnlijk niets doet.



Ja dat komt omdat ik ff heb lopen googlen en alleen maar negatieve verhalen las over de dierenbescherming.



[...]





Ik zou rustig afwachten en het stap voor stap bekijken.Ik ga morgen aanbellen denk ik idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 26 september 2010 @ 23:47:

Onze kat is ook een tijdje bijgevoerd door iemand hier in de buurt. We weten niet wie het was, merkten alleen door onze kat dat ze gore (en veel te veel) parfum op had, en rode lippenstift. Gelukkig is dat na een tijdje gestopt, want onze kat hoort een beetje 'mager' te zijn. Dat is gewoon haar figuur. Gelukkig is het na een tijdje gestopt, want ze was 1,5 kilo aangekomen!

Freaky zeg rode lipstick en parfum
Alle reacties Link kopieren
quote:BillieJean schreef op 26 september 2010 @ 23:31:

oke, maar ik vind het wel raar dat ze niet naar dat beest omkijken, mevr. zat net achter de pc terwijl poes naar het raam staat te staren en klaarblijkelijk nog niks te eten heeft gehad.



Heb ik m in de portiek gelaten zit ie daar nog steeds voor de deur te miauwen! En de buren liggen ondertussen lekker in bed. Ik weet het niet hoor... vreemd..



BillieJean, ik weet niet of je wat van poezen weet, maar bij mij gaat geen enkele alarmbel rinkelen bij wat je schrijft. Het beest heeft een huis, een naam, een bandje (in geval hij kwijtraakt, deze mensen willen hun kat dus niet graag kwijt)Sommige katten (zoals de mijne) vreten nu eenmaal blikvoer als je het ze voorzet, zelfs als ze net een half blik achter hun kiezen hebben. Sommige katten (de mijne bijvoorbeeld) lopen voortdurend en met veel drama te zeuren of ze naar binnen of naar buiten mogen. Sommige katten zijn 's nachts het liefst buiten. Als mijn kat toevallig buiten is als ik naar bed ga, blijf ik ook niet voor hem op. Er staat een mandje in de schuur waar hij in kan gaan liggen als hij wil. Als dat er niet is, vindt een kat altijd een beschut plekje om de nacht door te brengen.



De kat was buiten en staarde naar het raam en had "klaarblijkelijk" nog niets te eten gehad? Hoe zie je dat?



Jij hebt nu dus een kat in een portiek opgesloten (?) die door zijn eigenaars naar buiten is gelaten. Je voert het beestje bij terwijl het een eigenaar heeft. En nu overweeg je zelfs om het beest bij jou in HUIS te laten slapen??? Ik zou als katteneigenaar not amused zijn met dergelijke acties.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat wel een alarmbel rinkelen als ik lees dat hij sterk vermagerd is.



Een slanke kat is oke. Maar sterk vermagerd is niet oke.De dierenbescherming bellen vind ik dus niet zo'n raar idee.



Dat de kat veel buiten loopt vind ik dan weer geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
idd ik denk dat als hij geen vacht zou hebben je de ribben kan tellen. Hij is bijna vel over been.



Als hij niet zo mager was dan had ik er niet eens naar omgekeken. Ik zou als ik de eigenaar was toch wat meer om zo'n beest gaan denken als ik wist dat hij te mager was.



En oke je hebt wel gelijk dat ik niet kan weten of hij wel of geen voer had gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:BillieJean schreef op 26 september 2010 @ 23:31:

oke, maar ik vind het wel raar dat ze niet naar dat beest omkijken, mevr. zat net achter de pc terwijl poes naar het raam staat te staren en klaarblijkelijk nog niks te eten heeft gehad.

Ha, als ik dat monster van mij naar buiten getrapt heb omdat hij stront vervelend is staat ie ook voor het raam te miauwen alsof zijn leven er vanaf hangt.



quote:Heb ik m in de portiek gelaten zit ie daar nog steeds voor de deur te miauwen! En de buren liggen ondertussen lekker in bed. Ik weet het niet hoor... vreemd..



Ik ga ook lekker mijn bed in als ik 6x geroepen heb en hij niet op komt dagen. Vervolgens gaat dat beest miauwen als ik net uitgekleed ben. Ja, dan slaapt ie een nachtje buiten.





En ja ik hou ziels veel van dat beest, maar dat betekend niet dat ik me voor de gek laat houden door hem.

Andermans kat voeren, nee, vooral niet als je heel simpel kunt vragen of ze dat waarderen/wat er aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een kat uit het asiel die heel mager was. Ze had slechte nieren en was op een speciaal dieet. Mensen vroegen mij ook regelmatig of we haar wel voerden. En dan kon ik uitleggen dat ik het zieligste geval uit het asiel had genomen en haar medische geschiedenis erbij.



Gewoon even vragen aan die buren.
Alle reacties Link kopieren
Onze kat is ook een periode bijgevoerd door een vrouw die onze kat zielig vond. Die kat schooierde ook bij iedereen, en wij ons maar afvragen waarom hij niet meer at. Dat soort katten heb je, bij idereen schooieren en aandacht vragen.



Ik heb daar dus echt een hekel aan, niet zomaar andersmans katten eten gaan geven. Je weet niet hoe het zit inderdaad, wie weet heeft hij wel een dieet, of is hij ziek, oud etc.



Ik krijg een beetje naar gevoel van je post. Gelijk de dierenbescherming willen bellen, aannames tot en met doen, dat ze niet goed voor hem zorgen en hem verwaarlozen. BAH.



Onze katten zitten ook soms buiten voor het raam terwijl ik achter de computer zit hoor. En soms moeten ze gerust even wachten tot ik opsta voor ze naar binnen mogen. Maar jij verbind daar gelijk de conclusie aan dat ze niks om hem geven?? Jees zeg. En hier gaan ze standaard `s nachts naar buiten tenzij het vriest. Katten zijn nachtdieren namelijk en ze kunnen heerlijk in de garage zitten. Niks mis mee.



Sjonge jonge, ik zit me hier gewoon een beetje kwaad te maken om jouw misplaatse bemoeizucht en enorme aannames. Direnbescherming bellen, pfffffffffffffffffffffffffffffff.
Ik heb helemaal niks met katten, maar ik vind ook dat je erg voorbarig bent.

Wat is er toch mis met gewoon even aanbellen en een praatje maken met die mensen? Daarna kan je altijd nog (indien nodig, wat ik niet denk) verdere maatregelen treffen.
Alle reacties Link kopieren
Net als eerder vermeld, niet meteen de dierenambulance bellen. Informeer eerst even bij je buren zelf waarom de kat zo mager is. Een vriend was zijn kat ook een paar dagen kwijt. Het was een oude kat, en doordoor ook erg mager maar zat voornamelijk in de tuin of voor het huis. Maar was verder wel gezond.



Iemand was zo aardig geweest om maar even te bepalen dat hij zijn kat verwaarloosde, die heeft de dierenambulance gebeld en die hebben de kat uit zijn tuin(!) gepakt.



Hij mocht wel 50 euro afrekenen voor de kosten die ze hadden gemaakt,
Alle reacties Link kopieren
Heb je het over mijn kat? oh, nee die heeft geen kokertje....





Ik heb dus twee katten, eentje die gewoon is en veel binnen vertoeft en eentje die heel erg mager is (nog geen 2 kilo), is nagekeken bij de DA, geen bijzonderheden en ik geef meeer dan voldoende voer en hij eet ook verre weg het meeste thuis, is de baas in huis

Hij is altijd buiten en hangt voor de deur, zodra je hem binnenlaat wildie na 1 minuut alweer naar buiten of komt ie niet eens naar binnen, staat wel gerust een paar uur tegen mijn raam aan, maar naar binnen komen homaar....
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat wordt hier ook door een van de buren bijgevoerd en ik vind dat godsgruwelijk vervelend. Mijn kat is niet mager, maar gewoon erg aanhankelijk. Ik denk dat ze dat dus doen omdattie zo lief is. Met als gevolg dat ik m'n kat dagen niet zie en zodra ze thuis komt stinkt ze ook onwijs naar parfum. Ik heb heel groot op het briefje in het kokertje GELIEVE NIET ONNODIG VOEREN!!! geschreven.



Vind je reactie nogal voorbarig. Maak even een praatje. Lief beest he, die kat van jullie, hij loopt altijd bij me te schooien om eten en wil altijd geaaid worden. Heeftie iets van een nierprobleem ofzo? Heb dat ook met mijn vorige kat gehad, die werd ook zo mager. Dan merk je snel genoeg of ze wat om hun kat geven.
Je bent een bemoeial die niks van katten weet..

Stop met eten geven, als hij ziek is maak je hem juist nog zieker en dunner.

Mogen ze straks voor jou de dierenbescherming bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al bij je buren geweest om te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Ga eens met je buren praten in plaats al die dingen te bedenken wat er wel niet aan de hand zou kunnen zijn. Je lijkt heel sterk te geloven in je aannames en neemt niks aan wat de meeste mensen hier neerzetten over eventueel ziek of oude kat.
Alle reacties Link kopieren
quote:BillieJean schreef op 27 september 2010 @ 00:57:

Als hij niet zo mager was dan had ik er niet eens naar omgekeken. Ik zou als ik de eigenaar was toch wat meer om zo'n beest gaan denken als ik wist dat hij te mager was.



En alweer zo'n aanname die nergens op gebaseerd is.



Waaruit maak je op dat de eigenaars niet om hun kat denken? Je hebt hier al verschillende katteneigenaren gelezen die ook een magere kat hebben en daar prima voor zorgen. De andere kat in het huishouden ziet er prima uit. Maar deze zou worden verwaarloosd? Wil je dat nu gewoon graag denken zodat je de barmhartige samaritaan kan uithangen?
Ga in therapie!
Erg bijzonder allemaal. Je weet gewoon waar die kat woont!! Waar haal je het lef vandaan zeg.
Ik schrijf nooit mee op een huisdiertopic, maar wat is mager, het meerendeel van de huisdieren in Nederland is veel te dik.

Daarnaast idd. de kans op een speciaal dieet enz. Je gaat een kat waarvan je weet dat hij van je buren is toch niet zomaar bijvoeren?
Alle reacties Link kopieren
lezen jullie niet goed ofzo. Ik zei toch al dat ik bij de buren langs zou gaan.



Het verwijt dat jullie maken schreeuwen zonder goede info (= goed lezen) is ook van jullie op toepassing anders..
Achteraf ja, na suggesties hier.



Ik heb het over het feit dat je weet waar de kant woont en hem toch gaat voeren. Terwijl je niks van hem weet, misschien is ie wel ziek!



Daarna besluit je om de Dierenambulance in te schakelen, zonder ook maar een keer met je onbekende buren te gaan praten. Dat bedoel ik met lef.



Ben je nou al geweest?
Alle reacties Link kopieren
Lees de reacties eens BJ, voordat je met beschuldigingen komt.



Ik zou dat zeer zeker niet waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt vannacht nog geïnsinueerd dat de eigenaars niet genoeg om hun kat zouden denken. Ik vraag je waar je dat op baseert.



Wat ga je eigenlijk zeggen als je bij de buren komt?
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven