De laatste nacht samen.

20-10-2014 02:29 817 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig op de bank met Brutus, mijn trouwe viervoeter. Het is op, voorbij na zestieneneenhalf jaar. Hij eet al een week amper en sinds gisteren drinkt ie bijna niet meer. Morgen komt de dierenarts voor de laatste keer. Ik kan hem niet alleen laten, ik wil zo lang mogelijk zijn warme lijf voelen. Hij slaapt nu rustig en droomt af en toe. Ik hoop dat ie droomt dat ie aan het rennen is.



Zijn kist is klaar, een mooie witte kist met hartjes en botjes. We hebben een mooi plekje voor hem uitgekozen. Maar ik ben nog lang niet klaar om afscheid te nemen van mijn maatje. Stilletjes hoop ik dat ie in zijn slaap mag gaan. Wat ga ik hem missen, wat ga ik hem missen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 november 2014 @ 15:44:

Haha, dat denk ik ook, Eindje. Gerrit is echt slim, hij weet al precies waar ie op mij moet wachten in het bos en gaat daar netjes zitten, ik krijg zelfs een high five.



Hij ligt nu lekker naast me te dromen in zijn mand.Gerrit
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 17 november 2014 @ 22:29:

[...]



Ah zielig hė?

Mijn hond kreeg ook altijd sperziebonen. Gewoon uit blik, kennelijk best gezond want ze is er oud mee geworden.

Ze krijgt nu alleen nog maar wat ze echt lekker vindt en dat is vooral kattenvoer uit een zakje haha.

En we koken een paar in de week kipfilet voor haar.Heerlijk !!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 november 2014 @ 15:44:

Haha, dat denk ik ook, Eindje. Gerrit is echt slim, hij weet al precies waar ie op mij moet wachten in het bos en gaat daar netjes zitten, ik krijg zelfs een high five.



Hij ligt nu lekker naast me te dromen in zijn mand.Gerrit
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Gefeliciteerd met je hummeltje Masquenada 🌹

De Friese Doorloper is vriendjes met een Staffje hier uit de wijk. Zo'n leuk beest is dat en altijd even lief met spelen.



Hier geef ik ook vers vlees met meestal ook sperziebonen erdoor. Vers of uit de diepvries, ik doe geen blik want daar zit me teveel zou in.



Dat dametje dat je tegenkwam MrsStanleyWalker, dat het zo mijn moeder kunnen zijn. Zij is haar hondje ook pas verloren. Ze maakt elke dag nog haar vaste wandelingetje en is populair bij alle hondjes in de wijk, want ze heeft altijd lekkertjes bij zich. Strategisch omkopen heet dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:duizendbloemen schreef op 19 november 2014 @ 17:52:

Gefeliciteerd met je hummeltje Masquenada 🌹

De Friese Doorloper is vriendjes met een Staffje hier uit de wijk. Zo'n leuk beest is dat en altijd even lief met spelen.



Hier geef ik ook vers vlees met meestal ook sperziebonen erdoor. Vers of uit de diepvries, ik doe geen blik want daar zit me teveel zou in.



Dat dametje dat je tegenkwam MrsStanleyWalker, dat het zo mijn moeder kunnen zijn. Zij is haar hondje ook pas verloren. Ze maakt elke dag nog haar vaste wandelingetje en is populair bij alle hondjes in de wijk, want ze heeft altijd lekkertjes bij zich. Strategisch omkopen heet dat. Wat lief èn dapper van je moeder Duizendbloemen, een mama om trots op te zijn
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook stoer van je moeder, duizendbloemen. Ik vond er niks meer aan zonder Brutus naar het bos. Nu is het weer leuk, Gerritvis alles aan het ontdekken. Hij heeft het vossenhol hier vlakbij ontdekt, vond ie wel spannend. Ben benieuwd wat ie ervan vindt als ie de vos ook een keer ontmoet. Of een ree of hert. Tot nu toe zijn we nog alleen sporen van wild tegengekomen en het wild zelf nog niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Knap van je moeder, Duizendbloemen! Woonde ze maar in mijn buurt, ik ben op zoek naar een oppas. Ik geloof niet dat ik mijn vaste rondjes nog zou lopen zonder hond. En ik weet ook niet of de kat dan nog uitgelaten wil worden.



Mrs: waar jij woont moet superspannend zijn voor zo'n hond, zeker als pup: bossen, wild(sporen), veel te snuffelen en te ontdekken, helemaal leuk!

Dat is wel iets anders dan het routinerondje hier. Een tijdlang ben ik veel verder weg gaan lopen, wat ook goed voor mij was trouwens, dus misschien dat ik dat wel weer oppak. Samen lopen is idd leuker dan in mijn eentje, hoewel ik dan wel beter mijn eigen tempo kan bepalen. Een hond staat toch ook overal stil onderweg en die kleine van mij is de snelste niet meer als ik stevig doorloop.



En een beetje een angsthaas ook: als we van de geijkte rondjes afwijken, bijvoorbeeld mijn auto ophaal in het dorp na een avondje stappen, dan kijkt ze steeds achterom, wil ze liefst omkeren. Die vaste rondjes doe ik sinds de katten er zijn, omdat dat stukje rustig is met een veldje en de minste kans op verkeer. Dat vind ik namelijk nog steeds eng, want luistert die hond al niet (altijd), een kat is helemaal niet te "sturen", die komt er altijd langzaam achteraan en rent zo naar de overkant als wij daar al lopen, en kan er opeens een fietser of auto aan komen.



Paar jaar geleden liepen de katten ook achter me aan naar het winkelcentrumpje een straat verder. Dat hebben ze gelukkig afgeleerd, want daar was ik niet blij mee (ivm verkeer). En moederpoes was het buitenleven gewend voordat ze hier kwam, knapperd die haar (en katertje) binnen kan houden, glipt zo tussen je voeten de voordeur uit als je zelf naar buiten gaat. Nu gaan ze via het kattenluik achter en de schutting over. Krijgen recht van overpad van de 3 buurkatten. Gelukkig hebben we een kattenrijke en redelijk katvriendelijk buurt en niemand die erover klaagt, maar blijft een risico.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Lieve mooie post Suzy
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog elke keer mee, MrsSW. Ik word wel elke keer geconfronteerd met het feit dat ik ook zo graag weer een hond zou willen maar dat het gewoon niet kan in dit huis (geen tuin, bovenhuis met steile trappen in een 'stenen' buurt). Ooit...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind katten die hun hond uitlaten zo ontzettend leuk! Geweldige verhalen, Suzy65. Hier kunnen de katten gewoon ongestoord buiten, geen buren te bekennen. Toen we nog in de Vinexwijk woonden vond ik het wel een eng idee om ze buiten te laten, gelukkig was de een een beetje mensenschuw en de ander te lui om over de schutting te springen. Inmiddels gedraagt die zich wel als kat, de jungle hier heeft het beest in haar naar boven gehaald.



Ik ben net even met Gerrit het bos in geweest, hij heeft nieuwe konijnenholen gevonden en daar eens binnen geloerd. Verder heeft ie als een dolle rond gerend, hij wordt steeds overmoediger, maar blijft nog goed bij me. Ik hoop dat dit zo blijft, want Brutus kon er toen ie jong was weleens vandoor gaan en dan was ie echt Oost-Indisch doof. En ik maar achter dat beest aanrennen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 20 november 2014 @ 12:35:

Ik lees nog elke keer mee, MrsSW. Ik word wel elke keer geconfronteerd met het feit dat ik ook zo graag weer een hond zou willen maar dat het gewoon niet kan in dit huis (geen tuin, bovenhuis met steile trappen in een 'stenen' buurt). Ooit...Ik hoop dat ooit snel voor je mag komen. Maar ik begrijp dat het nu niet echt handig is en eigenlijk voor een hond ook niet echt fijn, zo'n betonnen jungle.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Suzy en LionLily, tip!

Ga eens naar de website van de stichting Oopoeh. Dat is een bemiddelingssite tussen mensen die wel eens een oppas nodig hebben voor hun dier en mensen die wel oppas willen zijn. Dat oppas zijn kan bij jou thuis, maar ook in het huis van de hond. Een vriendin van mij heeft zich aangemeld en daar een hele leuke vaste oppashond uit gekregen. Bevalt goed en de ervaring met de mensen van Oopoeh was ook heel positief.



MrsStanleyWalker, genieten hé, zo'n pup die alles voor het eerst aan het ontdekken is. Lijkt me voor Mason ook leuk, nu is er nog een kind in huis, Rie ook op z'n kop krijgt als ie iets stouts heeft gedaan. Samen op de naughty chair, ja gezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 20 november 2014 @ 13:33:

Ik vind katten die hun hond uitlaten zo ontzettend leuk! Geweldige verhalen, Suzy65. Hier kunnen de katten gewoon ongestoord buiten, geen buren te bekennen. Toen we nog in de Vinexwijk woonden vond ik het wel een eng idee om ze buiten te laten, gelukkig was de een een beetje mensenschuw en de ander te lui om over de schutting te springen. Inmiddels gedraagt die zich wel als kat, de jungle hier heeft het beest in haar naar boven gehaald.



Ik ben net even met Gerrit het bos in geweest, hij heeft nieuwe konijnenholen gevonden en daar eens binnen geloerd. Verder heeft ie als een dolle rond gerend, hij wordt steeds overmoediger, maar blijft nog goed bij me. Ik hoop dat dit zo blijft, want Brutus kon er toen ie jong was weleens vandoor gaan en dan was ie echt Oost-Indisch doof. En ik maar achter dat beest aanrennen.



Leuk die konijnenholen, haha, een konijn wil hij nog wel ontmoeten denk ik.

Maar komisch: jij achter een dier aanhollen het helpt zelden: rennen dan liefst nog harder voor je uit. Zeker als ze heel goed beseffen dat ze ongehoorzaam zijn en op hun kop krijgen. Zijn net kleine kinderen.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ah, breek me de bek niet open zeg. Luisteren? Voor geen vijf centen, die twee. Echt, als de een niet aan het klooien is, doet het de ander weer. Als ik ga koken, moet Gerrit in de mand in de keuken, deuren dicht en Mason in de living. Ik moet ze gewoon uit elkaar halen, anders maken ze me gillend gek.



Mason maakt me sowieso horensdol, hij heeft zich vastbesloten voorgenomen om Zwarte piet te betrappen. Daar heeft ie veel voor over, hij wil zelfs om half zes naar bed. En dan 's nachts gaan liggen spoken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Haha, betrappen, nou, je hebt wat te stellen met die 2!



Hier goddank de leeftijden voorbij dat ik nog naar optochten moest, maar die Sinttijd met kleine kinderen was wel iets om nooit te vergeten. Hele land afgelopen voor precies die cadeau's die nergens meer te krijgen waren. Maar ook met opa's en oma's erbij, saamhorig, die spanning bij die kinderen.



Hier was oudste totaal niet blij dat ik haar inwijdde in het Grote Geheim, zo jong als ze was zei ze de memorabele woorden: "ik wil het niet weten, ik verdring het meteen weer!". Letterlijk he. (Hoe kan een kind van die leeftijd dat weten, van verdringen??!). Ik dacht trouwens echt dat ze er allang niet meer in geloofde, maar ze wou er juist per se wel in blijven geloven! Misschien opportunistisch en bang dat ze geen cadeautjes meer zou krijgen als ze niet meer geloofde?



En hoewel mijn kinderen nu de "volwassen" leeftijd hebben, wilden ze tot voor kort elk jaar hun schoen nog zetten

Hechten dus ergens wel aan die tradities, dus kennelijk goede herinneringen aan.



Heerlijk, nog zo'n klein mannetje om je heen, die daar nog middenin zit, Mrs. Om te koesteren, die momenten!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Gerrit heeft vandaag met de buurkinderen gespeeld. Hij was vandaag de piratenhond en moest schatten opsporen. Leuk om te zien dat ie ook echt mee mag spelen en een rol toebedeeld krijgt. Deden ze voorheen ook met Brutus. Morgen gaan we naar het bos, ze hopen dat ie net zo goed kan speuren als Brutus want die heeft ooit voor ze twee jonge haasjes in een hazeleger voor ze gevonden. Was erg schattig, hij was zo lief en zacht voor die kleine schattige beestjes.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Waarom houdt Gerrit niet van uitslapen!



Ik was er al om zeven uur uit vanochtend voor hem. Mason in mijn kielzog om te kijken of Zwarte piet al was geweest. Ik mis Brutus op zondagochtend, die sliep tenminste lekker uit. Dat hebben wij weer, een ochtendhond.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Zoo, kom eens even lekker op de koffie in huishouding '''super gezellig''.



Ohoh, spannende tijden in huize Walker.........



Vroege babyhonden, Zwarte Pietenbezoek, opgewonden kleine mannen.



Lieverd, van uitslapen krijg je alleen maar wallen, en dikke zakjes onder je ogen,

ik hoef alleen maar in de spiegel te kijken om het zeker te weten.......



Dikke knuffels daar
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Haha, een ochtendhond! Was Mason dan ook getraind in uitslapen, Mrs? Of houdt ie zich nog even koest op de vroege ochtend als hij wakker is (buiten sinterklaastijd)?



Eindeloos: je hebt zo gelijk, qua wallen, heb ook uitgeslapen

Ik heb de mazzel dat hond ook door het kattenluik gaat in de vroege ochtend

Hond volgt in de loop der jaren zo'n beetje mijn ritme, dus als ik laat ga slapen hebben we ook laat gewandeld. Die is nu 10 en houdt ook van uitslapen. De hele dag. Gaan op hun baasje lijken, he. Maar heeft dan weer geen last van wallen.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suus, even een koud theezakje, dan komt het helemaal goed.



en mocht jij vandaag een kringeltje hebben, dan doet dat helemaal niets af, aan jouw prachtige innerlijke schoonheid.



En dat meen ik uit de grond van mijn hart.



Sorry off-topic
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Wat lief!

Ik had eergisteren mijn lenzen weer eens uit de kast gehaald. 1e paar totaal verdroogd, kon ik weggooien. Reservepaar was nog goed. Rechts zat er meteen in, maar links wou maar niet lukken. Gevolg: tranen en tranen, en toen het eindelijk gelukt was: enorme wallen alsof ik de hele dag gehuild had. Na 2 uur maar weer uitgedaan.



Toch naar de kroeg gegaan, met een verkouden hoofd, nog na sniffend. En werkelijk vol mannen dit keer (stamkroeg). Het gekke is dat ik de hele avond veel sjans had (wat ook niet normaal is). Zou dat het soms zijn geweest, van binnenuit?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 23 november 2014 @ 12:45:

Dank je! Wat lief!

Ik had eergisteren mijn lenzen weer eens uit de kast gehaald. 1e paar totaal verdroogd, kon ik weggooien. Reservepaar was nog goed. Rechts zat er meteen in, maar links wou maar niet lukken. Gevolg: tranen en tranen, en toen het eindelijk gelukt was: enorme wallen alsof ik de hele dag gehuild had. Na 2 uur maar weer uitgedaan.



Toch naar de kroeg gegaan, met een verkouden hoofd, nog na sniffend. En werkelijk vol mannen dit keer (stamkroeg). Het gekke is dat ik de hele avond veel sjans had (wat ook niet normaal is). Zou dat het soms zijn geweest, van binnenuit?



De ware schoonheid verloochent zich nooit.........



Ik was heel vroeger jong, en ging toen experimenteren met make-up.

Bij voorbaat voor een dansavond

Uiteindelijk zag ik eruit, alsof ik 2 weken onafgebroken in mijn kussen had liggen huilen.

Had ik ook zo veel sjans



Conclusie: mannen vinden behuilde, verwaterde, ogen mèt wallen mooi ?!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 23 november 2014 @ 13:13:

[...]





De ware schoonheid verloochent zich nooit.........



Ik was heel vroeger jong, en ging toen experimenteren met make-up.

Bij voorbaat voor een dansavond

Uiteindelijk zag ik eruit, alsof ik 2 weken onafgebroken in mijn kussen had liggen huilen.

Had ik ook zo veel sjans



Conclusie: mannen vinden behuilde, verwaterde, ogen mèt wallen mooi ?!





Mannen zijn redderTs van nature's, niks leukers dan a damsel in distress!





Hier ook wallen en kringen, maar dat is meer omdat we hier ineens om 01.45 uur 's ffffing nachts een compleet vuurwerk kregen van de achterbuurten. Met donderslagen en al. Duurde een half uur.



De Friese Doorloper is zich rotgeschrokken en dat terwijl hij zo netjes vuurwerk en schotvast is getraind!



Vanochtend bleek dat buurman dan toch wel weer een goede reden had, soort van. Eerste kleindochter geboren! In afwachting van de bevalling hadden a.s. Opa en Oma iets teveel slokjes tegen de zenuwen genomen, tja dan lijkt het na het afsluitende glaasje bubbels ineens een goed idee zo'n vreugdevuurwerk.
Alle reacties Link kopieren




Die buren! Best schattig eigenlijk.



In huize Walker hebben we momenteel ook zo'n schattig tafereel. Vanochtend waren de heren dus vroeg wakker en hebben de hele ochten gespeeld en we zijn ook nog naar bomma geweest. In de auto terug naar huis viel het spul in een diepe slaap. Mason heb ik op de bank gelegd en Gerrit gaf hem nog wat hondenkusjes en is bovenop hem gaan liggen. Nu liggen ze heerlijk met zijn tweetjes te ronken. Dit is echt zo ontzettend schattig. Wat houdt dat hondje van zijn baasje.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Suzy65, ik ben het helemaal met Eindje eens. Ware schoonheid verloochent zich nooit.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven