De laatste nacht samen.

20-10-2014 02:29 817 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig op de bank met Brutus, mijn trouwe viervoeter. Het is op, voorbij na zestieneneenhalf jaar. Hij eet al een week amper en sinds gisteren drinkt ie bijna niet meer. Morgen komt de dierenarts voor de laatste keer. Ik kan hem niet alleen laten, ik wil zo lang mogelijk zijn warme lijf voelen. Hij slaapt nu rustig en droomt af en toe. Ik hoop dat ie droomt dat ie aan het rennen is.



Zijn kist is klaar, een mooie witte kist met hartjes en botjes. We hebben een mooi plekje voor hem uitgekozen. Maar ik ben nog lang niet klaar om afscheid te nemen van mijn maatje. Stilletjes hoop ik dat ie in zijn slaap mag gaan. Wat ga ik hem missen, wat ga ik hem missen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:masquenada schreef op 15 november 2014 @ 18:28:

[...]





Een hele mooie Amerikaanse Stafford-baby. Nu nog zo groot als mijn sneaker. Kan mij nog niet voorstellen dat het straks een Joekel is.Ow, wat schattig! Zo mini nog. Dat gaat snel genoeg voorbij, Masquenada! Geniet er maar van, die puppytijd, ook al is het intensief misschien.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 16 november 2014 @ 23:19:

Brutus zette zich altijd met zijn voorpoten schrap tegen de drempel, die kreeg je echt niet buiten. Geen beweging in te krijgen. Hij was echt zelden ongehoorzaam, maar als het pijpenstelen regende luisterde ie voor geen ene. En hoe ie het voor elkaar kreeg om zo lang op te houden, echt geen idee.



Gerrit heeft bovenmatige interesse in de WC. We kunnen hem nu nog optillen en buiten zetten, maar toen meneer binnenkwam liep ie rechtdoor naar de WC, bekeek het daar eens goed, alsof ie aan het bedenken was hoe ie het voor elkaar kon krijgen om daarop te gaan. Hij heeft het Mason al een paar keer zien doen, ik geloof wel dat ie het concept WC begrijpt. Dom is ie zeker niet. We zullen zien, zal hem er eens voor de gein opzetten.



Hahaha, ik zie het alweer helemaal voor me!

Schijnt dat je het (sommige) katten wel kan aanleren om het op de wc te doen. Maar een hond, dat heb ik nog nooit gehoord. Zou wel handig zijn als het regent
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ja, leek mij ook handig. Ik ga het echt proberen, het ergste was er kan gebeuren is dat ie in de pot valt. Dat overleeft ie wel.



Hij groeit trouwens als kool. Wat wordt het al een bakbeest.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 november 2014 @ 00:02:

Ja, leek mij ook handig. Ik ga het echt proberen, het ergste was er kan gebeuren is dat ie in de pot valt. Dat overleeft ie wel.



Hij groeit trouwens als kool. Wat wordt het al een bakbeest.hahaha, die van mij begrijpt het ook, als ik zelf op de plee ga, maar tis mij nooit gelukt haar op de kattenbak of wc te krijgen. Maar is een yorkie he, dat blijft formaat puppie en die valt sowieso in de pot
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik zie net dat het herders zijn. Brengt mij op een idee.....
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 november 2014 @ 00:02:

Ja, leek mij ook handig. Ik ga het echt proberen, het ergste was er kan gebeuren is dat ie in de pot valt. Dat overleeft ie wel.



Hij groeit trouwens als kool. Wat wordt het al een bakbeest.Wat geef je hem te eten?
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 15 november 2014 @ 22:11:

@eindeloos, lijkt me wel fijn als je een nachtje kan doorhalen. Dan heb je extra lange dagen. Willen je hondjes wel 's nachts wandelen? Mijn hond wil het liefst alleen maar slapen tussen 10 uur 's avonds en 11 uur 's ochtends haha.

Zelf heb ik ook wel eens 's nachts gewerkt maar ik vond het helemaal niks.



Ja hoor Madamepolish, mijn snuiten zijn altijd wel te porren voor een wandeling



Jouw hond maakt een lange schoonheidsruk ....

Jij bent misschien duidelijk een dagmens........... ook wel fijn hoor.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 17 november 2014 @ 09:42:

[...]





Wat geef je hem te eten?



Pokon.



Nee, hij krijgt puppybrokken. Dezelfde als de fokker gaf. Op zich gaat dat prima, ontlastingtechnisch en groei gezien. Ik wil eigenlijk 's ochtends gewoon vlees gaan geven met sperciebonen, dat was Brutus' lievelingskostje.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Oh Mrs, sperciebonen, daar wordt hier een moord crime voor gedaan
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Brutus deed er ook een moord voor, die at er zeker drie blikken per week. Hij is niet zomaar zo oud geworden uiteraard.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam er een oude dame naar me toe om Gerrit te aaien en ze begon meteen over haar verdriet, ze had haar hond ook kortgeleden verloren. Ze was al over de zeventig en wilde niet meer aan een nieuwe beginnen, maar ze miste haar vriendje zo erg. Hartverscheurend.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Onze honden eten uitsluitend vers vlees. 1 kg phpd. Hap slik weg, elke maaltijd weer 😆. Maar sperziebonen? Gekookt of rauw?



Wat zielig voor dar vrouwtje 😢
Alle reacties Link kopieren
Hier is het restje witte bonen in tomatensaus vanavond met een nuffige blik afgekeurd.

Meneer blieft eigenlijk geen groenten, ook niet met brokken erdoor.

Wél met vlees uiteraard, maar dat was helaas op.



Ach, inderdaad hartverscheurend, zo'n oud vrouwtje.....
Alle reacties Link kopieren
Kan mij heel goed voorstellen dat een dame van die leeftijd er niet meer aan kan/durft/wil beginnen.

Wel ontzettend sneu als je nog zo graag wil, en je vriendje zo mist
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 17 november 2014 @ 21:54:

Onze honden eten uitsluitend vers vlees. 1 kg phpd. Hap slik weg, elke maaltijd weer 😆. Maar sperziebonen? Gekookt of rauw?



Wat zielig voor dar vrouwtje 😢Meestal gaf ik het gewoon recht uit het blik of pot, dat is al gaar eigenlijk. Maar het liefst had ie ze ook vers uit de tuin met wat roomboter erover. Dus ik kookte altijd een extra portie haricot verts. Mijn moeder vond dat zonde, totdat ze zag hoe verzot ie er op was. Vond ze wel aandoenlijk om te zien.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 17 november 2014 @ 22:01:

Kan mij heel goed voorstellen dat een dame van die leeftijd er niet meer aan kan/durft/wil beginnen.

Wel ontzettend sneu als je nog zo graag wil, en je vriendje zo mist Ik vond het zo sneu dat ik verder moest. Zo'n vrouw die helemaal is nu, zonder maatje.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 november 2014 @ 22:23:

[...]





Ik vond het zo sneu dat ik verder moest. Zo'n vrouw die helemaal is nu, zonder maatje.

Ah zielig hė?

Mijn hond kreeg ook altijd sperziebonen. Gewoon uit blik, kennelijk best gezond want ze is er oud mee geworden.

Ze krijgt nu alleen nog maar wat ze echt lekker vindt en dat is vooral kattenvoer uit een zakje haha.

En we koken een paar in de week kipfilet voor haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 17 november 2014 @ 22:29:

[...]



Ah zielig hė?

Mijn hond kreeg ook altijd sperziebonen. Gewoon uit blik, kennelijk best gezond want ze is er oud mee geworden.

Ze krijgt nu alleen nog maar wat ze echt lekker vindt en dat is vooral kattenvoer uit een zakje haha.

En we koken een paar in de week kipfilet voor haar.



Ha, zouden die twee daarom zo oud geworden zijn? Dan gaat Gerrit sowieso aan de sperciebonen.



Brutus heeft ze tot een week of twee voor zijn dood gegeten en toen wilde ie ineens alleen lekkere dingen, eierkoeken met slagroom, gebakken eitjes, kaas, salami, recovery, etc.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Doe Gerrit maar aan de sperziebonen. Kan nooit kwaad.



Saar ligt keihard te snurken aan mijn voeten
Alle reacties Link kopieren
Geniet van je lieve Saar bij je voeten en sla het allemaal goed op in je geheugen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu voor die vrouw idd. Ken ook zo'n vrouw op leeftijd, die er logischerwijs niet meer aan durft te beginnen, maar wel op andermans dieren past en ook uitlaat. En er bestaat een site, voor vraag en aanbod in dierenoppas, heet ook zoiets als Grannies oid, dacht ik. Zag het op een poster bij de dierenarts.



Ik denk dat ik zelf in zo'n geval en als het kan qua wonen en inkomen misschien een oude asielkat in huis zou nemen en die nog een paar fijne jaren bezorgen.. Win-win. Maar da's geen hond, natuurlijk.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Een kat is geen hond. Maar Ragdolls hebben wel een identiteitscrisis en willen liever hond zijn. Onze Ragdoll apporteerde muizenspeeltjes en hielp Brutus met waken. Dan zat zij voor het raam en als er iets was dan riep ze hem en dan kwam hij van zijn kleed om vervaarlijk te blaffen. Ze had ook wat met schoenen, er mee vechten, kop er insteken. Best leuke katten als je van honden houdt, alleen dat haar!!!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
* komt hijgend binnen, voor de laatste nieuwtjes*



Nooit heb ik de uitdrukking '' wat een hondenweer'' begrepen.

Want daar impliceer je toch mee, dat honden het leuk vinden.



Hier gaan ook de achterpoten in het zand , wij lopen de trap af vrolijk en wel, en als de voordeur dan opengaat en de dames aanschouwen de regen, ''willen'' ze rechtsomkeert maken.

Maar soms moet je er uit.

Oudje is slim want die loopt langs de huizen, op de 25 cm droge strook, die de dakgoot creëert, , en het kleintje banjert gewoon mee. Die weet dat ze thuis lekker gefönd wordt, als de handdoek niet toereikend is.



Mrs, Gerrit is ècht wel een slimme hond..........

Wat hebben jullie toch een heerlijke match (made in heaven) gemaakt.

Ik ben alleen met mijn snuiten, maar heb ooit eens gelezen dat de hond 1 gezinslid uitkiest als ''de ware''.

Van de overige familieleden wordt ook zielsveel gehouden, maar 1tje heeft toch een streepje voor.

En dat hoeft niet perse degene te zijn die hem voedt.



Ben benieuwd wie dat in huize Walker gaat worden.

Ik gok op een klein lief mannetje
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat denk ik ook, Eindje. Gerrit is echt slim, hij weet al precies waar ie op mij moet wachten in het bos en gaat daar netjes zitten, ik krijg zelfs een high five.



Hij ligt nu lekker naast me te dromen in zijn mand.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven