Dekbed maat

17-04-2015 19:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week heb ik een nieuwe dekbed gekocht voor ons nieuw bed die over 4 weken word geleverd. Ik heb een 2.00 bij 2.40 en 2.00 lang gekocht.

Op internet ben ik aan het zoeken naar een leuk dekbed overtrek en kom eigenlijk alleen maar maten tegen van 2.00 bij 2.40 en 2.20 lang. Bestaan dekbedovertrekken van het maat dekbed wat ik heb wel? Zo niet kan ik altijd nog mijn dekbed omruilen voor een andere maat.
2.00x2.40 en dan 2.00 lang? Je hebt toch maar 2 maten, de lengte en de breedte. Wat is die 3e maat dan waar jij het over hebt?
Alle reacties Link kopieren
Dat het overtrek langer is is toch alleen maar prettig?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
2.00 bij 2.40 en 2.20 lang? Moet je me even uitleggen hoe ik dat voor me moet zien...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Wat DH zegt dus
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
2.00 dik? lekker warm!
Lit jumeaux is 240x220/200, die overtrekken kunnen dus ook op jouw dekbed.
Alle reacties Link kopieren
Lits jumeaux? Die hebben meestal 2.40 x 2.20 of 2.40 x 2.00. Van de eerste afmeting zul je er meer vinden denk ik. Die hebben de grote ketens ook wel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oeps ik leg het verkeerd uit. Het dekbed is 2.40 breed en 2 meter lang.

De dekbedovertrekken die ik tegenkom zijn allemaal 2.20 lang. Dan steekt er dus nog een stukje uit, volgens mij is dat niet zo mooi.
Dat stuk is juist handig om in te stoppen. Anders lukt dat bijna niet. Ik zou dus idd die van 2.20 kopen, heb je gewoon een lange instopstrook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 17 april 2015 @ 19:46:

Oeps ik leg het verkeerd uit. Het dekbed is 2.40 breed en 2 meter lang.

De dekbedovertrekken die ik tegenkom zijn allemaal 2.20 lang. Dan steekt er dus nog een stukje uit, volgens mij is dat niet zo mooi.Wat DH zegt en er staat vaak 2.00/2.20 omdat het dan ook geschikt is voor extra lange dekbedden. Die hebben dan vaak een instopstrook over de hele breedte van de hoes, dat is alleen maar fijn.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Idd juist handig een extra lange instopstrook.



Edit: deze maat is overal te koop: Hema, Ikea, V&D, etc.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oh thanks ladies, ik dacht dat ik een afwijkende maat ofzo had gekocht. Laat ik het zo ga ik verder online zoeken naar leuke overtrekken
Alle reacties Link kopieren
Lemoos ik zie overal alleen maar 2.00-2.40 en 2.20 lang, vandaar mijn twijfel.
Ik zou nog eens goed kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij met deze van de Hema. Blijft lekker lang "krakend".
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oh die is leuk Tickel, ik zoek ook een simpele overtrek zonder teveel poespas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 17 april 2015 @ 20:30:

Oh die is leuk Tickel, ik zoek ook een simpele overtrek zonder teveel poespas.En ik gooi het altijd in de kookwas, die moet, machinetechnisch, toch ook eens in de zoveel tijd draaien.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Krimpt dus niet?
Alle reacties Link kopieren
2.00 breed is een "normale" 2 persoons

2.40 breed is een lits jumeaux.

lengte kan 2.00 of 2,20 dat is extra lang

je overtrek 2.20 hebben is ideaal, want dan kun je hem extra goed achter instoppen.



Overtrekken van cinderella en van dijck blijven vaak heel mooi. Al heb ik een hotel kwaliteit van de v&d die ook nog super mooi is.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Yesyes, ik ga ook even op de site van V&D kijken.
Ik maak even gebruik van dit topic. Ik heb een dekbed van 2.20x2.40m en hoezen van dezelfde maat. Maar ik weet dus nooit wat de lange en wat de brede kant is van het dekbed. Niet dat het veel uitmaakt want het dekbed zit altijd wel goed in de hoes maar ik vraag me geregeld af of er een trucje voor is. Iemand?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 17 april 2015 @ 21:09:

Ik maak even gebruik van dit topic. Ik heb een dekbed van 2.20x2.40m en hoezen van dezelfde maat. Maar ik weet dus nooit wat de lange en wat de brede kant is van het dekbed. Niet dat het veel uitmaakt want het dekbed zit altijd wel goed in de hoes maar ik vraag me geregeld af of er een trucje voor is. Iemand?

Ik heb het opgemeten en op de breedste rand 240 met permanentmarker geschreven. Laatst een keer de 220 op de breedte gehad en dat lag toch niet fijn



Edit, 240 is de breedtemaat dus..
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 17 april 2015 @ 20:35:

Krimpt dus niet? Nee
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 17 april 2015 @ 21:11:

[...]



Ik heb het opgemeten en op de breedste rand 240 met permanentmarker geschreven. Laatst een keer de 220 op de breedte gehad en dat lag toch niet fijn



Edit, 240 is de breedtemaat dus..Goede tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven