De kat van de buren is erg mager

26-09-2010 23:02 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden,



Al een paar maanden zie ik bij ons in de buurt een sterk vermagerde kat rondlopen. Iedere keer als ie mij ziet gaat ie naar mij toe en loopt ie te miauwen, schuurt langs mijn benen.



Tot de dag van vandaag, ik kon het niet langer aanzien en heb m bijgevoerd uit blik. Hij schrokte het eten op en had ook dorst.



Nu zag ik aan het adres in de koker dat ie van de buren is die ik verder niet ken maar ik zie m altijd buiten lopen. Ik heb net gekeken bij de buren en ik zag licht branden, dus ze zijn wel thuis maar Silly zo heet zij/hij zat nog steeds buiten te kijken door het raampje naar de andere kat die binnen zat (en die er wel normaal uit ziet).



Ik vind het vreemd dat ze die kat niet gaan zoeken en binnen laten terwijl hij gewoon voor hun huis rondloopt.



Ik wil morgen de dierenbescherming bellen, misschien dat zij met die mensen kunnen gaan praten. Wat moet ik nu doen als de dierenbescherming ook niks doet? Ik zie de bui namelijk al hangen..
Te veel mensen denken in de richting als hierboven en laten zo'n beetje verkommeren. Jij niet en dat siert je TO!



Laat je dus niet gek maken en grijp in als dat nodig is. Dit beest rekent op jou!
quote:BillieJean schreef op 26 september 2010 @ 23:58:

ik ben net ff weer wezen kijken en goddank is ie naar binnen (waarschijnlijk) gehaald want hij zat er niet meer. Ik hoop het althans.



Ik zal morgen wel aanbellen bij de buren. Wat als blijkt dat hij niet ziek of oud is?



Dan bel je onmiddellijk de DB en in de tussentijd hou je een oogje in het zeil en voer hem bij.



Alleen als hij oud en ziek is is er een reden voor extreem mager zijn, anders niet. Dan is het verwaarlozing!
Alle reacties Link kopieren
Iris als zij met de vraag komt of ik mijn kat wel goed te eten geeft, wat denk je dat ik doe?



De kat heeft een kokertje, heeft een huis, is naar binnen gegaan, wat denk je werkelijk dat TO kan doen.

Ze hebben 2 katten, denk je werkelijk dat er maar eentje te eten krijgt en de ander niet??



(of was je cynisch )
Ik kom uit de dierenwereld (beheerder van een dierenasiel geweest), dus ik weet waarover ik het heb. Verwaarlozing gebeurt vaker dan je denkt en bijna niemand grijpt in, omdat het de kat van een ander is.



TO, ik ben blij met je!
Alle reacties Link kopieren
Iris mijn kat is extreem mager, echt ene heel erg iel ding, compleet gezond (behalve zijn epilepsie dan) en eet meer dan voldoende.



Ik voel me dus echt aangesproken hier, deze post van BJ zou over mijn katten kunnen gaan.
quote:zusenzoo schreef op 27 september 2010 @ 12:53:

Iris als zij met de vraag komt of ik mijn kat wel goed te eten geeft, wat denk je dat ik doe?



De kat heeft een kokertje, heeft een huis, is naar binnen gegaan, wat denk je werkelijk dat TO kan doen.

Ze hebben 2 katten, denk je werkelijk dat er maar eentje te eten krijgt en de ander niet??



(of was je cynisch )



Ja dat denk ik werkelijk, sommige mensen hebben een voorkeurskat. Mensen zijn rare wezens.



Over dit onderwerp ben ik bloed serieus.



TO kan wel degelijk ingrijpen en anders bijvoeren.
quote:zusenzoo schreef op 27 september 2010 @ 12:55:

Iris mijn kat is extreem mager, echt ene heel erg iel ding, compleet gezond (behalve zijn epilepsie dan) en eet meer dan voldoende.



Ik voel me dus echt aangesproken hier, deze post van BJ zou over mijn katten kunnen gaan.De mijne is ook vel over been en ik voel me totaal niet aangesproken door TO. Ik heb juist bewondering voor haar.
Als zij bij mij zou aanbellen, zou ik uitleggen dat mijn kat oud is en nierklachten heeft en haar vervolgens bedanken voor haar zorgen. Ik zie dit dus totaal niet als bemoeizucht.



O ja, mijn onderburen geven totaal geen centje om hun kitten en ik heb hem dus "geadopteerd, zo heeft ze het toch nog leuk en fijn. Zo gaat dat gewoon en ik hoop dat TO dit ook doet.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij zou het goed vinden als jouw buurvrouw bij jou aanbelt dat jij je kat niet genoeg te eten geeft en dat zij je kat bijvoert ed.

Zonder overleg, gewoon zo maar, wie weet wel euroshopper brokjes of blikvoer, waardoor jouw kat thuis zijn eigen brokjes bijv, niet meer wil....
quote:zusenzoo schreef op 27 september 2010 @ 13:00:

Dus jij zou het goed vinden als jouw buurvrouw bij jou aanbelt dat jij je kat niet genoeg te eten geeft en dat zij je kat bijvoert ed.

Zonder overleg, gewoon zo maar, wie weet wel euroshopper brokjes of blikvoer, waardoor jouw kat thuis zijn eigen brokjes bijv, niet meer wil....



Dat zeg ik niet. Ik vind het prima als ze vraagt of er iets met mijn kat is en dat ze zich zorgen maakt. De toon is hier heel belangrijk, want je hoeft iemand niet te beledigen.



Als dan blijkt dat ze gewoon laks is moet je niet gek opkijken als iemand dan stiekem bijvoert terwijl ze de DB inschakelt. Uiteraard niet bij een plausibele uitleg, want dat slaat nergens op.



In jouw geval hoeft er dus niet ingegrepen te worden en nu gaat TO uitzoeken hoe het in haar geval zit.
Je moet dit echt niet persoonlijk nemen Zus, jouw situatie is duidelijk, die bij TO nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:troetelbeertje30 schreef op 27 september 2010 @ 08:36:



Hij mocht wel 50 euro afrekenen voor de kosten die ze hadden gemaakt,



Echt waar? Ik zou het werkelijk verdommen dit te betalen, uit principe.



Als iemand bij mij zou aanbellen met de beschuldiging dat ik mijn kat zou verwaarlozen omdat het beest nou eenmaal oud, mottig en mager is en altijd aan de verkeerde kant van de deur zit waardoor ik, mits het niet regent, dat beest soms gewoon even laat zitten (en ja, dan zit deze mevrouw achter de laptop en dan zit de kat buiten, ja) dan zou ik echt vragen waar ze zich mee bemoeit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige reacties naar TO toe wel een beetje uit zijn verband getrokken eerlijk gezegd.



TO zal echt niet voor de deur staan met een grove beschuldiging, ze maakt zich zorgen om de kat en dat zouden meer mensen moeten doen (ipv kop in het zand steken). Het siert haar juist dat zij zich de toestand van de kat aantrekt! En nee, misschien is de kat wel oud of heeft nierproblemen waardoor hij zo mager is, maar misschien ook niet...



De dierenbescherming erbij halen is dan wel weer overdreven, een vriendelijk praatje met de buren maken om polshoogte te nemen is wel een goed idee en zou ik dus zeker doen.



Zie je de magere kat eigenlijk ook wel eens binnen bij de buren zitten of zie je hem altijd alleen maar buiten?
Alle reacties Link kopieren
Iris, als je [sic] uit de dierenwereld komt, dan zou je toch moeten begrijpen dat het huisdier van een ander bijvoeren schadelijke gevolgen voor het dier kan hebben. Zeker als het een magere kat is, is de kans aanwezig dat hij/zij een aandoening heeft.



Als je de zaak ook na een gesprekje met de buren niet vertrouwt, kun je ook nog de plaatselijke dierenarts(en) bellen om te kijken of het dier daar bekend is. Zo ja, dan kan de dierenarts zeggen of het dier verwaarloosd lijkt dan wel iets onder de leden heeft. Zo nee, dan bestaat de kans dat het dier inderdaad wordt verwaarloosd en kun je de dierenbescherming bellen.



Weten jouw onderburen dat je hun kitten hebt geadopteerd?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 27 september 2010 @ 15:07:

Iris, als je [sic] uit de dierenwereld komt, dan zou je toch moeten begrijpen dat het huisdier van een ander bijvoeren schadelijke gevolgen voor het dier kan hebben. Zeker als het een magere kat is, is de kans aanwezig dat hij/zij een aandoening heeft.



Als je de zaak ook na een gesprekje met de buren niet vertrouwt, kun je ook nog de plaatselijke dierenarts(en) bellen om te kijken of het dier daar bekend is. Zo ja, dan kan de dierenarts zeggen of het dier verwaarloosd lijkt dan wel iets onder de leden heeft. Zo nee, dan bestaat de kans dat het dier inderdaad wordt verwaarloosd en kun je de dierenbescherming bellen.



Dat zeg ik toch? Pas bijvoeren bij laksheid terwijl je op ingrijpen van de juiste instanties wacht, omdat dat helaas tijd kan kosten.



Weten jouw onderburen dat je hun kitten hebt geadopteerd?



Tuurlijk weten ze dat en het kan ze niet schelen. Ik steel hun kat niet .
Alle reacties Link kopieren
1 van mijn katten was op het laatst een scharminkel door ouderdom en veel spugen. Hij at genoeg, maar kotste het uit en dan had meneer weer honger. Dus ja, kan ook goed ouderdom zijn.



Een vriendin van mij is haar kat kwijtgeraakt omdat buren hem te mager (zijn ras en ook ouderdom) vonden en hem naar binnen hebben gehaald. Dus eerst langs de buren.



Ben je al langs geweest?
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:lizettetje schreef op 27 september 2010 @ 14:11:

Ik vind sommige reacties naar TO toe wel een beetje uit zijn verband getrokken eerlijk gezegd.



TO zal echt niet voor de deur staan met een grove beschuldiging, ze maakt zich zorgen om de kat en dat zouden meer mensen moeten doen (ipv kop in het zand steken). Het siert haar juist dat zij zich de toestand van de kat aantrekt! En nee, misschien is de kat wel oud of heeft nierproblemen waardoor hij zo mager is, maar misschien ook niet...

De dierenbescherming erbij halen is dan wel weer overdreven, een vriendelijk praatje met de buren maken om polshoogte te nemen is wel een goed idee en zou ik dus zeker doen.



Zie je de magere kat eigenlijk ook wel eens binnen bij de buren zitten of zie je hem altijd alleen maar buiten?Mooie post!
Ja, hartstikke fijn dat ze zich bekommert om de kat, maar voeren doe je pas nadat je bij de eigenaars zelf geinformeerd hebt.



Mijn kat is een dikzak en zelfs die wordt door anderen gevoerd. Lullig, omdat hij een duur blaasgruisdieet heeft. En ik durf naar niet van af te stappen, omdat ie al god weet ik wat van allerlei mensen krijgt.



Ik snap dat nooit, loslopende kinderen ga je toch ook niet voeren?!
Alle reacties Link kopieren
quote:BillieJean schreef op 27 september 2010 @ 00:01:

[...]

Ik ga morgen aanbellen denk ik idd.En hoe ging het?
Alle reacties Link kopieren
3x raden, ze heeft vast niet aangebeld. Anoniem de dierenbescherming bellen is natuurlijk makkelijk.



Maar ik hoop eigenlijk dat alle reacties haar in hebben laten zien dat haar aannames nergens op slaan.
Dat vind ik te makkelijk TheEmpress, want als iedereen zo denkt en er naast zit verhongert zo'n dier onder je ogen. Soms moet je soms gewoon risico's nemen en ik hoop van harte dat TO dat gedaan heeft.



Laat je nog wat van je horen TO?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd hoe het gesprek met de buren is gegaan.
Ga in therapie!
quote:iris1969 schreef op 28 september 2010 @ 00:41:

Dat vind ik te makkelijk TheEmpress, want als iedereen zo denkt en er naast zit verhongert zo'n dier onder je ogen. Soms moet je soms gewoon risico's nemen en ik hoop van harte dat TO dat gedaan heeft.



Laat je nog wat van je horen TO?



Als jij mijn magere kat met een slechte huid bijvoert, word zijn huid alleen maar slechter, hoeveel duur voer ik er ook tegen aan gooi.

En dan hebben we ook nog de diarree in mijn kattenbak en in de tuinen van mijn buren.

Mijn moeders kat die niet echt dun is, maar altijd een doffe vacht heeft zou je ook ziekmaken met je bijgevoer, zij kan dan namelijk niet goed meer plassen en dat is erg pijnlijk voor haar.

Dus doe niet zo kortzichtig en verdiep je eens in katten en hun ziektes en dieten.

Niet iedereen laat zijn kat inslapen of sluit hem thuis op omdat zijn gezondheid wat minder is.



Mijn buurjongetje met eczeem ga ik ook geen chocola geven omdat het zo zielig is dat hij dat niet mag.

En ik doe ook geen zout in het eten van mijn opa omdat zijn prakkie zo smaakloos is, hij wil graag nog wat langer leven.
Alle reacties Link kopieren
@ iris 1969: tuurlijk moet je soms een risico nemen, maar in het geval van TO is dat risico een praatje met de voor haar onbekende buren. (waarom kent niemand zijn/haar buren meer tegenwoordig)



TO: hoe ging het praatje met de buren???
quote:Troeta schreef op 28 september 2010 @ 12:36:

[...]





Als jij mijn magere kat met een slechte huid bijvoert, word zijn huid alleen maar slechter, hoeveel duur voer ik er ook tegen aan gooi.

En dan hebben we ook nog de diarree in mijn kattenbak en in de tuinen van mijn buren.

Mijn moeders kat die niet echt dun is, maar altijd een doffe vacht heeft zou je ook ziekmaken met je bijgevoer, zij kan dan namelijk niet goed meer plassen en dat is erg pijnlijk voor haar.

Dus doe niet zo kortzichtig en verdiep je eens in katten en hun ziektes en dieten.

Niet iedereen laat zijn kat inslapen of sluit hem thuis op omdat zijn gezondheid wat minder is.



Mijn buurjongetje met eczeem ga ik ook geen chocola geven omdat het zo zielig is dat hij dat niet mag.

En ik doe ook geen zout in het eten van mijn opa omdat zijn prakkie zo smaakloos is, hij wil graag nog wat langer leven.



Lezen is niet je sterkste kant hè, ik schreef dus BIJ GEBLEKEN LAKSHEID bijvoeren, niet bij gewoon oud, ziek of krakkemikkig.



Verder ben ik beheerder van een dierenasiel geweest én kattengedragstherapeut, dus mijn kennis van katten zit wel snor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven